Раздел за най-стойностните и цялостни проекти!
-
Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
Мнениеот Жоро Делчев » Нед 06 дек 2009 17:57
Всичко започна през вече далечната 1999г,малко преди да взема шофьорска книжка от механо-техникума в който завърших специалност Автомобили и Кари.Още тогава бях голям почитател на германските автомобили и най-вече на иконата GTI във всичките й разновидности.Eстествено исках и бъдещата ми кола да е такава,но поради редица фактори като най-вече неопитност с баща ми решихме да вземем доста по-практичната и непретенциозна Jetta модел 1987,туко-що внесена от Белгия с малкия мотор 1,3 карбуратор и скромните 55 коня,но напълно достатъчни за начинаещ шофьор.Изпълнение то й беше TX - нещо като малко GT или GTX и за разликата от останалите версии с малък мотор имаше заводско 14" джанти,цветни стъкла,вежди на калниците,кожено табло,GT волан,тапицерия на карета,задна седалка с подлакътник и ски сак - общо взето много прилична всекидневна кола с излъчване на GT.Oткакто е купена полагам доста добри грижи за нея - винаги в гараж,сервизна книжка,сезонни пастирания на боята и пране на тапицерията,абсолютна забрана за пушене вътре,качествените резервни части макар и по-скъпи винаги са били предпочитани.






Колата се караше всекидневно,не бях мислил да я развивам, докато през 2004 не открих интернет пространството и по-специално Форума на Българския VW Клуб
Под тяхно влияние започна да се заражда голямо желание за развитие на колата към GTI,продажба и купуване на друга не ми допадаше като идея,исках да направя всичко сам,по мой вкус и виждане а имах не лоша основа в лицето на Jetta-a.
Първото нещо което купих бяха разбира се лети джанти 15",марката Borbet модел R:

Скоро разбрах че джантите вървят задължително с по-ниско окачване и реших да пробвам с четири спортни пружини на нормалните маслени амортисьори Kayaba.Koлата стана доста по-ниска,возията по стегната,което ми хареса страшно много.В градски условия всичко беше добре,но извън града с по-висока скорост и неравности нещата не ми харесаха - трябваше да се търси цяло спортно окачване...
През лятото на 2006 реших да пребоядисам колата,но можех да си позволя само нормална акрилна боя.Разглобих всичко сам за около седмица без предното и задното стъкло,колата беше боядисана в камера и си я взех след около четири дни,след това още седмица сглобяване(за съжаление тогава нямах цифров апарат и не можах да документирам процеса).Тогава реших да си направя решетка без емблема която монтирах след боядисването.Сложих накрайник от пасат,антена на покрива,халогени и най-вече стикер на клуба,толкова се радвах на резултата,че отидох да я снимам в близкото фото
:



Последна промяна от Жоро Делчев на Нед 18 яну 2015 23:49, променено общо 4 пъти.
-
Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
-
Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
Мнениеот Жоро Делчев » Вто 25 май 2010 19:28
Външния вид и стойката започнаха доста да ми харесват,малкия мотор не се вписваше в тях.Тогава започнах и по-добра и платена работа. Първото нещо което исках да направя бе да реализирам една голяма мечта а именно - да монтирам любимия ми GTI двигател под предния капак,а той е култовия за мен KR.Благодарение на форума намерих точно това което търсих - пълен комплект от ударен GTI 16V '91.Tой включваше- напълно оборудван двигател КR,скорости 2У,полуоски и карета,тампони на двигателя,двигателна инсталация,табло 260/8000,двете бензинови помпи,изпускателен колектор с първото гърне,радиатор от най-големите,скоростен лост и щангички,жила на скоростомера и съединителя :


Следва обикаляне по сервизите и пълен отказ на всички да извършат смяната.Тук на помощ се притекоха двамата братя Вальо и Красимир с малък сервиз който се съгласиха да извършат размяната
Няколко дена преди да започнем смяната изникна проблем за който не бях подготвен - двигателната инсталация.Оказа се че са два вида преди и след '88г...инсталацията на новия мотор нямаше как да се свърже с тази на колата която е от старите и с различни букси.Ходих при ел.техник който ми каза че за да се монтира новата инсталация трябва да се смени и останалата по цялата кола.Варианта беше неприемлив и скъп,освен това още не разбирах нищо от ел.схеми и нямах материали за двигателната инсталация.Тогава реших да се свърже само запалителната система на новия мотор и да го газифицирам,колата вече имаше газова уредба,трябваше ми само по голям изпарител и плочка за механична инжекция- колкото и да не исках нямах избор...Самата смяна продължи около три дни.През първия ден откачихме всички маркучи и кабели по мотора,демонтирахме полуоските,изпускателния колектор,радиатора,скоростния механизъм,газовата уредба,предния капак.Мотора заедно със скоростната кутия при мен бяха извадени нагоре с помоща на лебедка и нямаше нужда да се размонтира предната част на колата.На втория ден беше монтиран новия мотор предварително събран със скоростната кутия.Следваха полуоските с каретата(шлиците на външните карета са еднакви с тези на главините и те нямаше нужда да се сменят),изпускателния колектор (доста трудно),въздушния филтър,маркучи за водата,скоростния механизъм и лостовата система.На третия ден свързах запалителната система, и закарахме колата с дърпане до сервиз за авто газови уредби:







За мое голямо учудване мотора заработи много добре на синьото гориво.Динамиката беше страхотна,нищо общо с предишния мотор,развърташе се много добре след 4000 1/мин,чуството беше невероятно,цяла нощ не бях спал от вълнение
Нищо по инжекциона не беше свързано,от новото табло взех само километража до 260,защото то беше с една букса и не исках да преправям кабелите.Общо взето бях много доволен от вървеж и разход.
Първата фотосесия след смяната:








Последна промяна от Жоро Делчев на Нед 21 авг 2011 16:21, променено общо 1 път.
-
Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
Мнениеот Жоро Делчев » Нед 17 юли 2011 15:00
Големия мотор вече позволяваше и по големи джанти,15"-те Borbet R не се вписваха в ретро стила на колата.За Golf/Jetta Мк2 има няколко уникални модела джанти,сред тях определено е Borbet A.Намерих случайно точно такива и то в култовия размер 7,5/9J Х 16",за съжаление бяха в лошо състояние и с колегата ilia8505 решихме да ги възтановим с пясъкоструйка и прахово боядисване,тогава освежихме и предните койловъри с нова боя и гайки :


Всичко изглеждаше добре,но след праховото боядисване джантите станаха много зле - нищо общо с оригиналния цвят,капачките бяха правени, в комбинация с гумите 205/45/16 който стояха ужасно грубо отпред,също така задните опираха в веждите до толкова че едвам прибрах колата в гаража...


Бързо ги разкарах и си сложих старите 15" Borbet R на който полирах бордовете:

Междувременно реших да сменя собственоръчно правената решетка без емблема с качествена FK:


Последна промяна от Жоро Делчев на Нед 21 авг 2011 16:22, променено общо 1 път.
-
Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
Мнениеот Жоро Делчев » Пет 19 авг 2011 22:25
Желанието за по-голям размер и по-класни джанти беше голямо.Исках джанта съобразена с формите на колата.Тук ми помогна колегата alpine който намери една от любимите ми джанти - култовите Azev A.Гумите който взех бяха 195/45/16.Тогава получих и подарък от Илко и Митачето от Асеновград – вежда над фаровете реплика на kamei
:




След месец сестра ми взе книжка и под мое влияние си взе чудесен Golf 2 GTD:

Втора кола в семейството означаваше по-голяма свобода в развитието на Jetta-a и излизане от рамките "всекидневна кола".До тогава около 4 месеца и 2000км мотора беше каран на синьото гориво,крайно време беше да разкарам уредбата която нямаше вече място в колата.Реших сам да си направя инсталацията по мотора и започнах да търся ел.схеми в интернет пространството.Също така почти цялата инжекция трябваше да бъде сменена.Малката помпа в резервоара беше заминала и използвах такава от мотор RP,която ми подари Митачето
,голямата я бях продал преди време заради страх да не изсъхне докато намеря схеми,тук отново ми помогна alpine с комплект помпа и кутия 50мм от РL и четири дюзи,смених бензиновия фълтър и тръбопровода за обратния бензин защото оригиналния беше с по-малък диаметър,другия тръбопровод си остана той беше с голям диаметър заводско.След като монтирах бензиновите помпи вече бях намерил подробни схеми и ги свързах както си е заводско - с оригинално реле и управление от компютъра на запалването.Запалих на бензин,в началото мотора прекъсваше под 2000 1/мин,открих че не стига бензин до третата дюза и дозатор-разпределителя трябваше да бъде сменен,намерих същия от форума,монтирах го и колата заработи страхотно.След това свързах системата за студен старт и системата за стабилизация на празния ход,мотора заработи без прекъсване,във високите разликата беше потресаваща:





-
Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
-
Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
Мнениеот Жоро Делчев » Нед 21 авг 2011 16:24
Следващото подобрение беше задължителнoто за всяко GTI табло с борд компютър,благодарение на форума успях да намеря много рядко такова от KR/PL преди '89 с две букси и лостчета с бутон за MFA,датчик за температурата на маслото двигателя си имаше от преди а датчик за температурата на околния въздух имах от оригиналната инсталация на мотора.Свързах всичко сам - добавят се няколко нови кабела към буксите на таблото.Също така намерих и топка за скоростния лост от Audi B4:


След три месечно събиране на части дойде ред и на спирачния ъпгрейд.Спрях се на предни 280мм апарати и дискове за G60,задни дискови спирачки от GTI,голямо серво и 22,2мм помпа от Passat.Четирите спирачни диска бяха купени нови заедно с нови жила на ръчната,нова спирачна течност,нови лагери отзад,нови 19мм шарнири,спирачни маркучи и разбира се нови накладки.Спирачните апарати са от Мк3 GTI а предните главини от Passat,oтзад оси за дискови спирачки от Мк2.Предните спирачни дискове се намериха на промоционална цена отново благодарение на колегата alpine
:











-
Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
Мнениеот Жоро Делчев » Нед 21 авг 2011 16:25
В автоморгата от която пазарувам,изведнъж се появи ударено 8-клапаново мк2 GTI,най-ценното в него беше дигитално табло.Разбира се го купих на мига заедно с цялата инсталация по таблото,ръчки с MFA,планки,бутончетата за часа и датчика за скорост.Инсталацията на колата от която свалих таблото беше преди '89г - като моята - и първо пробвах с директна смяна на инсталацията по таблото - уви,не стана по този начин,пиновете на буксите които влизат в бушониерата бяха подредени различно от мойте.Тогава намерих схеми и описание на кабелите от интернет и свързах всичко сам.Доста работа беше в комбинация с адската жега през лятото,но резултата си заслужаваше :






Таблото беше голяма мания,особено вечер.За съжаление след два дни започна да премигва и спря да отчита километрите.Проблема с премигването се оказа от студена спойка зад дисплея.При опит да я поправя счупих ъгълчето на дисплея и таблото вече ставаше само за резервни части....с голяма мъка трябваше да върна стрелковото.Но счупеното носи щастие както ще се разбере по нататък.Един летен ден реших да премахна червения кант,тъй като беше от фолио,стоеше зле от близо и се разбираше че не е оригинален:



-
Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
-
Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
-
Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
-
Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
-
Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
-
Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
-
Жоро Делчев
- BBS Collector
- Мнения: 2964
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2004 17:10
- Автомобил: Golf GTI16V
- Двигател: ABF 1994
Върни се в “Цялостни проекти”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта