


2-ра стопена турбина (студената част)
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Вто 14 авг 2007 20:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ....
2-ра стопена турбина (студената част)
Здравейте колеги! Преди време счупих турбината от пренадуване от запекла геометрия, при сваляне установих, че не се е счупила оста а има голям луфт и от там според мен студената част (турбинката на студената част) е опирала в корпуса т.е в самата стена на турбината от луфта. Смених турбината. 3-4месеца покарах с другата сега я свалих за почистване на геометрията, защото пак почна да пренадува и какво установих студената част пак е стопена! Давайте акъл! Какво да правя? Възможно ли е от пренадуването да се стопява или да опира в стената турбинката и от там да се наранява или не? Какво да правя сега? Да чистя ли и да я слагам да видя до къде ще ме изкара или да не рискувам? Моля за съвет! Турбопътищата са чистени преди смяната на турбината!
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
катализатор имаш ли 

-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Вто 14 авг 2007 20:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ....
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
да! Забравих да кажа че колата е ПД AJM 115-то коня! На тази последната турбина даже не черна както по-принцип от сажди а бие на сиво от топлата част изгорелите газове!
- RadoShopa
- Мнения: 590
- Регистриран на: Вто 17 авг 2010 16:40
- Автомобил: Vw Passat
- Двигател: 1.9 TDI AVF 2003
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
niks76 написа:катализатор имаш ли
Това за катализатора питах в друга тема,но отговор не получих

- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
катализатора има пълноценен живот от 100000-120000км-след това се сменя или премахва изцяло
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
това за катализатора не съм съгласен. Живота на катализатора зависи от начина на експлоатация и няма човек , който да е в състояние да определи срок за нормална работа. Градско, извънградско, сезони, температурни режими, кратки разстояния, газови уредби, лоши смеси, проблеми, стил на каране и още 100 фактора влияят. Отваряли сме катализатори на под 60хил км и не става нищо от тях, имали сме и случаи на над 250хил със изправни катализатори
-
- Мнения: 1320
- Регистриран на: Пет 03 мар 2006 22:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: България, 2006 VW Touran 1.9 TDI DSG
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
Какво масло използваш?
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Вто 14 авг 2007 20:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ....
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
MOTUL 5W40 Specific 50501/50200/50500
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Вто 14 авг 2007 20:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ....
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
Ето снимки на първата турбина VNT 15
http://xiperman.snimka.bg/automobiles/razni.151740.24941879
Ето на сегашната GT1749V
http://xiperman.snimka.bg/automobiles/razni.151740.24941888
http://xiperman.snimka.bg/automobiles/razni.151740.24941879
Ето на сегашната GT1749V
http://xiperman.snimka.bg/automobiles/razni.151740.24941888
- Adrian-AAA
- Мнения: 1319
- Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
- Автомобил: Golf 2 and 3
- Двигател: AAA and AFN
- Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
Колега,имаш стружки или някакво чуждо тяло след филтъра до турбината за да се случва това.Няма как да са опирали толкова в средната част,ако няма 1см. луфт
Прегледай всичко и оправи лопатките да не са толкова назъбени и продължавай да караш,след 100 -200 ,300 км провери дали пак не са назъбени и така.
Прегледай всичко и оправи лопатките да не са толкова назъбени и продължавай да караш,след 100 -200 ,300 км провери дали пак не са назъбени и така.
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Вто 14 авг 2007 20:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ....
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
С какво да ги оправя? Ако ги изправя няма ли да се развали стенда на турбината?
- Adrian-AAA
- Мнения: 1319
- Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
- Автомобил: Golf 2 and 3
- Двигател: AAA and AFN
- Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
Сваляш студената част и ги изравняваш с подходящи пили
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
По-добре направо да си купи нова перка (100лв максимум) и да даде турбото за баланс. И най-важното е да отстрани причината. Т'ва не може да стане от прегряване и там подобни. По-скоро от липса на филтър за въздуха засмукан от турбото. И да - да огледа между филтъра и турбото да няма нещо.
- ilianmilenin
- Мнения: 96
- Регистриран на: Чет 17 фев 2011 22:18
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Дупница
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
DoH_KuXoT написа:това за катализатора не съм съгласен. Живота на катализатора зависи от начина на експлоатация и няма човек , който да е в състояние да определи срок за нормална работа. Градско, извънградско, сезони, температурни режими, кратки разстояния, газови уредби, лоши смеси, проблеми, стил на каране и още 100 фактора влияят. Отваряли сме катализатори на под 60хил км и не става нищо от тях, имали сме и случаи на над 250хил със изправни катализатори
няма какво да не си съгласен,по каталог го дават че след тези километри той вече е ненужен,моя беше на 220000 когато го свалих,светеше нямаше никакви сажди но файда от него няма.
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
Adrian-AAA написа:Колега,имаш стружки или някакво чуждо тяло след филтъра до турбината за да се случва това.Няма как да са опирали толкова в средната част,ако няма 1см. луфт
Прегледай всичко и оправи лопатките да не са толкова назъбени и продължавай да караш,след 100 -200 ,300 км провери дали пак не са назъбени и така.

Нещо яко е чегъртало.Засмукало е нещо,остатъците от което трябва да търсиш в куулера или в ниската точка на турбопътя.
поне аз така мисля

п.п.Много е важно да намериш и отстраниш причината-преди турбото е със сигурност.Може да е боклучлив(резпадащ се )филтър,маркуч или нещо друго.Пиши като откриеш причината!
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта