Здравейте,
Всичко започна от там ,че като дръпна ръчната спирачка задните колела не спират,а като вдигнах на крик-барабаните са затегнали.
Отворих двете колела,оказа се ,че лоста на челюста където е вързано жилото не се движи в шарнирната връзка.Раздвижих шарнирите на двете колела и монтирах обратно,НО...се оказа ,че задните барабани не спират като натисна крачна.Обезвъздуших,но нямаше ефект. Забелязах,че като натисна педала на спирачката ,той потъва меко и хваща в самия край,(явно само предните,дисковите). Друго ,което ми направи впечатление ,беше ,че по време на обезвъздушаването след 3-4 напомпвания и задържане ,педала потъва а не остава твърд.Това ме подсети ,че може да е проблема в помпата.Купих нова ,поставих я ,но ефекта беше същият.След като натисна педала,той прави малко ход и вместо да се "надърви" отново изведнъж потъва до долу.
Чудя се как преди да предприема въпросните вмешателства,колата си спираше добре ,педала си беше както ТРЯБВА ДА БЪДЕ(шофьор съм от дълги години),а сега не.
Моля за съвети как да се справя, къде бъркам и къде да търся причината?
VW POLO,1,9 /64к.с, SDI-1998г.Проблем със спирачките.
- anonimko
- Мнения: 1236
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: VW POLO,1,9 /64к.с, SDI-1998г.Проблем със спирачките.
блокирали цилиндърчета или напукани маркучи на спирачките и евентуално спукан маркуч на сервото а действието на спирачките в движение задните спират само при натоварена кола или рязки спирачки ,а като е била блокирала ръчната може и жилата да са се скъсали новите помпи които продават са боклуци скоро и аз сменях и бе същото все едно не е обезвъдушена -втора употреба и реших проблема
-
alantion
- Мнения: 30
- Регистриран на: Съб 27 авг 2011 11:41
- Автомобил: Polo classic 6K V2 64k 1900c SDI
- Двигател: AEY 1999g.
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: VW POLO,1,9 /64к.с, SDI-1998г.Проблем със спирачките.
Днес изпуснах старото спирачно масло и налях ново.Обезвъздуших наново и всичко си дойде на мястото,НО...
Ръчната не работи. Жилата са блокирали.Купих нови,монтирах ги,натегнах ги както трябва.
Е ,сега как да не псуваш?!! Не задържат. Обтегнати са до край,но не спират колелата.
Моля за помощ,има ли някаква допълнителна центровка ,която трябва да се направи,за да ми сработва ръчната спирачка?
Ръчната не работи. Жилата са блокирали.Купих нови,монтирах ги,натегнах ги както трябва.
Е ,сега как да не псуваш?!! Не задържат. Обтегнати са до край,но не спират колелата.
Моля за помощ,има ли някаква допълнителна центровка ,която трябва да се направи,за да ми сработва ръчната спирачка?
- anonimko
- Мнения: 1236
- Регистриран на: Вто 10 апр 2007 13:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: VW POLO,1,9 /64к.с, SDI-1998г.Проблем със спирачките.
отвори бабабаните и виж кинчето което регулира ръчната-омекнала пружинка или не е закачена -пробването на ръчната един държи с две отверки отвън на задните накладки и дърпаш леко ръчната за да видите дали се движат и последното остава прекалено износени барабани
-
alantion
- Мнения: 30
- Регистриран на: Съб 27 авг 2011 11:41
- Автомобил: Polo classic 6K V2 64k 1900c SDI
- Двигател: AEY 1999g.
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: VW POLO,1,9 /64к.с, SDI-1998г.Проблем със спирачките.
anonimko написа:отвори бабабаните и виж кинчето което регулира ръчната-омекнала пружинка или не е закачена -пробването на ръчната един държи с две отверки отвън на задните накладки и дърпаш леко ръчната за да видите дали се движат и последното остава прекалено износени барабани
Благодаря много.Ще направя така и дано се оправят тези калпави спирачки.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW POLO,1,9 /64к.с, SDI-1998г.Проблем със спирачките.
Ако не се оправи по гореописания метод,премери и диаметъра на барабаните.При мен само че на Пасат-а,когато барабаните се износиха и станаха с диаметър над дадения допуск (малко,около 1мм бяха избягали над допуска),крачната спирачка си беше общо взето като хората,само че ръчната изчезна и дори натегнати жилата,ефект нямаше почти никакъв дори с чисто нови накладки.Два нови барабана,регулиране на ръчната отново и ти да видиш 


-
alantion
- Мнения: 30
- Регистриран на: Съб 27 авг 2011 11:41
- Автомобил: Polo classic 6K V2 64k 1900c SDI
- Двигател: AEY 1999g.
- Местоположение: СТАРА ЗАГОРА
Re: VW POLO,1,9 /64к.с, SDI-1998г.Проблем със спирачките.
zfa159 написа:Ако не се оправи по гореописания метод,премери и диаметъра на барабаните.При мен само че на Пасат-а,когато барабаните се износиха и станаха с диаметър над дадения допуск (малко,около 1мм бяха избягали над допуска),крачната спирачка си беше общо взето като хората,само че ръчната изчезна и дори натегнати жилата,ефект нямаше почти никакъв дори с чисто нови накладки.Два нови барабана,регулиране на ръчната отново и ти да видиш
Благодаря колега,но отскоро имам колата ,а и нямам техническа книжка ,за да проверя за размерите .Би ли ми дал малко информация какви са стандартните размери на барабаните-и какъв допуск на износване им се дава?
Ако знаеш някакъв сайт с технически данни ,моля дай ми линк.
- zfa159
- Мнения: 7908
- Регистриран на: Сря 31 яну 2007 12:16
- Автомобил: Skoda Karoq + Passat B4 Syncro
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: VW POLO,1,9 /64к.с, SDI-1998г.Проблем със спирачките.
Ако има АБС - максимум 201.5мм ,ако няма АБС - 181.5мм максимално износване.
Данните съм взел от Аутодат,акоето си е софтуер с подобни данни за всички автомобили,за сайт не мога да кажа.

Данните съм взел от Аутодат,акоето си е софтуер с подобни данни за всички автомобили,за сайт не мога да кажа.

Върни се в “Polo, Lupo, Up & Fox”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 26 госта