Колега, не бързай.
Имай в пред вид, че това, което мислиш да направиш и напишеш ще бъде нещо уникално от гледна точка на това, колко души в БГ имат такава кола и още повече, колко от тях ще седнат да споделят за този модел!
Предлагам ти да си пишеш за колата бавно и спокойно. Всеки раздел си го пиши на word-документ, обмисли го с подробности, редактирай и т.н. и като сметнеш, че е готов, го публикувай.
Иначе, като визия 7-ка ми допада повече. Има повече спортен дух във външния му вид. И е по-"изчистен" от към разни заоблени и закривени елементи. Лично мнение.
Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Следващата точка от списъка:
2. САЛОН И УДОБСТВА (ИНТЕРИОР)
Много хора твърдят, че е същия (като на B6). Преценете сами:
- От VW твърдят, че размерите на салона са същите. Тъй като навсякъде укриха ТТ данните на Б6 не мога да сравня цифри. На мен ми изглежда малко по-малък отзад и малко по-нисък.
- Положението на уредите и таблото, различните жабки и джобове и основни "концепции" е почти същото.
- Цветовите комбинации и материали са същите. Основният въпрос е дали светли или тъмни тапицерии (или двуцветни) и след това дали спортно алуминиева или "дървообразна" декоративни елементи по предното табло и вратите. Светлата тапицерия според мен не е подходяща с алуминиевите "апликации". Интересно, че българските търговци открито казват, че дървообразните" декорации не стояли добре, но това не е така особено със "зебрано" и светли тапицерии.
- Има нови седалки, които са познати от Passat CC. Особено красиви са двуцветните - например тъмно кафява кожа (по вратите и части от седалките и бежав "велур" по седалищните части и облегалките. Разбира се има и чисто черни и чисто светли варианти. Има комбинации които не се предлагат в България. Има добри светли и тъмни "комфортни" седалки (от плат) - включително климатизирани. В България не се предлагат седалките с масажор (вибрира лумабалната опора) и тези с надуваем борд. Електрически регулируемите предни седалки с памет са намалени наполовина като цена. Настройките на ел.седалките, огледалата, и повечето фукции по комфорт системата могат да се запомнят индивидуално за всеки шофьор чрез ключа с който се отключва автомобила.
- В предните и задни врати има монтирани декоративни лайсни - "алуминиеви" или дървоподобни. НАЙ-ПОСЛЕ. Години трябваше да минат преди VW да се реши да постави този "лукс" който отдавна е наличен във всички френски, американски и корейски автомобили. Има и стъпка напред - в тези декоративни елементи може да се поръча светлинна декоративна светеща лайстна - пакет "амбиенте" тези лайсни + осветление в краката на шофьора и предния пътник + осветление във вратите (светещо ако отворим съответната врата). Осветлението в краката може да свети по време на движение с яркост, която се променя от MFA (според мен безполезна екстра).
- При Highline на праговете на всички врати има алуминиева лайстна с надпис Passat.
- Пантите на вратите са подсилени с допълнителни планки.
- Липсват чекмеджета в предното табло. Явно струват много и трудно се монтират. На мястото на ключа за аварийните светлини на Б6 е поставен "аналогов" часовник с осветление. Часовника разбира се е компютризиран защото има вграден (за сверяване) canbus контролер (3AA919204A подсистема на модул 4F:Centr. Electr. II (J520)).
- Липсва и отделението за чадър в шофьорската врата. Много ми липсва. Там има място за аварийна жилетка, която не ми е ясно как се завира там.
- Прeдните подглавници се регулират както по височина така и на дълбочина.
- Голяма (според мен) екстра са предните шумоизолирани стъкла. Тъй като на моята кола има повечето асистиращи системи не може да бъде поставено челно шумоизолиращо стъкло - само страничните са такива. Резултатът - шумът е значително по-малък при високи скорости. Предполагам, че е въпрос на време да съвместят тези системи и с предно двойно шумоизолиращо стъкло.
- Задните седалки могат да се свалят, както с бутони от купето, така и от багажника с ръчки. Куката за багаж в багажника я няма. Има четири по-малки куки, които май са по-неудобни.
- Таблото има няколко варианта. Няма го червено-черния дисплей от Б6. Има вариант който е идентичен с последните Б6, монохромен, буквите са в бял цвят. Страхотно изглежда екстрата PREMIUM дисплей, с който VW очевидно имат проблем с доставките (произвеждал се в Япония) и през май месец можеше да се поръчка само в Порше Изток. В Русия въобще не се предлага. В Австралия също има проблеми с него. Той е с висока резолюция, цветен, анимиран и до сега VW монтираше подобни в Туарег и Файтон. Много от системите на колата имат собствени екрани на този дисплей: MFA (комфорт функциите за прозорци, врати и др.); Навигацията, Телефонните модули, Асистиращите системи, Музиките (радио, чейнджър, HDD); Бордкомпютъра (разход на гориво и броячи); Информационната система за грешки и обслужвания, Системата за автоматично паркиране, Системата за поддържане на дистанцията и поддържане на пътната лента. Всъщност всичките тези неща са достъпни и с белия монохромен дисплей.
- В показанията на "борд-компютъра" са добавени допълнителни възможности: температура на маслото и показване с големи цифри на скоростта на шофиране, както и неясно за мен показание "Refuel", което препоръчва доливането на количество нафта (бензин), но какво е точно не е описано и в документацията. Махнати са отделните броячи за пробега на автомобила и текущата дата. Очевидно е по "икономически причини" - два LCD дисплея по-малко.
- Климатроник двузонален (интересно, че за янките се продава само климатик!). Страхотен! На практика същият от Б6. Има ново управление, което го имаше в последните версии на Б6 (и което не ми харесва). Следи положението на слънцето спрямо автомобила и духа по-силно и студено от тази страна (това изпъкналото в средата под челното стъкло е датчика - не лепете там навигациите). Има система за индиректно обдухване, която след достигане на зададената температура позволява климатикът да не духа през централните дюзи, а от там. "Насилствено" се включва от бутона със стрелка нагоре. Ако в бутона за рециркулация на въздуха в купето имате втори светодиод с надпис А (Ауто), то този климатроник има газов анализатор и при положение А (на този бутон), ако пред вас автомобила е газов, или 30 годишен Кадет или Мерцедес, или минавате покрай свинарниците около Пловдив (шегувам се), притокът на въздух от вън автоматично ще се прекрати и ще се възстанови, когато всичко е ОК. Системата е страшно добра за есенно-зимна София. Много ми е интересно, защо от VW не се хвалят с тази система и не обясняват много подробно функциите й ?! Климатроника след един куп параметри (вкл. налягането в купето), които могат да бъдат видяни на място или в движение чрез специален "тестов" режим. Той се включва, като задържим едновременно бутоните "AC" и "стрелка нагоре" докато техните светодиоди не почнат да мигат алтернативно. Чрез десния бутон за температура се избира инф.канал, а чрез бутоните за сила на вентилатора подканали. Ако някой има интерес мога да потърся точните значения на тези канали. За съжаление този климатроник вдига много разхода на Б7.
- Шум в купето. Както казах, моят Б7 е с предни странични двойни, шумоизолиращи стъкла. Резултатът - рязко намален шум от пътното платно. Чува се обаче повече от двигателя и най-вече от гърнетата при ниски обороти и на място. Мисля, че новите дизели със старт-стопна система са по-шумни. Предишният ми Б6 (пак комън-рейл) беше по-тих на ниски обороти. В сравнение с още по-предишните ми помпи-дюзи, няма драстично сваляне на шума. "Безшумни" са бензиновите двигатели. Значително по-малък е шумът при високи скорости, явно от шумоизолираните стъкла. Имаше към мен въпрос - дали пълноприводните коли са по-шумни. За съжаление не съм имал такава и не мога да кажа. Имам обаче колега, който има Б7 със 140тди и 4х4 и при първа възможност ще се опитам да направя сравнение.
- Предно подгреваемо стъкло (зимен пакет 3). На предишният Б6 имах такова. За 2 години съм го включвал 5-6 пъти. Според мен не е подходящо за България, защото на това стъкло не слагат защитното зелено "противо-инфрачервено" покритие и в купето става много бързо топло и климатика работи повече.
- Волан. Много "по-модерен" от този на Б6. И него го има в последните варианти на Б6. Има възможност да управлява централния дисплей (MFA), музиката, телефона, асистиращите системи, може да включва системата за управление с гласови команди (може да я опиша по-нататък ако някой се интересува). Достъпни като цена (мисля, че беше 200 лева) са и бутоните за смяна на скоростите от волана при наличие на DSG. Те действат "интелигентно", но малко пречат при "интензивно шофиране" и бързо постоянно въртене на волана.
- Скорости. В Б7 имам наблюдение върху автоматични скорости DSG. Как се държи тази скоростна кутия ще опиша в следващата точка. Ще кажа само, че оформянето на лоста изглежда не лошо, но "по-евтино" от колкото на Б6. Около него са монтирани различни "екстрови" бутони. Конкретно в моя автомобил има бутон за: Ръчната спирачка; Изключване на ESP, AutoHold, Парктроник, Автоматично паркиране, Изключване на старт-стоп систмата, Електрическата щора на задното стъкло. На колите от MY2011 има и бутон за зануляване на Tyre Presure системата. При MY2012 това зануляване е през MFA.
- При наличие на телефонен (Bluetooth) модул, на покрива на автомобила има блок от три бутона, чрез които може да се приеме или отхвърли повикване от телефона, да се свържем със VW сервизна система (в България от VW не я поддържат) и да наберем 112 (дори да нямаме собствен GSM ако модулите са Premium или High т.е. J412 е 3C8035730_). Номерът 112 обаче не е "програмиран" от VW България (не знам защо ?!)
- Бутона на електрическата ръчна спирачака е преместен до скоростите и се дърпа/натиска (подобно на стъклата). В Б6 беше бутон разположен до ключа за светлините. Това създава известно неоудобство, когато се наложи да се бута автомобила и по някое време искаме да го застопорим с ръчната спирачка.
- Какво може да се "програмира" с VAG Com. По принцип много неща. Трябва да се използва версия 11.3, която "познава" едва около 60% от конфигуриращите параметри. Ще спомена само някои от тях: Може да се конфигурират комфортните функции за заключване, отключване, отваряне и затваряне на стъклата чрез бутоните на колата и чрез дистанционното на ключа; Може да се активира автоматичното затваряне на стъклата при паркирал автомобил и дъжд, Може да се изключва звуковото напомняне за непоставен колан, може да се управляват много неща по светлините, може да се калибрира показанието на разхода на бордовия компютър и евентуални идивидуалности на резервоара. Може да се "обере" 5км разликата между показанието на скоростомера и реалната скорост на автомобила и много други.
Аз май се поувляках. Ако някой нещо го интересува питайте.
2. САЛОН И УДОБСТВА (ИНТЕРИОР)
Много хора твърдят, че е същия (като на B6). Преценете сами:
- От VW твърдят, че размерите на салона са същите. Тъй като навсякъде укриха ТТ данните на Б6 не мога да сравня цифри. На мен ми изглежда малко по-малък отзад и малко по-нисък.
- Положението на уредите и таблото, различните жабки и джобове и основни "концепции" е почти същото.
- Цветовите комбинации и материали са същите. Основният въпрос е дали светли или тъмни тапицерии (или двуцветни) и след това дали спортно алуминиева или "дървообразна" декоративни елементи по предното табло и вратите. Светлата тапицерия според мен не е подходяща с алуминиевите "апликации". Интересно, че българските търговци открито казват, че дървообразните" декорации не стояли добре, но това не е така особено със "зебрано" и светли тапицерии.
- Има нови седалки, които са познати от Passat CC. Особено красиви са двуцветните - например тъмно кафява кожа (по вратите и части от седалките и бежав "велур" по седалищните части и облегалките. Разбира се има и чисто черни и чисто светли варианти. Има комбинации които не се предлагат в България. Има добри светли и тъмни "комфортни" седалки (от плат) - включително климатизирани. В България не се предлагат седалките с масажор (вибрира лумабалната опора) и тези с надуваем борд. Електрически регулируемите предни седалки с памет са намалени наполовина като цена. Настройките на ел.седалките, огледалата, и повечето фукции по комфорт системата могат да се запомнят индивидуално за всеки шофьор чрез ключа с който се отключва автомобила.
- В предните и задни врати има монтирани декоративни лайсни - "алуминиеви" или дървоподобни. НАЙ-ПОСЛЕ. Години трябваше да минат преди VW да се реши да постави този "лукс" който отдавна е наличен във всички френски, американски и корейски автомобили. Има и стъпка напред - в тези декоративни елементи може да се поръча светлинна декоративна светеща лайстна - пакет "амбиенте" тези лайсни + осветление в краката на шофьора и предния пътник + осветление във вратите (светещо ако отворим съответната врата). Осветлението в краката може да свети по време на движение с яркост, която се променя от MFA (според мен безполезна екстра).
- При Highline на праговете на всички врати има алуминиева лайстна с надпис Passat.
- Пантите на вратите са подсилени с допълнителни планки.
- Липсват чекмеджета в предното табло. Явно струват много и трудно се монтират. На мястото на ключа за аварийните светлини на Б6 е поставен "аналогов" часовник с осветление. Часовника разбира се е компютризиран защото има вграден (за сверяване) canbus контролер (3AA919204A подсистема на модул 4F:Centr. Electr. II (J520)).
- Липсва и отделението за чадър в шофьорската врата. Много ми липсва. Там има място за аварийна жилетка, която не ми е ясно как се завира там.
- Прeдните подглавници се регулират както по височина така и на дълбочина.
- Голяма (според мен) екстра са предните шумоизолирани стъкла. Тъй като на моята кола има повечето асистиращи системи не може да бъде поставено челно шумоизолиращо стъкло - само страничните са такива. Резултатът - шумът е значително по-малък при високи скорости. Предполагам, че е въпрос на време да съвместят тези системи и с предно двойно шумоизолиращо стъкло.
- Задните седалки могат да се свалят, както с бутони от купето, така и от багажника с ръчки. Куката за багаж в багажника я няма. Има четири по-малки куки, които май са по-неудобни.
- Таблото има няколко варианта. Няма го червено-черния дисплей от Б6. Има вариант който е идентичен с последните Б6, монохромен, буквите са в бял цвят. Страхотно изглежда екстрата PREMIUM дисплей, с който VW очевидно имат проблем с доставките (произвеждал се в Япония) и през май месец можеше да се поръчка само в Порше Изток. В Русия въобще не се предлага. В Австралия също има проблеми с него. Той е с висока резолюция, цветен, анимиран и до сега VW монтираше подобни в Туарег и Файтон. Много от системите на колата имат собствени екрани на този дисплей: MFA (комфорт функциите за прозорци, врати и др.); Навигацията, Телефонните модули, Асистиращите системи, Музиките (радио, чейнджър, HDD); Бордкомпютъра (разход на гориво и броячи); Информационната система за грешки и обслужвания, Системата за автоматично паркиране, Системата за поддържане на дистанцията и поддържане на пътната лента. Всъщност всичките тези неща са достъпни и с белия монохромен дисплей.
- В показанията на "борд-компютъра" са добавени допълнителни възможности: температура на маслото и показване с големи цифри на скоростта на шофиране, както и неясно за мен показание "Refuel", което препоръчва доливането на количество нафта (бензин), но какво е точно не е описано и в документацията. Махнати са отделните броячи за пробега на автомобила и текущата дата. Очевидно е по "икономически причини" - два LCD дисплея по-малко.
- Климатроник двузонален (интересно, че за янките се продава само климатик!). Страхотен! На практика същият от Б6. Има ново управление, което го имаше в последните версии на Б6 (и което не ми харесва). Следи положението на слънцето спрямо автомобила и духа по-силно и студено от тази страна (това изпъкналото в средата под челното стъкло е датчика - не лепете там навигациите). Има система за индиректно обдухване, която след достигане на зададената температура позволява климатикът да не духа през централните дюзи, а от там. "Насилствено" се включва от бутона със стрелка нагоре. Ако в бутона за рециркулация на въздуха в купето имате втори светодиод с надпис А (Ауто), то този климатроник има газов анализатор и при положение А (на този бутон), ако пред вас автомобила е газов, или 30 годишен Кадет или Мерцедес, или минавате покрай свинарниците около Пловдив (шегувам се), притокът на въздух от вън автоматично ще се прекрати и ще се възстанови, когато всичко е ОК. Системата е страшно добра за есенно-зимна София. Много ми е интересно, защо от VW не се хвалят с тази система и не обясняват много подробно функциите й ?! Климатроника след един куп параметри (вкл. налягането в купето), които могат да бъдат видяни на място или в движение чрез специален "тестов" режим. Той се включва, като задържим едновременно бутоните "AC" и "стрелка нагоре" докато техните светодиоди не почнат да мигат алтернативно. Чрез десния бутон за температура се избира инф.канал, а чрез бутоните за сила на вентилатора подканали. Ако някой има интерес мога да потърся точните значения на тези канали. За съжаление този климатроник вдига много разхода на Б7.
