2.0TDI от 2005-6та година се слави като сравнително проблемен мотор. Първите версии са имали проблеми със спукващи се глави, чупещи се обтегачи на веригата на маслената помпа, спукани охладители на клапана за рециркулация на отработените газове, все не много евтини за решаване проблеми. Колко често се появяват тези проблеми не мога да кажа, моторът е ужасно масов и може в това да е причината. За 45К км с 2.0ТДИ от 2007ма имам нула проблеми. Други хора, които познавам с такъв мотор в рамките на 100 и нещо хиляди километра също нямат проблеми. Ама наистина реални, защото е твърде вероятно Октавията, която ти предлагат да е на 180 000км. Не се учудвай какви километри могат да бъдат навъртяни за 2-3 години. Според мен дизеловите автомобили от този клас, тези години, които се внасят в България масово са на около 150- 200 000 и нагоре, тези които се продават от Порше и т.н. и са купени от тук са точни...но пък са карани в България. Но тези километри не бива да те притесняват, просто да не си мислиш, че са по 60-70К.
Като ниво на безопастност Пасат 6 е по-добре от 5.5, още повече от 5. Може би са еквивалентни с Турана. Октавията май е някъде около Пасат 5.5.
Пасат комби е доста широка кола, с голям багажник, би трябвало да нямаш проблеми с вместимостта.
1.9TDI е леко слаб в Пасат, доста икономичен, но според мен ако го понатовариш ще клекне. Абе ще тегли, но изпреварвянията ще трябва да ги правиш с повече запас. Имах Голф ТДИ 101к.с., и с 4 човека нямаше проблеми, но го напъвах. 2.0 е доста доста по-вървежен. Но не знам дали всичките проблеми са основно форумни легенди или наистина много от моторите дават яд.
Но между 4 годишен Пасат 6 и 6-7 годишен 5.5 ме съмнява, че някой може да ти каже кой ще е по-надежден.
След като човекът има средствата и има жена и дете, мисля че наистина е по-добре да заложи на максимално нова кола. За 3.5 години и 70-80К км стаж имам един пукнат стоп след 24 часа без спане. И дори ми се струва, че ако човек се качи на нова кола се учи да кара по-внимателно и я пази, поне такива наблюдения имам. Ако не е кьорав и му се кажат елементарни съвети за шофиране на TDI не би трябвало технически да си руши колата. Просто навиците, които се формират в началото много трудно се изкореняват. А с кола, за която не ти пука е лесно да си създадеш лоши навици. Хубаво е да се покара по-стара кола, за да се добие представа за това какво реално представлява скоростта, сцеплението и т.н., защото новите доста изолират и можеш да се подведеш от чувството на сигурност, което дават.
Колкото до застраховката... това колко струва колата и какво ти казват ако стане нещо застрахователите може да се две коренно различни неща...за съжаление
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
От VAG групата бил заложил на Пасат 6, 1.9TDI, а пък защо не и 1.6FSI или 2.0FSI, вероятно е да са на доста по-малко километри, с ръчна скоростна кутия. Или Октавия 1.9TDI. Вановете не ми допадат, не знам дали би могъл да предложи нещо повече от горните за тричленно семейство. Със задължителен оглед в Порше, Мишо от Горубляне(пишеш така и ще намериш информация за него) или при друг майстор. Както и е хубаво да направиш справка по номера на рамата, пак в Порше или Юнитрейд за сервизната история на колата, защото сервизни книжи се преправят.
Успех в търсенето, след като не бързаш можеш да си позволиш да правиш пробни шофирания, за да добиеш представа коя кола е за теб и кои коли са читави и кои не.
Ммм, само че Пасат 6 доста излиза от бюджета
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)