Отивайки обаче в Порше,ти казват,че за филтър дехидратор,който струва 60лв,трябва да чакаш една седмица примерно (дори не е част за 1000лв,напълно масова).Контролера за перките при Голф 4 е повече от консуматив и струва 700лв,само че и него нямат на склад и дори лятото,когато им идва времето,не поръчват 2-3 бройки,да си имат.Същото се отнася до стъпковите моторчета за климатрониците,които пак са на доставка 1 седмица,както и за комфорт модулите,които също са консуматив за тези коли. В същото време гаражни магазини поддържат наличност на някои такива части и то оригинални,което е повече от смешно за моите разбирания.
За заводските недомислици :
-маркуча за високо налягане на климатика се търка в единя болт на стабилизиращата щанга и след няколко години се протърква.
-тръбите за климатика са най-ниската точка на колата отпред отдолу...сещате се,че нито кора,нито нищо ще ги спаси от нещо на пътя (поради което редовно колите идват с откъснати тръби).Дори са по-ниско от магарето.Това за Европа може и да не е проблем ама там няма стърчащи шахти по пътя и размазани кучета по магистралите,на които да налетиш,но ние гледаме при нашите условия и това определено си е недостатък.
-същите тези тръби са с крайно некачествени гайки на края си и нямат развиване,понеже единия метал се съединява с другия и става на обща сплав,която се развива само с рязане.Чак при последните бройки на В5.5 сменят технологията и ги правят на фланци с болтове.
-вътрешния климатичен радиатор не е като по-старите,запоен и здрав,а е от пресована ламарина и редовно изгнива и заминава за около 10-тина години.
-изходящата тръбичка за конденза от климатика,е около 3 пъти по-тясна от на по-старите VW и конденза често се излива в краката на пасажера,по въздуховодите водата стига чак до задните седалки,като включително наводнява и болното място за модела - комфорт модула,който е сложен на много смотано място и ако не изгние самият той,заминава куплунга му и това така или иначе води до смяната му.Само че този комфорт модул за В5.5 комби едвам се намира,на В5 е различен,заради ел. задна ключалка при В5.5 и не е съвместим.Съответно ест. го няма на склад и ако се скапе,колата си остава с отворени врати,докато не се появи контролера и вече имаш възможност да си я заключиш (същото важи и за стъклата,които един ден просто може да не се вдигнат повече форевър едн евър).
-под таблото никой не си е правил труда да поизпили дори заварките на гредите и металните части и кабелите се търкат в ръбовете на заварките,заради което рано или късно се претъркват и започват да правят проблеми.
-има хидравличен обтегач и на ангренажния ремък и на пистовия,който редовно създава проблеми и се налага да се сменя,а за да се смени който и да е от двата,трябва да се попилее цялата предница на колата.
-малката перка за охлаждане на фреона,реодвно спира да работи,защитата за свръхналягане при 90 и % от екземплярите не сработва и компресора за климатика става на парченца.
-окачването отпред не е особено домислено и едни дълги болтове,които са по 20-тина см,редовно спичат и не се развиват,заради което се налага да се сваля цялата главина и болта да се избива и реже,отново заради лошата сплав на материалите,които използват,понеже при сменено окачване с афтърмаркет,вече никога не спича.Тези болтове спичат само,когато са оригиналните.
-при дизеловите двигатели,както и при някои бензинови, вътрешното каре на полуоската,върви заедно със самата полуоска и струва едни 700-800лв .Да,не само при тази кола върви к-т с полуоската,ама примерно за френските неща,тази полуоска е на половин цена и пак се сменя горе-долу на същото време.
Имаше и още неща,за които в момента не се сещам,но като се сетя,ще донапиша
