Питане за челен кулер

Теми свързани с всякакви перформанс модификации и промени по двигател, ходовата част и купе
Symptom
Мнения: 682
Регистриран на: Сря 15 фев 2006 17:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот Symptom » Съб 20 авг 2011 14:27


:) Аз да не конструирам двигатели двигатели бе колега . Ми намери си софт, всичко е физика, сметни го и айде,.Аз няма какво да смятам решението си го имам ,колата си ме кефи нивото на познания м истигат да съм го избрал, сложил и тъй нататък.

Цитат :при колко по-голям кулер ще има разлика в лага спрямо фабричния при дизелите (при условие, че новия кулер има по-малък пад на налягане) и колко ще е тази разлика?

:) айде сега ти ми кажи колко литра ,коя технология без данните които постнах е кулъра сток на Triton-a или на L200 ако по ти харесва.Аз незнам,нито съм го мерил. Що за въпрос е (фабричния при дизелите) ..кои дизели колега.. Cummins, Isuzu,VW ,Alfи. ;)

Май и ти питаш нещо дето не знаеш кво. (Модераторите искрено се збавляват ..да видим до кога)

По колите си чопля доста одавна, и съм доволен от чопленето хехех. А ако ти имаш дино-фирма, гараж за конверсии, лаборатория за тестване на обеми, и турбота и смятане на конкретни проекти,и с това си вадиш хляба,ок :) Мойте поздравления. :beer




brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот brum » Съб 20 авг 2011 22:28


Въпроса е принципен. Ако знаеше кое какво значение има за лага щеше да го кажеш.


Потребителски аватар
vr_mk2
Мнения: 139
Регистриран на: Сря 07 апр 2010 7:13
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот vr_mk2 » Нед 21 авг 2011 0:38


Symptom написа::) Еми едно и също е , . дурбо яма има на някой коли хахаха,.. най-правилно е да се напише турбо закъснение. Другото са БГ реализъм дивотии.Където има турбо,все има и турбо закъснение. Това си е технологията. Не случайно се слагат и по-малки турбинки да се развъртат по бързо с по малък обем газове. Има си лаг , как да няма при дизелите. Освен тука разбиращите по друг начин да наричат момента в който натискаш педала и не се случва нищо до момента в които влака тръгне, и се изстреляш напред. :)


Колега, нещо хич не съм съгласен с казаното от теб... Цяла вечер се опитвам да си го обясня кое какво е. Кажи ми само какво е анти-лаг системата и как действа тя. Говоря за бензинови мотори, нищо че в темата се говори предимно за дизели. Смятам, че там е разковничето, нека поне се изясни кое какво е.
Та... каква точно работа върши анти-лаг системата - поддържа турбото в обороти при връщане на газта (най-често при смяна на предавка). Дали след смяна на предавка състезателните коли губят толкова обороти, че да слязат в "дупката"? А при тръгване от 1500 мин-1 (примерно) анти-лаг системите дали успяват да накарат турбината да надуе още с натискането на газта (да речем турбината е такава, че надува при 3000 мин-1 ако няма анти-лаг система)???

Последно - кое е ЛАГ и кое ДУПКА? Ако дупката е лаг - то всяка турбо-кола го има, независимо дали е бензин или дизел. А това до колко ще се намали оборотния диапазон на дупката повече зависи от други фактори, отколкото от интеркулера. Да накараш турбото си да спулва с ~1000 мин-1 по-малко само чрез интеркулер ми се вижда направо невъзможно, поне от общите физични закони които съм учил. Ако можеш да ги пребориш - кажи. Някои даже награди получват за това, че даже и по учебниците ги пишат.


Потребителски аватар
miro_hack
Мнения: 517
Регистриран на: Пет 03 сеп 2010 23:17
Автомобил: Golf 2 KR ITB + Passat 7
Двигател: Cffb

Re: Питане за челен кулер

Мнениеот miro_hack » Нед 21 авг 2011 1:32


ANTI LAG
Когато педалът на газта се свободи, предварението на залапването се променя с 40 градуса или дори повече закъснение и гориво-въздушната смес се обогатява. Дроселовата клапа се поддържа леко отворена или се използва въздушен инжектор, който е свързан байпасно на дросела, за да се поддържа доставянето на въздух до двигателя. Резултатът е гориво-въздушна смес, която продължава да постъпва в двигателя дори когато шофьорът не подава газ. При значителното закъснение на запалването, тази гориво-въздушна смес достига изпускателния колектор в голяма степен неизгоряла. Когато се подаде искра, изпускателния клапан започва да се отваря заради предварението, което споменахме. Освен това тъй като температурата на изгорелите газове е изключително висока, недоизгорялото гориво се взривява в момента, в който достигне отходните тръби. И понеже турбината се връзва точно след това, тези експлозии поддържат въртенето й (иначе би се забавяла, защото всмуква изгорелите газове, които са спрени).

http://motorsport.bg/2009/06/30/%D0%B0% ... %82%D0%B5/
Има безброй и безброй такива смислени теми и мнения,на потребители вряли и кипяли в тази сфера!
Ще направите много добре да седнете и да изчетете литературата дадена ви от някой,който си е играл да пише часове,от колкото да се надлъгвате тук!

Доста чаках да дадете някакво инфо по темата,за да разбера и аз нещо за системите но не видях смислен отговор,затова почетох малко и сега не ми е тъмно :D :търсачкаа



Върни се в “Силов тунинг”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта