Преди няколко дни избуших гарнитурата и четирите цилиндира ми бяха пълни с вода (оказа се, че миналия ремонт е правен при "големи майстори" - мушенници и ми е била сменена гарнитурата с менте и не е шлайфана главата). Последва шлайфане на глава, смяна на всички гарнитури, двата ремъка, водачи и гумички на клапаните. При разглабянето болтовете на главата бяха много хлабави (развих ги с малка тресчотка, без особенно усилие) свещите и двата датчика на главата (червения и белия) също не бяха добре затегнати. Сега болтовете на главата са завити с 10кг. Двигателя запали от първия път, обаче има странно чукане и триене..
Чукането е подобно на това което се чува когато повдигачите нямат масло (масло има, мажат се, проверих, маслото е Лики Моли 10W40 с молибден), а триенето се получава при 1000 - 1400 оборота. Температурата на таблото ми не надвишава 70-75 градуса, но ми се струва че не ми показва вярно, защото отворя термостата когато ми покаже 70 градуса. Когато отворя капака имам чувството, че държи по-висока температура от преди. Колата е Golf 3, 1993 г., 1.6 моно, ABU.
Въпросите ми са дали има от какво да се притеснявам от чукането и стърженето и къде да търся проблема и дали се налага да сменя датчика за таблото при положение че е сменян преди 2 месеца?
Ремонт на двигател на Голф 3
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Ремонт на двигател на Голф 3
А прегрявал ли си мотора? Как стана издухването на гарнитурата? Тя не се стяга с 10 кг, а си има последователност, със затягане на определен ъгъл.
А това, дето му казваш триене, може да е от прекалено опънат ремък, или да трие някъде.
А това, дето му казваш триене, може да е от прекалено опънат ремък, или да трие някъде.
- papi92
- Мнения: 185
- Регистриран на: Нед 05 дек 2010 15:11
- Автомобил: Golf 3 1.6
- Двигател: ABU 1993
- Местоположение: София
Re: Ремонт на двигател на Голф 3
По уреда на таблото максималната температура беше 90 градуса, но не съм сигурен, че е вярно. Преди година е правен ремонт на двигателя (сменена гарнитура с някаква китайска, не е имало шлайфане на глава) и болтовете на тръбата при термостата бяха сменени със самонавиващи се.
Всичко тръгна от това, че един от тези болтове изпусна и изтече антифриза когато спрях на една бензиностанция. Издърпаха ме до едно село и там оправихме болтовете, но когато сипахме вода в системата вече имаше вода и в някой от цилиндрите, защото запали много трудно и при форсиране хвърляше вода през отвора на казанчето. След опит да се добера до София водата влезе и в маслото. При разглабянето видях, че водата е влязла и в четирите цилиндъра. Двигателя работеше до последно, не е чукал и не е издавал странни звуци, не е гастел, а аз го загасих, за да не запече.
Новата гарнитура е elring и с нея имаше описание и схема на стягането. Проверих по пластмасовите капаци и по ремъка за следи от триене, но не видях.
Всичко тръгна от това, че един от тези болтове изпусна и изтече антифриза когато спрях на една бензиностанция. Издърпаха ме до едно село и там оправихме болтовете, но когато сипахме вода в системата вече имаше вода и в някой от цилиндрите, защото запали много трудно и при форсиране хвърляше вода през отвора на казанчето. След опит да се добера до София водата влезе и в маслото. При разглабянето видях, че водата е влязла и в четирите цилиндъра. Двигателя работеше до последно, не е чукал и не е издавал странни звуци, не е гастел, а аз го загасих, за да не запече.
Новата гарнитура е elring и с нея имаше описание и схема на стягането. Проверих по пластмасовите капаци и по ремъка за следи от триене, но не видях.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19721
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Ремонт на двигател на Голф 3
muns61 написа:А това, дето му казваш триене, може да е от прекалено опънат ремък,

И аз погледнах учудено, когато се оплаках на един майстор, че нещо не съм монтирал както трябва, защото стърже някъде, а той ми каза да отпусна ангренажа.
Все пак направих го и... край! Всичко заспа.
Шума е от пренатегнатата ролка.
- golf_III_2e
- Мнения: 965
- Регистриран на: Вто 13 май 2008 20:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Ремонт на двигател на Голф 3
В наи-лошия слу4еи може да има повлякло бутало и то да 4ука.Отиди в сервиз да 4уят чукането и да ти кажат какво чука.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 59 госта