проблеми с музиката в колата

Споделете опит за собственоръчно направени подобрения или ремонти на вашият Volkswagen или попитайте как да ги направите сами
Потребителски аватар
patzo_sl
Мнения: 123
Регистриран на: Съб 28 апр 2007 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблеми с музиката в колата

Мнениеот patzo_sl » Съб 27 авг 2011 9:35


6amanski написа:ами сатапалото ми е audiosystem f2 500 дават го 2х500 rms или както сам ги свързал аз двата буфера на 1 канал е равен на 1250rms

Пробвай да вържеш всеки бас на отделен канал.




Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: проблеми с музиката в колата

Мнениеот fox_vt » Съб 27 авг 2011 10:09


enigma79 написа:Колега с едно посещение на сбирките щеше да си решиш проблема mhihi Както са обяснили колегите по горе,а аз малко по така като за моя син ще ти обясня.Та ти си вързал в момента двата бушона,дали с един кабел или с два все едно и също ако не са паралелно,или казано иначе пример с два батерии по 1,5в,ако не са паралелно свързани то те ще пускат ток от 1,5в,но ака са паралелно(последователно)то те ще пускат ток 2х1,5в=3волта и съответни ампераж на батерият също ще е по две.Това и важи и за два акомулатора на колата,ако искаш да вдигнеш ''силата'' ампеража за по добър старт за паленето,за по яка музика,то трябва да ти са вързани не паралелно акомулаторите,или казано обратното на бушоните.Иначе ако са паралелно то ще потече 24в ток по системата и ще има фоерверки scare


Колега незнам колегата дали те е разбрал но мнението ти е напълно погрешно!! При връзване на източник на напрежение последователно със друг източник (примерно батерии)напрежението става двойно,при свързване на тези източници паралелно напрежението остава същото но се увеличава двойно капацитета на източника.Последователно връзване е това връзване при което плюсът на единия източник се връзва за минуса на другия и се ползват останалите + и - ,при паралелно връзване се връзват двата + заедно и двата - също.При бушоните случая е така ако има последователно вързани бушони най СЛАБИЯ от тях определя колко ток ще издържи схемата,при паралелно връзване е малко по сложно но в случая с колегата който има 2 * 60А ако са последователно вързани ще изгори при 60+ А а ако са паралелно вързани всеки от тях ще понесе по 60А и схемата ще издържи 120+А преди да изгори.


6amanski
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 30 сеп 2010 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Haskovo
Контакти:

Re: проблеми с музиката в колата

Мнениеот 6amanski » Съб 27 авг 2011 14:29


patzo_sl написа:
6amanski написа:ами сатапалото ми е audiosystem f2 500 дават го 2х500 rms или както сам ги свързал аз двата буфера на 1 канал е равен на 1250rms

Пробвай да вържеш всеки бас на отделен канал.

бяха така но не ми харесва как свирят затова сам метнал на 1 канал от заде не се седи направо scare


Потребителски аватар
enigma79
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 3268
Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Хасково

Re: проблеми с музиката в колата

Мнениеот enigma79 » Съб 27 авг 2011 19:11


fox_vt написа:
enigma79 написа:Колега с едно посещение на сбирките щеше да си решиш проблема mhihi Както са обяснили колегите по горе,а аз малко по така като за моя син ще ти обясня.Та ти си вързал в момента двата бушона,дали с един кабел или с два все едно и също ако не са паралелно,или казано иначе пример с два батерии по 1,5в,ако не са паралелно свързани то те ще пускат ток от 1,5в,но ака са паралелно(последователно)то те ще пускат ток 2х1,5в=3волта и съответни ампераж на батерият също ще е по две.Това и важи и за два акомулатора на колата,ако искаш да вдигнеш ''силата'' ампеража за по добър старт за паленето,за по яка музика,то трябва да ти са вързани не паралелно акомулаторите,или казано обратното на бушоните.Иначе ако са паралелно то ще потече 24в ток по системата и ще има фоерверки scare


Колега незнам колегата дали те е разбрал но мнението ти е напълно погрешно!! При връзване на източник на напрежение последователно със друг източник (примерно батерии)напрежението става двойно,при свързване на тези източници паралелно напрежението остава същото но се увеличава двойно капацитета на източника.Последователно връзване е това връзване при което плюсът на единия източник се връзва за минуса на другия и се ползват останалите + и - ,при паралелно връзване се връзват двата + заедно и двата - също.При бушоните случая е така ако има последователно вързани бушони най СЛАБИЯ от тях определя колко ток ще издържи схемата,при паралелно връзване е малко по сложно но в случая с колегата който има 2 * 60А ако са последователно вързани ще изгори при 60+ А а ако са паралелно вързани всеки от тях ще понесе по 60А и схемата ще издържи 120+А преди да изгори.

Колега,нали това се опитах да обясня,ето нагледно материала

Свързване на резистори
2.Последователно свързване
Изображение

Последователно свързване имаме, когато консуматорите са свързани един след друг (в низ) във веригата. Пример за такъв вид свързване е даден на картинката вляво. На нея имаме два резистора, които са свързани последователно. Те са R1 и R2 . Нека означим тяхното съпротивление точно така, както са означени те - R1 и R2. Ако искаме да изчислим еквивалентното съпротивление на тази верига можем да направим това по един много лесен начин - просто като съберем съпротивленията на тези два резистора - примерно R1 = 5Ома, a R2 - на 6 Oма - то общото съпротивление на системата ще бъде - R = R1 + R2 = 6Ома + 5Ома = 11Ома. Въпреки, че тук говорим за свързване на резистори бих искал да добавя, че то е присъщо не само на тях - да предположим, че тъй като резисторите са консуматори то това свързване е присъщо на всички видове консуматори.

3.Успоредно свързване
Изображение

Сега ще споменем и успоредното (също се нарича паралелно свързване). На картинката вляво има схема на този вид свързване. Отново два резистора, точно като по-горе, но този път успоредно свързани. Отново ще им зададен някакво съпротивление, но този път за да е по-лесно единият ще бъде примерно 4 ома, а другият - 6 ома. При паралелното свързване обаче еквивалентното съпротивление не се изчислява толкова лесно. За два резистора, обаче има една опростена формула - R = (R1 * R2) / (R1 + R2). Тоест в нашият случай еквивалентното съпротивление R е равно на (4 * 6) / (4 + 6) = 24 / 10 - 2,4 ома. Това не е особено трудно за пресмятане, но не бива да забравяме, че в нашият случай говорим само за два резистора - я си представете примерно 10 такива свързани паралелно - за такива случай има една универсална формула :

Темата е за резистори но това няма значение дали ще са те или акумолатори,или бушони :talk:


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: проблеми с музиката в колата

Мнениеот fox_vt » Съб 27 авг 2011 20:24


Абе тя темата е за бушони ама айде mhihi това ти обяснение вече го приемам само нз що почна да обясняваш в предното си мнение за батериите,той колегата още повече ще се обърка.Но сега остава да видим кога автора на темата ще се похвали с работещата си музика :beer


Потребителски аватар
Zerga3GT
Мнения: 1276
Регистриран на: Пет 02 окт 2009 14:32
Автомобил: Golf A3
Двигател: ABU 94
Местоположение: ВТ
Контакти:

Re: проблеми с музиката в колата

Мнениеот Zerga3GT » Пет 02 сеп 2011 13:05


Аз имах подобен проблем с скапаните бушони че и 2 лева струват тука в Търново сменил съм поне 5 броя накрая баща ми ме "опя" :bishop взе един многожилен тънък кабел извади 10-на жички и ги омота около бушона съответно ми вика колко ампера искаш 100 200 1000 . Завих го с изолирбанд и 2 години вече не съм го бутал(излъгах един път изгоря и аз му сложих повече жици) :да: :да:


i3v3a3n
Мнения: 519
Регистриран на: Вто 18 мар 2008 23:02
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблеми с музиката в колата

