


2-ра стопена турбина (студената част)
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
това се е получило от твърди частици прах, пясък.... които удрят лопатките , ужасно е. За да стане така , трябва да си карал без филтър или да е пробит някъде въздуховода след филтъра и от там да смуче. Провери всичко.
-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Вто 14 авг 2007 20:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ....
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
Дайте някакъв акъл какво да правя с тази турбина? Свалих я за да я почистя и видях случилото се с лопатките на студената част! Колата си върви иначе здраво и дори от както съм я купил тази турбина не се е увеличил грам луфта на оста! Турбината е на 7000 км от както съм я сложил! Въпроса ми е според вас, ако я сложа пак дали ще кара или да сменя лопатките на студената част със същите, но без баланс
? ДА не се смейте без баланс кое ще кара повече залагайте 


- orbital
- Мнения: 213
- Регистриран на: Чет 06 май 2010 18:07
- Автомобил: PASSAT B4
- Двигател: 1Z 1996
- Местоположение: Варна
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
Колега , според мен я балансирай ако сменяш лопатките , смятам знаеш тя не се върти с 500 оборота
.

-
- Мнения: 102
- Регистриран на: Вто 14 авг 2007 20:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ....
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
Изниква друг въпрос, съмнява ме че май е вкарало нещо от картерните газове, само те са след филтъра! Какво ще стане ако ги махна от входа на турбото? Някой кара ли без тях? Ще се случи ли нещо ако ги махна на турбото или пък на двигателя? Черпя бира помагайте



-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
К'во да вкара от там, сегмент ли
. Иначе можеш да ги извадиш към атмосферата ако това те притеснява.
Турбото в това състояние не го слагай на колата - със сигурност баланса му е фира. Задължително нова студена перка и баланс иначе ще го хвърлиш много скоро.
Разглоби целите турбопътища, не може т'ва нещо дето е причинило това на перката да не е оставило следа някъде...

Турбото в това състояние не го слагай на колата - със сигурност баланса му е фира. Задължително нова студена перка и баланс иначе ще го хвърлиш много скоро.
Разглоби целите турбопътища, не може т'ва нещо дето е причинило това на перката да не е оставило следа някъде...
- Supawiza
- Мнения: 996
- Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)

От тая снимка се вижда,че ако нещо е опирало то е било между турбото и колера,няма как да е дошло от филтъра защото лопатките щяха да са смачкани от горния край не отпред.
Също така няма как да са някакви частици защото ако са частици щяха да са ударени и другия ред лопатки а те са си здрави като гледам.
Снимай самата снадка където хващаш турбо пътя от тоя изход към колера,да не би да навирате нещо много тая тръба и да опира в перката.
- Adrian-AAA
- Мнения: 1319
- Регистриран на: Съб 10 мар 2007 21:07
- Автомобил: Golf 2 and 3
- Двигател: AAA and AFN
- Местоположение: София(BG)/Lübeck(DE)
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
На Приятел Волвото 1.9рено мотора до колкото знам е също с променлива геометрия и 2 пъти сваля турбината да я чисти и лопатките бяха по същия начин наранени,повтарям 2пъти!
Решихме да търсим причината в гофрирания маркуч каде и намерихме метални частици приличащи на съчми.
Отсранихме ги,махнахме студената част,той си ги испили лопатките и вече 20000км. си кара и няма пролеми.
Ако идваха някакви чстици от кулера щяха директно в мотора да влизат понеже СТУДЕНТА част няма нищо общо с кулера !
Решихме да търсим причината в гофрирания маркуч каде и намерихме метални частици приличащи на съчми.
Отсранихме ги,махнахме студената част,той си ги испили лопатките и вече 20000км. си кара и няма пролеми.
Ако идваха някакви чстици от кулера щяха директно в мотора да влизат понеже СТУДЕНТА част няма нищо общо с кулера !
-
- Мнения: 1063
- Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: българия,София
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
Supawiza написа:
От тая снимка се вижда,че ако нещо е опирало то е било между турбото и колера,няма как да е дошло от филтъра защото лопатките щяха да са смачкани от горния край не отпред.
Също така няма как да са някакви частици защото ако са частици щяха да са ударени и другия ред лопатки а те са си здрави като гледам.
Снимай самата снадка където хващаш турбо пътя от тоя изход към колера,да не би да навирате нещо много тая тръба и да опира в перката.
Нещо бъркаш,колега или не се изразяваш правилно.Пътя на въздуха е :филтър>дебитомер>турбо>куулер>смукателен колектор.От куулера нищо не може да се върне към турбото по простата причина,че посоката на въздуха е турбо>куулер.Още повече,че куулера обикновенно е доста далече от турбото-от другата страна на дв.за да е далече от изпускателните колектори.
А за автора на темата-огледай хубаво въздуховода,влизащ в турбото.Има нещо да виси от маркуча или някаква скоба.Имай предвид,че може да не го видиш от пръв поглед,защото може само при работа турбото да го засмуква, иначе "нещото" си стои скрито,в покой.
И успех.

Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
Интересно, аз наскоро "счупих" турбо, по скоро луфта в оста на перките е толкова голям, че турбината издъхна, както си карах по магистралата със 160км на едно нагорнище. Днес си я разглеждах, и едва едва се забелязва, перката на студената част да е задрала в корпуса. Това как си успял да го постигнеш нямам си на идея.
Второто турбо ново ли е? Ако не е, невиждам защо търсиш някаква причина, просто и на него му е дошло времето, защото е свалена от кола с не по-малък от твоя пробег. Аз затова турбо втора ръка не купувам, защото някрая излиза по-скъпо и пак стигаш до извода че трябва да си купиш ново.
Второто турбо ново ли е? Ако не е, невиждам защо търсиш някаква причина, просто и на него му е дошло времето, защото е свалена от кола с не по-малък от твоя пробег. Аз затова турбо втора ръка не купувам, защото някрая излиза по-скъпо и пак стигаш до извода че трябва да си купиш ново.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
niks76 написа:катализатора има пълноценен живот от 100000-120000км-след това се сменя или премахва изцяло
Е това е най-голямата заблуда/недоразумение в нашата страна!!!!
Живота на катализатора КАТО ПРЕЧИСТВАЩ ЕЛЕМЕНТ е около 150-200 000 (аз карам ТДИ на 240 000 с оригинален катализатор, който все още дори отговаря на Евро 3, както си е от завода!)! Но това не е равно на задръстен катализатор! Две различни понятия са! В единия случай просто газовете преминават почти непречистени... а в другия - има задръстване и съответно затапване по магистралата! Но второто далеч не настъпва след 100-120 хиляди

Пак давам пример с ТДИ-то, което е на реални 240 000 и не е чувало за каквито и да е проблеми с катализатора - нито като пречистване, нито като задръстване!
Това със сигурност не е проблемът на колегата!
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
Абе ти строши турбина докато летиш с 200км по магистралата, и докато се усетиш да ти глътне 4л. масло за секунди, пък после ела ми обяснявай, че катализатора ти покривал всички Евро 3 норми и не бил затапен
.
100000км. са ужасно много, и не се правят лесно.... а докато ги навъртиш се случват страшно много неща с колата.

100000км. са ужасно много, и не се правят лесно.... а докато ги навъртиш се случват страшно много неща с колата.
- Haralampi
- Мнения: 3612
- Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
- Автомобил: VW Golf 4 - 2002
- Двигател: 1.6 16V - AZD
- Местоположение: София
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
morfei1 написа:Абе ти строши турбина докато летиш с 200км по магистралата, и докато се усетиш да ти глътне 4л. масло за секунди, пък после ела ми обяснявай, че катализатора ти покривал всички Евро 3 норми и не бил затапен.
100000км. са ужасно много, и не се правят лесно.... а докато ги навъртиш се случват страшно много неща с колата.
За това може да се поспори... (щото зависи дали говорим за първите 100 000 или за петите...!) ама това няма да помогне на колегата

Имам познати с TDI на над 500 000 - нито са сменяли катализатор, нито турбина...! Някой друг сензор по колата и консумативи. А колата минава TÜV ежегодно.
Ама не след дълго ще я продадат на някой турчин и след няколко дни ще бъде купена от Горубляне, "освежена" както винаги на 120 000, и после следващите 100 000 ще са труднички, да...!
-
- Мнения: 1385
- Регистриран на: Чет 23 сеп 2010 21:48
- Автомобил:
- Двигател:
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
Haralampi написа:morfei1 написа:Абе ти строши турбина докато летиш с 200км по магистралата, и докато се усетиш да ти глътне 4л. масло за секунди, пък после ела ми обяснявай, че катализатора ти покривал всички Евро 3 норми и не бил затапен.
100000км. са ужасно много, и не се правят лесно.... а докато ги навъртиш се случват страшно много неща с колата.
За това може да се поспори... (щото зависи дали говорим за първите 100 000 или за петите...!) ама това няма да помогне на колегата
Имам познати с TDI на над 500 000 - нито са сменяли катализатор, нито турбина...! Някой друг сензор по колата и консумативи. А колата минава TÜV ежегодно.
Ама не след дълго ще я продадат на някой турчин и след няколко дни ще бъде купена от Горубляне, "освежена" както винаги на 120 000, и после следващите 100 000 ще са труднички, да...!
Колега виждал ли си как се минава TÜV в Берлин за 50 евра отгоре на пасат Б5 2000 115кс ,който от Германия до България изгори 3 литра масло и пушеше като парен локомотив зад него??? Стига кой как минавал лично пред очите ми се разви цялата игра.Ако искаш може да идеш до Технопарт на Симеоновско шоше и да видиш колко са ти изгорелите газове и да се

Последна промяна от gr_kanev на Пон 12 сеп 2011 22:53, променено общо 1 път.
Причина: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=38785 Ей, не ги научихте моделите пасат, пък все компетентни се пишете ... (нищо лично)
Причина: http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=6&t=38785 Ей, не ги научихте моделите пасат, пък все компетентни се пишете ... (нищо лично)
- niks76
- VW експерт
- Мнения: 5312
- Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Париж
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
Haralampi написа:morfei1 написа:Абе ти строши турбина докато летиш с 200км по магистралата, и докато се усетиш да ти глътне 4л. масло за секунди, пък после ела ми обяснявай, че катализатора ти покривал всички Евро 3 норми и не бил затапен.
100000км. са ужасно много, и не се правят лесно.... а докато ги навъртиш се случват страшно много неща с колата.
За това може да се поспори... (щото зависи дали говорим за първите 100 000 или за петите...!) ама това няма да помогне на колегата
Имам познати с TDI на над 500 000 - нито са сменяли катализатор, нито турбина...! Някой друг сензор по колата и консумативи. А колата минава TÜV ежегодно.
Ама не след дълго ще я продадат на някой турчин и след няколко дни ще бъде купена от Горубляне, "освежена" както винаги на 120 000, и после следващите 100 000 ще са труднички, да...!
да кажем че тук ,а и не само във френско има мобилни екипи които мерят газовете на колата на място и ако не си в норми(вземат служебната книжка ,преглед наново-но не както в бг и една солидна глоба) само да не се случи на теб............
с познати всичко става и преглед се взема всякак и важи за цяла европа,ама един път като платиш четирицифрена сума в евро от тариктлък и почваш да гледаш на някои неща по ПРАВИЛАТА.това за живота на катализатора го дават конструкторите без значение от марката
п.п личната ми кола няма катализатор,egr,дебитомер и още няколко нещица са съкратени ,ама в професионално отношение с клиенти майтап не си правя и покаже ли газанализатора нещо по различно,въобще не се и чудя дали да сменям катализатор или не :слага се нов и забравяме за компромис с екологията
Re: 2-ра стопена турбина (студената част)
Haralampi написа:За това може да се поспори... (щото зависи дали говорим за първите 100 000 или за петите...!) ама това няма да помогне на колегата
Имам познати с TDI на над 500 000 - нито са сменяли катализатор, нито турбина...! Някой друг сензор по колата и консумативи. А колата минава TÜV ежегодно.
Ама не след дълго ще я продадат на някой турчин и след няколко дни ще бъде купена от Горубляне, "освежена" както винаги на 120 000, и после следващите 100 000 ще са труднички, да...!
Аз говоря за първите 100000км. не е практика, но има доста случаи в които турбинките се предават.
Това за ТДИ-то на 500000км. което си минава ТУФ редовно и са му сменили няколко датчика и консумативи, не го вярвам, но все пак да уточним за кое точно TDI става на въпрос? Ако е примерно 1Z или AEL допускам, че е възможно, при останалите много, много ме съмнява.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 31 госта