Акумулатора пада много бързо.

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
badov
Мнения: 205
Регистриран на: Пон 23 авг 2010 11:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv/Strasbourg-France

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот badov » Сря 10 авг 2011 15:26


Колега направо на вторични го карай-ще земеш десетина лева :mrgreen: Иначе да го закрепиш и да го продадеш не е хава-човекът който ще го купи и той ще пуска същата тема като твоята :roll:




dikanski
Мнения: 92
Регистриран на: Пет 19 фев 2010 22:39
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Pernik
Контакти:

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот dikanski » Сря 10 авг 2011 21:16


Ljubon написа:
radi_nrj написа: По-нагоре Никсън е писал, че в покой му дава 12,2, което с Окъсила клетка все си мисля, че няма как да стане...

Често връзките между клетките се разяждат и изтъняват и в покой акумулаторът дава номиналното напрежение, но при натоварване не могат да пропуснат по-силен ток и напрежението пада. :idea:

На професионален език се казва "прекъснат мост".Яд ме е за колегата ,пуснал темата,че чак сега се сеща дали да ходи на акумулаторджия,защото след време пак може да пита какъв му е бил проблема.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот nikson85 » Чет 11 авг 2011 11:12


вижте какво открих в нета полезно четиво ако някой иска да му възкръсне акумулатора , но не правете това в къщи. :Mr Green Fun

Удължаване живота на нормален и възстановяване на «издъхнал» акумулатор.

Както споменахме, и нов акумулатор може да бъде съсипан за кратко време независимо от марката му.На своята кола авторът е използвал само български акумулатори и ги е сменял не по-рано от 8—10-годишна работа, без да му «изневеряват Сега ще ви разкажем за някои периодични грижи, които поддържат висок капацитет на батерията или пък предотвратяват преждевременното й изхвърляне.

Отстраняване на лека сулфатизация (тренировъчен цикъл).

При разреждане плочите на акумулатора се покриват с дребно-зърнест оловен сулфат, който при зареждане отново се преобразува в активна маса. При ненормална експлоатация и неправилно поддържане на акумулатора (главно при продължително управляване в градски условия без периодично дозареждане, ниско ниво на електролита, повреда на реле-регулатора на напрежението, дълбоко разреждане на акумулатора), по активната маса на плочите се образуват едри кристали оловен сулфат. Те запушват порите й и не позволяват на електролита да проникне в нея. Акумулаторът започва бързо да «пада».
Тези кристали не могат да бъдат премахнати по време на зареждането. Капацитетът на акумулатора намалява и той бързо «пада».
За да се отстрани лекото сулфатизиране на плочите, поне веднъж на 6 месеца трябва да се провежда т. нар. тренировъчен цикъл.
Акумулаторът се зарежда и след това се включва за разреждане през специално устройство или през консуматор, чиято мощност е такава, че през него протича ток, равен или по-малък от капацитета на батерията. За 55-амперчасова батерия — около 5 ампера. С други думи, ако нямате специално разрядно устройство, към акумулатора може да включите една лампа за фар.
Спадането на напрежението на батерията по време на разреждането се следи с волтметър или мултицет. Отначало е много бавно, но стигне ли напрежението до 11,0 волта (дванадесетволтова батерия), то започва бързо да намалява. От този момент напрежението трябва да се следи непрекъснато, тъй като в никакъв случай не бива да се оставя да спадне под минимума 10,5 волта, под който батерията започва да се разрушава. При достигане на тази долна граница устройството или лампата се изключват.
След това акумулаторът веднага се зарежда повторно. Ако не се е получил достатъчно добър ефект, например напрежението и гъстотата не са се повдигнали достатъчно, тренировъчният цикъл може да се повтори и потрети.

Десулфатизация (нов «живот») на акумулатора.

