Разбери си кода на ск.кутия - пише го на самата нея, започва примерно с буквите 4T (5-степенна е, ама примерно). Също така има и хартиен стикер в багажника на колата, където пише код на мотора, код на кутията, ниво на оборудване, рама и т.н. Може и оттам да я видиш, ако естествено седи.
Калкулацията се прави ето тук примерно:
http://www.scirocco.org/gears/
Има много удобен и верен калкулатор.



Как да караме икономично TDi двигател?
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
Аз направо съм изумен от моето тди (като старата ми кола бензин 1800сс с нормално каране извънградско даваше 7), от Лом до Благоевград с нормално каране 80-90 и две-три изпреварвания с натискане ми показа 3,3 на борда
на магистралата със скорост 120-130 до София ми качи на 3,8 и после от влизането в София до Банкя ми задържа на 3,9. Слагам си един литър отгоре ако има някаква неточност в компа - 4,9. По София сега, лятно време ми дава пак около 4/100 с нормално каране, но като я ръчкам ми вдига до 7.
Ще го пробвам метода от статията сега на отиване до морето и после на връщане както аз си карам и ще кажа впечатленията какви са ми.

Ще го пробвам метода от статията сега на отиване до морето и после на връщане както аз си карам и ще кажа впечатленията какви са ми.

- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
Mitara6ki написа:Аз направо съм изумен от моето тди (като старата ми кола бензин 1800сс с нормално каране извънградско даваше 7), от Лом до Благоевград с нормално каране 80-90 и две-три изпреварвания с натискане ми показа 3,3 на бордана магистралата със скорост 120-130 до София ми качи на 3,8 и после от влизането в София до Банкя ми задържа на 3,9. Слагам си един литър отгоре ако има някаква неточност в компа - 4,9. По София сега, лятно време ми дава пак около 4/100 с нормално каране, но като я ръчкам ми вдига до 7.
Ще го пробвам метода от статията сега на отиване до морето и после на връщане както аз си карам и ще кажа впечатленията какви са ми.
Толкова гори и моята!Сега през лятото ми даде 5.1/100 градско на къси разстояния,а бордкомпютъра сочеше стйности м/у 4.0-4.6....а на дълъг път наистина стига 4.о и под 4.о....май AHF е един от най икономичните ДВГ от VW дизелите....И още нещо разходът ми за градско пада с близо 0.5 л/100 ако периодично изключвам от скорост...колата има страхота инерция и в относително равна Варна има участъци в които изминавам повече от 3 км с 60 км/ч с изключена предавка....така,че ППХ действа ама при спускане на по-голям наклон,когато оборотите се държат над тези,които го включват.....иначе пословично малкия разход на дизела в празен ход+добра аеродинамика явно дават по-добри резултати от ППХ....Аз също се чудя как при това вървене и динамика AHF дава такъв разход?????
- valerossi46
- Мнения: 85
- Регистриран на: Чет 27 авг 2009 5:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: lovech
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
Аз съм Голф АФН с чип градско с напъване ми гори 7 а нормално 5.5/6 на 100 ,извън градско като я крепна с 80-90 което рядко се случва ми пада на 4.2/4.5 на 100.Нямам ЕГР но редовно си я напъвам не искам зацапани геометрии и мизерии.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
Теории за икономия...бол,па така натискай,па онака спирай!А всъщност се "дърпате" по светофарите..е от това по-безсмислен разход-здраве му кажи!При еднакви мотори,респективно мощности,основна разлика се явява номера на десния крак и някои нервни връзки( не знам в кое полукълбо,на всеки му различен софта...).Та проблема с харчлъка иде от първата производна на скоростта-ще рече ускорението(ако ме не лъжат спомените от училище).Всички знаем,че най икономично се кара при режим на поддържане на постоянна скорост,на подходяща предавка(така ускорението клони към 0 и се бориме само със съпротивлението-било то въздушно,триене...).Известана паралелност-нагоре/надолу има и избраната скорост,защото един друг закон връзва във формула параметрите:маса,разстояние,време-е,те това е свършена работа-сами изберете кой параметър ще "бъзикнете".
В емпиричен израз:дизел 64к.с. минава 148 км в София с 8 литра,лятно време,трафик през бул.Сливница,Бак.ф-ка,Ломско шише..
Служебната е 75к.с.,турбо дизел,среден месечен разход 6,2-6,5 като се засича на около 3000км,преобладаващо извънградско-но по магистралите(там има моментни достижения и около 20/100-като поискам да поддържам на границата на възможностите му).
В емпиричен израз:дизел 64к.с. минава 148 км в София с 8 литра,лятно време,трафик през бул.Сливница,Бак.ф-ка,Ломско шише..
Служебната е 75к.с.,турбо дизел,среден месечен разход 6,2-6,5 като се засича на около 3000км,преобладаващо извънградско-но по магистралите(там има моментни достижения и около 20/100-като поискам да поддържам на границата на възможностите му).
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
На мен пък точно светофарните дръпки са ми най-любими, разни хора - разни идеали. Все пак кеф цена няма! Има дни, в които карам икономично и кефа ми е в това, че борда показва малки цифрички, но има и дни, в които кефа ми идва от това, че съм натрил носа на някое бмв 3-ка на газ, която пърди със "спортния" си ауспух

А аз имам едно доста силно спускане между София и Банкя и там като я изключа от скорост ми откарва мноого време и разхода по комп. пада с 0,2-0,3. Но като я държа включена на скорост първо че по-рано ми се губи инерцията, второ на борда не показва никаква разлика ?! Както и да е, според мен нормално колата си дава между 5-6 градско със задръствания и това си е, такива спестявания от сорта на 0.1 и 0.2 по-малко са само за смазване на душата и егото, нищо повече.


А аз имам едно доста силно спускане между София и Банкя и там като я изключа от скорост ми откарва мноого време и разхода по комп. пада с 0,2-0,3. Но като я държа включена на скорост първо че по-рано ми се губи инерцията, второ на борда не показва никаква разлика ?! Както и да е, според мен нормално колата си дава между 5-6 градско със задръствания и това си е, такива спестявания от сорта на 0.1 и 0.2 по-малко са само за смазване на душата и егото, нищо повече.

-
- Мнения: 792
- Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
- Автомобил: Polo 6C
- Двигател: DAJA
- Местоположение: София
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
polkut написа:добре де а тоя диапазон от обороти важи ли за обикновените печки или там е малко по-различно. Мен много ме дразни че моя голф няма оборотомер и е с 4 скорости. Попринцип извънградско го карам с 80 85 км/ч щото ако вдигна 100 110 имам чувството че двигателчето ще абортираНякой знае ли линк където да е описано на голф 2 1.6d с 4 скорости с колко километра в час на какви обороти си на четвърта скорост
Сложи си оборотомер?
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
StrEagle написа:polkut написа:добре де а тоя диапазон от обороти важи ли за обикновените печки или там е малко по-различно. Мен много ме дразни че моя голф няма оборотомер и е с 4 скорости. Попринцип извънградско го карам с 80 85 км/ч щото ако вдигна 100 110 имам чувството че двигателчето ще абортираНякой знае ли линк където да е описано на голф 2 1.6d с 4 скорости с колко километра в час на какви обороти си на четвърта скорост
Сложи си оборотомер?
Това свърши работа http://www.scirocco.org/gears/

- Благовест
- Мнения: 2117
- Регистриран на: Нед 02 яну 2011 22:38
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
Горе долу спазвам нещата от първия пост...
На теория всичко е добре казано,ама на практика?
В едната точка се казва,че трябва да се кара около 1800 об.,а в другата точка на 5та предавка с 65 км/ч.?
Е как да карам на 5та в 1800 об?Като това е над ограничението за градско каране...Иначе разхода ми е към 5.5-6/100 км,градско с климатроник.
Все пак статията е добре
Ще корегирам някои неща 
На теория всичко е добре казано,ама на практика?
В едната точка се казва,че трябва да се кара около 1800 об.,а в другата точка на 5та предавка с 65 км/ч.?
Е как да карам на 5та в 1800 об?Като това е над ограничението за градско каране...Иначе разхода ми е към 5.5-6/100 км,градско с климатроник.
Все пак статията е добре


- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
Благовест написа:Горе долу спазвам нещата от първия пост...
На теория всичко е добре казано,ама на практика?
В едната точка се казва,че трябва да се кара около 1800 об.,а в другата точка на 5та предавка с 65 км/ч.?
Е как да карам на 5та в 1800 об?Като това е над ограничението за градско каране...Иначе разхода ми е към 5.5-6/100 км,градско с климатроник.
Все пак статията е добреЩе корегирам някои неща
Става въпрос за извънградско, а не градско.

- bulcore
- Мнения: 9
- Регистриран на: Сря 10 авг 2011 23:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
Каквото и да правя при нормално шофиране под 8 градско не мога да сваля разхода. Изобщо не мога да си представя как шофирате за да постигнете такъв разход от 4-5 (градско)
- веселин
- Мнения: 8226
- Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
- Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
- Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
bulcore написа:Каквото и да правя при нормално шофиране под 8 градско не мога да сваля разхода. Изобщо не мога да си представя как шофирате за да постигнете такъв разход от 4-5 (градско)
Лесно е - твоя Пасат трябва да върви почти без да натискаш педала на газта - 130 коня е все пак / имаш ли чип?/
ако си стъпил здраво на педала - и си първа писта на всеки светофар - ти си съвсем в ред с 8
другата крайност е 6 литра на 100
аз ги правя с Пасата на брат ми - AFN - 110 коня
- dlug
- Мнения: 2510
- Регистриран на: Вто 10 юли 2007 18:19
- Автомобил: Passat B5.5 2003 1.9 TDI
- Двигател: AVB
- Местоположение: София
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
bulcore написа:Каквото и да правя при нормално шофиране под 8 градско не мога да сваля разхода. Изобщо не мога да си представя как шофирате за да постигнете такъв разход от 4-5 (градско)
Ха, ето най-накрая един човек който има нормален разход и не го е срам да си го каже

Ако си караш в нормалните часове на денят и тук там в задръствания толкова си е разходът. Мойта в софия ми дава 7-7.5 л/100км. Аз лично няма да повярвм, ако някой ми каже че с пасат 130 коня може да докара разход под 7.5 (стига да не смята градско каране 2 часът през нощта по цариградско)
- bulcore
- Мнения: 9
- Регистриран на: Сря 10 авг 2011 23:30
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv
Re: Как да караме икономично TDi двигател?
веселин написа:bulcore написа:Каквото и да правя при нормално шофиране под 8 градско не мога да сваля разхода. Изобщо не мога да си представя как шофирате за да постигнете такъв разход от 4-5 (градско)
Лесно е - твоя Пасат трябва да върви почти без да натискаш педала на газта - 130 коня е все пак / имаш ли чип?/
ако си стъпил здраво на педала - и си първа писта на всеки светофар - ти си съвсем в ред с 8
другата крайност е 6 литра на 100
аз ги правя с Пасата на брат ми - AFN - 110 коня
Нямам чип, но си мисля по въпроса - чета тук в форума и има доста противоречиви мнения дали има смисъл от и какви са последствията от 'чипосване'. Повечето колеги пишат, че разхода пада и съм склонен да им повярвам, та ако реща да сложа това ще е единствената причина (повече 'коне' не ми трябват).
- ulipet
- Мнения: 616
- Регистриран на: Чет 16 апр 2009 22:34
- Автомобил: VW PASSAT B7
- Двигател: CFF
- Местоположение: пловдив
Re: Как да караме икономично TDi двигател?

bulcore написа:Каквото и да правя при нормално шофиране под 8 градско не мога да сваля разхода. Изобщо не мога да си представя как шофирате за да постигнете такъв разход от 4-5 (градско)