- Шум в купето. Както казах, моят Б7 е с предни странични двойни, шумоизолиращи стъкла. Резултатът - рязко намален шум от пътното платно. Чува се обаче повече от двигателя и най-вече от гърнетата при ниски обороти и на място. Мисля, че новите дизели със старт-стопна система са по-шумни. Предишният ми Б6 (пак комън-рейл) беше по-тих на ниски обороти. В сравнение с още по-предишните ми помпи-дюзи, няма драстично сваляне на шума. "Безшумни" са бензиновите двигатели. Значително по-малък е шумът при високи скорости, явно от шумоизолираните стъкла. Имаше към мен въпрос - дали пълноприводните коли са по-шумни. За съжаление не съм имал такава и не мога да кажа. Имам обаче колега, който има Б7 със 140тди и 4х4 и при първа възможност ще се опитам да направя сравнение.
- Предно подгреваемо стъкло (зимен пакет 3). На предишният Б6 имах такова. За 2 години съм го включвал 5-6 пъти. Според мен не е подходящо за България, защото на това стъкло не слагат защитното зелено "противо-инфрачервено" покритие и в купето става много бързо топло и климатика работи повече.
- Волан. Много "по-модерен" от този на Б6. И него го има в последните варианти на Б6. Има възможност да управлява централния дисплей (MFA), музиката, телефона, асистиращите системи, може да включва системата за управление с гласови команди (може да я опиша по-нататък ако някой се интересува). Достъпни като цена (мисля, че беше 200 лева) са и бутоните за смяна на скоростите от волана при наличие на DSG. Те действат "интелигентно", но малко пречат при "интензивно шофиране" и бързо постоянно въртене на волана.
- Скорости. В Б7 имам наблюдение върху автоматични скорости DSG. Как се държи тази скоростна кутия ще опиша в следващата точка. Ще кажа само, че оформянето на лоста изглежда не лошо, но "по-евтино" от колкото на Б6. Около него са монтирани различни "екстрови" бутони. Конкретно в моя автомобил има бутон за: Ръчната спирачка; Изключване на ESP, AutoHold, Парктроник, Автоматично паркиране, Изключване на старт-стоп систмата, Електрическата щора на задното стъкло. На колите от MY2011 има и бутон за зануляване на Tyre Presure системата. При MY2012 това зануляване е през MFA.
- При наличие на телефонен (Bluetooth) модул, на покрива на автомобила има блок от три бутона, чрез които може да се приеме или отхвърли повикване от телефона, да се свържем със VW сервизна система (в България от VW не я поддържат) и да наберем 112 (дори да нямаме собствен GSM ако модулите са Premium или High т.е. J412 е 3C8035730_). Номерът 112 обаче не е "програмиран" от VW България (не знам защо ?!)
- Бутона на електрическата ръчна спирачака е преместен до скоростите и се дърпа/натиска (подобно на стъклата). В Б6 беше бутон разположен до ключа за светлините. Това създава известно неоудобство, когато се наложи да се бута автомобила и по някое време искаме да го застопорим с ръчната спирачка.
- Какво може да се "програмира" с VAG Com. По принцип много неща. Трябва да се използва версия 11.3, която "познава" едва около 60% от конфигуриращите параметри. Ще спомена само някои от тях: Може да се конфигурират комфортните функции за заключване, отключване, отваряне и затваряне на стъклата чрез бутоните на колата и чрез дистанционното на ключа; Може да се активира автоматичното затваряне на стъклата при паркирал автомобил и дъжд, Може да се изключва звуковото напомняне за непоставен колан, може да се управляват много неща по светлините, може да се калибрира показанието на разхода на бордовия компютър и евентуални идивидуалности на резервоара. Може да се "обере" 5км разликата между показанието на скоростомера и реалната скорост на автомобила и много други.
Аз май се поувляках. Ако някой нещо го интересува питайте.
Последна промяна от pavel_andreev на Съб 17 сеп 2011 7:57, променено общо 2 пъти.
- Milanov
- Мнения: 619
- Регистриран на: Сря 23 май 2007 15:03
- Автомобил: passat B6
- Двигател: TDI
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Колега едно Благодаря от мен за темата.
Малко хора са като тебе, анализи, съпоставки, снимки, това изисква време...
Относно външен вид, моето мнение е, че комбито е по красиво.
Малко хора са като тебе, анализи, съпоставки, снимки, това изисква време...
Относно външен вид, моето мнение е, че комбито е по красиво.
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Много е интересно да чета за В7 въпреки, че за сега съм далеч от притежаването на този модел,
но не мога да не отбележа досадното WV, което срещнах няколко пъти в т.2 и т.1 от конспекта.
но не мога да не отбележа досадното WV, което срещнах няколко пъти в т.2 и т.1 от конспекта.

-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Благодаря на Асен и Добрин за несъзнателната грешка, която допускам. Ще поправя всичко написано от мен.
Последна промяна от pavel_andreev на Чет 29 дек 2011 8:56, променено общо 1 път.
- borislav7
- Мнения: 31
- Регистриран на: Чет 16 окт 2008 22:10
- Автомобил: B6
- Двигател: 2.0 TDi
- Местоположение: Пловдив
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Благодарности и от мен за положения труд! Лично за мен дизайна на В6 е по-добър,макар че вече "старее" прогресивно.Ако трябваше да избирам автомобил сега само по дизайн бих избрал OPEL Insignia.
Позволи ми да не се съглася с теб относно екстрата подгряване на предното стъкло.За мен е супер зимата вместо да стържа стъклото 10-15 минути в студа да включа подгряването.Случи ми се веднъж и редкия феномен да вали дъжд при минус 15 градуса.Останалите автомобили спираха поради невъзможността на шофьорите да виждат напред през замръзналите предни стъкла,докато пасатора беше като ледоразбивач
.
Позволи ми да не се съглася с теб относно екстрата подгряване на предното стъкло.За мен е супер зимата вместо да стържа стъклото 10-15 минути в студа да включа подгряването.Случи ми се веднъж и редкия феномен да вали дъжд при минус 15 градуса.Останалите автомобили спираха поради невъзможността на шофьорите да виждат напред през замръзналите предни стъкла,докато пасатора беше като ледоразбивач

-
- Мнения: 28
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 20:56
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv
- Контакти:
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Еми, ще чакаме да станат 10 годишни.
-
- Мнения: 67
- Регистриран на: Пон 29 ное 2010 14:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: SF
- Контакти:
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
pavel_andreev написа:Следващата точка от списъка:
2. САЛОН И УДОБСТВА (ИНТЕРИОР)
... Ако в бутона за рециркулация на въздуха в купето имате втори светодиод с надпис А (Ауто), то този климатроник има газов анализатор и при положение А (на този бутон), ако пред вас автомобила е газов, или 30 годишен Кадет или Мерцедес, или минавате покрай свинарниците около Пловдив (шегувам се), притокът на въздух от вън автоматично ще се прекрати и ще се възстанови, когато всичко е ОК. Системата е страшно добра за есенно-зимна София. Много ми е интересно, защо от VW не се хвалят с тази система и не обясняват много подробно функциите й ?!
....
За момент се изкуших да сляза до гаража да видя дали имам А на бутона за рециркулация, но утре ще проверя

-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
3. ВОЗЕНЕ, "МОЩНОСТ", "ЕМОЦИИ" ПРИ ШОФИРАНЕ
Може би съм се похвалил вече, но професионалните ми познания са в областта на електрониката и компютрите. Бъдете снизходителни към написаното по-долу. То е чисто „потребителско” мнение на добронамерен ползвател.
Както споменах в предишните теми, на мен Б7 не ми изглежда много забележителен и „спортен”. Според мен от кола с такъв външен вид се очаква да бъде „спокойна семейна лимузина”, а не „класна бръмчалка”. Видът обаче лъже. Изглежда, че от VW са направили почти невъзможното задание към конструктора да направи и двете неща. Правя уговорката, че моят Б7 е с двигател TDI bluemotion 170 к.с.. Сравнявам го с предишният Б6 140к.с. TDI common rail и малко по-предишните помпи дюзи., както и с някой други автомобили които пробвах на “тест драйв”.
Возенето е малко по-меко от Б6. Не знам как е постигнато, но не е от гумите, които са от един и същ производител (за моите коли). В същото време автомобилът е значително по устойчив при по-високи скорости. При скорост от 180 км./ч стои значително по-устойчиво и сигурно на пътя в сравнение с предишният ми Б6. Карах в продължение на 10 км. с тази скорост по магистралата между Пловдив и Пазарджик (нов и „стар” участъци) и колата се движи и се управлява с лекота, докато в предишният Б6 се усещаше, че тази скорост е към края на възможностите на автомобила. Може би известен принос имат и 30-те к.с. повече мощност, както и шумо-изолираните стъкла. Друг ситуация в която Б7 (и Б6) се справят с лекота е влизането със 100км./ч в отбивката от Околовръстно шосе за бул. България в посока на центъра. Специално Б7 запазва абсолютно хоризонталната си позиция почти както ако беше с активно окачване. Изглежда е подобрена и аеро-динамиката. Въобще скоростта се усеща по-малко. Трябва да кажа, че гумите с размер 17х235х45 придават значително по-голяма устойчивост на автомобила в сравнение със стандартните 16х205х55. При Б7 Highline те се слагат вече стандартно, за разлика от Б6 при който се доплащат.
При автомобилите с двигатели 2.0TSI, 2.0TDI 170к.с. се монтира XDS диференциал вместо „стандартния” диференциал с електронна блокировка EDS. Системата помага при потегляне и движение до около 40км/ч когато едното колело е стъпило върху лед и буксува. Тогава само върху това колело за милисекунди се включват спирачките, което прехвърля въртящият момент върху другото колело. Много хора включително и аз очакват това да е видимо (да видят как се спира боксуващото колело). Дори съм ходил да питам в Сакар как действа тази „електронна блокировка” (От там отговорът беше нечленоразделни звуци). Накрая прочетох какво точно се случва в документацията на електронно-механичният блок на Bosh който реализира това, че спираните усилия са няколко стотици милисекунди и няма как да са видими. Системата е ефективна при изкачване върху заледен път или върху мокър паваж. Как се усеща разликата между EDS и XDS ? Аз лично я усещам, при завиване с голяма скорост и малък радиус. В такава ситуация при подаване на газ, колата продължава напред (вместо по треакторията) след около 1-2 сек се намесва ESP и ASR и завиваме чрез спирането на ESP-то (ако до тогава не сме излезли от пътя или ударили в бордюра). При XDS продължаваме да завиваме...
Преди да купя колата ми казаха, че двигателят и автоматичната скоростната кутия на Б7 са съвсем различни от Б6. По това което чета в Интернет се твърди, че на двигателя е добавена старт-стоп система и система за рекуперация (при ускорение ел.генератор не зарежда акумулатора, но при спиране се трансформира част от спирачното усилие в ел.ток който зарежда акумулатора). Това което „усещам” е, че са направени опити в насока да бъде намален разхода на гориво. Иначе моят Б7 набира за „отрицателно” време и без никакво напъване от 0 до 100 км. След 100 км е малко по-бавен. Въпреки това този 2 литров 170 к.с. двигател очевидно е проектиран да подържа без усилия скорости между 100 и 200 км./ч при „магистрално” пътуване. Може би заради шумо-изолираните стъкла при скорости от 80 до 200 км./ч шумът в купето е значително по-малък от този при Б6. При Б6 с който минах 40000км при common rail двигателя за „харчене” на масло и дума не можеше да става. Не е загубил нито грам. За Б7 с мойте 4000 км мога да кажа, че нямам достатъчно наблюдение. За двете помпи-дюзи преди това – ами при тях доливах масло особено след извънградско каране със скорост над 100 км./ч.
Друга новост от VW България е, че са решили да „затворят очи и да се хвърлят напред с главата” в нещото наречено удължен сервизен интервал. До сега в България (за разлика от Европа) VW искаше маслата и регулярните технически прегледи за дизелови двигатели да става на 15000км. (или 2 г. което настъпи първо) . Сега говорим за пробег ДО 30000км. (ил 2г.). Това ДО означава, че самият автомобил преценява и извежда съобщение след колко километра трябва да се сменя маслото. „Решението” се взима от същият тоя компютър който показва средни скорости, разходи и т.н. очевидно разговаряйки с контролера на двигателя. Това което констатирах (и след туй видях в Instrument cluster адаптацията) е, че след каране с по-голяма скорост интервалът рязко намалява. Така след моите 10км със скорост 180 км/ч. сервизният интервал падна на 14300км. (и аз съм минал още 4000км). Изглежда изчисленията се базират на макс. температура достигана от маслото, предварително зададена стойност на сярата и разни други неща).
DSG (автоматичната) скоростна кутия. При Б6 мога да кажа, че е несравнимо по-добра от всичко друго което съм карал (и пробвал) с автоматични скорости. Абсолютнo несравнима е с аналозите на Пежо, Ситроен, Тойота, дори малките Мерцедеси. В Б7 по време на първият месец мислех, че е поставена друга скоростна кутия. След това видях, че е същата (продуктовият номер е същият). Променен е електронният управляващ блок на кутията (или е подменен софтуера). Резултатът: Както знаете DSG има два режима – Drive (нормално шофиране) и Sport (бързо „спортно”) шофиране. При Б6 почти не се налагаше използването на S режима (освен при спускане по голямо надолнище). При Б7 има голяма разлика между двата режима. D е правен за наистина спокойно градско шофиране или дълго и с „крайцерска скорост” извънградско пътешествие. Освен това в този режим DSG се опитва да „влезне” в начина на шофиране, който сте използвали преди малко и превключва скоростите рано или късно в зависимост от карането досега. Това (самообучението) беше много по-малко осезаемо при Б6. Ако не сте свикнали (или сте свикнали на Б6) може да решите, че колата е по-тромава, че има някакви „дупки на мощност” при различни обороти и т.н. За „спортно” каране в стил „Фитипалди” трябва да се използва режима S. Превключването в ръчен режим (чрез волана или скоростния лост) е по-скоро полуавтоматично, защото автомобила сам си сваля предавките когато сметне за добре и ако не се използва за известно време се самоизключва. Предавателните отношения за отделните скорости не са променени. При 3000 об на 6-та предавка скоростта е 160 км./ч.
Управление. По принцип съм много доволен от „сервотроника” на Б6 и Б7. Може би е същият. Не усещам някаква разлика. Много лесно завиване на място и адекватно „втвърдяване” при висока скорост. В добавка при сериозно поднасяне (дано не ви се случва!) или работа на Lane Assist се намесва и се завърта в необходимата посока. С тези коли забравих за съществуването на проблеми като луфтове по кормилото, занасяне в една страна в следствие не-балансирани гуми и др.подобни. За Б6 бях чел че „сервотроника” на VW и Audi (май е еднакъв) обира дори отклонение вследствие на силен вятър. Действително силни пориви на вятър и бързо преминаване край ТИР (по магистрала – въздуха те тика навън) абсолютно не се усещат с тези коли, а в същото време са съвсем осезаеми при далеч по-тежки (и по-високи) джипки и други автомобили.
За ESP (тракшън контрола) и всички други системи около него: Мога да кажа на база наблюденията ми от Б6. По принцип е възприет подхода вмешателството да бъде колкото може по-незбележимо (за разлика от например малките Пежа). Системата обаче е много ефективна. Напрактика от място можете да завиете почти на 90 градуса при хлъзгав път и малко повече газ. При по-високи скорости намесата е 1-5 сек след като колата очевидно не следва треакторията. В такива случаи е важно да не се загуби самообладание (един път ми се е случвало и оцелях само поради наличието на ESP) защото след намесата и завиване в стил шейна (спира съответното задно колело) почти винаги колата поднася в другата посока. Трябва чрез въртене в обратна посока на волана (и в никакъв случай рязко спиране) да "подавим" няколото итерации на поднасянията. ESP помага и изправя колата при всички тези затихващи поднасяния. В Б7 и (последните Б6) кормилото вибрира и "самозавива" в посоката в която трябва да се върти явно с цел да не мислим ако вече сме се паникьосали.
В заключение мога да кажа, че според моето „субективно” усещане Б7 много наподобява като поведение, возия и интериорно усещане BMW 5-та серия предишният и сегашният модели с двулитров дизелов двигател. Предполагам, че догодина VW ще пуснат и 2.0tdi 190к.с. Жалко, че не предлагат поне 2.7tdi шест-цилиндров двигател, но явно така се поддържа дистанцията с Audi.
Може би съм се похвалил вече, но професионалните ми познания са в областта на електрониката и компютрите. Бъдете снизходителни към написаното по-долу. То е чисто „потребителско” мнение на добронамерен ползвател.
Както споменах в предишните теми, на мен Б7 не ми изглежда много забележителен и „спортен”. Според мен от кола с такъв външен вид се очаква да бъде „спокойна семейна лимузина”, а не „класна бръмчалка”. Видът обаче лъже. Изглежда, че от VW са направили почти невъзможното задание към конструктора да направи и двете неща. Правя уговорката, че моят Б7 е с двигател TDI bluemotion 170 к.с.. Сравнявам го с предишният Б6 140к.с. TDI common rail и малко по-предишните помпи дюзи., както и с някой други автомобили които пробвах на “тест драйв”.
Возенето е малко по-меко от Б6. Не знам как е постигнато, но не е от гумите, които са от един и същ производител (за моите коли). В същото време автомобилът е значително по устойчив при по-високи скорости. При скорост от 180 км./ч стои значително по-устойчиво и сигурно на пътя в сравнение с предишният ми Б6. Карах в продължение на 10 км. с тази скорост по магистралата между Пловдив и Пазарджик (нов и „стар” участъци) и колата се движи и се управлява с лекота, докато в предишният Б6 се усещаше, че тази скорост е към края на възможностите на автомобила. Може би известен принос имат и 30-те к.с. повече мощност, както и шумо-изолираните стъкла. Друг ситуация в която Б7 (и Б6) се справят с лекота е влизането със 100км./ч в отбивката от Околовръстно шосе за бул. България в посока на центъра. Специално Б7 запазва абсолютно хоризонталната си позиция почти както ако беше с активно окачване. Изглежда е подобрена и аеро-динамиката. Въобще скоростта се усеща по-малко. Трябва да кажа, че гумите с размер 17х235х45 придават значително по-голяма устойчивост на автомобила в сравнение със стандартните 16х205х55. При Б7 Highline те се слагат вече стандартно, за разлика от Б6 при който се доплащат.
При автомобилите с двигатели 2.0TSI, 2.0TDI 170к.с. се монтира XDS диференциал вместо „стандартния” диференциал с електронна блокировка EDS. Системата помага при потегляне и движение до около 40км/ч когато едното колело е стъпило върху лед и буксува. Тогава само върху това колело за милисекунди се включват спирачките, което прехвърля въртящият момент върху другото колело. Много хора включително и аз очакват това да е видимо (да видят как се спира боксуващото колело). Дори съм ходил да питам в Сакар как действа тази „електронна блокировка” (От там отговорът беше нечленоразделни звуци). Накрая прочетох какво точно се случва в документацията на електронно-механичният блок на Bosh който реализира това, че спираните усилия са няколко стотици милисекунди и няма как да са видими. Системата е ефективна при изкачване върху заледен път или върху мокър паваж. Как се усеща разликата между EDS и XDS ? Аз лично я усещам, при завиване с голяма скорост и малък радиус. В такава ситуация при подаване на газ, колата продължава напред (вместо по треакторията) след около 1-2 сек се намесва ESP и ASR и завиваме чрез спирането на ESP-то (ако до тогава не сме излезли от пътя или ударили в бордюра). При XDS продължаваме да завиваме...
Преди да купя колата ми казаха, че двигателят и автоматичната скоростната кутия на Б7 са съвсем различни от Б6. По това което чета в Интернет се твърди, че на двигателя е добавена старт-стоп система и система за рекуперация (при ускорение ел.генератор не зарежда акумулатора, но при спиране се трансформира част от спирачното усилие в ел.ток който зарежда акумулатора). Това което „усещам” е, че са направени опити в насока да бъде намален разхода на гориво. Иначе моят Б7 набира за „отрицателно” време и без никакво напъване от 0 до 100 км. След 100 км е малко по-бавен. Въпреки това този 2 литров 170 к.с. двигател очевидно е проектиран да подържа без усилия скорости между 100 и 200 км./ч при „магистрално” пътуване. Може би заради шумо-изолираните стъкла при скорости от 80 до 200 км./ч шумът в купето е значително по-малък от този при Б6. При Б6 с който минах 40000км при common rail двигателя за „харчене” на масло и дума не можеше да става. Не е загубил нито грам. За Б7 с мойте 4000 км мога да кажа, че нямам достатъчно наблюдение. За двете помпи-дюзи преди това – ами при тях доливах масло особено след извънградско каране със скорост над 100 км./ч.
Друга новост от VW България е, че са решили да „затворят очи и да се хвърлят напред с главата” в нещото наречено удължен сервизен интервал. До сега в България (за разлика от Европа) VW искаше маслата и регулярните технически прегледи за дизелови двигатели да става на 15000км. (или 2 г. което настъпи първо) . Сега говорим за пробег ДО 30000км. (ил 2г.). Това ДО означава, че самият автомобил преценява и извежда съобщение след колко километра трябва да се сменя маслото. „Решението” се взима от същият тоя компютър който показва средни скорости, разходи и т.н. очевидно разговаряйки с контролера на двигателя. Това което констатирах (и след туй видях в Instrument cluster адаптацията) е, че след каране с по-голяма скорост интервалът рязко намалява. Така след моите 10км със скорост 180 км/ч. сервизният интервал падна на 14300км. (и аз съм минал още 4000км). Изглежда изчисленията се базират на макс. температура достигана от маслото, предварително зададена стойност на сярата и разни други неща).
DSG (автоматичната) скоростна кутия. При Б6 мога да кажа, че е несравнимо по-добра от всичко друго което съм карал (и пробвал) с автоматични скорости. Абсолютнo несравнима е с аналозите на Пежо, Ситроен, Тойота, дори малките Мерцедеси. В Б7 по време на първият месец мислех, че е поставена друга скоростна кутия. След това видях, че е същата (продуктовият номер е същият). Променен е електронният управляващ блок на кутията (или е подменен софтуера). Резултатът: Както знаете DSG има два режима – Drive (нормално шофиране) и Sport (бързо „спортно”) шофиране. При Б6 почти не се налагаше използването на S режима (освен при спускане по голямо надолнище). При Б7 има голяма разлика между двата режима. D е правен за наистина спокойно градско шофиране или дълго и с „крайцерска скорост” извънградско пътешествие. Освен това в този режим DSG се опитва да „влезне” в начина на шофиране, който сте използвали преди малко и превключва скоростите рано или късно в зависимост от карането досега. Това (самообучението) беше много по-малко осезаемо при Б6. Ако не сте свикнали (или сте свикнали на Б6) може да решите, че колата е по-тромава, че има някакви „дупки на мощност” при различни обороти и т.н. За „спортно” каране в стил „Фитипалди” трябва да се използва режима S. Превключването в ръчен режим (чрез волана или скоростния лост) е по-скоро полуавтоматично, защото автомобила сам си сваля предавките когато сметне за добре и ако не се използва за известно време се самоизключва. Предавателните отношения за отделните скорости не са променени. При 3000 об на 6-та предавка скоростта е 160 км./ч.
Управление. По принцип съм много доволен от „сервотроника” на Б6 и Б7. Може би е същият. Не усещам някаква разлика. Много лесно завиване на място и адекватно „втвърдяване” при висока скорост. В добавка при сериозно поднасяне (дано не ви се случва!) или работа на Lane Assist се намесва и се завърта в необходимата посока. С тези коли забравих за съществуването на проблеми като луфтове по кормилото, занасяне в една страна в следствие не-балансирани гуми и др.подобни. За Б6 бях чел че „сервотроника” на VW и Audi (май е еднакъв) обира дори отклонение вследствие на силен вятър. Действително силни пориви на вятър и бързо преминаване край ТИР (по магистрала – въздуха те тика навън) абсолютно не се усещат с тези коли, а в същото време са съвсем осезаеми при далеч по-тежки (и по-високи) джипки и други автомобили.
За ESP (тракшън контрола) и всички други системи около него: Мога да кажа на база наблюденията ми от Б6. По принцип е възприет подхода вмешателството да бъде колкото може по-незбележимо (за разлика от например малките Пежа). Системата обаче е много ефективна. Напрактика от място можете да завиете почти на 90 градуса при хлъзгав път и малко повече газ. При по-високи скорости намесата е 1-5 сек след като колата очевидно не следва треакторията. В такива случаи е важно да не се загуби самообладание (един път ми се е случвало и оцелях само поради наличието на ESP) защото след намесата и завиване в стил шейна (спира съответното задно колело) почти винаги колата поднася в другата посока. Трябва чрез въртене в обратна посока на волана (и в никакъв случай рязко спиране) да "подавим" няколото итерации на поднасянията. ESP помага и изправя колата при всички тези затихващи поднасяния. В Б7 и (последните Б6) кормилото вибрира и "самозавива" в посоката в която трябва да се върти явно с цел да не мислим ако вече сме се паникьосали.
В заключение мога да кажа, че според моето „субективно” усещане Б7 много наподобява като поведение, возия и интериорно усещане BMW 5-та серия предишният и сегашният модели с двулитров дизелов двигател. Предполагам, че догодина VW ще пуснат и 2.0tdi 190к.с. Жалко, че не предлагат поне 2.7tdi шест-цилиндров двигател, но явно така се поддържа дистанцията с Audi.
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
И аз ГОЛЯМО Благодаря за изчерпателното сравнение!!!
Както и предполагах това реално е Б6.5 , а не Б7
. Ако му бяха запазили стария дизайн (сега отзад е шкода, а от пред недомислица) и само допълнили с обновленията щеше да е върхът. Чакам Б8!!!
Интересно ми е преди да го вземеш сравнявал ли си го с Мазда 6 и най-вече с Мондеото?
Както и предполагах това реално е Б6.5 , а не Б7

Интересно ми е преди да го вземеш сравнявал ли си го с Мазда 6 и най-вече с Мондеото?
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
rover написа:Интересно ми е преди да го вземеш сравнявал ли си го с Мазда 6 и най-вече с Мондеото?
Да, сравнявал съм го. Дори ходих на тест драйва на Мазда. След този тест драйв се отказах от нея, като я сравнявах с Б6. От вътре е много по "евтина" и по-малка. От вън изглежда може би по-добре. Като "вървене" и при еднакви двигатели Б6 и Б7 са много по-добре (и нахартия и на практика). Що се отнася до Форд-Мондео - то той е нестандартен екземпляр на европейска кола с американска "идеология" и реализация. Купето на този автомобил по размери и някой странични забежки е в класа на А6 и Мерцедес Е класа. В същото време е позиционирана във всяко друго отношение като Пасата, Тойота Авенсис, Мазда 6, Пежо 407/508 и т.н. Към всичкото това да добавим някой американски недомислици с корейски конструктивни жилки и отвратителния продавач и сервиз на Мотопфое, както и навика на последният да вняся в България "хибриди" с ново купе и стари двигатели и въобще най-долнопробното възможно оборудване събрано от множеството колониални фабрики на Форд по света .... отдавна съм отписал Форд в България.
- StS
- Мнения: 2398
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Странно аз заедно с един експерт в областа достигнахме до същия извод...
П.С аз самия съм не съм но човека с който бях е...
П.С аз самия съм не съм но човека с който бях е...
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
4. АСИСТИРАЩИ СИСТЕМИ
Почти всички от разглежданите по-долу системи са налични на моят автомобил. Някой от тях ги имаше и на предишният ми Б6. Искам дебело да подчертая от самото начало, че всичките системи, дори „най-екзотичните” РАБОТЯТ В БЪЛГАРИЯ въпреки мненията дори на търговци от Порше Изток, че „… това не работи България …” или няма смисъл от него.
Автоматично включване на чистачките (сензор за дъжд). Тази „автоматика” е позната от много време и е налична при много производители. В по-предишни версии съм имал проблеми с нея (и автоматичното палене/гасене на късите светлини). Сега в Б7 имаме една от най-добрите и „луксозни” реализации. Може да се регулира чувствителността на сензора. Действието на автоматиката е адекватно на външните условия. Интересна особеност е, че VW не афишират официално, възможността за автоматично затваряне на отворени прозорци или шибедах при дъжд ( и паркирал и заключен автомобил). Всичко необходимо обаче е монтирано в автомобила и това е така още от Б6. Необходимо е да бъде разрешено, чрез активиране на няколко бита в модул 09 Central Electronic (J519). Дори в комфорт менюто на централният дисплей (MFA) се появява отделна опция Rain Closing! За разлика от Б6 затварянето при дъжд се извършва само, ако оставите лоста за чистачките на положение Auto и това положение трябва да е включено след загасването на двигателя. И още една особеност. Помръдването на чистачките след изключването на двигателя не е някаква случайна техническа особеност, а се извършва нарочно (и положението е различно) с цел да не засъхват и залепват перата върху стъклото.
Автоматично включване на фаровете. По принцип управлението на светлините при Пасат има толкова много възможности , че е цяло чудо, как автомобилът не е окичен с множество копчета за управлението им. Контролният блок поддържа най-разнообразни възможности отговарящи на законодателството на Европа, Северна Америка и Китай. Има възможности за заместване на повредени или неналични светлини с други (например фаровете за мъгла работят вместо къси светлини, стоповете вместо задни фарове и т.н.). Възможно е регулирането на яркостта на почти всички светлини. Например предните и задните фарове се регулират чрез промяна на захранващото им напрежение от 11.8 до 14 волта). Чрез сензора за осветеност е възможно автоматичното запалване на късите светлини и съответното им изключване. Възможно е автоматично включване при надхвърляне на скорост от 140 км/ч. (143-145 по скоростомера), а също и при интензивен дъжд. Дневните светлини работят или винаги или при положение на Auto на превключвателя на светлините. Автоматиката обаче взима доста „мудно” решението за палене или гасене на фаровете. Очевидно преценката се формира доста сложно особено при здрачаване или разсъмване с цел избягване на многократно палене и гасене. Функциите Coming Home (фаровете светят известно време след паркиране) и Leaving Home (фаровете се запалват при отключване на автомобила) са усъвършенствани и работят само когато има смисъл (т.е. на тъмно) и ако им „кажем”, че искаме - премигване с дългите след паркиране (като това е програмируемо). Превключвателят за светлините трябва да е на положение Auto (за разлика от Б6). Още много може да се каже за светлините в Б7, ако някой се интересува да пита.
Автоматични („динамични”) дълги светлини (Dynamic Light Assist). На Б7 може да се инсталира само на автомобилите със завиващи би-ксенонови фарове. Тези фарове, освен, че завиват заедно с кормилото при скорост от над 30км/ч се регулират по височина в зависимост от натоварването на автомобила. Въпреки, че има някакви „поетични” описания на системата, както и „виртуална” анимация на VW за това какво точно представлява, трябва да се използва многократно за да се разбере как работи. Системата се включва при скорост по-висока от 60 км/ч. и в извън-градски условия (на френски дълги светлини е „светлини за извън града”, а къси светлини е „градски светлини”) . Не трябва да има пътно осветление. Ако наоколо няма друг автомобил, Б7 отваря „би-ксеноновата” клапа за къси/дълги и позиционира фаровете възможно най-далече в зависимост от траекторията на автомобила (фаровете са „завиващи”). Ако бъде разпознат автомобил отпред или срещу нас системата формира затъмнено петно върху този автомобил чрез завъртане на ляво/дясно и долу/горе на единият или двата фара. Накрая (ако другият автомобил се движи насреща) десният фар се завърта в дясно, свети почти извън платното, а левият в земята и се разминаваме с другият автомобил. Ако автомобилът се движи пред нас фаровете се „”забиват” в земята, което е равносилно на къси светлини. Системата е изключително ефективна по дву-трилентови междуградски пътища. За „другият” автомобил движението на фаровете е почти незабележимо. Чувах мнения на търговци от VW, че наличието на тази система лишавала водача от възможността да превключва ръчно дълги и къси светлини. Разбира се това не отговаря на истината. Достатъчно е превключвателя на светлините да е на положение различно от Auto при което няма никаква намеса на системата и всичко е в ръцете на водача. Дори в положение Auto системата може да се включва и изключва. Ако „завиващите светлини” (bending lights) са изключени от MFA системата просто превключва къси и дълги при откриване на автомобили по пътя.