Ако акумулаторът въпреки честите му зареждания не осигурява добро пускане на двигателя, не бързайте да купувате нов. Има начини за премахване на едрокристалния оловен сулфат (сулфатизацията), когато образуването му все пак е в по-ранен стадий. Ще се спрем на най-достъпния от тях.
Зареденият доколкото е възможно акумулатор се включва за разреждане както при провеждане на тренировъчен цикъл. След като напрежението спадне до допустимия минимум, капачките се свалят и електролитът се изсипва до капка в чист широк пластмасов съд, например леген. После акумулаторът се почиства от протеклия по външната му повърхност електролит. Клетките се промиват няколко пъти с дестилирана вода, като акумулаторът се разклаща енергично. Отначало излиза мътилка, но постепенно водата се поизбистря.
Тогава всяка клетка се напълва с дестилирана вода до нормалното ниво и акумулаторът се оставя да престои така 2—3 часа.
Тъмните на цвят механични примеси от излетия в легена електролит постепенно се утаяват на дъното. С помощта на стъклена или пластмасова фуния избистреният електролит внимателно се налива в стъклени съдове, например в бутилки.
Внимание! Течността в тази бутилка е опасна за живота. Обръщам ви внимание на това, тъй като никак не са малко нещастните случаи, резултат на подобно недосещане за опасността, която крие в себе си битовата бутилка със съвсем неочаквано съдържание.
Затова не само си осигурете подходящи стъклени съдове, но и залепете на тях големи етикети с надпис «Киселина! Опасно за живота!», а и нарисувайте на тях череп с кости. И след това, за още по-голяма сигурност, ги приберете на недостъпно за близките ви място!
Както споменахме, акумулаторът се включва за зареждане 2 часа след напълването му с дестилирана вода. Скоро тя започва да се превръща в слаб електролит, тъй като протичащите електрохимични процеси започват да преобразуват постепенно едрите кристали на оловния сулфат във вода и сярна киселина.
Напрежението на акумулатора започва да се покачва. Когато то остане неизменно в продължение на 3 часа, а гъстотата на електролита се повиши до 1,12—1,15, зареждането се прекратява за 2 часа. След тази пауза токоизправителят пак се включва в мрежата, докато напрежението и гъстотата отново се задържат на едно и също ниво. Тогава акумулаторът се включва за разреждане с ток, равен на 1/10 от капацитета (за целта може да се използува лампа от пътепоказател) .
Щом напрежението спадне до допустимия минимум, батерията се изключва от разредното устройство (лампата) и получилият се рядък електролит се излива. Клетките се напълват отново с дестилирана вода и след един час акумулаторът се включва за зареждане.
Описаният дотук цикъл може да се направи още няколко пъти, особено при по-дълбока сулфатизация на плочите.
След последното провеждане на цикъла (циклите) акумулаторът се напълва с оригиналния или с нов електролит (но със същата гъстота на оригиналния!) и след час се включва за зареждане.
След като зареждането приключи, поне 3 часа акумулаторът не трябва да се монтира в автомобила.
Съвсем логично е разграждането на едрите кристали на оловния сулфат от умишлено слабия ток на зареждането да става твърде бавно. Често са нужни не по-малко от 30—40 часа, за да се повиши гъстотата на електролита до желаната 1,15 г/см3. Важното е, че благодарение на тази десулфатизация повърхността и порите на активната маса са вече «отпушени». Ако няма друга нанесена вреда, например изкривени и дадени «накъсо» плочи, вероятно акумулаторът ще ви служи още дълго време


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот milmar » Чет 11 авг 2011 15:59


nikson85 написа:вижте какво открих в нета полезно четиво ако някой иска да му възкръсне акумулатора , но не правете това в къщи. :Mr Green Fun
....


Ти си го открил в нета , а някои сме го чели 20г. преди да има нет :D .

Тази работа с десулфатизирането върши "перфектна" работа mhihi . Аз ти предлагам да си "възстановиш на 100%" стария си акумулатор и да си го ползваш , а да продадеш на някого новия mhihi .

Така де , не че метода не върши работа , но не може от нищо да направи нещо , така е и във всичко :да: за жалост .


Потребителски аватар
badov
Мнения: 205
Регистриран на: Пон 23 авг 2010 11:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv/Strasbourg-France

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот badov » Чет 11 авг 2011 17:15


Като гледам процесите с които може да си "съживиш" акумулатора, ами аз не трябва да си карам колата поне 1 седмица, за да може да направя всички процеси.Според мен един акумулатор може да ти върши работа поне 4-5 години при правилна експлоатация.Алтернатора да зарежда колкото трябва, акумулатора да не се изтърва да пада под 10 волта да речем, ако е обслужваем-следим си клетките, ако трябва да се долива си доливаме дестилирана вода и после караме повечко за да зареди новия електролит.Следим за оттечки, чистим си клемите, маси, кабели.И едно от най-важните неща според мен е, ако имате силна музика в колата-купете си по-голям акумулатор, а не 44ампера примерно.Акумулатора е консуматив кажи речи, но си иска и гледане :) Баща ми за 15 години смени 2 акумулатора, като втория си го ползва все още :D


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот radi_nrj » Чет 11 авг 2011 23:11


То и на необслужваем може да се наложи доливане. Те принципно са с вентили, които отварят на определено налягане, но спортното окачване и гърбиците по-източната дъга на околомръсното бяха накарали 2 от вентилите буквално да изкочат. Тъй като батерията е с 2-ри капак и вентилите са под него нямаше как да го видя това докато индикатора не стана бял (това означава, че долния му край е сух). Следователно от жегите на тези 2 клетки се беше изпарил доволно количество електролит. Лошото, е че необслужваемите нямат маркер оказваш до къде да пълниш.


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот Ljubon » Чет 11 авг 2011 23:19


radi_nrj написа:То и на необслужваем може да се наложи доливане.

:да:
Имал съм 2-3 необслужваеми уж, но като се скъса лепенката отгоре, има лайсна с тапи, затварящи отворите на клетките. Отваря се и се долива дестилирана вода при нужда. :012:


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот radi_nrj » Чет 11 авг 2011 23:54


Моя освен лепенката има и 2-ри капак ;) , но идеята е същата...


Потребителски аватар
badov
Мнения: 205
Регистриран на: Пон 23 авг 2010 11:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv/Strasbourg-France

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот badov » Пет 12 авг 2011 0:22


radi_nrj написа:То и на необслужваем може да се наложи доливане. Те принципно са с вентили, които отварят на определено налягане, но спортното окачване и гърбиците по-източната дъга на околомръсното бяха накарали 2 от вентилите буквално да изкочат. Тъй като батерията е с 2-ри капак и вентилите са под него нямаше как да го видя това докато индикатора не стана бял (това означава, че долния му край е сух). Следователно от жегите на тези 2 клетки се беше изпарил доволно количество електролит. Лошото, е че необслужваемите нямат маркер оказваш до къде да пълниш.


Аз си доливам колкото да покрие клетките :)


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот nikson85 » Пет 12 авг 2011 10:58


milmar написа:
nikson85 написа:вижте какво открих в нета полезно четиво ако някой иска да му възкръсне акумулатора , но не правете това в къщи. :Mr Green Fun
....


Ти си го открил в нета , а някои сме го чели 20г. преди да има нет :D .

Тази работа с десулфатизирането върши "перфектна" работа mhihi . Аз ти предлагам да си "възстановиш на 100%" стария си акумулатор и да си го ползваш , а да продадеш на някого новия mhihi .

Така де , не че метода не върши работа , но не може от нищо да направи нещо , така е и във всичко :да: за жалост .

те бошовете и без това карат по 8 години без сулфатизация та камоли с нея. просто монбата му дойде в повече от доливане с дестилираната вода.
миналата сутрин се качвам пали едвам едвам. минавам 3 км. и спирам на баничарница. после паля минава кам 1 км и влизам в бензиностанцията да зареждам. гледам , че има опашка и гася колата. после въртя едвам да запали , но не успя. втория и третия път няма ток даже и да завърти стартера. :bishop :bishop :bishop викам си брей карам колата а акумулатора няма сила и след като двигателя е работил.
просто монбата са такива издъхват ей така по незнайни причини и карат по 3-4 години , че и по-малко.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот nikson85 » Нед 14 авг 2011 14:36


до колкото разбрах тия бошове са необслужваеми http://www.kirov.net/?cid=708&pid=2491 :screwy


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот radi_nrj » Нед 14 авг 2011 15:08


Така се водят, Бош-Варта поддържат 3 серии в момента и 3-те са необслужваеми. Черния е най-нисък клас, Синия средна работа и Сребърния им е най-високия клас. Интересното, е че отвън са абсолютно еднакви, само капаците са различен цвят. Един познат, който е дистрибутор за Варшава даже подозираше, че карантията им е еднаква, но при измерване даваха различни резултати като се представяха точно както се очакваше. Много ще ми е интересно да видим какви са разликите ама за целта трябва да си намеря по един умрял от 3-те и да им резнем главите mhihi


transform
Мнения: 228
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 14:24
Автомобил: Golf 4 1.4 16V
Двигател: AHW 1999
Местоположение: silistra

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот transform » Пон 15 авг 2011 12:23


Доста материали съм чел за акумулаторите и както винаги става, колкото човек повече чете, толкова повече се обърква. Така и не можах да разбера - кога един акумулатор е напълно зареден? Когато достигне напрежение по време на зареждане 14,4V или когато плътността на електролита достигне 1,28?. 14,4V се достига лесно, зареждам си акумулатора със заряден ток 3А. Да, но плътност на електролита 1,28 не достигам. Когато си проверих за пръв път акумулатора преди два месеца(имам автомобил от 4 месеца)с ареометър, плътноста на електролита беше 1,19, това означава, че се нуждае от дозареждане, въпреки че пали без проблем. Не ползвам автомобила всеки ден, така че не може да се зареди акумулатора само от алтернатора. Когато го включих да го зареждам, напрежението след час-два беше вече минало 14.4V и повечето автоматични зарядни биха изключили, според тях той ще е зареден. Но плътността не беше се повишила. Оставих го така да продължава да се зарежда, напрежението достигна 15,5V, според някои автори, това вече е презареждане. Не го изключих от заряд, след 7-8 часа плътността беше около 1,22 а напрежението даже спадна до 15,2V. На другия ден продължих зареждането, напрежението много бързо достигна 15,5V, оставих го още 7-8 часа и плътността достигна 1,24. Схванахте ли вече противоречието? - По напрежение излиза, че е презареден, а по ареометър недозареден. Ха кажете сега, кой от двата уреда да гледам аз? Волтметъра или ареометъра?


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот nikson85 » Пон 15 авг 2011 20:35


То хубаво са необслужваеми ама ако си забравиш нещо да работи и като падне акумулатора как да го включа в зарядното.
В смисъл може ли да се зареди в затворено положение на горния капак. Нали при обслужваемите акумулатори се отварят капачките за киселината , а при необслужваемите как се действа. Някой ако има не обслужваем да даде мнение.


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Акумулатора пада много бързо.

Мнениеот Ljubon » Пон 15 авг 2011 22:14


nikson85 написа:То хубаво са необслужваеми ама ако си забравиш нещо да работи и като падне акумулатора как да го включа в зарядното.
В смисъл може ли да се зареди в затворено положение на горния капак. Нали при обслужваемите акумулатори се отварят капачките за киселината , а при необслужваемите как се действа. Някой ако има не обслужваем да даде мнение.

Нямай грижа, зареждай смело, има си отдушник, за да излизат отделящите се газове. :012:



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 84 госта