Здравейте колеги. Имам два проблема с педала на газта.
Първият се случва по често градско предимно се усеща. Когато карам на 3та примерно с 60км, когато отпусна газта, колата забива с 2 бързи последователни такта (все едно при опъване на въже при теглене на кола) Друг път си намаля нормално и не придърпва.
Другият случай е като карам извънградско с 130-140 примерно на 5та предавка. И искам да падна до 80-90, не отпускам педала на газта напълно, а го задържам 2-3 санта натиснат и се усеща все едно съм го отпуснал напълно...
Малко ми е объркано обяснението, но дано сте ме разбрали. Чистил и съм адаптирал дроселова клапа.



Педал на газта голф 4
- GREEN_lADY
- Мнения: 3094
- Регистриран на: Нед 11 май 2008 21:02
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Педал на газта голф 4
виж жилото на газта дали не опира някъде 

Re: Педал на газта голф 4
при мен го имаше подобен проблем ,но усещах леко задържане на педала на газта,след почистване на дросела вече го няма
-
- Мнения: 8
- Регистриран на: Пет 05 авг 2011 22:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sandanski
Re: Педал на газта голф 4
И аз имам същия проблем (golf 4 1.6 16v),ходих на майстор и той ми каза че по принцип са си така тоя модел защото имали електронна газ и трябвало време за да достигне сигнала от газта до двигатела въпреки че не ми се вижда това да е нормално
- marchq
- Мнения: 381
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 22:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Педал на газта голф 4
Аз не съм с електронна газ, а с жило. Това не е нормално доста е дразнещо... Други предложения?
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Педал на газта голф 4
Колега, започни с по-лесното ... пробвай на загасен мотор дали жилото не задържа (натискай и пускай газта първо плавно, след това по рязко). Ако жилото прави проблеми е възможно да засяда от време на време.
Ако не е това премини към почистване на дроселовата клапа. Може да има нужда и от адаптация на клапата, като за целта ще ти е нужен VAG-COM.
Сподели къде е бил проблемът след това.
Успех!
Ако не е това премини към почистване на дроселовата клапа. Може да има нужда и от адаптация на клапата, като за целта ще ти е нужен VAG-COM.
Сподели къде е бил проблемът след това.
Успех!
- marchq
- Мнения: 381
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 22:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Педал на газта голф 4
niki1_j написа:Колега, започни с по-лесното ... пробвай на загасен мотор дали жилото не задържа (натискай и пускай газта първо плавно, след това по рязко). Ако жилото прави проблеми е възможно да засяда от време на време.
Ако не е това премини към почистване на дроселовата клапа. Може да има нужда и от адаптация на клапата, като за целта ще ти е нужен VAG-COM.
Сподели къде е бил проблемът след това.
Успех!
Колега не мисля че е от жилото. На загасена кола го натискам леко и не усещам закачане дори и на ръка го пробвах... Като отпусна докрай газта дросела се затваря и все едно се отваря за 1 сек и пак се затвяра. Еедно гадно дразнещо придърпване...
Дросела съм го чистил и адаптирал през ваг ком преди 400 км. Просто не знам от какво може да е. Другото което ми се е случвало примерно карам на 1-ва на 3000 оборота и държа стабилно крака ни назад ни напред. И понякога ми се случва, колата самада скочи напред все едно се натиска и отпуска за секунда. Да не би да е стъпковото моторче? Къде се намира и как могада го тествам?
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Mitsubishi Outlander + B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Педал на газта голф 4
стъпкоото моторче е к-т заедно с целия дросел и до колкото знам си е капсуловано.Може да го тестваш като пуснеш адаптация на дросела при студен и при загрял двигател,ако мине и даде,че е ок,значи моторчето си е ок.Може да видиш дали има някакви грешки в компютъра и ако има,какви са,за да си наясно с проблема,с който се бориш.Иначе не,не е нормално да се държи така.Виж и дросела,ако е нужно го почисти,понеже се зацапва с времето и правят подобни мизерии.Трябва да е напълно чист,лъснат перфектно.след почистването го адаптирате отново 



- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Педал на газта голф 4
Да колегата Стефан е прав, че стъпковия мотор и дроселовата клапа са едно цяло.
А когато се получава това усещаш ли все едно педла на газта сам потъва (принципа на работаа на стъпковия мотор в случая е точно такъв - променя отвора на дроселовата клапа). Въпреки, че щом го прави и на високи обороти е доста интересен проблем.
Разглеждал ли си по живите данни на мотора за някакви странни параметри?
А когато се получава това усещаш ли все едно педла на газта сам потъва (принципа на работаа на стъпковия мотор в случая е точно такъв - променя отвора на дроселовата клапа). Въпреки, че щом го прави и на високи обороти е доста интересен проблем.
Разглеждал ли си по живите данни на мотора за някакви странни параметри?
Re: Педал на газта голф 4
Здравейте! Проблема не е в жилото ,не е и в замърсена дроселова клапа.И аз го имам проблема от много време и доста го изследвах.По мое скромно мнение проблемни са едни микроключета и датчици в дроселното тяло, които дават инфо на компа за положението на дроселната клапа. Те не дават коректна информация и се получава горе-описания проблем. За съжаление не се ремонтират/така знам/. Трябва ново дроселно тяло.
- marchq
- Мнения: 381
- Регистриран на: Вто 27 мар 2007 22:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Педал на газта голф 4
zfa159 написа:стъпкоото моторче е к-т заедно с целия дросел и до колкото знам си е капсуловано.Може да го тестваш като пуснеш адаптация на дросела при студен и при загрял двигател,ако мине и даде,че е ок,значи моторчето си е ок.Може да видиш дали има някакви грешки в компютъра и ако има,какви са,за да си наясно с проблема,с който се бориш.Иначе не,не е нормално да се държи така.Виж и дросела,ако е нужно го почисти,понеже се зацапва с времето и правят подобни мизерии.Трябва да е напълно чист,лъснат перфектно.след почистването го адаптирате отново
Ами дросела го свалих и го чистил преди 400-500 км със спрей за карбуратори. Стана много лъскав. Също така и чистих този датчик който влиза в него закрепен е с 2 болтчета. Прилича на жичка и едно топче в средата.
Адаптирал съм го. На загасена кола (ADP O.K.) На запалена кола не ми дава да се адаптира.
niki1_j написа:Да колегата Стефан е прав, че стъпковия мотор и дроселовата клапа са едно цяло.
А когато се получава това усещаш ли все едно педла на газта сам потъва (принципа на работаа на стъпковия мотор в случая е точно такъв - променя отвора на дроселовата клапа). Въпреки, че щом го прави и на високи обороти е доста интересен проблем.
Разглеждал ли си по живите данни на мотора за някакви странни параметри?
Да някой път се усеща и педала направо как хлътва.
На ваг ком съм гледал живи данни повечето са в границите (някои не) с 311.2 версия съм.
Кой канали да гледам дали са в нормите?
- Rabbit_TDI
- Мнения: 8410
- Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
- Автомобил: A6 C5
- Двигател: BFC
- Местоположение: Карлово/Натрапник в София
- Контакти:
Re: Педал на газта голф 4
Стъпковия мотор е в дросела и има ход по-малък от една десета на целия дросел тъй ,че няма как да е от него.Пистите на самия TPS е възможно да правят проблем щото точно от тях идва електронната газ (нищо ,че дросела е с жило - смесообразуването е на база TPS-а в дросела) ,но те се изтриват най-много в ниските обороти ,а и щом адаптацията дава ОК значи ги чете.
P.S.И аз съм забелязвал впрочем подобни "дръпвания" ,но много рядко и то в определени ситуации.
P.S.И аз съм забелязвал впрочем подобни "дръпвания" ,но много рядко и то в определени ситуации.
- niki1_j
- Мнения: 671
- Регистриран на: Нед 12 юли 2009 21:22
- Автомобил: Golf MK IV
- Двигател: ASZ
- Местоположение: Sliven
- Контакти:
Re: Педал на газта голф 4
bg_zoro написа:Здравейте! Проблема не е в жилото ,не е и в замърсена дроселова клапа.И аз го имам проблема от много време и доста го изследвах.По мое скромно мнение проблемни са едни микроключета и датчици в дроселното тяло, които дават инфо на компа за положението на дроселната клапа. Те не дават коректна информация и се получава горе-описания проблем. За съжаление не се ремонтират/така знам/. Трябва ново дроселно тяло.
В талъв случай тгова се вижда на VAG-a но не мога да кажа на кой канал е точно. Разцъкай и виж къде точно беше ... вижда се дали е в IDLE, THROTTLE и др.
Провери и това, има логика ако не се получава правилна информация да има такива проблеми.
- pleasuree
- Мнения: 59
- Регистриран на: Пон 23 май 2011 12:40
- Автомобил: Golf MK4 V6
- Двигател: AUE 2001
- Местоположение: Burgas
Re: Педал на газта голф 4
Имам същия проблем!На свободна натискам леко педала отива на 2500-3000 ,педала хлътва самичък,оборотите падат ,след което пак се вдигат.Наистина е СИЛНО ИЗНЕРВЯЩО особено на 1ва и 2ра при мен ,кара ме да
Преди 2 месеца минах Vag-a за друго,но пича ми спомена да изчистя дросела ,но като гледам май не е от това.Жилото не се спъва никъде,на по-високи обороти и на 5та предавка нямам такъв проблем.Мислих си ,че не може да се влоши,но явно може
Тръгвам и аз на околосветско по сервизи.. 



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Damyanov15, Google [Bot] и 76 госта