Въпрос към колегите с чип?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот ifidik » Чет 08 сеп 2011 13:20


Тони1 написа: :wink:


не разбрах, доволен си или не си доволен от твоя тунер.
да се намали мощноста е лесно, но да се засили достатъчно с оригиналните железа е трудно :wink:




brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот brum » Чет 08 сеп 2011 16:56


svere написа:Здравейте колеги!
от няколко седмици имам чип на колата. (пасат 1.9тди 110кс АФН... сега би трябвало да е около 140). С две думи очарован съм от колата си. Днес за сефте я карах по магистралата. Не я юрках много 100-110-120 само веднъж за тест вдигнах 200 но се поуплаших и намалих а може би щеше да напълни километража. Всичко е ок, обаче ме притеснява разхода - средния за около 200км е 4.5, това възможно ли е или в следствие на чипа, не отчита реално. Преди да сложа чип съм я засичал 3 пъти като съм съм пълнил резервара до горе все на една и съща бензиностанция и разликата в показанията на борд комп и колонката беше минимална.


То въпроса е стар, ама да кажа и аз нещо (щото малко почнах да разбирам от тия работи) - да, напълно е възможно (че и даже много вероятно). Не знам за тунер в България дето след като чипне мотор с роторна помпа и разхода по бордовия да остава същият. Попитай тунера си и ще разбереш дали твоя случай е от тези.

Идеята е, че тия ЕКУта имат лимитър на 51мг гориво и докато той не се отключи ЕКУто може да вкара максимум 51мг гориво. На тунерите 51мг гориво не са им достатъчни за мощността която може да извади 110кс мотора и съответно вместо да изключат лимитъра правят така, че ЕКУто да мисли, че вкарва 51мг гориво, а то да вкарва повече. Ей от там идва и неверния разход по бордовия комютър. Общо взето май всички 90кс и 110кс мотори след чипване разхода по бородови комютър става неверен. Или поне такива са ми наблюденията върху работата на местните тунери.

При PD моторите лимитър май няма, но пак правят така, че ЕКУто да мисли, че вкарва Х гориво, а да вкарва повече. И съответно ЕКУ-то казва на таблото, че използва Х гориво и таблото толкова показва. И се появява пак разминаване с отчитането. И в по-горния случай, и в този обаче повечето тунери не пипат нещата под 30-40 милиграма и реално разликата в отчитането на таблото я има само при повечко газ. Та ако карате леееекичко и разхода по табло ще е що-годе верен. Като почнете да настъпвате душманската - разхода по табло става неверен (по-малък от реалния).

Пък за по-малкия разход на чипната кола няма да споменавам. Особенно за PD мотор :) . Има още много което да се иска, но се надявам нещата да стават по-добре и тунерите ни да се учат, а потребителите да получават все по-читав софтуер :) . А не само разхода да е по-малък според таблото.


Потребителски аватар
drago_doikov
Мнения: 62
Регистриран на: Сря 22 апр 2009 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Burgas
Контакти:

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот drago_doikov » Чет 08 сеп 2011 17:10


От две седмици и аз съм в отбора на бързите печки :) Да споделя че колата определено върви много по добре както и в ниските така и във високите обороти.Правих няколко теста с брат ми които има толедо но е със същия мотор AHF на висока предавка с много ниска скорост и обороти с максимална газ просто при мен колата се изстрелва и то с няколко дължини напред.От сервиза ми казаха че трябва да е 145 к.с.но за мен това не е чак толкова важно,защото първо кола на 250+км. не се знае дали са 110 вече :) .Друго което за мен е по важно защото цената на горивата само скача не намалява е понижения разход-досега рядко правих 5,5/100км.На отиване към София ми направи с клима и каране от Бургас-София 5,7/100км.а след самия чип направен пробек от 1170 км.с гориво 61л.=5.2/100км. от които само пътя София-Бургас е да речем 400км а всичко друго е градско каране тук.Този тест не е много коректен,защото е направен по лампата на колата,но все пак досега никога не беше падал под 5,5л.


cccp_sds7
Мнения: 100
Регистриран на: Вто 15 сеп 2009 10:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: yambol

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот cccp_sds7 » Пон 12 сеп 2011 7:49


KirilGeorgiev написа:Еми пита и аз казвам как ги виждам нещата Вас да ви питам знаетели какво означава 110км средна скорост? А това че ви обясняват как ще ви вдигнат кс с 30 процента с един чип и вие вярвате си е ваш проблем

не се излагай повече че ти се подиграват хората


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот morfei1 » Пон 12 сеп 2011 22:39


110км средна скорост на един резервоар се правят много трудно да не кажа почти невъзможно, освен ако не засичаш само на магистрала.

brum написа:Пък за по-малкия разход на чипната кола няма да споменавам. Особенно за PD мотор :) . Има още много което да се иска, но се надявам нещата да стават по-добре и тунерите ни да се учат, а потребителите да получават все по-читав софтуер :) . А не само разхода да е по-малък според таблото.


Давай, давай като си почнал намен ми е интересно. Само искам да ти кажа, че аз за 110000км. абсолютно всички зареждания да сега са ми до горе + обезвъздушаване и колата се засича абсолютно всеки път като се съпоставят нещата със бордовия компютър. Засичана е и без чип и с чип и с по-широки, и с по-тесни, и с още по-тясни, със зимни гуми.... общо взе при почти всякакви условия, като изключим 100% градско каране :) .


harit0
Мнения: 40
Регистриран на: Чет 28 яну 2010 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе - Golf 4 TDI AHF 110кс

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот harit0 » Пон 12 сеп 2011 23:58


така и така има отворена тема за чипове ... седя и си мисля мога ли да замеря колко коня реално ми е колата в момента на Дино тест ? Имам чип от 6 месеца но по някога ми се струва че нещо не е както трябва понеже гледам колегите вдигат по 200 на мене на 180 нещо почва да ми забива ... може ли да е от депитомера или нещо друго ? Голф 4 1,9 ТДИ 110кс OBD


Потребителски аватар
Dobromirski
Мнения: 1582
Регистриран на: Нед 31 дек 2006 10:12
Автомобил: Seat Leon
Двигател: ARL 150+ hp
Местоположение: Плевен
Контакти:

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот Dobromirski » Вто 13 сеп 2011 7:32


Сравнявал съм показанията на ВАГ-КОМ-а и диното , и трябва да кажа, че ЕЦУ-то си смята доста коректно въртящият момент. Като си направите един ЛОГ, на въртящият момент и оборотите, можете да видите каква е горе долу мощността. На няколко коли съм смятал по този начин, които после са ходили на Дино, и резултатите са невероятно близки.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот brum » Вто 13 сеп 2011 7:38


morfei1 написа:...Давай, давай като си почнал намен ми е интересно...


Аванс и AFR. Т'ва са двете неща.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот morfei1 » Вто 13 сеп 2011 10:17


Дам.... за аванса съм чувал, AFR-а не ми говори нищо, но не претендирам да съм се интересувал в детайли.

Общо взето сфтуерната оптимизащия подобно и на овърклока не е кой знае какво, променят се някои неща и колата-системата започва да лети, въпроса е да знаеш кои и с колко и до къде. Това в повечето случай е строго индивидуално, къде ще е максимумът на един двигател/кола, подобно и на процесор/система. Дори при колите го има и фактора амортизация! С практиката обаче човек може да определи един разумен максимум, при който без особени претоварвания, разбира се с по-ниски крайни резултати, да си чипваш (овърклокваш) дадени модели двигатели - процесори/платформи. В повечето случаи системата може да се оптимизира с 25-30% без абсолютно никакви проблеми, и същевремено да работи дълго време без проблеми, гледам и при двигателите е горе долу същото.

Недейте да омаловажавате работата на тунерите обаче, това че става лесно, пипат се някои неща и на вас ви е светнало и вече сте навътре, въобще нищо незначи. Няма как да е сложно, защото сам по себе си компютърът на една кола - примерно Голф 4 е тъп като галош.


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот brum » Вто 13 сеп 2011 11:38


morfei1 написа:...Недейте да омаловажавате работата на тунерите обаче, това че става лесно, пипат се някои неща и на вас ви е светнало и вече сте навътре, въобще нищо незначи. Няма как да е сложно, защото сам по себе си компютърът на една кола - примерно Голф 4 е тъп като галош.



AFR - смесите. Общо взето не ти трябва повече въздух от необходимото за изгарянето на дадена нафта. Повече въздух = повече работа на турбото = по-малко КПД на мотора. Ама факторите там са няколко, не само стехиометрично съотношение. Повече въздух = екология. Има си златна среда когато се търси мощност.

Иначе абсолютно съм съгласен и не умаловажавам работата на местните тунери. Споделям, че има още какво да учат. Най-простия и пресен пример е как се вадят 550+Nm от 1.9 PD мотор (със сток карантия под главата), а не на 450Nm момтора да почне да се чупи :) .

Нито пък аз съм на тяхното ниво, но разликата е че чета и се уча :) . И дори само за да науча нещо (т.е. няма да има възрващаемост) съм съгласен да инвестирам в техниката необходима за да разбереш къде колко да пипна. Правилният начин точно защото при всяка кола нещата са индивидуални.


harit0
Мнения: 40
Регистриран на: Чет 28 яну 2010 12:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе - Golf 4 TDI AHF 110кс

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот harit0 » Вто 13 сеп 2011 16:04


Dobromirski Благодаря за бързия отговор скоро ще направя един лог :)


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот mili 75 » Вто 13 сеп 2011 16:20


Dobromirski написа:Сравнявал съм показанията на ВАГ-КОМ-а и диното , и трябва да кажа, че ЕЦУ-то си смята доста коректно въртящият момент. Като си направите един ЛОГ, на въртящият момент и оборотите, можете да видите каква е горе долу мощността. На няколко коли съм смятал по този начин, които после са ходили на Дино, и резултатите са невероятно близки.

Колега, обясни малко повече как се правят тия логове на въртящия момент на кои канали и т.н. И как после се смята мощността.Мерси предварително.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот morfei1 » Вто 13 сеп 2011 19:09


brum написа:
Иначе абсолютно съм съгласен и не умаловажавам работата на местните тунери. Споделям, че има още какво да учат. Най-простия и пресен пример е как се вадят 550+Nm от 1.9 PD мотор (със сток карантия под главата), а не на 450Nm момтора да почне да се чупи :) .


това неможах да го разбера съвсем... стоков мотор е извадил 550нм и е по-здрав от такъв който е извадил 450нм?


Потребителски аватар
ifidik
Мнения: 1709
Регистриран на: Пон 05 ное 2007 18:34
Автомобил: Corrado TDI 4x4
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот ifidik » Вто 13 сеп 2011 19:16


незнам какво имате предвид от местни и други тунери, но оранжевия голф на киро от 1,9AHF изкара 540нм и все още си е в движение с оригиналните карантии в мотора eusa


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: Въпрос към колегите с чип?

Мнениеот brum » Вто 13 сеп 2011 19:21


Хм, браво. Не знаех, че е толкова. Евала на тунера тогава :) .



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта