Въпросче със смяна на двигател JR->AHU решено !!!

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
plamencho_
Мнения: 40
Регистриран на: Пет 10 апр 2009 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: русе

Въпросче със смяна на двигател JR->AHU решено !!!

Мнениеот plamencho_ » Съб 21 авг 2010 16:52


Реших да си сменя двг-то на двойката JR(1.6тд) с AHU (1.9ТДИ) та всичко си върви добре обаче се оказа че трябва доста да се преправя за скоростната кутия от 3ката (хидравлични помпи,конзоли и др.) и реших да си остана с моята скоростна кутия(4T1)като само смятам да и сменя съединителя от голф 2ГТИ (гледам в TECDOC-а диаметрите им са еднакви :lol: ) и изникна следното притеснение в мен :( поради смяна на кутията трябва да сменя и маховика на AHU-то а моя на двойката е по-малък, та въпроса ми е следния възможно ли е да си сложа маховика от двойката? Ще има ли някакви проблеми като вибрации и др. ???

Последна промяна от plamencho_ на Пет 12 авг 2011 0:57, променено общо 1 път.




Потребителски аватар
plamencho_
Мнения: 40
Регистриран на: Пет 10 апр 2009 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: русе

Re: Въпросче със смяна на двигател JR->AHU

Мнениеот plamencho_ » Вто 24 авг 2010 19:14


явно никой незнае :( или неиска да помогне... със съединител от ГТИ модел се оказа че нестава по-голям се оказа всъщност моя е 200мм а на гти-то е 210мм за сега си купувам нов съединител за 1.6тд ако някой може да помогне нека да пише


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Въпросче със смяна на двигател JR->AHU

Мнениеот dobrin » Вто 24 авг 2010 22:40


Колега, най-добрият вариант ще е, ако успееш да сложиш кутията от тройката. Правено е, възможно е, и не е чак толкова голяма разправия ми се струва. Питай niksi, той може да ти каже много по въпроса.


Потребителски аватар
plamencho_
Мнения: 40
Регистриран на: Пет 10 апр 2009 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: русе

Re: Въпросче със смяна на двигател JR->AHU

Мнениеот plamencho_ » Вто 24 авг 2010 23:17


проблема при мен е че двигателят е от ауди а4 и малко зор видях с него (макар че на външен вид да няма разлика с на голф 3) наложи се да сменям конзолата за масления филтър за да го сложа на тампоните,като гледам може и да посъкратя малко и пътят на пистовия ремък ако опира динамото в охл.радиатор, а за кутията нямам хидравличните помпи и конзолата за педалите за сега ще го оставя с на двойката кутията мисля че стоково ще държи :D а вече като го чипнем ще кажа какво е станало....
и благодаря за насоката колега :да:


Потребителски аватар
plamencho_
Мнения: 40
Регистриран на: Пет 10 апр 2009 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: русе

Re: Въпросче със смяна на двигател JR->AHU

Мнениеот plamencho_ » Пет 12 авг 2011 0:54


Проблема е решен ! С малко свободно време (само неделя се работи по колата) и сега като погледна вече 1 година седи в бокса. Сменен е, оборудван мотор AHU 1.9tdi 90к.с. без скоростната кутия, за съжаление когато купувах мотора си мислех, че ще бъде по-лесно (мотора е от ауди а4), но с мако преправения стана :bowdown :bowdown :bowdown . Вземах и кутия от голф 3ка, но до нейн монтаж не се стигна. Сложих старата скоростна кутия от стария мотор JR-а(която е малко късичка)и така не ми се наложи да сменям полуосите (има разминаване с тройкаджийските едната идва по-къса с около 1см колегата Лъвчо ме светна и направо реших да се пробвам с моите да видя какво ще стане). За да стане старата кутия се наложи да сложа и стария маховик който е по-лек и с по-малък диаметър (имах притеснения че ще тресе все пак не е демпферен) шлиците пасват за мой голям късмет :D съединителя е нов LUK за 1.6тд (за сега държи на 90кончета). С това реших и проблема с таблото т.к. исках да си запазя оригиналното на двойката ;) жилото е механично от скоростната кутия към таблото. Момчето което се занимаваше с електрониката ми навърза инсталацията по двигателя, направи и фланци за двойкаджийските датчици на маслото и водата (за да отчитат вярно на таблото). Вземах от една морга реостат за газта и го свързахме към оригиналния педал на газта на г2 като ползвахме жилото на педала и го закачихме към реостата който е със стойка захванат към купето. Проблем имаше малко с турбо пътищата (все пак на аудито мотора е обърнат напред), но с малко пари и тръби нещата се наредиха :beer . Кулера който ми изпадна е от Ланча Дедра 2.0 турбо и по него си направих турбопътищата. Затапих AGR-a, сложих резонаторно гърне (така му викат средно гърне от голф 2тд ф50 съвпада с на голф3) и крайно гърне от голф3 тди. Колата тръгна доста добре (като че ли е 90коня :D ), но все още е в тестов период .Купето нетресе и таблото не лопа, както беше при стария двигател и доста бързо вдига обороти scare (незнам дали е добре да я карам с малкия маховик). Ако останат излишни парички ще и сложим и чипче и тогава ще разбера дали вече кутията,съединителя и полуосите ще дръшат :012: Снимки на колата в Гаража (когато стане готова напълно ще сложа и тука) ако някой иска да пита нещо и най-вече да ме посъветва нещо по проекта ще съм благодарен :bowdown


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Въпросче със смяна на двигател JR->AHU решено !!!

Мнениеот don hose » Пет 12 авг 2011 13:27


Колега вече съм ти фен!Дай повече снимки, ако имаш да почерпим опит.С този съединител, обаче ще имаш проблем за напред си мисля.Сподели как е вържежа.


Потребителски аватар
plamencho_
Мнения: 40
Регистриран на: Пет 10 апр 2009 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: русе

Re: Въпросче със смяна на двигател JR->AHU решено !!!

Мнениеот plamencho_ » Пет 12 авг 2011 14:07


Ами снимки ще кача другата седмица просто нямам в момента кой знае какви снимки (уж тогава вече трябва да е готова за каране в града) Дясната врата е за боядисване отново (малко мърлево направена), и чакам щипки за тавана, предни кори, седалките и куп пластмаси за зглобяване. За вървежа превърта гумите на втора предавка (205/50/15) но кутията е малко къса или по-точно дефернциала.Абе до 140км/ч бързо ги прави но до там :mrgreen: ,а и лошата новина днеска намерих теч от радиатора (чисто нов :( ) явно колегата като е слагал вентилатора не е преценил болтовете...


Потребителски аватар
samo ra4na na zavoite
Мнения: 883
Регистриран на: Нед 27 яну 2008 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Въпросче със смяна на двигател JR->AHU решено !!!

Мнениеот samo ra4na na zavoite » Нед 14 авг 2011 19:31


plamencho_ написа:Ами снимки ще кача другата седмица просто нямам в момента кой знае какви снимки (уж тогава вече трябва да е готова за каране в града) Дясната врата е за боядисване отново (малко мърлево направена), и чакам щипки за тавана, предни кори, седалките и куп пластмаси за зглобяване. За вървежа превърта гумите на втора предавка (205/50/15) но кутията е малко къса или по-точно дефернциала.Абе до 140км/ч бързо ги прави но до там :mrgreen: ,а и лошата новина днеска намерих теч от радиатора (чисто нов :( ) явно колегата като е слагал вентилатора не е преценил болтовете...


Жалко за радиатора,сигурен съм ,че скоро ще го оправиш. Като цяло евала за работата.
1Z,AHU и AFN са ми любими двигатели и честно казано и аз си мечтая за така направена кола ,но пасат б3.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: Въпросче със смяна на двигател JR->AHU решено !!!

