2-ра стопена турбина (студената част)

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
MARTO 16V
Мнения: 102
Регистриран на: Вто 14 авг 2007 20:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ....

2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот MARTO 16V » Чет 08 сеп 2011 22:46


Здравейте колеги! Преди време счупих турбината от пренадуване от запекла геометрия, при сваляне установих, че не се е счупила оста а има голям луфт и от там според мен студената част (турбинката на студената част) е опирала в корпуса т.е в самата стена на турбината от луфта. Смених турбината. 3-4месеца покарах с другата сега я свалих за почистване на геометрията, защото пак почна да пренадува и какво установих студената част пак е стопена! Давайте акъл! Какво да правя? Възможно ли е от пренадуването да се стопява или да опира в стената турбинката и от там да се наранява или не? Какво да правя сега? Да чистя ли и да я слагам да видя до къде ще ме изкара или да не рискувам? Моля за съвет! Турбопътищата са чистени преди смяната на турбината!




Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот niks76 » Чет 08 сеп 2011 23:14


катализатор имаш ли :idea:


MARTO 16V
Мнения: 102
Регистриран на: Вто 14 авг 2007 20:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ....

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот MARTO 16V » Чет 08 сеп 2011 23:16


да! Забравих да кажа че колата е ПД AJM 115-то коня! На тази последната турбина даже не черна както по-принцип от сажди а бие на сиво от топлата част изгорелите газове!


Потребителски аватар
RadoShopa
Мнения: 590
Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
Автомобил: Vw Passat
Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот RadoShopa » Пет 09 сеп 2011 9:38


niks76 написа:катализатор имаш ли :idea:


Това за катализатора питах в друга тема,но отговор не получих :roll: С чип съм,но и с катализатор,проблеми нямам засега (освен 2 заглъхвания,но без грешки в компа),но се чудя дали да не го изкъртя докато е време....?Задължително условие ли е да го няма за добра работа на ремап-натото ЕКУ...?


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот niks76 » Пет 09 сеп 2011 11:17


катализатора има пълноценен живот от 100000-120000км-след това се сменя или премахва изцяло


Потребителски аватар
DoH_KuXoT
Мнения: 6269
Регистриран на: Пон 12 сеп 2005 14:01
Автомобил:
Двигател:

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот DoH_KuXoT » Пет 09 сеп 2011 11:57


това за катализатора не съм съгласен. Живота на катализатора зависи от начина на експлоатация и няма човек , който да е в състояние да определи срок за нормална работа. Градско, извънградско, сезони, температурни режими, кратки разстояния, газови уредби, лоши смеси, проблеми, стил на каране и още 100 фактора влияят. Отваряли сме катализатори на под 60хил км и не става нищо от тях, имали сме и случаи на над 250хил със изправни катализатори


Kalin72
Мнения: 1320
Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот Kalin72 » Пет 09 сеп 2011 12:03


Какво масло използваш?


MARTO 16V
Мнения: 102
Регистриран на: Вто 14 авг 2007 20:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ....

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот MARTO 16V » Пет 09 сеп 2011 13:07


MOTUL 5W40 Specific 50501/50200/50500


MARTO 16V
Мнения: 102
Регистриран на: Вто 14 авг 2007 20:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ....

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот MARTO 16V » Пет 09 сеп 2011 13:40


Ето снимки на първата турбина VNT 15
http://xiperman.snimka.bg/automobiles/razni.151740.24941879

Ето на сегашната GT1749V

http://xiperman.snimka.bg/automobiles/razni.151740.24941888


Потребителски аватар
Adrian-AAA
Мнения: 1319
Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
Автомобил: Golf 2 and 3
Двигател: AAA and AFN
Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот Adrian-AAA » Пет 09 сеп 2011 13:48


Колега,имаш стружки или някакво чуждо тяло след филтъра до турбината за да се случва това.Няма как да са опирали толкова в средната част,ако няма 1см. луфт
Прегледай всичко и оправи лопатките да не са толкова назъбени и продължавай да караш,след 100 -200 ,300 км провери дали пак не са назъбени и така.


MARTO 16V
Мнения: 102
Регистриран на: Вто 14 авг 2007 20:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ....

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот MARTO 16V » Пет 09 сеп 2011 14:01


С какво да ги оправя? Ако ги изправя няма ли да се развали стенда на турбината?


Потребителски аватар
Adrian-AAA
Мнения: 1319
Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
Автомобил: Golf 2 and 3
Двигател: AAA and AFN
Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот Adrian-AAA » Пет 09 сеп 2011 14:43


Сваляш студената част и ги изравняваш с подходящи пили


brum
Мнения: 3529
Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
Автомобил: Golf Mk4
Двигател: AGU
Местоположение: София

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот brum » Пет 09 сеп 2011 14:58


По-добре направо да си купи нова перка (100лв максимум) и да даде турбото за баланс. И най-важното е да отстрани причината. Т'ва не може да стане от прегряване и там подобни. По-скоро от липса на филтър за въздуха засмукан от турбото. И да - да огледа между филтъра и турбото да няма нещо.


Потребителски аватар
ilianmilenin
Мнения: 96
Регистриран на: Чет 17 фев 2011 22:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Дупница

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот ilianmilenin » Пет 09 сеп 2011 15:04


DoH_KuXoT написа:това за катализатора не съм съгласен. Живота на катализатора зависи от начина на експлоатация и няма човек , който да е в състояние да определи срок за нормална работа. Градско, извънградско, сезони, температурни режими, кратки разстояния, газови уредби, лоши смеси, проблеми, стил на каране и още 100 фактора влияят. Отваряли сме катализатори на под 60хил км и не става нищо от тях, имали сме и случаи на над 250хил със изправни катализатори

няма какво да не си съгласен,по каталог го дават че след тези километри той вече е ненужен,моя беше на 220000 когато го свалих,светеше нямаше никакви сажди но файда от него няма.


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

Мнениеот gancho » Пет 09 сеп 2011 15:42


Adrian-AAA написа:Колега,имаш стружки или някакво чуждо тяло след филтъра до турбината за да се случва това.Няма как да са опирали толкова в средната част,ако няма 1см. луфт
Прегледай всичко и оправи лопатките да не са толкова назъбени и продължавай да караш,след 100 -200 ,300 км провери дали пак не са назъбени и така.

:да:
Нещо яко е чегъртало.Засмукало е нещо,остатъците от което трябва да търсиш в куулера или в ниската точка на турбопътя.
поне аз така мисля :beer
п.п.Много е важно да намериш и отстраниш причината-преди турбото е със сигурност.Може да е боклучлив(резпадащ се )филтър,маркуч или нещо друго.Пиши като откриеш причината!



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта