Нов проблем - вакуум-регулатор?

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
bojidar13
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 30 мар 2008 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Нов проблем - вакуум-регулатор?

Мнениеот bojidar13 » Нед 31 юли 2011 17:51


Колата е Голф ІІ 1.8mi, двигателя е GX.
Има придърпване на ниски обороти - например ако трябва на 2-ра скорост да се движа с 20 км/ч (респективно на 3-та с 40км/ч) и педала е натиснат постоянно колата се движи на тласаци, с гадно придърпване; ако дам газ-някой път "хлъцва" и тогава ускорява, друг път директно ускорява, но така или иначе като се дигнат оборотите (на 2-ра над 30км/ч, на 3-та над 50км/ч-нямам оборотомер) върви равномерно и без грешка. Ако трябва да се движа с 20 км/ч - карам на полусъединител, иначе е неприятно.
Придърпванията ги има и при студен и при загрял двигател; мислех си че бензиновата помпа, която е приспособена от опел вектра, не храни достатъчно при ниски обороти, но след като сложих газова уредба и проблема си го има и на газ стана ясно, че не е помпата.
Естествено отидох на майстор, който след като повозих няколко км, извади маркучето на вакуум-регулатора на делкото и смукна или наду (не знам какво точно направи) по посока към делкото и каза, че мембраната е залепнала и трябва да се смени въпросният вакуум-регулатор.Маркучето го извади по средата на трасето му, от снадката до контакта.
Изображение
Преди време същият майстор ми каза, че трябва да се смени реле-регулатора на напрежение за зареждането, което впоследствие се оказа ненужно и аз само се набутах с известна сума, та имам известни основания да мисля, че въпросния майстор, независимо от добрите си знания, понякога работи на принципа проба-грешка.
След като се прибрах откачих горепосоченото маркуче и надух и всмуках няколко пъти - осезателно се усеща преместване на мембраната или на някакъв клапан и в двете посоки при надуване поема малко въздух и затваря, при всукване - отнемаш малко и пак затваря; хич не прилича на залепнала мембрана, даже напротив.
При работещ на газ двигател (на бензин не се сетих да го направя), на празен ход извадих извадих маркучето отново и проверих първо с пръст, а после и с език за промяна в налягането - не усетих нищо (проверявах участъка, който надувах/всмуквах, т.е. по посока към делкото).
Свещи смених преди няма и 5 дена, бобината е гореща, но може да се държи с ръка (т.е. някъде около 60 градуса); с паленето няма проблеми или както се беше изразил колега от форума "пали само като види ключа" и на газ и на бензин.
Е, наистина ли вакуум-регулатора, или разковничето е някъде другаде?
И още нещо - така ли се проверява вакуум-регулатора или не подхождам както трябва?




agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Нов проблем - вакуум-регулатор?

Мнениеот agent_kowalski » Нед 31 юли 2011 18:33


според мен може и да ти смуче въздух от някъде.иначе има логика да е тоя вакум регулатор,защото проблема го имаш и на газ(предполагам обикновенна газова),но като цяло може и да е прав майстора.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19335
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Нов проблем - вакуум-регулатор?

Мнениеот stefan4o » Нед 31 юли 2011 18:38


Вакуум-регулатор по принцип се проверява лесно. Вадиш маркучлето от "колектора"(взема вакуум от под дросела), за да остане другият му край включен на делкото. Смукваш с уста и слагаш език на маркуча, за да видиш дали задържа мембраната. Ако е ОК няма да изпусне подналягането и като си махнеш езика от него се чува "пльок". Аз поне така си проверих две делка - и с двете съм нямал проблеми с вакуум регулатора. Точно той мисля служи да "пипа" предварението на запалването, когато моторът е различно натоварен. Т.е. според вакуума в колектора той пипа в някакъв процент предварението. Центробежният (не съм сигурен дали при Мех.инж. го има) пък го променя в зависимост от оборотите. Трябва и двата да работят коректно, за да може запалването да става по адекватен за мотора начин според различните му режими на работа - празен ход, ускорение, пълно натоварване, частично натоварване и т.н.

Последна промяна от stefan4o на Нед 31 юли 2011 20:29, променено общо 1 път.


bojidar13
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 30 мар 2008 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Re: Нов проблем - вакуум-регулатор?

Мнениеот bojidar13 » Нед 31 юли 2011 19:14


stefan4o, проверих веднага по твоя почин и с изваждане по средата и с изваждане от колектора - и в двата случая държи и при пускането по-скоро се усеща, отколкото чува, пльокането.


agent_kowalski
Мнения: 1475
Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
Автомобил:
Двигател:

Re: Нов проблем - вакуум-регулатор?

Мнениеот agent_kowalski » Нед 31 юли 2011 19:24


тоците как са?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19335
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Нов проблем - вакуум-регулатор?

Мнениеот stefan4o » Нед 31 юли 2011 20:21


bojidar13 написа:stefan4o, проверих веднага по твоя почин и с изваждане по средата и с изваждане от колектора - и в двата случая държи и при пускането по-скоро се усеща, отколкото чува, пльокането.

Така, както го описваш, не зная. При мен си се чуваше пльоккк, е не е като капачка от буркан, когато го отваряш, но си се чува. Да предположим, че е ОК. По електриката всичко ли е наред? Свещи си сменил, а кабели, капачка, палец? Също така - центровката на запалването проверена ли е дали е на правилните градуси? Провери си и вакуумите навързани по двигател и периферия за всеки случай. На мен са ми казвали, че подобно прилашкване се дължи на проблем с тоците - свещи най-вече, ама предполагам, че ако някой друг компонент от запалителната система не е много в час също може да дава такива признаци. За съжаление не работя професионално в тази област, за да ти кажа от опит еди си какъв процент от коли са с еди си какъв проблем при тоя симптом. Затова трябва да се започне отнякъде и да се отхвърлят проверените неща едно по едно.


bojidar13
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 30 мар 2008 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Re: Нов проблем - вакуум-регулатор?

Мнениеот bojidar13 » Нед 31 юли 2011 21:43


Капачка и палец сменени октомври, 2010.
Отчитането на "пльокането" е субективно, разбира се, но в бързината в предишния пост пропуснах изрично да напиша, че държи създаденото с уста подналягане и не изпуска, значи - е в ред (мисля); всъщност така е като засмучеш, а като надуеш пак ли така трябва да държи, или когато надуваш въздуха трябва да минава свободно, защото при мен се държи по един и същи начин и в двете посоки.
Кабели на 7 години, но мисля да взема от колега за проба.
За центровката не мога да кажа - там съвсем не разбирам.
Провери си и вакуумите навързани по двигател и периферия за всеки случай.
- по-конкретно, моля, кои точно маркучи?


cobra_11
Мнения: 86
Регистриран на: Пон 15 дек 2008 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Благоевград

Re: Нов проблем - вакуум-регулатор?

Мнениеот cobra_11 » Нед 31 юли 2011 22:12


Мембраната може да е здрава , задържа вакуум и тн. оба4е провери лост4ето дали е здраво .


bojidar13
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 30 мар 2008 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Re: Нов проблем - вакуум-регулатор?

Мнениеот bojidar13 » Нед 31 юли 2011 22:16


Мембраната може да е здрава , задържа вакуум и тн. оба4е провери лост4ето дали е здраво .

Как да я извърша тая операция?

Edit 01.08.2011:
Пробвах с чужди кабели за свещите (без да сменям кабела от бобината) - няма промяна, т.е. не е от тях; утре ще пробвам и с друг кабел от бобината.
cobra_11 горния въпрос все още е актуален ...


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: Нов проблем - вакуум-регулатор?

Мнениеот emo-gar » Пон 01 авг 2011 20:11


По спомен,от Ладата-с вакуумен+центробежен регулатор,ползва само вакуум и то на високи обороти се усеща ако не работи!Не знам как е при 2-ката,но ми прилича на лошо поставен "начален" ,"статичен" ъгъл на делкото.


Потребителски аватар
Stenly
Мнения: 1968
Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
Контакти:

Re: Нов проблем - вакуум-регулатор?

Мнениеот Stenly » Пон 01 авг 2011 21:20


А инжекциона в какво здраве е ?


niki5761
Мнения: 39
Регистриран на: Чет 30 юли 2009 20:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sliven

Re: Нов проблем - вакуум-регулатор?

Мнениеот niki5761 » Пон 01 авг 2011 21:28


може и без вакумен моя го запушиха маркуча и направиха центровка и сега е ок


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19335
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Нов проблем - вакуум-регулатор?

Мнениеот stefan4o » Пон 01 авг 2011 21:32


Демек вакуумният регулатор е излишен? :lol: Ако беше така, хората нямаше да го сложат :wink:


bojidar13
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 30 мар 2008 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Re: Нов проблем - вакуум-регулатор?

Мнениеот bojidar13 » Пон 01 авг 2011 22:24


Stenly - инжекциона не играе - проблема е идентичен и на газ.
niki5761 - не искам да изолирам вакум-регулатора, обясниха ми, че може, като малко се маскира положението с подходяща центровка, но не е същото.
stefan4o - не разбрах само, когато всмукваш ли трябва да държи и когато надуваш въздуха да минава свободно или трябва да държи и в двете посоки (при мен е последното)?

Edit 02.08.2011: Пробвах и с друг кабел от бобината - няма промяна, т.е. кабелите отпадат напълно.


bojidar13
Мнения: 40
Регистриран на: Нед 30 мар 2008 15:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кърджали

Re: Нов проблем - вакуум-регулатор?

Мнениеот bojidar13 » Съб 06 авг 2011 16:14


Явно ще се сменя вакуум-регулатора ...
Моля за препратки с указания за начина на смяна.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Деньо и 47 госта