juve написа:добваките в маслата са факт...
факт са

и в зависимост от свойствата им имат различен експлоатационен клас. Ако нямаше разлика в различните масла, щеше да има само едно МАСЛО, тук идеята беше, че допълнително поставяните добавки, в повечето случаи или нищо не правят, или в някой единични - увреждат двигателя.
Доколкото знам в Германия не се продава лики-моли с милибден

buFka да каже дали е така.
Колегата kaloyan22 по-горе ги е написал много добре нещата - има спадане на температурата, обаче повишаване на износването

ти си избираш кое искаш

Ако ти е изрядна охладителната система няма повод за повишаване на работната температура. А след като производителя е сметнал, че този двигател примерно трябва да работи на 93 градуса, защо да слагаме добавка и да го караме да работи на 87 примерно? Същият ефект не може ли да се постигне с друг термостат за по-ниски градуси? Или с почистване на охладителната система от 10-15 години трупане на мизерии (включително промиване и продухване на радиатора)?
Аз навремето съм слага дуралюб и в началото ефекта беше супер първите 10 хиляди километра и в последствие на следващата смяна на масло се оказа, че започна да гори масло колата и последва основен ремонт... та имам обеца на ухото от добавки за масло специално