Мнениеот i3v3a3n » Нед 04 сеп 2011 11:49


:) да и накрая ще се запалиш като едното чудо с тоя изолирбанд знаеш ли как хубаво гори инече си прав от многожичен кабел можеш да си направиш колкото искаш амперов бушон само си пропуснал да кажеш че една жичка от него издържа 5-6 ампера така се смята 10 жички 50-60А 20 жички 100-120 ампера но има един проблем как ще ги вържеш с омотаване или запояване нестава ще се запалиш съединението трябва да е винтово посредством кримпвана кабелна обувка с дупка за винт или само кримпвана муфа ама при нея няма разглобяване после .... Пропуска се и една много важна подробност фабричните бушони се правят в керамичен или стъклен корпус и вътре където е жичката (стопилката) е вакуум или е напълнена капсулата с газ който служи за по бързото стапяна не жичката когато се задеиства бушона за качествените бушони много е важно бързодействието при стопяване за да не се запалиш или не изгори сичко по веригата , затова този вариант със жички не е хубав рискуваш да си скапеш или акумулатора или да си запалиш инсталацията додето ти се стопи бушона от жички , по добре си вземете хубави фабрични бушони и ги вържете паралелно 2 или 3 за съответния ток .... не се занимавайте с тея ръчно направени работи те са опасни


6amanski
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 30 сеп 2010 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Haskovo
Контакти:

Re: проблеми с музиката в колата

Мнениеот 6amanski » Пет 09 сеп 2011 23:30


колеги все още не сам пробвал паралелното сварзване донесоха ми от БГ бушончета 80 ампера и намалих на усилователа има нещо някви херцове не ги разбирам много бяха увеличени докрай и сега мога да си увеличавам повечко но нещо кабела на плюса който трагва от акомулатора кам бушончето почна да се стапя и незнам дали не трябва да го сменям с по дебел а е уж стандартен за такива неща :012:


6amanski
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 30 сеп 2010 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Haskovo
Контакти:

Re: проблеми с музиката в колата

Мнениеот 6amanski » Чет 17 ное 2011 21:48


абе колеги според вас как е по добре значи имам 2 буфера JBL в багажника искам да си копувам още 2 KICKER а старите да ги продавам мисалта ми е чудя се какви да ги вземам новите как ще свирят по добре ако ги сложа на кората за да ми се освободи багажника понеже нямам никакво място сега или да ги купя отново 2 каси и да си ги сложа както са ми сега JBL-a как ще се чува по добре в каса или на кората и да ползват багажника като каса???? :?: :drunk


Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: проблеми с музиката в колата

Мнениеот pas1.8mi » Пет 18 ное 2011 16:11


enigma79 написа:Колега с едно посещение на сбирките щеше да си решиш проблема mhihi Както са обяснили колегите по горе,а аз малко по така като за моя син ще ти обясня.Та ти си вързал в момента двата бушона,дали с един кабел или с два все едно и също ако не са паралелно,или казано иначе пример с два батерии по 1,5в,ако не са паралелно свързани то те ще пускат ток от 1,5в,но ака са паралелно(последователно)то те ще пускат ток 2х1,5в=3волта и съответни ампераж на батерият също ще е по две.Това и важи и за два акомулатора на колата,ако искаш да вдигнеш ''силата'' ампеража за по добър старт за паленето,за по яка музика,то трябва да ти са вързани не паралелно акомулаторите,или казано обратното на бушоните.Иначе ако са паралелно то ще потече 24в ток по системата и ще има фоерверки scare



Колега,като изобщо не си подготвен по въпроса,защо се намесваш?На питащия Колега какво ли му е сега в главата... mhihi


6amanski
Мнения: 21
Регистриран на: Чет 30 сеп 2010 21:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Haskovo
Контакти:

Re: проблеми с музиката в колата

Мнениеот 6amanski » Пет 18 ное 2011 16:25


хехе лудница не мога да посетя сабиранията понеже сам в испания и не знам кога ще се прибирам към БГ ще сам благодарен и само на идеи тука във форума :beer :bishop


Потребителски аватар
patzo_sl
Мнения: 123
Регистриран на: Съб 28 апр 2007 18:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: проблеми с музиката в колата

Мнениеот patzo_sl » Пет 20 яну 2012 8:25


Колега,аз имах същия проблем,само че с усилвател тъндър.Проблема се оказа в едно копче на усилвателя,от което му казваш на колко канала да работи (2/3/4).Моето беше на 4,а аз го ползвах на 2 бриджа,като го направих на 2 всичко се оправи.


Потребителски аватар
icemenn
Мнения: 504
Регистриран на: Съб 12 яну 2008 22:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: проблеми с музиката в колата

Мнениеот icemenn » Пет 20 яну 2012 13:13


Търси си кондензатор минимум 2Farad да не хвърляш като мен за 3 години 4 акумулатора (нови)



Върни се в “Направи си сам!”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта