Забравих да кажа,че ремъците са сменени и всички центрове са на място.
Има ли вероятност проблема да бъде от компютъра на колата?И ако е компютъра на колата нямали да се покаже на диагностика?
Защо губи мощност??
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Защо губи мощност??
може и от компа да е
щом работи с изключена букса от датчика на хол..........на диагностика трябва да се хване ако е тойю
както казах може да е влязал в авариен режим и да командва колата по зададени стойности и хич да не приема показания от датчиците за температура на въздух/вода ,ламбда и др
ако искаш може да пробваш нещо- изключи буксата от дебитомера,датчика на хол и синия датчик за температура на водата и виж дали пак ще работи,би трябвало да не може да работи........а ако пак си работи значи компа е в авариен режим
пп:какъв е кода на двигателя,пише го в големия талон....2Е....AGG....ADY...
щом работи с изключена букса от датчика на хол..........на диагностика трябва да се хване ако е тойю
както казах може да е влязал в авариен режим и да командва колата по зададени стойности и хич да не приема показания от датчиците за температура на въздух/вода ,ламбда и др
ако искаш може да пробваш нещо- изключи буксата от дебитомера,датчика на хол и синия датчик за температура на водата и виж дали пак ще работи,би трябвало да не може да работи........а ако пак си работи значи компа е в авариен режим
пп:какъв е кода на двигателя,пише го в големия талон....2Е....AGG....ADY...
Re: Защо губи мощност??
Здравейте колеги(колега)!
Благодаря ти за съвета.Ако искаш да се видим да поговорим ми изпрати едим смс на тел,аз ще те набера.Датчика на Хол който е закачен на блока на двигателя като го изключа гаснее,датчика който е закачен на дистрибуторната капачка като изкарам буксата колата работи,за температурата пак продължава да работи.Дебитомера съм го пробвал и преди гаснее като е на бензин.За датчика на водата знам че трябва да угасне от личен опит от предишен пасат,обаче сегашния ми датчик не е със син пръстен а е със жълт,знам че на пасатите имат по два датчика един до друг,моя не е 1.8 а е 2.0 и пръстена му е жълт.Кажи ми като е в авариен режим какво мога да направя,как да поправя компа?Доколкото разбрах един майстор който споменах,който е в Клуцхор и се занимава с компютри е получил инфаркт,незнам колко е вярно.
Желая на всички безаварийно каране!
Благодаря ти за съвета.Ако искаш да се видим да поговорим ми изпрати едим смс на тел,аз ще те набера.Датчика на Хол който е закачен на блока на двигателя като го изключа гаснее,датчика който е закачен на дистрибуторната капачка като изкарам буксата колата работи,за температурата пак продължава да работи.Дебитомера съм го пробвал и преди гаснее като е на бензин.За датчика на водата знам че трябва да угасне от личен опит от предишен пасат,обаче сегашния ми датчик не е със син пръстен а е със жълт,знам че на пасатите имат по два датчика един до друг,моя не е 1.8 а е 2.0 и пръстена му е жълт.Кажи ми като е в авариен режим какво мога да направя,как да поправя компа?Доколкото разбрах един майстор който споменах,който е в Клуцхор и се занимава с компютри е получил инфаркт,незнам колко е вярно.
Желая на всички безаварийно каране!
-
- Мнения: 53
- Регистриран на: Пет 26 фев 2010 12:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Шумен/Варна
Re: Защо губи мощност??
Здравейте! И аз да напиша нещо. Колегата с проблема беше написал на първа страница, че оборотите му са зле като е студена. И моята беше така и проблема се оказа в стъпковия мотор (в буталцето му има 2 пластинки които се допират). тои лъже компа и влиза в авариен режим и не го интересуват никакви данни от датчиците. само че при мен ми излезе като грешка на диагностиката. а при него щом не го откеива......... незнам. но все пак да споделя при мен от какво беше. 

Re: Защо губи мощност??
Благодаря ти много колега за съвета,но сега оборотите на колата са много добре,само че на газ оборотите са по-високи отколкото нормалното.Оборотите са около 950,но на бензин е както преди,а на газ са по-високи отколкото преди.И колата пак гърми и не върви,на какво се дължи това?Не знам вече какво да правя.
Re: Защо губи мощност??
asiasi написа:И колата пак гърми и не върви,
Какви са тези гърмежи, къде?
Ако са в смукателния колектор, дори и само един да е имало там, възможно е да е спукана някъде ( може и да е на място, където не се вижда) кутията на въздушния филтър и да смуче въздух оттам, поради което да няма мощност. Това, обаче, е по-малкия проблем - можеш лесно да го отстраниш. По-големия проблем е евентуална повреда в дебитомера за входящия въздух ( предполагам е от механичните, с въртящата се клапа). Най-често оста на клапата се изкривява и клапата опира в корпуса, задържа в някое положение и лъже компютъра - затова на бензин харчи много, пуши много и т.н.. Но това не се отразява на работата на газ, ако филтърната кутия не е спукана. Ако дебитомера е повреден, компютъра би трябвало да влезе в авариен режим, но чак пък да не взема информация от датчика на Хол

Този ще да е друг датчик - добре е да качваш снимки. Датчикът на Хол е една електронна платка, която се намира под дистрибуторната капачка и получава и обработва информация от магнитче, закрепено за остта, на която е и палеца на "делкото". Той е свързан с компютъра чрез конектора с 3 кабела, закрепен на тялото на "делкото". Невероятно е двигателя да работи, ако тоя конектор е разкачен. Провери тази версия още веднъж и отново пиши.asiasi написа:Датчика на Хол който е закачен на блока на двигателя като го изключа гаснее
Това обаче е възможно, ако някой български или италиански "инженер" е работил върху него

Та да обобщим:
1.Първо провери кутията на въздужния филтър за пукнатини и липсващи парченца, както и всички връзки и маркучи към дебелия гофрирам маркуч от дебитомера до дроселовата клапа - да са на мястото си и да не пропускат въздух.
2. Дебитомера за въздуха( онази алуминиева кутия с черна пластмасова част отгоре) - алуминиевата кутия да е здрава, а не "цъфнала", клапата в нея да се върти свободно и връща автоматично в началното си положение(през отвора, като се разкачи гофрирания маркуч, може да се стигне до нея с по-дълга отверка).
Даже и клапата да е наред, от голямото ускорение при "гърмеж" може да се наруши центровката на потенциомера на дебитомера ( намира се в черната пластмасова кутия, но засега не я отваряй, че е много фина механиката там) и да изпраща грешна информация на компютъра, поради което на бензин работата на двигателя се нарушава, но на газ не.
3. Извади конектора с 3 кабела, закрепен на "делкото" при работещ двигател и виж какво ще стане.
4. Добре е да намериш фотоапарат или телефон с камера, за да снимаш и качваш снимки на това, което правиш, щото имам чувството, че в тази тема от 3 станици всички говорим на различни езици, като строителите на Вавилонската кула.

Очакваме "екшън" и продължение на дискусията.

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19721
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Защо губи мощност??
И е така, и не е така!
Както е написал на първа страница vit_autosofia, двигателя е или ADY, или AGG.
И двата имат 2 Хол-датчика - единия е този в делкото, а другия е известен като 'датчик на положението на коляновия вал'
Ако не бъркам прекалено много, според писанията на В1 даже да избие Хол-а в делкото тези мотори си продължават да бачкат, вземайки сигнал от датчика на коляновия (всъщност - май разпределителния) вал.
Само дето забиват в авариен режим и вървежа става манджа с грозде и люти чушки!
Както е написал на първа страница vit_autosofia, двигателя е или ADY, или AGG.
И двата имат 2 Хол-датчика - единия е този в делкото, а другия е известен като 'датчик на положението на коляновия вал'
Ако не бъркам прекалено много, според писанията на В1 даже да избие Хол-а в делкото тези мотори си продължават да бачкат, вземайки сигнал от датчика на коляновия (всъщност - май разпределителния) вал.
Само дето забиват в авариен режим и вървежа става манджа с грозде и люти чушки!
Re: Защо губи мощност??
Здравейте колеги.
Въздушния филтър е на мястото както си е.Вероятността да избие някоя гарнитура на смукателния колектор е 1 на милион.
Що се отнася за дебитомера филтър и да има и да няма въздуха минава през дебитомера.Отникъде другаде не поема въздух според мен.Що се отнася за буксата на дистрибуторната капачка като изкарам буксата на датчика колата си работи все едно,че не се пипа.А за дроселовата клапа тя е изчистена.
Дебитомера за входящия въздух работи (разбирам,че работи като изкарам буксата колата спира да работи).Но,това става само по време на работа със бензин.А що се отнася до пушенето,пушек няма никакъв,нито на газ нито на бензин.
Като извадя конектора с 3 кабела колата работи,дори мога да шофирам и без този закачен кабел.
Ако евентуално след дросела както казваш колега поеме въздух някъде от смукателния колектор,то ти тогава би ли успял да му ги оправиш оборотите?И евентуално ако поема въздух от някъде както казваш откъде може да е?
По колата ми нищо не е пипнато,освен това което съм написал,само делкото е изкарано от мястото.Освен аз никой не я е пипал.Но,понеже аз съм много голям каприз и искам да бъде както трябва,след като се изкара делкото аз му знам местата,но все пак смених ангренажния ремък за по-сигурно.Иначе нищо друго не е пипнато по колата.Дроселовата клапа до смукателния колектор е изчистена лично от мен.
Не знам вече къде е проблема колеги,но едно мога да кажа,че съм поръчал от Германия нов компютър за пасата.Евентуално ако имате такъв дори употребяван,може да ми го дадете стига да стане.
Номера на компютъра е :
SIEMENS
5WP4 154
037 906 025
5.09.95
Ако има някой такъв компютър и не го ползва можем да се разберем.Буксата на компютъра е 3 реда.
Пожелавам на всички безаварийно каране!
Въздушния филтър е на мястото както си е.Вероятността да избие някоя гарнитура на смукателния колектор е 1 на милион.
Що се отнася за дебитомера филтър и да има и да няма въздуха минава през дебитомера.Отникъде другаде не поема въздух според мен.Що се отнася за буксата на дистрибуторната капачка като изкарам буксата на датчика колата си работи все едно,че не се пипа.А за дроселовата клапа тя е изчистена.
Дебитомера за входящия въздух работи (разбирам,че работи като изкарам буксата колата спира да работи).Но,това става само по време на работа със бензин.А що се отнася до пушенето,пушек няма никакъв,нито на газ нито на бензин.
Като извадя конектора с 3 кабела колата работи,дори мога да шофирам и без този закачен кабел.
Ако евентуално след дросела както казваш колега поеме въздух някъде от смукателния колектор,то ти тогава би ли успял да му ги оправиш оборотите?И евентуално ако поема въздух от някъде както казваш откъде може да е?
По колата ми нищо не е пипнато,освен това което съм написал,само делкото е изкарано от мястото.Освен аз никой не я е пипал.Но,понеже аз съм много голям каприз и искам да бъде както трябва,след като се изкара делкото аз му знам местата,но все пак смених ангренажния ремък за по-сигурно.Иначе нищо друго не е пипнато по колата.Дроселовата клапа до смукателния колектор е изчистена лично от мен.
Не знам вече къде е проблема колеги,но едно мога да кажа,че съм поръчал от Германия нов компютър за пасата.Евентуално ако имате такъв дори употребяван,може да ми го дадете стига да стане.
Номера на компютъра е :
SIEMENS
5WP4 154
037 906 025
5.09.95
Ако има някой такъв компютър и не го ползва можем да се разберем.Буксата на компютъра е 3 реда.
Пожелавам на всички безаварийно каране!
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Защо губи мощност??
Гледам,че караш всичко,от-до и пак нема оправия.Извинявам се предварително,ако съм пропуснал,но градусите на запалване гледани ли са или не?
Re: Защо губи мощност??
Би ли ми обяснил по-добре за кои градуси става въпрос,защото немога да разбера!
- emiltd
- Мнения: 709
- Регистриран на: Сря 13 фев 2008 16:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Монтана
Re: Защо губи мощност??
asiasi написа:Би ли ми обяснил по-добре за кои градуси става въпрос,защото немога да разбера!
Става въпрос за аванс,предварение,закъснение на ъгъла на запалване,сичеч,момента в който се подава искара за запалване за сместта.Някои виртуози нагласят този ъгъл по слух,усет,телепатия и т.н.,но аз препоръчвам стробоскоп.Направи процедурата на подходящото място,за да изключиш евентуално този вариант,но по симптомите,които описваш,клони на лош аванс,а той не е задължително да е в прекалено закъснение.По-назад в темата ти,писах за аванса,но явно си го пропуснал.
Успех

Re: Защо губи мощност??
,датчика който е закачен на дистрибуторната капачка като изкарам буксата колата работи
По повод друг двигател ми бе обяснено,че няма ли промяна в работата при откачане на датчика,значи не работи коректно.Това да е врътнато делкото е вариант.
Re: Защо губи мощност??
Пали много добре.Във последните дни пак трябва да се подава газ за поддържане на оборотите понякога.А за делкото го въртя почти половин оборот,и тогава вече си сменя звука.Смятам,че при мен проблема е,че искрата се подава дълго време,тоест продължителна,а прекъсването е за много кратко време.По принцип трябва да е точно обратното,искрата за кратко време да се подаде,и трябва да има по-дълго време престой.Що се отнася до стробоскопа е минато всичко.Уж ми казаха,че всичко е добре,и точно за това смених кабела на коляновия вал,но проблема пак си продължи.Иначе центровката си я правя аз,имам си уред.Не знам на какво се дължи това колеги.
-
- Мнения: 101
- Регистриран на: Пон 20 дек 2010 23:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Re: Защо губи мощност??
Здравей,
Мога само да подкрепя Радо: провери дали ти работи датчика на делкото. Проверката е елементарна: със кламер или дълга карфица влез отзад през маншона на буксата чак до куплунга (мисля че беше средния край) и със волтметър сложен на променливо напрежение виж дали има някой на този пин. Същото можеш да направиш и със светодиод и резистор към него последователно. Предишната ми кола беше Ескорт. И той беше с 2 датчика. Единия да не работеше и колата губеше центровка, влизаше в авариен режим и при рязко претоварване/настъпване гърмеше я в смукателния, я в испускателния колектор.Колкото до това откъде може да влезне въздух през всукателния колектор - тук вече не си прав. Нямаш представа един вакуум през какви неведоми пътища може да засмуче въздух. Започни оттам: вакууми, центровка с проверка, датчик на делкото с проверка за работпособност (защото според мен той не ти работи). За автомобила той е като синусовия възел при човека.
Мога само да подкрепя Радо: провери дали ти работи датчика на делкото. Проверката е елементарна: със кламер или дълга карфица влез отзад през маншона на буксата чак до куплунга (мисля че беше средния край) и със волтметър сложен на променливо напрежение виж дали има някой на този пин. Същото можеш да направиш и със светодиод и резистор към него последователно. Предишната ми кола беше Ескорт. И той беше с 2 датчика. Единия да не работеше и колата губеше центровка, влизаше в авариен режим и при рязко претоварване/настъпване гърмеше я в смукателния, я в испускателния колектор.Колкото до това откъде може да влезне въздух през всукателния колектор - тук вече не си прав. Нямаш представа един вакуум през какви неведоми пътища може да засмуче въздух. Започни оттам: вакууми, центровка с проверка, датчик на делкото с проверка за работпособност (защото според мен той не ти работи). За автомобила той е като синусовия възел при човека.
Re: Защо губи мощност??
asiasi написа:ъздушния филтър е на мястото както си е.Вероятността да избие някоя гарнитура на смукателния колектор
Старая се да пиша на български език, като използвам запетайки, точки, скоби, главни букви... . Ако не можеш или не искаш да разбереш написаното, няма как да говорим на един език.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 47 госта