г3 1.8авс бърка центровката

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
stoqn1
Мнения: 75
Регистриран на: Пон 18 авг 2008 22:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

г3 1.8авс бърка центровката

Мнениеот stoqn1 » Вто 16 авг 2011 21:23


колеги отново проблем с моя голф значи според мен нещо и бърка центровката вчера е карах но маистор да е видат направиха е на 6 градоса предварение при което колата не варвеше какта трябва завартях и делхото като и дадох още малко предварение при това положение на делхото колата беше перфектна тази сутрен всичко беше нормолно но вечерта като запалих не иска да работи кокто преди завартях и малко делхото посока предварение и се оправи даите някоя идея какво да я правя Блягодаря ви предварително




danko_f4
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 16 мар 2008 19:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Роман

Re: г3 1.8авс бърка центровката

Мнениеот danko_f4 » Вто 16 авг 2011 21:44


най-вероятно ти се е прецакало колелото на коляновия вал ,защото там имат склонност да се разбиват в леглото където ляга шпонката. Можеш да провериш и как ти идват белезите на агренажния ремък,понеже ако е разбито като поставиш коляновия вал на белег(маховика), белега на разпределителния вал идва на междузъбие.А най-сигурния е като свалиш колелото на коляновия вал.


keymaker
Мнения: 822
Регистриран на: Съб 07 юни 2008 20:43
Автомобил: Passat+T4
Двигател: ABS+AAB
Местоположение: София /с. Мусачево -гр.Елин Пелин

Re: г3 1.8авс бърка центровката

Мнениеот keymaker » Сря 17 авг 2011 7:35


нещо ГАЗ-мас-оцет такива горива? На моя пасат от газта си местеше центровката сам поради разлика в показанията на ламбда сондата след откачане на клемата на акумулатора за 1-2мин. се отравяше и така за 1-ден и после пак същата процедура.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: г3 1.8авс бърка центровката

Мнениеот joker » Сря 17 авг 2011 9:59


Как правите центровки на ръка при кола с компютър????Как "бутате делкото"...може някога на Ладите да е ставало,ама на Г3(колкото и стар да е в сравнение ссъс съвременните коли) не става.Казано е:Първо компютъра в сервизен режим,после стробоскоп... разхлабването и мърдането дори с не повече от мм на делкото може да ти захвърли градусите точно натам накъдето не искаш.


Потребителски аватар
megatone
Мнения: 486
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 15:05
Автомобил: Golf 3 1.8 ABS
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: г3 1.8авс бърка центровката

Мнениеот megatone » Сря 17 авг 2011 12:48


stoqn1 написа: вчера е карах но маистор да е видат направиха е на 6 градоса
На какъв език пишеш? :roll:


Потребителски аватар
vit_autosofia
Мнения: 2544
Регистриран на: Нед 20 фев 2005 8:13
Автомобил: Мерцедес W210 2002г
Двигател: 2700CDI
Местоположение: Орланденбург
Контакти:

Re: г3 1.8авс бърка центровката

Мнениеот vit_autosofia » Сря 17 авг 2011 16:32


joker написа:Как правите центровки на ръка при кола с компютър????Как "бутате делкото"...може някога на Ладите да е ставало,ама на Г3(колкото и стар да е в сравнение ссъс съвременните коли) не става.Казано е:Първо компютъра в сервизен режим,после стробоскоп... разхлабването и мърдането дори с не повече от мм на делкото може да ти захвърли градусите точно натам накъдето не искаш.


подкрепям мнението на joker :да: :да:


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: г3 1.8авс бърка центровката

Мнениеот zfa159 » Сря 17 авг 2011 21:16


За междузъбието - общо взето 99 % от тези двигатели идва по средата на зъ на разпр. вал,защото белега е на пластмасов капак,който малко или много с течение на времето се криви и т.н. и това дава отражение на мястото на белега му и от там идва разминаването.Ако разминаването е зъб,два,три,тогава има причина за притеснение. Общо взето често дори без да има проблем с шпонката,при 0 градуса на маховика,отпред белега на шайбата е леко разминат с белега на капака на ангренажа и подобно разминаване се вижда и горе на разпр. вал.За това най-точно е и със стробоскоп-а да се гледа отзад на маховика (там са два белега - черта за 6 градуса предварение и " 0 " за ГМТ ).
:beer


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: г3 1.8авс бърка центровката

Мнениеот emo-gar » Пет 19 авг 2011 9:02


Със същия мотор(1.8 abs) имам следните наблюдения:при "закъснение" колата няма добър "респонс" при форсиране,а при рязко отнемане на газта се случва и "пукане" в ауспуха-недоизгорели газове,оборотите за секунда-две падат под нормалните за п.х.,после се възстановяват.
При "изпреварване",след форсиране оборотите бавно падат до номиналните за п.х. и стоят леко повишени.
Понеже бутах по междинния вал,та затова си правих експерименти.Трябва си "сервизен" режим,за да не мести компа динамично "изпреварването".Има описани начини за тая процедура чрез K/L(моите букси са такива) линията,но нещо не смея да окъсявам,защото има и изгорени компове след това.Чрез изключване на термо-сензора не се получава.Иначе си имам стробоскоп(hand made,тестван многократно).
Някак го нацелих ,за сега е приемливо,но трябва да се погледне ....може и да си направя един Ел-кон..
Други наблюдения относно този "ъгъл":всъщност компа прави само функция "закъснение" от зададения механично начален ъгъл,няма как да даде "изпреварване" на не-дошъл още сигнал от Хол-сензора.И по този начин ъгълът се движи между началния и "0".Колко и как-зависи от обороти,температура и кислороден датчик(ламбда).Хич не е просто,въпреки привидната елементарност на системката.Само не ми е ясно,конкретно за този мотор,как VAG-COM ще хване текущия ъгъл,като няма сензор за ГМТ,явно е заложено нещо аритметично...май само серв.режим се постига,а оттук натам-лампата и някакви данни на колко оборота-какъв да е ъгълът.Т.е. маркера се докарва,но и оборотите в този момент трябва да са около 900.

В тоя ред на мисли..абе заправил съм един "самоделка-комутатор",схемата е ясна,но някой мерил ли е формата на импулсите -средния пин на оригинален комутатор.Ниво на сигнала,положителен(0-1) или отрицателен (1-0)е фронта на импулса?Мисля да "сготвя" един хибрид..вечен!


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: г3 1.8авс бърка центровката

Мнениеот Bioside » Пет 19 авг 2011 15:47


В тоя ред на мисли..абе заправил съм един "самоделка-комутатор",схемата е ясна,но някой мерил ли е формата на импулсите -средния пин на оригинален комутатор.Ниво на сигнала,положителен(0-1) или отрицателен (1-0)е фронта на импулса?Мисля да "сготвя" един хибрид..вечен![/quote]


При отпушване-маса за момент.При запушване +12в докато е запушен.В оригиналния не е помислено за запушването на силовия транзистор и това го прави ЕЦУ-то.Сигналите са аналогови а не цифрови и +12в са причината да не може да се пробва комутатора без да се пререже средният извод или да му се направи външна постановка.Този сигнал трябва да го имаш впредвид като правиш комутатора.В твоя случай добра работа ще ти свърши едно електронно запалване с 6-7 елемента в него и обикновена не нискоиндуктивна бобина.Поздрави :beer


Komutator.jpg



Ето едно много просто схемно решение работило 17г на моята кола без нито един дефект :D

Последна промяна от Bioside на Пет 19 авг 2011 16:58, променено общо 1 път.


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: г3 1.8авс бърка центровката

Мнениеот emo-gar » Пет 19 авг 2011 16:48


Мерси за инфото,ще го оправя това с "висящият" вход на комутатора,в схемичката мога да си променя входната верига.Идеята ми е да накарам това устройство да работи в "многоискров режим"-т.е.получава се пакет искри,а не само една.Има и една по-сложна схема-там се регулира продължителността на искрата-като светне и се създава условие за поддържане на дъгата в диапазон до 1,5милисекунди.Просто си намерих един мой стар проект,пробан на всякакви возила поне от 15 години,без дефект.Проблемно е и преправянето на бобината,ще се слага друга....ама и дъга >30киловолта си е сила.Цялото това нещо няма да нарушава съществуващото управление,само малко повечко място иска(щото ги правя "болшой,но здравой!")

Значи при вход "-" се "отпушва" комутатора-протича ток през първичната на бобината и се акумулира индуктивна енергия,при вход +12 волта от компа,следва запушване-прекъсване на тока през първична,следва искра ..т.е.не се различава от познатите принципи,дори и "чуковите" са така.Остава да се знае и товароносимостта на комповият изход,мисля да понесе 20-30милиампера.


Bioside
Мнения: 600
Регистриран на: Чет 01 окт 2009 16:31
Автомобил:
Двигател:

Re: г3 1.8авс бърка центровката

Мнениеот Bioside » Пет 19 авг 2011 17:01


Точно така но при чукчето +12в липсва.Т.е. При отворено няма никой :)


emo-gar
Мнения: 3443
Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.

Re: г3 1.8авс бърка центровката

Мнениеот emo-gar » Съб 20 авг 2011 9:44


Bioside написа:Точно така но при чукчето +12в липсва.Т.е. При отворено няма никой :)


Това е ясно:отворен "чук"="запушен" комутатор.Чукът замества цялото това безобразие (Хол+комутатор).
Много съм харесал една бобинка от Вартбург за проекта,мъничка и при това "фърга" страшна искра.Само не знам как ще се държи сама(щото иначе са 3 при стария "германец"),доста ще се напече.Иначе е пробано с проста ладова-работи,ма гоУемаа..
Ей така свети:
http://www.youtube.com/user/emogar30?blend=1&ob=5



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 147 госта