


Проблем с перката -работи само една степен - решено
- vladobo
- Мнения: 474
- Регистриран на: Съб 20 ное 2010 21:16
- Автомобил: мерцедес
- Двигател:
- Местоположение: sofiq
Проблем с перката -работи само една степен - решено
Колата е Г3 1.9тд. Преди време смених датчика на радиятора с някакъв за включване на по ниска температура. И всичко беше наред. На 92 включваше първа степен а ако позагрее и втора. От 2 дни включва само втора -на 100градуса. Сложих пак стария датчик - същото. Втора включва за няма 10 секунди и изключва. Искам да попитам как да го разбера къде е проблема- в някакво реле(ако има и къде се намира) кабел или перката е заминала. Търсих с търсачката но неможах да намеря отговор(имаше една тема подобна за някакви съпротивления но не и разбрах нищо). Прочетох че трябва да дам накъсо буксата на датчика- дадох и включи само бързата а като дам на другите крачета - нищо? Перките са 2 и са с ремък свързани една за друга.Даите някакви предложения или идеи , но моля без дивотии от рода - ходи на сервиз- обмислил съм го ма немам пари, но ако не се справя ще отида (пиша го че в другите ми теми като пиша за проблем и веднага получавам отг- бегаи на сервиз)
Последна промяна от vladobo на Пет 19 авг 2011 23:26, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с перката -работи само една степен.
Пробвай да откачиш буксата на перката и дадеш директно ток с кабелчета.Едното е маса а на другите дбе трябва да са за двете степени-това е ако буксата ти е с три кабела
- venll-vr
- Мнения: 469
- Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, Враца
Re: Проблем с перката -работи само една степен.
изгоряло е съпротивлението за 1 степен. За сега можеш да вържеш на късо 2-та кабела на степените
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Проблем с перката -работи само една степен.
Най-бързо е като окъсиш на буксата на датчика,по спомен има 3 жици,червен-постоянен "+",та него го окъсяваш към другите два(червен/черен,червен/бял)-ся кой е бавни/бързи-не помня.Аз го правих веднъж това нещо с кламер,но трябва да отбележа че си опекох пръстите-напече се телчицата яко!Така че с меден "мостов" около 1,5кв. пробай.
- vladobo
- Мнения: 474
- Регистриран на: Съб 20 ное 2010 21:16
- Автомобил: мерцедес
- Двигател:
- Местоположение: sofiq
Re: Проблем с перката -работи само една степен.
venll-vr написа:изгоряло е съпротивлението за 1 степен. За сега можеш да вържеш на късо 2-та кабела на степените
А колеги къде се намира това съпротивление и лесно ли се сменява и как точно става номера?
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Проблем с перката -работи само една степен.
Намира се в моторчето и не се знае дали се продава като отделен елемент,ма ти пробай най-напред дали се върти.Може ако механично е клеясала оста-оттам да е повредено от свръх-ток(прегряване).Моторчето е кофти за разглабяне,поне мойто е такова.
- vladobo
- Мнения: 474
- Регистриран на: Съб 20 ное 2010 21:16
- Автомобил: мерцедес
- Двигател:
- Местоположение: sofiq
Re: Проблем с перката -работи само една степен.
Ами като дам на ктсо клемите се включва само бързата а другата клема не реагира, (все едно подавам ток на мъртвец). Ккво да ътрся направо друго моторче ли ? То с перката ли се продава или отделно?
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Проблем с перката -работи само една степен.
Имай в предвид,че са различни като мощност и перки,в зависимост от мотора.И малко си е занимавка демонтажа
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем с перката -работи само една степен.
vladobo написа:Ами като дам на ктсо клемите се включва само бързата а другата клема не реагира, (все едно подавам ток на мъртвец). Ккво да ътрся направо друго моторче ли ? То с перката ли се продава или отделно?
Вържи ги на късо за да върти бързата степек като трябва да се включи първата и карай така докато издъхне тотално и тогава сменяй
- vladobo
- Мнения: 474
- Регистриран на: Съб 20 ное 2010 21:16
- Автомобил: мерцедес
- Двигател:
- Местоположение: sofiq
Re: Проблем с перката -работи само една степен.
Днес (до преди 15 минути) отстранихме проблема с един поялник малко кабел и едно момче дето знае какво прави. Отвори капачката отзад на моторчето на перката , презапои нещо си(незнам какво точно, неисках да му гледам в ръцете докато работи а наблегнах на бирата) и проблема с първата степен се реши временно. Сега ще търсим ново съпротивление и ще го сменим но важното е че засега е ок и мога да търся часта на спокоиствие. Благодаря за отговорите.
- venll-vr
- Мнения: 469
- Регистриран на: Пон 01 май 2006 12:39
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, Враца
Re: Проблем с перката -работи само една степен - решено
Съпротивлението е от кантал и не може да се запои. Сигурно проблема ти е бил друг, но все пак хвъляй по едно око на перката.
- vladobo
- Мнения: 474
- Регистриран на: Съб 20 ное 2010 21:16
- Автомобил: мерцедес
- Двигател:
- Местоположение: sofiq
Re: Проблем с перката -работи само една степен - решено
venll-vr написа:Съпротивлението е от кантал и не може да се запои. Сигурно проблема ти е бил друг, но все пак хвъляй по едно око на перката.
Ами имаше нещо такова , защото момчето каза че неще да хваща калая . Но е факт че с един поялник,3 часа работа и едно парченце кабел - сега си работи перката на двете степени. Оставихме колата снощи към 25-30 минути с включена перка( за да видим ще издържи ли натоварването) и всичко си беше наред. Иначе да и аз мисля да я понаглеждам , защото страшно много загрява съпротивлението и стига до точка на разтопяване на тинола и това ме притеснява.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Проблем с перката -работи само една степен - решено
Това съединение се прави само с "механична" сглобка,дали малка втулчица и сплескване,дали друг подобен способ за съединение на скъсването.И не е "кантал", а "константан",защото първото като се нагрее си променя съпротивлението нагоре,а второто..то името говори.
- vladobo
- Мнения: 474
- Регистриран на: Съб 20 ное 2010 21:16
- Автомобил: мерцедес
- Двигател:
- Местоположение: sofiq
Re: Проблем с перката -работи само една степен - решено
Незнам колеги какво точно е но е факт ,че момчето ми го направи за няколко часа с едно кабелче , поялник,тинол, на фенерче, две бири и няколко часа работа а сега се прибрах от Видин и издържа в двете посоки и перката си работи нормално. Мислех да го снимам как точно е направено , само че съпротивлението на втората степен го закрива а не ми се иска да ръчкам там за да направя снимка. Маисторчето каза че сега ми търси степени и в момента в които ми намери отивам да ми ги смени за да съм спокоен.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: anger и 11 госта