Как да караме икономично TDi двигател?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
grishitu
Мнения: 1106
Регистриран на: Пет 16 мар 2007 12:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот grishitu » Сря 24 авг 2011 10:02


Тъй като няма тема "Как да караме икономично D двигатели?" ще питам тук. Как да караме икономично чистите дизели? Карам Поло 1,9 AEF (64 к.с.) и ми дава разход от 3,8 до 6 л/100. в зависимост от скоростта извъ нграда, а в града около 5-6-7 никога не съм го засичал защото във В.Т. докато запаля и вече трябва да гася. Също карам и 1,9 TD(90 к.с.) което дава горе долу същите разходи в и извън града. А за спускането на свободна си е разход на дискове и накладни, така че по добре на скорост и малко спирачки отколкото само спирачки.




K
Мнения: 1340
Регистриран на: Вто 09 окт 2007 21:01
Автомобил: Passat B6
Двигател: DSG 4x4 CBBB

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот K » Сря 24 авг 2011 15:09


bulcore написа:Каквото и да правя при нормално шофиране под 8 градско не мога да сваля разхода. Изобщо не мога да си представя как шофирате за да постигнете такъв разход от 4-5 (градско)


Няма и как да го постигнеш, каквото и да правиш.
Качих се от AFN на AVF и първоначално шока беше голям, не можех да повярвам колко харчи тая кола. (прекалено много вярвах на заводските данни :screwy )

4-5 градско е абсурдно, ако вярвате на борда де. С AFN-a лятото в София съм правил 5,5/100 някъде, но реално беше литър нагоре.

А, и все пак нашите Пасати са по 1,5 тона, с по-лакоми мотори.


Потребителски аватар
andro69
Мнения: 58
Регистриран на: Нед 23 сеп 2007 23:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот andro69 » Пет 26 авг 2011 22:02


никой не пише с какъв размер гуми кара според мен има значение,и налягането също.


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот feikot » Съб 27 авг 2011 1:14


225/50/16 ,предни 2.4,задни 2.8


Потребителски аватар
Kuncavia
A.C.A.B.
Мнения: 3372
Регистриран на: Чет 25 яну 2007 13:00
Автомобил: Golf MK1 Cabrio
Двигател: 1600 cc
Местоположение: LZ1LFC
Контакти:

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот Kuncavia » Вто 30 авг 2011 21:52


Аз карам с 225/45/16 на по 2.5 всяка и София/Рожен/София с ръчкане ми глътна 75 лв... Не пазя касовата белешка за да го засеча точно, но за мен си е в нормите. При положение че сме 3-ма души с багаж, 160 магистрала и вече планинския там не мога да си хвана средна скорост заради неадекватните шофьори по пътя :beer


Потребителски аватар
ilianmilenin
Мнения: 96
Регистриран на: Чет 17 фев 2011 22:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот ilianmilenin » Вто 30 авг 2011 22:07


ДОБРО ИНФО МНОГО ВЯРНО!


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7855
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот hooligan_sk » Сря 31 авг 2011 10:31


K написа:
bulcore написа:Каквото и да правя при нормално шофиране под 8 градско не мога да сваля разхода. Изобщо не мога да си представя как шофирате за да постигнете такъв разход от 4-5 (градско)


Няма и как да го постигнеш, каквото и да правиш.
Качих се от AFN на AVF и първоначално шока беше голям, не можех да повярвам колко харчи тая кола. (прекалено много вярвах на заводските данни :screwy )

4-5 градско е абсурдно, ако вярвате на борда де. С AFN-a лятото в София съм правил 5,5/100 някъде, но реално беше литър нагоре.

А, и все пак нашите Пасати са по 1,5 тона, с по-лакоми мотори.


110ката може да се смъкне на реални 5,5л през лятото, ако си го поставиш за цел. Аз си карам нормално и повечето време в час пик, дава ми 5,8-6,2 реален разход в СФ. Зимата качва разбирасе :да:


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот joker » Сря 31 авг 2011 21:26


hooligan_sk написа:
K написа:
bulcore написа:Каквото и да правя при нормално шофиране под 8 градско не мога да сваля разхода. Изобщо не мога да си представя как шофирате за да постигнете такъв разход от 4-5 (градско)


Няма и как да го постигнеш, каквото и да правиш.
Качих се от AFN на AVF и първоначално шока беше голям, не можех да повярвам колко харчи тая кола. (прекалено много вярвах на заводските данни :screwy )

4-5 градско е абсурдно, ако вярвате на борда де. С AFN-a лятото в София съм правил 5,5/100 някъде, но реално беше литър нагоре.

А, и все пак нашите Пасати са по 1,5 тона, с по-лакоми мотори.


110ката може да се смъкне на реални 5,5л през лятото, ако си го поставиш за цел. Аз си карам нормално и повечето време в час пик, дава ми 5,8-6,2 реален разход в СФ. Зимата качва разбирасе :да:

:да: :да: :да: моето G4 -комби не е много различно от пасата като тегло.....
но това си е AHF-a :banana :banana :banana


alopoo
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 05 сеп 2011 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот alopoo » Вто 06 сеп 2011 13:25


Добре де нали в началото пише че е най-икономична когато държиш оборотите с най-голям въртящ момент. Еми това за моя трошляк са 2500 Rpm и са си 85 км/ч. :|


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот веселин » Сря 07 сеп 2011 13:10


alopoo написа:Добре де нали в началото пише че е най-икономична когато държиш оборотите с най-голям въртящ момент. Еми това за моя трошляк са 2500 Rpm и са си 85 км/ч. :|

Пич - нищо лично .... ама ти си по-габровец от габровците mhihi
Караш на прецедена мазнина , JP двигател /аха да стане TDI mhihi / , а сега се чудиш на какви обороти да я караш :bowdown
:beer


alopoo
Мнения: 71
Регистриран на: Пон 05 сеп 2011 12:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofiq

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот alopoo » Сря 07 сеп 2011 16:26


веселин написа:
alopoo написа:Добре де нали в началото пише че е най-икономична когато държиш оборотите с най-голям въртящ момент. Еми това за моя трошляк са 2500 Rpm и са си 85 км/ч. :|

Пич - нищо лично .... ама ти си по-габровец от габровците mhihi
Караш на прецедена мазнина , JP двигател /аха да стане TDI mhihi / , а сега се чудиш на какви обороти да я караш :bowdown
:beer


Пич, нищо лично ама тая кола я карам и на нафта понякога :да: :да: :да: :да: :да: :да:


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот myrshavija » Чет 08 сеп 2011 14:48


feikot написа:225/50/16 ,предни 2.4,задни 2.8

Що караш с различно напомшени гуми? На моя кошник на капачката на резервоара са еднакви стойностите за предни и задни винаги.


Потребителски аватар
ping23
Мнения: 993
Регистриран на: Пет 27 мар 2009 17:17
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот ping23 » Чет 08 сеп 2011 15:08


krasio00o написа:5-та предавка и 65км/ч=1200об/мин за ТДи Ъпсурт.Тази скорост натоварва трансмисията излишно.Дори града си карам на 3-та предавка на 2000об/мин = 50км/ч.Немисля,че разхода ми е висок гори ми около 7 градско и разполагам с максималния въртяш момент винаги.Моето мнение ,че тди-то си иска обороти.Рядко си карам колата под 1600-1700 об/мин и редовно я поразтривам.Един двигател кара ли се на ниски обороти се затъква.

Какво значи ЗАТЪКВА?


Потребителски аватар
feikot
Мнения: 3659
Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
Автомобил: Passat B5
Двигател: AFN AVG
Местоположение: Казанлък/София

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот feikot » Чет 08 сеп 2011 17:02


myrshavija написа:
feikot написа:225/50/16 ,предни 2.4,задни 2.8

Що караш с различно напомшени гуми? На моя кошник на капачката на резервоара са еднакви стойностите за предни и задни винаги.


Така са ми на капачката :dontknow:


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Как да караме икономично TDi двигател?

Мнениеот веселин » Чет 08 сеп 2011 20:23


ping23 написа:
krasio00o написа:5-та предавка и 65км/ч=1200об/мин за ТДи Ъпсурт.Тази скорост натоварва трансмисията излишно.Дори града си карам на 3-та предавка на 2000об/мин = 50км/ч.Немисля,че разхода ми е висок гори ми около 7 градско и разполагам с максималния въртяш момент винаги.Моето мнение ,че тди-то си иска обороти.Рядко си карам колата под 1600-1700 об/мин и редовно я поразтривам.Един двигател кара ли се на ниски обороти се затъква.

Какво значи ЗАТЪКВА?

затъкваш, несв. и затъкна, св.; какво.
1. Втъквам, забождам. Затъкна цветето в ревера си.
2. Запушвам, затварям (дупка, отвор и под. ). Затъкнаха дупката на дъното с парцал. – затъквам се/затъкна се. Задавям се от храна, която се спира на гърлото ми.
• Да се затъкнеш. Към алчен човек – да се задавиш.
• Затъква/затъкне ми се (нещо) на гърлото.
1. Някаква храна се спира на гърлото ми.
2. Не мога да преглъщам от напиращ плач.
:D
Налягането - по-скоро ниското налягане на изгорелите газове в турбопътищата - води до натрупване на сажди в топлия охлюв - променливата геометрия - колекторни тръби - ката лизатор и т.н до правото черво mhihi
вследствие на запека - колата е като спъната :banghead:



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 36 госта