Golf 3 GT 1.6 vs 1,9 TDI

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пет 18 авг 2006 8:51


Като я вземеш да не забравиш-снимки в форума(ама си изтрии номера) и лепенка на стаклото.Успех с търсенето : vw fen




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пон 21 авг 2006 22:01


Забравих да допълня едно основно предимство на дизела пред бензина на газ - при Голф 3 оставаш без багажник, който и без това не е много голям /330 литра/, освен ако не си сложиш битулка на мястото на резрвната гума за 200 километра пробег.


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Чет 24 авг 2006 17:18


Ще споделя личното си мнение: бензинова кола се кара на БЕНЗИН,дизелова на ДИЗЕЛ.Не бих се занимавал да слагам газова уредба на толкова сложен и претенциозен двигател като AFT.И моя Голф е с този двигател,карам го вече няколко месеца (до преди това имах Форд Ескорт).Впечатленията са ми повече от отлични.Моя e GT,има си всички екстри,включително климатроник,15 цолови лети джанти оригинал'дъ от завода,само няма шибедах,но се убедих че без него е по-добре.Моя съвет е ако караш повече градско или повече смесено си струва повече да инвестираш в TDI мотора,заради икономиите,а и не само,това си е отличен мотор.Ако извънградското ти е повече може и бензиновия.Който и мотор от двата да вземеш ще останеш доволен,само дето бензиновия си харчи 10-11 литра в града,на мен извънградско с 90км/ч ми пада до 5,8-6 литра,със 160-180 км/ч около 8,5-9 литра с климатик.На планинско спускане,на 5-та скорост по данни на компа съм регистрирал разход от 2,5-3 литра!!!Но само на спускане,защото на изкачване нищо не му пречи да харчи 12-13л. :lol: Успех в избора на автомобил!


Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plamen_RI » Чет 24 авг 2006 23:30


Засега колеги /багодарение основно на данните които събрах от темата с ваша помощ :lol: / везните ми се накланят в полза на АЕК/АФТ мотор без първоначална газификация. Причините - на първо място по ниската първоначална инвестиция /близо две хиляди/ и второ - показанията на километража на досегашната ми кола - аз просто не навъртам толкова много километри,пък и са предимно междуградски, така че икономичноста на ТДИ донякъде би се компенсирала. Предимствата на газта са безспорни /най-вече финансови/ така че си остава опция за вбъдеще.
И тъй, колеги досега търсех КОЛА , сега търся КОЛАТА :lol:
и стискайте палци


asd
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 23 авг 2006 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asd » Съб 26 авг 2006 21:03


Ако за грубо сравнение между бензинов и дизелов Голф 3 втора ръка приемем:

1. средна разлика в цената между бензинов Golf III и дизелов = 1500 лв примерно
2. разлика в цената между литър бензин и дизел = 0.15 лв примерно

Изчисляваме при бензиновия автомобил тези 1500 лв колко литра бензин компенсират, имайки в предвид по-високата (в случая с 0.15лв) цена на бензина:

1500 лв / 0.15 лв = 10,000 литра

При разход 10/100 с бензиновия автомобил с 10,000 литра се изминава 100,000 км. Това означава, че бензиновия автомобил който е с 1500лв по-евтин, при разход 10/100 има преимущество в цената ако се кара до тези километри. След достигането на този пробег - дизела взима преднина в ценово отношение тъй като започва да избива по-високата стоийност на автомобила с по-ниската цена на нафтата. Това е при положение че и двата автомобила горят 10/100 средно. Ако приемем, че дизела гори средно 6/100 а бензина си остава 10/100 то като внесем тази корекция се получава следното:

100,000 км х 0.6 = 60,000 км - до тези км бензина има ценово предимство, от там нататък - дизела.

Това са груби общи сметки имащи за цел да покажат до/след какви километри кой автомобил има предимство в ценово отношение като се вземат в предвид разликите в цените на горивата, разхода на автомобилите и разликите в цените на самите автомобили - бензинов и дизелов. Не държа, че посочвам верни разходи, разлики в цената на горивата и автомобилите - сметките са груби и всеки може да ги изчисли сам за себе си със свои стойности. И това е по отношение само на горивата - не са включени други фактори като разликите в подръжката на двата автомобила.


Потребителски аватар
mladvampirTDI
Мнения: 1398
Регистриран на: Пет 11 мар 2005 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sale, UK

Мнениеот mladvampirTDI » Съб 26 авг 2006 21:28


spam
А цената на автомобила когато тръгнеш да го продаваш??????
Нали не смяташ, че човек купува автомобил и се жени за него- за винаги. Помисли после разликата в цените каква е, добави я и смятай.
Ей, разбирачи бре, като шефа ми дето седмица се тръшка с едни такива сметки. Наду ми се главата за бензини и дизели, как дизела тресял и не палел зимата и такива, нищо че му говориш от позицията на човек карал дизел две зими, и когато неговото пикливо бензинче с газ се чудеше на кой свят се намира от студ, дизела палеше на половин оборот.


asd
Мнения: 8
Регистриран на: Сря 23 авг 2006 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот asd » Съб 26 авг 2006 21:37


mladvampirTDI написа:spam
Нали не смяташ, че човек купува автомобил и се жени за него- за винаги.


Именно щото не се жени за него за някой който е решил да вземе втора ръка автомобил и да го кара примерно около година може да му е по-далавера да вземе бензин отколкото дизел, имайки в предвид разликата в цената на автомобилите. Но ако си решил да караш много - дизела е за предпочитане. От тук нататък всеки сам си преценява.


Потребителски аватар
GOLF@
Мнения: 250
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Evropa

Мнениеот GOLF@ » Съб 26 авг 2006 21:58


Здравейте, ето и моята сметка, само че е в евро:
Приемаме, че дизела харчи 6л., а бензина 8 литра средно. При цена 1.15€ дизел и 1.35€ бензин на 100 км дизела струва приблизително 7€, а бензина 10.50€ на 100 000км. е съответно 7000 и 10500€. Разликата е 3500€ на 50 00км е 1750€. Аз мисля, че ако си купи човек колата за себе си би трябвало да се повози малко с нея и да и направи 100-тина хиляди. Нали само сметки де, но все пак е разлика аз бих инвестирал и ме е яд, че има 2 бензинови голфа. Често се возя и с на сестра ми ТДИ 100к.с. и просто бензина няма шанс, а и разхода на дизела съм го дал почти като градско. В деиствителност средния разход е по-нисък, а бензиновият трябва да минимум 2Е мотор.

Само са само разсъждения опит на бензиностанцията ;)


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Нед 27 авг 2006 6:38


GOLF@ написа:Здравейте, ето и моята сметка, само че е в евро:
Приемаме, че дизела харчи 6л., а бензина 8 литра средно. При цена 1.15€ дизел и 1.35€ бензин на 100 км дизела струва приблизително 7€, а бензина 10.50€ на 100 000км. е съответно 7000 и 10500€. Разликата е 3500€ на 50 00км е 1750€. Аз мисля, че ако си купи човек колата за себе си би трябвало да се повози малко с нея и да и направи 100-тина хиляди. Нали само сметки де, но все пак е разлика аз бих инвестирал и ме е яд, че има 2 бензинови голфа. Често се возя и с на сестра ми ТДИ 100к.с. и просто бензина няма шанс, а и разхода на дизела съм го дал почти като градско. В деиствителност средния разход е по-нисък, а бензиновият трябва да минимум 2Е мотор.

Само са само разсъждения опит на бензиностанцията ;)

това са сметки нафта/бензин.
с газта, нещата седят малко по-различно :lol: :lol:


Потребителски аватар
GOLF@
Мнения: 250
Регистриран на: Чет 24 юни 2004 9:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Evropa

Мнениеот GOLF@ » Нед 27 авг 2006 12:49


Ludia написа:
GOLF@ написа:Здравейте, ето и моята сметка, само че е в евро:
Приемаме, че дизела харчи 6л., а бензина 8 литра средно. При цена 1.15€ дизел и 1.35€ бензин на 100 км дизела струва приблизително 7€, а бензина 10.50€ на 100 000км. е съответно 7000 и 10500€. Разликата е 3500€ на 50 00км е 1750€. Аз мисля, че ако си купи човек колата за себе си би трябвало да се повози малко с нея и да и направи 100-тина хиляди. Нали само сметки де, но все пак е разлика аз бих инвестирал и ме е яд, че има 2 бензинови голфа. Често се возя и с на сестра ми ТДИ 100к.с. и просто бензина няма шанс, а и разхода на дизела съм го дал почти като градско. В деиствителност средния разход е по-нисък, а бензиновият трябва да минимум 2Е мотор.

Само са само разсъждения опит на бензиностанцията ;)

това са сметки нафта/бензин.
с газта, нещата седят малко по-различно :lol: :lol:

Така е имам 2 голфа на газ, но говориме за по-нови автомобили в смисъл ако купуваме, няма вече моно :(.
Това което караме е на по над 10 години. А всичи за новите мотори само газов инжекцион. Това означава 800 €. Според мен не е сравнимо. Крал съм и 1.8 125 к.с.на газ много върви, но си гълта 12-13л. И на газта в БГ през прашния сезон направо ме боли главата от смяна на въздушни филтри. В германия не го пипам поне 15 хиляди и няма промяна в разхода.
А за газта при цена 66-68 цента и разход 10-11 разходите са почти като с нафтата.
Без бутилка и разходи, настроики и т.н. дизела е за мен фаворит.
Съжалявам, че не взех ТДИ, а имах 8 години 1.6 дизел.


Потребителски аватар
mkluchov
Мнения: 30
Регистриран на: Сря 12 апр 2006 15:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот mkluchov » Нед 27 авг 2006 18:12


Хм, айде да се изкажа и аз. Само един съвет. Ако се спреш на мотор 1.6, по-добре си вземи AFT. Аз карам AEK и то предимно в града. Разходът му е с 1-2 литра повече от на AFT. А и до колкото знам, моторът AEK е спрян от производстов през 1995 точно заради високия си разход в градски условия.


Айде със здраве!


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Нед 27 авг 2006 18:41


колко ти е разхода ? сигурен съм че неможеш да ме минеш мен по разход mhihi


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 27 авг 2006 21:42


:lol: При по-сериозно натискане и особено при включен климатроник,нищо,ама нищо не може да спре AFT-то да смуче по 12-13 градско.Ако караш нормално 9-ка :lol:


Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plamen_RI » Пон 28 авг 2006 7:22


Верно че при други равни условия АФТ е за предпочитане, обаче досега още не съм видял в автокъща /пък обиколих горубляне и още/ да се продава голф с АФТ, само АЕК....явно не се задържат изложени, веднага някой ги копува /или поне аз така си го обяснявам/ :roll:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 28 авг 2006 9:19


То принципно когато колата си заслужава не се задържа.Просто по мое мнение по наще автокъщи са основно бараки(щото българина това търси).Що не погледнеш по частни обяви в мобиле.



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 101 госта