VW B5.5 комби или най-добрата семейна кола за до 9000лв.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW B5.5 комби или най-добрата семейна кола за до 9000лв.

Мнениеот zfa159 » Чет 18 авг 2011 12:37


Ами ако отидеш в Рено примерно или в Камор Ауто,ще ти кажат,че имат масово дефектиращите части,примерно.За Лагуна 2 (от годините на тези Пасат-и) е пълно с ел. моторчетата за климатрониците на склад и са по 60-70лв,както дори имат компресори и т.н. и цените са на 1/3 от на VW (такова моторче за VW струва 200-300-400лв и го няма на склад).
Отивайки обаче в Порше,ти казват,че за филтър дехидратор,който струва 60лв,трябва да чакаш една седмица примерно (дори не е част за 1000лв,напълно масова).Контролера за перките при Голф 4 е повече от консуматив и струва 700лв,само че и него нямат на склад и дори лятото,когато им идва времето,не поръчват 2-3 бройки,да си имат.Същото се отнася до стъпковите моторчета за климатрониците,които пак са на доставка 1 седмица,както и за комфорт модулите,които също са консуматив за тези коли. В същото време гаражни магазини поддържат наличност на някои такива части и то оригинални,което е повече от смешно за моите разбирания.
За заводските недомислици :
-маркуча за високо налягане на климатика се търка в единя болт на стабилизиращата щанга и след няколко години се протърква.
-тръбите за климатика са най-ниската точка на колата отпред отдолу...сещате се,че нито кора,нито нищо ще ги спаси от нещо на пътя (поради което редовно колите идват с откъснати тръби).Дори са по-ниско от магарето.Това за Европа може и да не е проблем ама там няма стърчащи шахти по пътя и размазани кучета по магистралите,на които да налетиш,но ние гледаме при нашите условия и това определено си е недостатък.
-същите тези тръби са с крайно некачествени гайки на края си и нямат развиване,понеже единия метал се съединява с другия и става на обща сплав,която се развива само с рязане.Чак при последните бройки на В5.5 сменят технологията и ги правят на фланци с болтове.
-вътрешния климатичен радиатор не е като по-старите,запоен и здрав,а е от пресована ламарина и редовно изгнива и заминава за около 10-тина години.
-изходящата тръбичка за конденза от климатика,е около 3 пъти по-тясна от на по-старите VW и конденза често се излива в краката на пасажера,по въздуховодите водата стига чак до задните седалки,като включително наводнява и болното място за модела - комфорт модула,който е сложен на много смотано място и ако не изгние самият той,заминава куплунга му и това така или иначе води до смяната му.Само че този комфорт модул за В5.5 комби едвам се намира,на В5 е различен,заради ел. задна ключалка при В5.5 и не е съвместим.Съответно ест. го няма на склад и ако се скапе,колата си остава с отворени врати,докато не се появи контролера и вече имаш възможност да си я заключиш (същото важи и за стъклата,които един ден просто може да не се вдигнат повече форевър едн евър).
-под таблото никой не си е правил труда да поизпили дори заварките на гредите и металните части и кабелите се търкат в ръбовете на заварките,заради което рано или късно се претъркват и започват да правят проблеми.
-има хидравличен обтегач и на ангренажния ремък и на пистовия,който редовно създава проблеми и се налага да се сменя,а за да се смени който и да е от двата,трябва да се попилее цялата предница на колата.
-малката перка за охлаждане на фреона,реодвно спира да работи,защитата за свръхналягане при 90 и % от екземплярите не сработва и компресора за климатика става на парченца.
-окачването отпред не е особено домислено и едни дълги болтове,които са по 20-тина см,редовно спичат и не се развиват,заради което се налага да се сваля цялата главина и болта да се избива и реже,отново заради лошата сплав на материалите,които използват,понеже при сменено окачване с афтърмаркет,вече никога не спича.Тези болтове спичат само,когато са оригиналните.
-при дизеловите двигатели,както и при някои бензинови, вътрешното каре на полуоската,върви заедно със самата полуоска и струва едни 700-800лв .Да,не само при тази кола върви к-т с полуоската,ама примерно за френските неща,тази полуоска е на половин цена и пак се сменя горе-долу на същото време.
Имаше и още неща,за които в момента не се сещам,но като се сетя,ще донапиша :)




K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: VW B5.5 комби или най-добрата семейна кола за до 9000лв.

