Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Volkswagen или Audi, Golf или Passat, Bentley или Bugatti - това е мястото да питате, да споделите и да разберете
XmUrF
Мнения: 134
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 12:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот XmUrF » Нед 27 сеп 2009 18:37


Моят не е 16-ка, но и аз ще се изкажа. 1.6, АКЛ, градско през зимата НИКОГА не ми е минавал 11л/100км. Сега лятото го държа 8-9 градско. Пътувам всеки ден по 20км от Дружба 2 до Софияленд - тоест по Цариградското и после по Никола Вапцаров. Не са най-задръстените булеварди, ама не е като да няма задръстване, особено на светофарите около семинарията. Извънградско не ми е кой знае колко по-нисък разходът, даже при натоварена кола 4-ри човека с багаж съм го докарвал до 8.5л/100км. Инак е между 7-8. Вдига някъде 190 и това е максимумът, до който аз съм стигал на равен път. Не че съм я и тествал толкова. След 170 е мъка набирането.




Потребителски аватар
StS
Мнения: 2401
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот StS » Пон 07 мар 2011 7:15


Haralampi написа:
s5501na написа:Аз не споря , но ми странно , защо аз имам ограничител на скоростта , а ти не? :talk:


Може би защото си с AUS, а аз с AZD... може да има някаква разика в това отношение... нямам идея



Колеги може ли някой да светне разлика между BCB и AZD,или AUS.


Спрямо AKL има ли разлика в съединителите ??


Потребителски аватар
pedalchobaba
Мнения: 1430
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 14:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот pedalchobaba » Пон 07 мар 2011 11:12


AUS е една много къса серия от началото на модела, която е с електроника Motronic.
Горе долу по същото време и около година след него правят AZD, който е с Magneti Marelli.
Когато в края на 2001 спират AZD го наслежда BCD, който пак е с Magneti Marelli.
Горе, долу по същото време започват един двигател с код BAD, който е от първите проби на FSI, наложили се после в Петицата. На него храненето отново е Motronic, а и конете вече са му 110.
За последния модел нямам представа с какви скорости и съединител е, но за другите съм почти сигурен, че са от серията Green cap.


Потребителски аватар
StS
Мнения: 2401
Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
Автомобил: Golf VI
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот StS » Пон 07 мар 2011 19:18


pedalchobaba написа:AUS е една много къса серия от началото на модела, която е с електроника Motronic.
Горе долу по същото време и около година след него правят AZD, който е с Magneti Marelli.
Когато в края на 2001 спират AZD го наслежда BCD, който пак е с Magneti Marelli.
Горе, долу по същото време започват един двигател с код BAD, който е от първите проби на FSI, наложили се после в Петицата. На него храненето отново е Motronic, а и конете вече са му 110.
За последния модел нямам представа с какви скорости и съединител е, но за другите съм почти сигурен, че са от серията Green cap.




Всъщност има ли разлика между съединителя на AKL и BCB ?
Доколкото е писано тук след 2001 всичките вече са с оправен проблем на "зелените" капачки..


didich
Мнения: 219
Регистриран на: Пон 06 сеп 2010 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот didich » Съб 23 юли 2011 19:59


Здравейте колеги,

Колата е 1,6 AKL, бях чувал за проблемите със скоростите, но в момента ги изпитвам на собствен гръб.
Първия проблем - изби масло през един семеринг горе където влиза лоста за скоростите, това се оправи, но в момента пак има теч и немога да разбера от къде идва, имам съмнения, че самата кутия е пукната и сълзи от някъде.
Втория проблем - при смяна на масло от кутията, самото масло изтече с много странен цвят металиков, най вероятно има износени елементи в самата кутия.
Въпроса ми е следния, така и така в скоро време ще трябва да сменявам скоростна кутия:
- каква друга скоростна кутия от друг можел ГОЛФ 3 или 4 ще стане на този мотор ??

Слагането на същия модел кутия искам да я избегна, защото в момента трудно се намират такива кутии, много са скъпи (цените варират от 400-800лв.), няма гаранция, че следващата кутия няма да я сменя след 1000 или 10 хил км., общо взето искам да избегна слагането на същия модел крехка скоростна кутия, пък и колата я кара жената, трябва да е нещо по здраво mhihi

Ако някой колега знае каква друга кутия може да се монтира без преправяне на същия мотор ще съм благодарен.

Поздрави.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19713
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот radotom » Съб 23 юли 2011 22:29


didich написа:Ако някой колега знае каква друга кутия може да се монтира без преправяне на същия мотор ще съм благодарен.

Пиши на колегата egoist_ok
След като на 2 пъти сменя кутия на същия такъв Голф, май последно си сглоби една от няколко други, различни и сега си кара и 'ич не го мисли! heavy metal zork
Ама нека той обясни, че аз не запомних точно...


didich
Мнения: 219
Регистриран на: Пон 06 сеп 2010 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот didich » Чет 28 юли 2011 0:51


Благодаря колега, писах ЛС на колегата.

Скоростната кутия е свалена и това излезе:
- пукнат е корпуса и трябва да се заварява, че тече масло.
- уронени 3 зъба на деференциала.
- един от нитовете го няма, явно той е причината за липсващите зъби.

Всичко друго е ОК, евентуално смяна на лагери, зъбчатките на скоростите за радост са здрави.

Ако някой има диференциал и може да помогне с части нека драсне едно ЛС.

Благодаря на всички :да:


didich
Мнения: 219
Регистриран на: Пон 06 сеп 2010 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот didich » Пон 01 авг 2011 13:09


Извинявам се, че пиша пак в темата, но ми трябва спешно помощ.

Колеги някой, който да завари кутията, пукната е на 3 места или ако някой има кожух за продаване, нека остави телефон на ЛС.

Благодаря.


didich
Мнения: 219
Регистриран на: Пон 06 сеп 2010 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот didich » Пон 01 авг 2011 22:30


За да не се окаже, че само спамя темата ще напиша до къде стигнах със скоростите да бъда малко и в помощ на други, които ще се сблъскат с проблема, дано нямат проблеми, но се случва.

След като се свалиха и разглобиха скоростите стана ясно, че на един нит главата се е скъсала и е направила белята. Нитовете се оказа, че са от някаква сплав, която съвсем спокойно се разпробива с оригинална бургия, тоест не е нужно да се търсят специфични видии и машини.
Извода до, който стигнах от цялата тая глупост с нитоването на короната и касетата е, че това е най голямата глупост, която са измислили от VW, може и колегите да са прави в предните постове, че е кофти партида и че е сглобявано в Братислава.
Общо взето самото нитоване или самия процес не е изпълнен както трябва, явно самата преса не занитва всички нитове по еднакъв начин (или по скоро самия удар на пресата не попада на точно определено място в/у нита)и някои от тях остават недостатъчно уплътнени, тоест те мърдат в самия улей и при един напън най крехкото място - главата на нита просто се скъсва и резултата е на лице.
До този извод стигнах след като свалих всички нитове и дадох на стругар да направи болтове със същата глава като нита, но с по голяма гайка. Впоследствие след замерване на самите отвори където трябва да влязат болтовете се оказа, че нито един отвор не е с еднакъв размер, тоест размерите варираха м/у 9,4-9,7мм приблизително и трябваше да се направят 8 болта с различна дебелина, които да се номерират от 1 до 8, съответно имаме 8 отвора с номер от 1 до 8 където на дадения номер болт съвпада определения като номер отвор, именно поради тази причина мисля, че самите нитове не са били добре уплътнени от пресата поставени в завода и се е получило това разбиване на отвора, от където след като се е охлабил нита при последващо натоварване той се къса. Това за мен е логичното обяснение за скъсването на нитовете

До колкото разбрах някои от скоростните кутии не се заваряват за това ще купя лепило локтайт и ще си залепя кутията, колегата egoist_ok сподели, че е лепил неговата и не е имал никакви проблеми :drunk

И не на последно място пускам снимки на един от болтовете изработен от стругаря, той ми направи в повече като този си го оставям като образец, ако някой е решил да си прави скоростите с болтове с удоволствие ще му предоставя моя за мостра за да могат да му изработят :beer

Остава да се залепи кутията и да се съберат скоростите и качът на колата, след като ги качът ще пиша дали има проблем :да:

Само за справка, в Ауто хит оригиналния комплект болтове струват 154 лв., ще ме прощават колегите от магазина, но предпочиатам да съм без кола, но 154 лв. за 8 болта с гайки няма да дам, ако ще и това да е последния голф на земята :screwy

Поздрави
Прикачени файлове
P1140711.JPG


Потребителски аватар
van4ooo
Мнения: 1405
Регистриран на: Нед 13 юли 2008 19:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот van4ooo » Вто 02 авг 2011 17:17


Проблема с нитовете се оправя чрез замяната им с по-големи болтове(ремонтен комплект)-разпробиват се по-големи дупки а ти слагаш пак същия размер болтове в разбитите легла или грешно те разбрах? Не зная тия болтове не са ли от по специална сплав-правените дали няма да дойдат слаби? За заваряването питай в някои сервиз където ремонтират глави(тоя дето заваря авто глави ще завари и кутията ти)или ползвай гуглето за заварчици в сф.


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот icefire » Вто 02 авг 2011 19:17


Аз адмирирам колегата за това, че е направил рационализация и е спестил пари от скъпия ремонтен комплект болтове.

А от какъв материал са болтовете и с какъв клас на якост са? Проучи ли преди това характеристиките на оригиналния ремонтен комплект?

ПП. Темата вече няма нищо общо с 1.6 8V vs. 16V :roll:
А идеята е чудесна, може би трябва просто да я обособим в отделна тема в "направи си сам" :idea:
Така много малко хора ще я видят, а тя заслужава внимание.


didich
Мнения: 219
Регистриран на: Пон 06 сеп 2010 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот didich » Сря 03 авг 2011 8:13


van4ooo, до колкото разбрах самата корона е закалена и самото разпробиване ще стане предполагам не в гаражни условия ами някъде другаде където имат специални машини и видии, не съм запознат, пък и стругаря след като не предложи тоя вариант, явно тези болтове ще свършат работа. Разпробиването означава и по голяма дебелина на болта, съответно и по голяма гайка, но тук трябва да се има впредвит, че гайката трябва да е с такъв размер, че да може да влезе шестограм след това и да се стетгне, в случая гайката е направена да се стяга с флошка 14.
Кутията ще се лепи с попсипол или локтайт, като разбера със сигурност ще пиша.

icefire, ще попитам от какъв точно материал са направени болтовете и ще пиша, оригиналния комплект не съм се интересувал от какъв материал са изработени.

За съжаление съм далече от сервиза, пък и в работно време няма как да изляза за да заснема по подробно всички процеси по ремонта.

Ако модераторите преценят наистина може да се отдели темата, че аз направих мазало :mrgreen:


didich
Мнения: 219
Регистриран на: Пон 06 сеп 2010 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот didich » Сря 03 авг 2011 14:03


Материала, от който са изработени болтовете е Стомана 45.

Поздрави :beer


Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот icefire » Пет 05 авг 2011 9:52


Току-що погледнах, че оригиналните болтове са клас на якост 12.9
Би могло, щом така и така имаш един резервен, да му направите изпитание на опън (ако имате къде.. в ТУ със сигурност имат условия и едва ли ще ви откажат - в МТФ като цяло са пичове) и да видите границата на провлачване и границата на якост при опън. Така ще знаеш дали произведеният от вас болт има сходни характеристики като оригиналния..

ПП. Все се каня да направя един чертеж на оригинален болт, за да може който иска да си го прави по него, ама не ми остава време...


didich
Мнения: 219
Регистриран на: Пон 06 сеп 2010 17:08
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Golf 4 1.6 или 1.6 16v

Мнениеот didich » Пет 05 авг 2011 17:49


icefire написа:Току-що погледнах, че оригиналните болтове са клас на якост 12.9


След ровене по нета намерих за болт клас на якост 12,9, че му дават предел на якост 1080 MPa, което е към 10т/см2 :horror:

Ето какво намерих след малко ровене в нета:
- Стомани 10 и 15 имат добра заваряемост, висока пластичност и се използват за изработване на малконатоварени части.
- От стомани 20, 25, 30, 35 се изработват болтове, гайки, винтове, шайби, и т.н.
- От стомани 40 и 45 се използват за мотовилки, оси, зъбни колела, валове, втулки, палци и т.н. за части с повишена якост след нормализация или закалка със следващо отвръщане.
- Стомани 50, 55 и 60 се използват за зъбни колела, пружини, ресори, опашки на режещи инструменти и др. след закалка и отвръщане.
- Стомани 65 и 70 се използват за пружини и ресори след съответната термообработка.

Това, което намерих като характеристики за Стомана 45 е следното:
- якост на опън - 598 MPa или 5980 кг/см2 ако са ми правилни сметките.

Със сигурност тая стомана е доста по здрава от нитовете излезели от завода според мен :D

М/у другото скоростите вече са качени на колата и в момента се дава газ :applause:



Върни се в “Избор и покупка на автомобил”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 43 госта