Асистент за паркиране (парктроник). На Б7 може да бъдат инсталирани три вида асистенти за паркиране (парктронци). Всеки следващ надгражда чрез функционални възможности предишният. „Най-простият” вариант (Park pilot) се състои от класически преден и заден парктроник - всеки с по четири ултразвукови датчика, които измерват разстоянието до евентуално препятствие. При открит обект всеки от двата парктроника сигнализират със собствен зумер с различна честота (тоналност – силата и честотата могат да се програмират). Колкото по-близко е обектът, толкова по начесто са сигнализиращите сигнали. Накрая стават непрекъснати. За разлика от системите, които до неотдавна си инсталирахме „aftermarket”, тази е изключително прецизно оразмерена и настроена към геометрията на автомобила. Няма лъжливи сигнали, няма „мъртви зони”. Детектират се много малки обекти (колове, скоби), както и доста високи и доста ниски такива. Освен това системата проявява завидна интелигентност и дава предимство на зумера който ни е важен (в зависимост от посоката в която се движи автомобила), както и заглушава сигналите, ако предцени, че ни „отекчава” с тях (например не се движим за известно време) . Активира се автоматично при включване на задна скорост (или ръчно с бутон) и се деактивира при скорост над 15 км/ч. Визуалният парктроник (Optical parking system или Park assitant) освен описаните преди малко възможности, визуализира на дисплея на радиосистемата или навигационната система автомобилът, зоните които се сканират и евентуалните препятствия (зоните се свиват). Разбира се картината е най-добра на RNS510. Самата визуализация се променяше в някой детайли при различните версии на firmware многократно в последните години. При задействането на която и да е система от изброените музиката се „заглушава” (нивото се регулира) за да може да се чуват зумерите на парктроника. Освен това зимата датчиците почти никога не замръзват и са винаги работоспособни. „Най-луксозният” вид парктроник на Б7 се получава, ако автомобилът е оборудван със система за самопаркиране (описана по-долу). В този случай Б7 е оборудван с още четири странични ultrashall датчика от двете страни, в следствие на което имаме сканирани зони около целия автомобил (отпред, отзад и около калниците и вратите). Страничните зони имат области, които са „изчисляеми” – т.е. при движението и сканирането със страничните сонари, контролният модул реконструира и визуализира детектираните препятствия в зависимост от скоростта на автомобила и треакторията. Точно този вид е инсталиран на моят Б7. За съжаление, забелязвам проблеми състоящи се в появата на „фалшиви” препятствия в най-страничните неизчисляеми предни и задни зони. Системата явно прави „суперпозиция” от най-крайните и съответния страничен датчици и се презастрахова. Според мен този проблем подлежи на подобрение. Би било добре да се даде възможност за изключване на „изчисляемите” странични зони. Проблемите се получават главно при влизане и излизане в БГ „демократични” гаражи от по 15 кв.метра при подминаване на портата на разстояние 2-3 см.
Система за автоматично паркиране. Представлява истинско чудо и въпреки всичките твърдения на различни чули-недочули знайковци (включително от Порше и Сакар) работи фантастично и събира тълпи от зяпачи (ако ви забележат, че колата сама се паркира). Като оправдание на „скептиците” искам да кажа на моят Б7 е инсталиран Park Assist 2, който се инсталира на колите от моделна година 2012 (произведени след 26 седмица). Предишният е паркирал на двойно по-голямо разстояние и въобще не е можел да паркира в МОЛ-овете (перпендикулярно). И така: Успоредно паркиране (коронна дисциплина), на системата и трябват най-малко по 40 см отпред и отзад. За автомобил който е с дължина 4,80 м това разстояние е повече от приемливо. При включване, трябва да се кара със скорост до 50 км/ч (според VW) при което системата търси место за паркиране в което автомобилът би влезнал. Когато се открие такова следват схематична картинка къде смята да влезне колата и инструкции на MFA за включване на задна скорост и „вдигане на ръце” от волана. Ако разстоянието е достатъчно Б7 влиза с едно единствено движение състоящо се от три завъртания на кормилото и се озовава паркиран с немска точност на 10 см абсолютно успоредно на бордюра. Ако разстоянието е по-малко автомобилът маневрира напред и назад докато се получи желаният резултат или не го прекъснем. Според мен влиза и на по-малко разстояние от по 40 см. Когато тръгнем да излизаме системата може да ни изкара автоматично на пътя (до като прецени, че вече можем сами). Перпендикулярно паркиране – то е правено очевидно за паркиране по обществени паркинги. Системата тръгва да паркира и на много тесни места, от които по някога не можете да се излезе от колата. Освен това е правена да се тръгва от близка до паркиралите коли стартова позиция (като в БГ МОЛ-овете), което води до две маневри в ситуация, в която добър шофьор би се справил с една. Това не е болка за умиране и системата е напълно работоспособна. Бих препоръчал на всеки да направи по няколко сухи тренировки и отдели внимание на книжката преди пълноценното ежедневно използване на системата за автоматично паркиране. Друго, което мога да отбележа е, че ако по някаква причина не спазим указанията на MFA и истеричният писък на парктроника Б7 ще натисне спирачките в абсолютно последният момент преди да сте сплескали съседният автомобил, а паркиращият помощник сърдито ще се оттегли и ще откаже да помага на задкормилното устройство с вид на говореща по жи-ес-ем-чето камуфлирана блондинка :) .
За тая вечер повече сили нямам. Ще продължа по-нататък при първа възможност и както следва:
-Камера за задно виждане
-Система за поддържане на пътната лента
-Система за поддържане на скоростта и дистанцията. GRA
-Система за странично подпомагане (Side assist)
-Система за аварийно спиране в градски условия
-Система за разпознаване на умората.
-Система за разпознаване на знаци.
-Система за подпомагане при движение по наклони (Hill assist)
-Система за автоматично задържане (Autohold).
-Системи за разпознаване на повреда в гумите.
-Навигация и музики.
Почти всички от разглежданите по-долу системи са налични на моят автомобил. Някой от тях ги имаше и на предишният ми Б6. Искам дебело да подчертая от самото начало, че всичките системи, дори „най-екзотичните” РАБОТЯТ В БЪЛГАРИЯ въпреки мненията дори на търговци от Порше Изток, че „… това не работи България …” или няма смисъл от него.
Автоматично включване на чистачките (сензор за дъжд). Тази „автоматика” е позната от много време и е налична при много производители. В по-предишни версии съм имал проблеми с нея (и автоматичното палене/гасене на късите светлини). Сега в Б7 имаме една от най-добрите и „луксозни” реализации. Може да се регулира чувствителността на сензора. Действието на автоматиката е адекватно на външните условия. Интересна особеност е, че VW не афишират официално, възможността за автоматично затваряне на отворени прозорци или шибедах при дъжд ( и паркирал и заключен автомобил). Всичко необходимо обаче е монтирано в автомобила и това е така още от Б6. Необходимо е да бъде разрешено, чрез активиране на няколко бита в модул 09 Central Electronic (J519). Дори в комфорт менюто на централният дисплей (MFA) се появява отделна опция Rain Closing! За разлика от Б6 затварянето при дъжд се извършва само, ако оставите лоста за чистачките на положение Auto и това положение трябва да е включено след загасването на двигателя. И още една особеност. Помръдването на чистачките след изключването на двигателя не е някаква случайна техническа особеност, а се извършва нарочно (и положението е различно) с цел да не засъхват и залепват перата върху стъклото.
Автоматично включване на фаровете. По принцип управлението на светлините при Пасат има толкова много възможности , че е цяло чудо, как автомобилът не е окичен с множество копчета за управлението им. Контролният блок поддържа най-разнообразни възможности отговарящи на законодателството на Европа, Северна Америка и Китай. Има възможности за заместване на повредени или неналични светлини с други (например фаровете за мъгла работят вместо къси светлини, стоповете вместо задни фарове и т.н.). Възможно е регулирането на яркостта на почти всички светлини. Например предните и задните фарове се регулират чрез промяна на захранващото им напрежение от 11.8 до 14 волта). Чрез сензора за осветеност е възможно автоматичното запалване на късите светлини и съответното им изключване. Възможно е автоматично включване при надхвърляне на скорост от 140 км/ч. (143-145 по скоростомера), а също и при интензивен дъжд. Дневните светлини работят или винаги или при положение на Auto на превключвателя на светлините. Автоматиката обаче взима доста „мудно” решението за палене или гасене на фаровете. Очевидно преценката се формира доста сложно особено при здрачаване или разсъмване с цел избягване на многократно палене и гасене. Функциите Coming Home (фаровете светят известно време след паркиране) и Leaving Home (фаровете се запалват при отключване на автомобила) са усъвършенствани и работят само когато има смисъл (т.е. на тъмно) и ако им „кажем”, че искаме - премигване с дългите след паркиране (като това е програмируемо). Превключвателят за светлините трябва да е на положение Auto (за разлика от Б6). Още много може да се каже за светлините в Б7, ако някой се интересува да пита.
Автоматични („динамични”) дълги светлини (Dynamic Light Assist). На Б7 може да се инсталира само на автомобилите със завиващи би-ксенонови фарове. Тези фарове, освен, че завиват заедно с кормилото при скорост от над 30км/ч се регулират по височина в зависимост от натоварването на автомобила. Въпреки, че има някакви „поетични” описания на системата, както и „виртуална” анимация на VW за това какво точно представлява, трябва да се използва многократно за да се разбере как работи. Системата се включва при скорост по-висока от 60 км/ч. и в извън-градски условия (на френски дълги светлини е „светлини за извън града”, а къси светлини е „градски светлини”) . Не трябва да има пътно осветление. Ако наоколо няма друг автомобил, Б7 отваря „би-ксеноновата” клапа за къси/дълги и позиционира фаровете възможно най-далече в зависимост от траекторията на автомобила (фаровете са „завиващи”). Ако бъде разпознат автомобил отпред или срещу нас системата формира затъмнено петно върху този автомобил чрез завъртане на ляво/дясно и долу/горе на единият или двата фара. Накрая (ако другият автомобил се движи насреща) десният фар се завърта в дясно, свети почти извън платното, а левият в земята и се разминаваме с другият автомобил. Ако автомобилът се движи пред нас фаровете се „”забиват” в земята, което е равносилно на къси светлини. Системата е изключително ефективна по дву-трилентови междуградски пътища. За „другият” автомобил движението на фаровете е почти незабележимо. Чувах мнения на търговци от VW, че наличието на тази система лишавала водача от възможността да превключва ръчно дълги и къси светлини. Разбира се това не отговаря на истината. Достатъчно е превключвателя на светлините да е на положение различно от Auto при което няма никаква намеса на системата и всичко е в ръцете на водача. Дори в положение Auto системата може да се включва и изключва. Ако „завиващите светлини” (bending lights) са изключени от MFA системата просто превключва къси и дълги при откриване на автомобили по пътя.
Асистент за паркиране (парктроник). На Б7 може да бъдат инсталирани три вида асистенти за паркиране (парктронци). Всеки следващ надгражда чрез функционални възможности предишният. „Най-простият” вариант (Park pilot) се състои от класически преден и заден парктроник - всеки с по четири ултразвукови датчика, които измерват разстоянието до евентуално препятствие. При открит обект всеки от двата парктроника сигнализират със собствен зумер с различна честота (тоналност – силата и честотата могат да се програмират). Колкото по-близко е обектът, толкова по начесто са сигнализиращите сигнали. Накрая стават непрекъснати. За разлика от системите, които до неотдавна си инсталирахме „aftermarket”, тази е изключително прецизно оразмерена и настроена към геометрията на автомобила. Няма лъжливи сигнали, няма „мъртви зони”. Детектират се много малки обекти (колове, скоби), както и доста високи и доста ниски такива. Освен това системата проявява завидна интелигентност и дава предимство на зумера който ни е важен (в зависимост от посоката в която се движи автомобила), както и заглушава сигналите, ако предцени, че ни „отекчава” с тях (например не се движим за известно време) . Активира се автоматично при включване на задна скорост (или ръчно с бутон) и се деактивира при скорост над 15 км/ч. Визуалният парктроник (Optical parking system или Park assitant) освен описаните преди малко възможности, визуализира на дисплея на радиосистемата или навигационната система автомобилът, зоните които се сканират и евентуалните препятствия (зоните се свиват). Разбира се картината е най-добра на RNS510. Самата визуализация се променяше в някой детайли при различните версии на firmware многократно в последните години. При задействането на която и да е система от изброените музиката се „заглушава” (нивото се регулира) за да може да се чуват зумерите на парктроника. Освен това зимата датчиците почти никога не замръзват и са винаги работоспособни. „Най-луксозният” вид парктроник на Б7 се получава, ако автомобилът е оборудван със система за самопаркиране (описана по-долу). В този случай Б7 е оборудван с още четири странични ultrashall датчика от двете страни, в следствие на което имаме сканирани зони около целия автомобил (отпред, отзад и около калниците и вратите). Страничните зони имат области, които са „изчисляеми” – т.е. при движението и сканирането със страничните сонари, контролният модул реконструира и визуализира детектираните препятствия в зависимост от скоростта на автомобила и треакторията. Точно този вид е инсталиран на моят Б7. За съжаление, забелязвам проблеми състоящи се в появата на „фалшиви” препятствия в най-страничните неизчисляеми предни и задни зони. Системата явно прави „суперпозиция” от най-крайните и съответния страничен датчици и се презастрахова. Според мен този проблем подлежи на подобрение. Би било добре да се даде възможност за изключване на „изчисляемите” странични зони. Проблемите се получават главно при влизане и излизане в БГ „демократични” гаражи от по 15 кв.метра при подминаване на портата на разстояние 2-3 см.
Система за автоматично паркиране. Представлява истинско чудо и въпреки всичките твърдения на различни чули-недочули знайковци (включително от Порше и Сакар) работи фантастично и събира тълпи от зяпачи (ако ви забележат, че колата сама се паркира). Като оправдание на „скептиците” искам да кажа на моят Б7 е инсталиран Park Assist 2, който се инсталира на колите от моделна година 2012 (произведени след 26 седмица). Предишният е паркирал на двойно по-голямо разстояние и въобще не е можел да паркира в МОЛ-овете (перпендикулярно). И така: Успоредно паркиране (коронна дисциплина), на системата и трябват най-малко по 40 см отпред и отзад. За автомобил който е с дължина 4,80 м това разстояние е повече от приемливо. При включване, трябва да се кара със скорост до 50 км/ч (според VW) при което системата търси место за паркиране в което автомобилът би влезнал. Когато се открие такова следват схематична картинка къде смята да влезне колата и инструкции на MFA за включване на задна скорост и „вдигане на ръце” от волана. Ако разстоянието е достатъчно Б7 влиза с едно единствено движение състоящо се от три завъртания на кормилото и се озовава паркиран с немска точност на 10 см абсолютно успоредно на бордюра. Ако разстоянието е по-малко автомобилът маневрира напред и назад докато се получи желаният резултат или не го прекъснем. Според мен влиза и на по-малко разстояние от по 40 см. Когато тръгнем да излизаме системата може да ни изкара автоматично на пътя (до като прецени, че вече можем сами). Перпендикулярно паркиране – то е правено очевидно за паркиране по обществени паркинги. Системата тръгва да паркира и на много тесни места, от които по някога не можете да се излезе от колата. Освен това е правена да се тръгва от близка до паркиралите коли стартова позиция (като в БГ МОЛ-овете), което води до две маневри в ситуация, в която добър шофьор би се справил с една. Това не е болка за умиране и системата е напълно работоспособна. Бих препоръчал на всеки да направи по няколко сухи тренировки и отдели внимание на книжката преди пълноценното ежедневно използване на системата за автоматично паркиране. Друго, което мога да отбележа е, че ако по някаква причина не спазим указанията на MFA и истеричният писък на парктроника Б7 ще натисне спирачките в абсолютно последният момент преди да сте сплескали съседният автомобил, а паркиращият помощник сърдито ще се оттегли и ще откаже да помага на задкормилното устройство с вид на говореща по жи-ес-ем-чето камуфлирана блондинка :) .
За тая вечер повече сили нямам. Ще продължа по-нататък при първа възможност и както следва:
-Камера за задно виждане
-Система за поддържане на пътната лента
-Система за поддържане на скоростта и дистанцията. GRA
-Система за странично подпомагане (Side assist)
-Система за аварийно спиране в градски условия
-Система за разпознаване на умората.
-Система за разпознаване на знаци.
-Система за подпомагане при движение по наклони (Hill assist)
-Система за автоматично задържане (Autohold).
-Системи за разпознаване на повреда в гумите.
-Навигация и музики.
Последна промяна от pavel_andreev на Вто 26 ное 2013 19:36, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 1475
- Регистриран на: Сря 27 апр 2011 19:04
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Ех много системи много нещо в новите коли
Система за поддържане на скоростта и дистанцията. GRA- това очаквам да е наистина полезно и интересно
На всеки му се случва да се разсее или заприказва и да види не веднага че някой му търчи на платното пред колата или му се мушка на 1см пред бронята.


-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Пон 25 апр 2005 8:24
- Автомобил: Passat B7
- Двигател: CFFB -2 0 4motion
- Местоположение: Велико Търново
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Можеш сигурно и без книжка да караш! С тези екстри просто си отива доброто старо време, където омаслен до лактите от Москвича или Жигулата се кефиш че ги имаш.
Четивото е много полезно поне за тези които искат да бъдат в крак с развитието на технологиите.
Вече човешкия фактор се изолира от много операции и не е далеч деня, когато автомобилите ще ги командваме гласово.
Браво за положения труд - написано грамотно, коректно, разбираемо.

Четивото е много полезно поне за тези които искат да бъдат в крак с развитието на технологиите.
Вече човешкия фактор се изолира от много операции и не е далеч деня, когато автомобилите ще ги командваме гласово.
Браво за положения труд - написано грамотно, коректно, разбираемо.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 77 госта