Мнениеот K » Чет 18 авг 2011 12:52


zfa159 написа:-има хидравличен обтегач и на ангренажния ремък и на пистовия,който редовно създава проблеми и се налага да се сменя,а за да се смени който и да е от двата,трябва да се попилее цялата предница на колата.


Явно си ги срещал тези проблеми, щом толкова подробно ги описваш, не споря. Но, която и кола да хванеш, всяка си има болежки. По-старите са по-корави, но ако почнеш да наливаш в такава гробница, по-добре да си умреш с нея. Всеки се стреми да кара нещо по-добро и приятно. И поради тази причина си разкарах старото ТДИ и взех Б5.5. Съжалявам само за двигателя, AFN-а беше изключителен. Но всичко спира дотам.

Та за обтегача на пистовия не съм съгласен. Тези дни сменях такъв, заедно с ремъка и изобщо не се наложи "попиляване" на предницата. Само се махна едната перка, за да се освободи пространство.
Цената му в Ауто+ беше 289лв. без отстъпка. На Б5 110кс. е 100 лв. по-малко.


Потребителски аватар
dlug
Мнения: 2510
Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
Двигател: AVB
Местоположение: София

Re: VW B5.5 комби или най-добрата семейна кола за до 9000лв.

Мнениеот dlug » Чет 18 авг 2011 13:22


zfa159 написа:...
За заводските недомислици :....

В предното ми изказване точно това имах предвид. За всеки един модел автомобил бих могъл да напиша поне един такъв списък с недомислици. Ако тръгнеш да търсиш автомобил без кусури....форевър енд евър ще си с градският транспорт.
И понеже май леко се отклони темата-да пожелая успех и късмет на колегата, търсещ си автомобил. Дано си намери кола, която да му харесва


Потребителски аватар
kimb
Мнения: 39
Регистриран на: Пон 21 дек 2009 14:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пазарджик/София

Re: VW B5.5 комби или най-добрата семейна кола за до 9000лв.

Мнениеот kimb » Чет 18 авг 2011 13:51


Добре колеги от всичко прочетено аз разбрах че в крайна сметка колите след 98г. до 2005 са направени да изкарат гаранцията + горе долу 5 години в добрият случай и после за скраб и нова .А какво е полужението при Б6 и Б7. И в крайна сметка в последните години не е ли целта на всички пройзводители на автомобили да стане като все едно си купуваш перална работи докато и мина гаранцията изпрегне ли нещо след това купуваш си нова ?
Извинявам се на колегата че се отклонихме от темата !!!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW B5.5 комби или най-добрата семейна кола за до 9000лв.

Мнениеот zfa159 » Чет 18 авг 2011 14:22


Ами аз едно време искахд а си купя Ауди А4,само че по стечение на обстоятелствата тогава точно започнах да се занимавам именно със сервиз на коли от VAG групата и осъзнах какво съм щял да си причиня.
Не казвам,че има коли без болежки ама един човек ми кара Пасат В5 на пътна помощ и при разтоварването първата реплика на човека от пътната е "Батко,добре,че ги има тези и А4-ките,иначе да сме умрели от глад" ,което мен ме застреля просто,понеже си мислех,че само някои бройки си имат проблеми :shock
Аз не съм седнал тук да си пиша,че са скапани,за да не си ги купува никой,ако една кола му е легнала на сърцето,трябва да си има в предвид,че частите и са по-скъпи и не е като да поддържаш В3 или В4 (а много хора така си мислят,понеже било VW видиш ли) и редовно дори хората ми казват "ама компресора за климатика на В4 е 200лв,моят защо да е 350,като прави същото?!?" и отговора е елементарен - защото на В3 и В4 се троши в пъти по-рядко и за това не държат цени,а за В5 са консуматив...В този ред на мисли един мой клиент казваше "нещо е скъпо,ако нямаш пари,ако имаш пари,не е скъпо" ,така че ако колегата иска да кара В5.5 и му харесва,да си подбере максимално читава и да си я кара,аз като човек с досег от 1-ва ръка към тези коли,просто му казвам защо аз не бих си купил,което никак не значи и той да не си купува в крайна сметка :)
В6 съм правил няколко,не съм впечатлен...
:beer


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: VW B5.5 комби или най-добрата семейна кола за до 9000лв.

Мнениеот Чудомир » Чет 18 авг 2011 14:39


Колега zfa159,

не мога критично да преценя дали е истина това което пишеш, явно ще да е, защото имаш по-чести впечатления. Тези обаче ми напомнят на моите такива от един друг бранш (ИТ, специално хардуер), където аз преди време имах подобни наблюдения. Така че проблема не е в моделите, не е в поколенията, даже не е и в индустрията - а в това, доколко човек иска да задълбае и размишлява в/у даден проблем и дали той би могъл да бъде предотвратен (наречи го ако искаш болестен перфекционизъм)

Както и да е, изчетох няколко пъти мнението ти, и ми беше доста интересно. В него обаче едно 2 неща ми направиха впечатление:

1. Поне доколкото аз съм чел, предницата далеч не трябва да се разглобява to scratch, за да се сменят някви неща около ремъците. Това, че повечет хора го правят, се дължи често на незнание и/или липса на подходящи инстументи (не визирам конкретно теб!)

2. Поне от икономическа гледна точка няма логика в обяснението ти за цените на компресора. Логично е по-нова (по-ново поколение) част да е по-скъпа, най-малкото заради по-малкия брой афтермаркет производители. Обратно: когато примерно един плафон за Б3 може да ти го врътнат и в най-забитото китайско село, ест. че той ще струва центове/с'тинки

Още веднъж мерси за четивото!


Потребителски аватар
zfa159
Мнения: 7908
Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: VW B5.5 комби или най-добрата семейна кола за до 9000лв.

Мнениеот zfa159 » Чет 18 авг 2011 14:57


Добавям и снимков материал как става сменянето на ангренажен ремък и общо взето по-голямата част от манипулациите по ремъците и ролките :
untitled.JPG

untitled2.JPG
untitled2.JPG (9.49 KиБ) Видяна 1363 пъти


А за компресорите - те са произвеждат само от няколко фирми и няма ментета и т.н. Ако колата излезе от завода с компресор Denso модел 1 примерно, то за нея се предлага само Denso с модел 1 и това е.Само че тези части за В5.5 са 2-3-4 пъти по-скъпи от за В3 и В4,понеже хората по моргите знаят добре какво се чупи и именно то струва едни хубави парички на ползвателя на колата :) Иначе и за В5.5 има китайски плафон за 20лв
Общо взето аз пазарувам компресори от други хора,които се занимават с ремонта им и те разсъждават така - от тези за Пасат В3 и В4 сме продали 10 за целия сезон,значи не са особено търсени и особено скъпи,ама за В5 и В5.5 сме продали примерно 100 броя,значи са търсени и ценни и съответно струват по-скъпо...иначе за скрап струват еднакво,а като се замислим по белия свят кола на 10 години си е скрап (те от там ги взимат,не от България,разбира се).Точно за това казвам,че са недомислени,защото проблема не е в компресора,а в това,че електрическата защита никога не сработва,когато трябва,което си е проблем и интересното е,че не е на датчика или контролера,а най-вече в местоположението на датчика,което зависи от конструктора на колата,където според мен е основната грешка и именно за това го наричам конструктивен недостатък,иначе щеше да е недостатък в производството на датчици на Hella, примерно :)


Потребителски аватар
faso
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 19 юли 2010 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: VW B5.5 комби или най-добрата семейна кола за до 9000лв.

Мнениеот faso » Чет 18 авг 2011 15:06


господин Б5.5 лично аз ти препоръчвам не дизелов двигател а бензинов дгигател 2.0 115 коня 8 вентила ''БЕЗГРИЖЕН ДВИГАТЕЛ'' като му лепниш един газов инжексион и заспиваш ! успех


Потребителски аватар
faso
Мнения: 61
Регистриран на: Пон 19 юли 2010 13:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Plovdiv

Re: VW B5.5 комби или най-добрата семейна кола за до 9000лв.

Мнениеот faso » Чет 18 авг 2011 15:12


Дизеловите дгители на волксваген груп са близо до перфектното ! и вървежа им е здраво и издръжливи са - сравнение с др те марки и по евтина им е поддръжката(особено говоря за 131 кона помпа дюза) Тука в форума бях чел един пич беше написал че пд 131 коня в зимата градско му е давал 8 - 9 дизел ! а в извънградско като го праснеш 6 та предавка разхода ще ти е 5 ! отново ти казвам заинтресъвай се от 2.0 115 няма да грешиш


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: VW B5.5 комби или най-добрата семейна кола за до 9000лв.

Мнениеот Чудомир » Чет 18 авг 2011 15:13


Това, което имах предвид "със смяна около ремъка" ти си го показал с чертежа. Мисълта ми беше, че под твоя чертеж са 5 манипулации изброени, които изглеждат за един лаик доста по-хуманно от снимки от рода на
http://www-user.tu-chemnitz.de/~pax/Pas ... 010015.JPG

на базата на който след това се разправя ква била оргия смяната на ремъка. Е не е като на 1.8, където мога почти директно да бръкна и да го сваля, но пък не е и кой знае кво.

значи са търсени и ценни и съответно струват по-скъпо

Нека да речем, че тва са особености на локалния пазар mhihi . Може да са търсени, но едва ли са редки, което да оправдае висока цена. Да не говорим, че от една друга гледна точка: колкото повече еднакви бройки се правят, толкова по-малко време се губи за рецликлиране на 1 бройка, сиреч за единица време повече бройки, от което един работен ден разхвърлян на бройка води до по-малко оскъпяване на парче :Mr Green Fun
Няма да философствам повече, разбрах ти мисълта :drunk

Последна промяна от Чудомир на Чет 18 авг 2011 15:46, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: VW B5.5 комби или най-добрата семейна кола за до 9000лв.

Мнениеот niks76 » Чет 18 авг 2011 15:25


точно че не е кой знае какво -предницата пада за по малко от 30 минути ако няма нещо "побългарявано"
п.п между другото колите след 2004г са още по зле и колкото по нови са с толкова по малък ресурс на използване


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19324
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: VW B5.5 комби или най-добрата семейна кола за до 9000лв.

Мнениеот stefan4o » Чет 18 авг 2011 15:27


Имаше модел на Форд ли беше, дето за да му смениш крушката на фара се сваляше подкалник, ако не ме бърка паметта. :mrgreen:


Потребителски аватар
Branimir.Krastev
Мнения: 70
Регистриран на: Сря 26 авг 2009 13:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: софия

Re: VW B5.5 комби или най-добрата семейна кола за до 9000лв.

Мнениеот Branimir.Krastev » Чет 18 авг 2011 15:53


по спомени мондеото модел около 2007г. е с подобно безумие, което само показва, че при всички автомобили има недомислици.към колегата пуснал темата нека гледа внимателно и да си вземе каквото му хареса най-много, пък то е ясно че няма вечно здрави автомобили и ако има пари да си я поддържа... eusa


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: VW B5.5 комби или най-добрата семейна кола за до 9000лв.

Мнениеот pas1.8mi » Чет 18 авг 2011 16:54


Недомислици има при всички марки! :idea: Успех на Колегата с намирането на читав Пасат!


П.П На Меган сценика (2005) за смяна на лампа на фара се демонтира плюс всичко друго и казанчето за хидравликата! mhihi

На фиат стило(2001) за същата процедура се демонтира предна броня,съответния калник и подкалник и на края и фара!


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: VW B5.5 комби или най-добрата семейна кола за до 9000лв.

Мнениеот bnick » Чет 18 авг 2011 17:21


zfa159 написа:Общо взето аз пазарувам компресори от други хора,които се занимават с ремонта им и те разсъждават така - от тези за Пасат В3 и В4 сме продали 10 за целия сезон,значи не са особено търсени и особено скъпи,ама за В5 и В5.5 сме продали примерно 100 броя,значи са търсени и ценни и съответно струват по-скъпо...иначе за скрап струват еднакво,а като се замислим по белия свят кола на 10 години си е скрап


Има един момент. Колко от Б4 и главно Б3 са с климатици, ака климатроници? За да се чупи нещо, то трябва да го има. При 5-цата и нагоре вече нещата са серийни, нормално процентово да има повече продажби.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: eddyman и 48 госта