Как да тествам клапата за рециркулация на Бора?
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Как да тествам клапата за рециркулация на Бора?
Колеги, след продължително каране с включена рециркулация на климатроника (от морето до София), вчера ми даде грешката 01274 - Air Flow Flap Positioning Motor (V71). Още тогава я изтрих. Днес я карах известно време, пусках и спирах рециркулацията и след това вечерта погледнах и грешка нямаше. Понеже им е слабо място съм психологически подготвен, че може да ми се наложи да търся нова, но все пак молбата ми е да ме открехнете как да проверя тази клапа работи ли (освен да чакам есента и да гледам ще се изпотят ли стъклата), както и къде се намира. Потърсих из форума, но нещо не намерих подходящи теми, а съм сигурен, че има.. едва ли съм първият, дето се е сетил да пита...
- kiro rachnata
- Мнения: 558
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 18:44
- Автомобил: vw
- Двигател: бензинов
- Местоположение: в средата на България
Re: Как да тествам клапата за рециркулация на Бора?
Мисля че като махнеш филтъра на купето ще видиш дали отваря и затваря напълно!
- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Как да тествам клапата за рециркулация на Бора?
Благодаря, горният линк е много полезен.
Днес погледнах клапата и останах леко учуден - ако клапата е отворена, при натискане на бутона за рециркулация тя тръгва да се затваря, подминава затвореното положение и след това се връща към него. При отваряне на клапата, първо тръгва в едната посока, после се връща обратно и се отваря. Предполагам, че го обяснявам неясно, затова снимах клипче с телефона:
Нормално ли е да е така?
Днес погледнах клапата и останах леко учуден - ако клапата е отворена, при натискане на бутона за рециркулация тя тръгва да се затваря, подминава затвореното положение и след това се връща към него. При отваряне на клапата, първо тръгва в едната посока, после се връща обратно и се отваря. Предполагам, че го обяснявам неясно, затова снимах клипче с телефона:
Нормално ли е да е така?
Re: Как да тествам клапата за рециркулация на Бора?
С ВАГ-КОМ можеш да я адаптираш, за да си знае крайните положения.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как да тествам клапата за рециркулация на Бора?
Тази клапа като принцип на действие е доста сложна.Те са две клапи дефакто.Клипчето е само за клапата,която спира и пуска притока на въздух от отвън,вътре има още една,която спира и пуска въздуха от вътре.Двете работят в синхрон,който се осигурява от едно много сложно и често прецакващо се зъбно колело,което се задвижва от един електромотор,а то вече движи двете клапи.
Като пуснеш рециркулацията,тази клапа както се вижда,започва да затваря въздушния поток,после подминава затвореното и отваря малко (до този момент другата вътре не мърда).После другата вътре се отваря и тази се затваря отново.Можем да наречем тези неща като етап 1 и етап 2 .Етап 1 е ототворено,през затворено,до малко отворено,етап 2 е когато отваря вътрешната клапа и се затваря отново тази.
Етап 1 е другата функция на тази клапа - да притваря въздуха,който влиза отвън при движение с висока скорост.С цел да се направи само с един електромотор,тази клапа е с двойно предназначение и е нормално да прави така.Колкото по-бързо се движи колата,толкова повече се притваря клапата и така намалява въздушния поток.Тогава тя не се мести от крайно до крайно положение,а постепенно и моторчето работи като стъпково и я мести с някакви градуси на всяка стъпка,за да може влизащия с висока скорост въздух да не пречи на регулирането на оборотите на вентилатора от контролера с цел поддържане на определената температура вкупето.Ако прави проблем,ще е тогава и ще го виждаш като грешка само след дълго пътуване със скорост,по-висока от 100-120,когато въздуха има вече сериозна скорост
Ако само тогава създава проблем,по-добре не се занимавай с нея,защото ще ти се наложи да си купиш ново моторче за 200-400лв (зависи от това с коя версия на климатроника си и какво точно е моторчето,защото са 2 вида) и да се разглоби цялата кола,за да се стигне до моторчето и да се подмени (две от трите болтчета се развиват на място,третото обаче не може,без да се мръдне климатичното тяло с 5-6см,за което трябва да сеохлаби гредата под таблото т.е. таблото да го няма.При едната версия се развива на място ама с много много мъка.После напасването на колелото стези пистички се прави на челна стойка под таблото и е
.

Като пуснеш рециркулацията,тази клапа както се вижда,започва да затваря въздушния поток,после подминава затвореното и отваря малко (до този момент другата вътре не мърда).После другата вътре се отваря и тази се затваря отново.Можем да наречем тези неща като етап 1 и етап 2 .Етап 1 е ототворено,през затворено,до малко отворено,етап 2 е когато отваря вътрешната клапа и се затваря отново тази.
Етап 1 е другата функция на тази клапа - да притваря въздуха,който влиза отвън при движение с висока скорост.С цел да се направи само с един електромотор,тази клапа е с двойно предназначение и е нормално да прави така.Колкото по-бързо се движи колата,толкова повече се притваря клапата и така намалява въздушния поток.Тогава тя не се мести от крайно до крайно положение,а постепенно и моторчето работи като стъпково и я мести с някакви градуси на всяка стъпка,за да може влизащия с висока скорост въздух да не пречи на регулирането на оборотите на вентилатора от контролера с цел поддържане на определената температура вкупето.Ако прави проблем,ще е тогава и ще го виждаш като грешка само след дълго пътуване със скорост,по-висока от 100-120,когато въздуха има вече сериозна скорост

Ако само тогава създава проблем,по-добре не се занимавай с нея,защото ще ти се наложи да си купиш ново моторче за 200-400лв (зависи от това с коя версия на климатроника си и какво точно е моторчето,защото са 2 вида) и да се разглоби цялата кола,за да се стигне до моторчето и да се подмени (две от трите болтчета се развиват на място,третото обаче не може,без да се мръдне климатичното тяло с 5-6см,за което трябва да сеохлаби гредата под таблото т.е. таблото да го няма.При едната версия се развива на място ама с много много мъка.После напасването на колелото стези пистички се прави на челна стойка под таблото и е


- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Как да тествам клапата за рециркулация на Бора?
Благодаря за изчерпатрелния отговор. Грешката се появи действително след като се прибрах от морето. Но тогава какъв точно е дефектът? Моторчето не може да работи "на стъпки", а само да върти от край до край? Дали с адаптация ще се оправи (не пречи да пробвам).
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как да тествам клапата за рециркулация на Бора?
Проблемът е следния :
моторчето има вътре една платка с един потенциометър (за хората,които не знаят,това е графитна пистичка,по която се движи метален плъзгач и според положението на плъзгача,се изменя съпротивлението между трите извода на плочката...като при старите дебитомери и ТПС-ите
).Причината да го има е,за да знае климатроника колко точно е изместил клапата и къде точно се намира тя във всеки един момент.Съответно тогава си знае на къде и колко да я мръдне,за да направи това,което иска да се случи (примерно да притвори въздуха точно на 30%).С течение на времето графита се износва и в дадена област започва да прекъсва,понеже се изстънил прекалено много вече,при което контролера губи представа къде е клапата и изгрява грешка,че няма връзка с потенциометъра.Когато му цъкнеш циркулацията,клапата тръгва от единия си край,минава бързо до другия край и времето за прекъсване е много много кратко и не записва грешка (все пак я следи през примерно половин секунда,а тя за половин секунда преминава прекъсващото място).Когато обаче се движи бавно по пистата с по няколко градуса,тогава се задържа за по-дълго време на дадено място и контролера губи сигнала за по-дълго време и изгрява грешка за моторчето.Когато запише грешка,контролера продължава да си управлява клапата,като я мести по мъничко и търси сигнал от потенциометъра и така дефакто продължава да си работи,като я местиш от край до край.Иначе ако не види сигнал по целия диапазон,спира да я управлява,защото не знае дали не е в крайно положение и да не почупи механиката като я напъва.Съответно за това тя си работи и не винаги ще записва грешка,защото зависи от въздушната струя (за нея има значение скоростта,вятъра в момента и т.н. и т.н. 500 неща) и може да не стига това положение,което е проблемно.
Пробвай с адаптация,при нея клапатаотива от едното крайно до другото и ще ти изпише adaptation OK ,но ще си работи по същия начин и пак след време ще ти запише грешка за същото,защото адаптацията,както и селф теста (output test опцията),я движат бързо и няма да види,че прекъсва

моторчето има вътре една платка с един потенциометър (за хората,които не знаят,това е графитна пистичка,по която се движи метален плъзгач и според положението на плъзгача,се изменя съпротивлението между трите извода на плочката...като при старите дебитомери и ТПС-ите

Пробвай с адаптация,при нея клапатаотива от едното крайно до другото и ще ти изпише adaptation OK ,но ще си работи по същия начин и пак след време ще ти запише грешка за същото,защото адаптацията,както и селф теста (output test опцията),я движат бързо и няма да види,че прекъсва


- icefire
- Мнения: 1777
- Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Мünchen/София
Re: Как да тествам клапата за рециркулация на Бора?





Благодаря за разяснението. Сега поне знам какво се случва.
Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: val4ana и 67 госта