nikson85 написа:ако си го карал на полусинтетика или минерално дълго време не се препоръчва масло от по горен ранг , като например-синтетика и пълна синтетика.
най малко да сложиш масло 5в40 което е полусинтетика. гледаш какво масло е сипвано преди това на колата защото ако е карана дълго време с минерално масло то ако сипиш синтетично масло ще направиш голяма грешка защото ще отмиеш отлаганията от старото масло понеже синтетиките са много редки масло и двигателя ще придобие луфт и може да се блокира. пълна синтетика се сипва на най нови коли и се карат така едно известно време и после се минава на синтетика.

Моля! Обяснете разликата между синтетика и пълна синтетика? Ще се радвам ако колегата посочи масло 5/40 на което е уточнено че е полу-синтетично (както е написал).
После ще помоля колегата да обясни как точно се натрупват отлагания на триещи се повърхности? После пак ще повторя въпроса какво е синтетика и какво е пълна синтетика?
Колега! Това е за тебе:
viewtopic.php?f=7&t=190263&hilit=%D0%BA%D0%B0%D0%BA%D0%B2%D0%BE+%D0%B4%D0%B0+%D0%B3%D0%BB%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BC%D0%B5Вземи прочети! Тогава се изказвай.
Само да уточня за да не се заблуждават хората! Ако не е сменяно маслото редовно се получават налепи по стените на картера и по маслените магистрали. При една смяна със синтетично масло се получава разграждане на тези налепи и основния проблем е парченце от този боклук да не запуши маслена магистрала, цедка на маслената помпа, да не блокира байпас клапан на маслената помпа, или да блокира мазилен отвор на някой от плъзгащите лагери в мотора (основни лагери) .
Ако маслото е сменяно редовно и резонно, никакъв проблем не е да минеш от 15/40, да минеш на 10/40 един сезон , и след това на 5/40 или 5/50.
Не е никакъв проблем колата да се кара от как е излязла от завода докато се изхвърли на боклука само със синтетично масло, въпроса е че не е рентабилно и икономически изгодно.
Поради същата причина не се промива двигател. Ако някое боклуче от налепите блокира мазилния отвор на основен лагер .... те тогава става мазало. Не блокира двг. от това че маслото било рядко.
И не се слага 15/40 , при първото притропване на повдигач! Това е грешна логика!
Дайте да забъркаме маслото с малко гресчица, да уплътни так по гъстичко да е ... Простотия!