Мнениеот milmar » Нед 14 авг 2011 21:34


Тази кутийка със сигурност е пътник :) . Тъкмо свикне да превърта 15-ките и на трета и ще иска да си ходи mhihi .
Иначе евала за упоритостта и старанието :да: .


Потребителски аватар
plamencho_
Мнения: 40
Регистриран на: Пет 10 апр 2009 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: русе

Re: Въпросче със смяна на двигател JR->AHU решено !!!

Мнениеот plamencho_ » Пон 15 авг 2011 21:47


Радиатора го смъкнахме и неостановихме от къде тече надухме и от никъде нямаше пропуск :|(не е от болта който захваща вентилатора както си мислех) странна работа сега ще сложа вода в охладителната система да видя пак дали има пропуск и ако няма вече слагам антифриза...
Относно кутията ами някъде съм си загубил болтчето с което се хваща жилото към кутията и сега ми губи масло от там, сложих друго но явно ще трябва някакво гумено оплътнение че и то изпуска, но като цяло кутия си дръша за моя радост сори за снимките, но честно да ви кажа неостана време и естесвено остават за другата седмица тъкмо да сложа и предната броня 8)


Потребителски аватар
don hose
Мнения: 568
Регистриран на: Сря 28 юни 2006 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Шумен

Re: Въпросче със смяна на двигател JR->AHU решено !!!

Мнениеот don hose » Сря 24 авг 2011 17:00


Колега ще споделиш ли за колко пари купи двигателя.


Потребителски аватар
plamencho_
Мнения: 40
Регистриран на: Пет 10 апр 2009 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: русе

Re: Въпросче със смяна на двигател JR->AHU решено !!!

Мнениеот plamencho_ » Чет 25 авг 2011 21:48


1000лв оборудван единствено ми липсваше дебитомер и оптяжна ролка, но тогава това ми изпадна... вземал съм го с докуметни (когато имам време и техно тест ще мина и ще го регистрирам с този мотор )


Така да споделя още малко по колата т.к. си сложих термодатчика от двойката (разпроби се тапа с резба за датчика) има малка разлика в температурата когато стигне 70градуса тепърва излиза от бялата част от показателя на температурата но после всичко си е ок когато стигне 88 градуса вече е мялко над средата и перката включва (температурата е гледана с компютър да се сравни дали датчика лъже) и другия проблем който имам е с обортомера :D (незнам явно динамото защото е сменено показва повече обороти по обортомер 1100оборота, по компютър 861оборота) оборотите си ги вдига значително бързичко ето и едно семпло клипче :D

http://www.youtube.com/watch?v=7aIHPqDjams

за сега несмятам да сменям нищо по таблото или динамото но ако някой знае как да го оправя и дали наистена е от динамото да сподели :bowdown


Потребителски аватар
plamencho_
Мнения: 40
Регистриран на: Пет 10 апр 2009 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: русе

Re: Въпросче със смяна на двигател JR->AHU решено !!!

Мнениеот plamencho_ » Вто 20 сеп 2011 23:31


Ето и мако снимки че малко позабравих да ги кача...


Потребителски аватар
plamencho_
Мнения: 40
Регистриран на: Пет 10 апр 2009 9:06
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: русе

Re: Въпросче със смяна на двигател JR->AHU решено !!!

Мнениеот plamencho_ » Вто 20 сеп 2011 23:36


Имам обаче следния проблем оптегача на пистовия ми ремък много играе на празен ход, като му подам газ се стабилизира смених оптяжната ролка, предната беше много зле... но сега пак играе както преди... дали защото съм махнал демпферния маховик и избива от там :lol: или от другаде да си търся проблема ? (Шума е доста неприятен на свободна)


Потребителски аватар
aradovanov
Мнения: 1117
Регистриран на: Нед 20 яну 2008 1:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Въпросче със смяна на двигател JR->AHU решено !!!

Мнениеот aradovanov » Чет 22 сеп 2011 7:47





Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта