Вентилирани дискови спирачки на Б3 1,8 88 г. ?
Вентилирани дискови спирачки на Б3 1,8 88 г. ?
добър вечер колеги, опитах се да намеря инфо във форума за преправяне на спирачна система на Пасат 88 година 1.8 бензин.Решил съм да подобря спирачната система на колата като заменя обикновените дискове с вентилирани.Въпроса ми е следният трябва ли да сменя супорта и тн .... изобщо какво трябва на направя? Благодаря предварително и се извинявам ако някой преди мен е коментирал тази тема .
-
- Мнения: 100
- Регистриран на: Пет 05 юни 2009 22:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Харманли
Re: Вентилирани дискови спирачки на Б3 1,8 88 г. ?
ако размера е същия не би трябвало да има проблем.
- passatfen
- Мнения: 976
- Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
- Автомобил: Vw Golf Mk7
- Двигател: CLHA++
- Местоположение: Antwerpen
- Контакти:
Re: Вентилирани дискови спирачки на Б3 1,8 88 г. ?
ако размера е еднакъв няма проблем мисля че но ако накладките ти са нови трябва да ги смениш че на вентилираните са по различни (тънки)
това е което знам
това е което знам

- kristianatanasov
- Мнения: 1280
- Регистриран на: Сря 14 мар 2007 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София][Passat B3,ABS
Re: Вентилирани дискови спирачки на Б3 1,8 88 г. ?
dido6688 написа:Решил съм да подобря спирачната система на колата
И какво точно ще му подобряваш?Спирачната система на Б3 ако е изправна си е много добра,но щом имаш излишни пари си е твоя работа!!!
- batko_miro
- Мнения: 1636
- Регистриран на: Сря 31 окт 2007 11:37
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: CHGA 2010
- Местоположение: София
Re: Вентилирани дискови спирачки на Б3 1,8 88 г. ?
Аз пък мисля, че ако съпортите му са за плътен диск, трябва да ги смени с такива за вентилиран. Иначе просто диска няма да влезе в съпорта и ще има мяу. Накладките както каза колега по-горе са същите по форма, но са по-тънки, просто трябва да се вземат накладки за вентилиран диск. Това всичкото го говорим за пасат 1.8 моно, който масово излиза с 256 мм, плътни дискове.
- passatfen
- Мнения: 976
- Регистриран на: Чет 12 ное 2009 21:22
- Автомобил: Vw Golf Mk7
- Двигател: CLHA++
- Местоположение: Antwerpen
- Контакти:
Re: Вентилирани дискови спирачки на Б3 1,8 88 г. ?
kristianatanasov написа:dido6688 написа:Решил съм да подобря спирачната система на колата
И какво точно ще му подобряваш?Спирачната система на Б3 ако е изправна си е много добра,но щом имаш излишни пари си е твоя работа!!!
между другото колегата е прав


аз докато уцеля правилните смених 3 комплекта за 600 км !

Re: Вентилирани дискови спирачки на Б3 1,8 88 г. ?
до сега съм се консултирал с няколко сервиза и от всеки един от тях ми казват че трябвало да сменя супорта с наклатките и дисковете(естествено), даже било желателно да се смени и спирачната течност.Въпроса ми е дали наистина е така или това е някаква политика на сервизите да ти вземат парите за това и онова ...
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Вентилирани дискови спирачки на Б3 1,8 88 г. ?
Супортите и дисковете задължително трябва да ги смениш
Накладките мисля че са различни но не съм 100% сигурен. Въпреки това на нови дискове е добре да сложиш нови накладки.
Спирачната течност е препоръчително да се сменя на 2 години, така че ако не е сменяна скоро е добре да я смениш.

Спирачната течност е препоръчително да се сменя на 2 години, така че ако не е сменяна скоро е добре да я смениш.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Вентилирани дискови спирачки на Б3 1,8 88 г. ?
Вентилираните дискове наистина вървят с по-тънки накладки, защото самите дискове са по-дебели.
Спирачна течност се сменя на 2 години, защото е сило хигроскопична, поема влага от въздуха и стават бели - завира, свива се, прецаква частите по спирачната система...
Малко четиво за видовете спирачни течности:
viewtopic.php?f=17&t=130115&start=0&hilit=%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%87%D0%BD%D0%B0+%D1%82%D0%B5%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82
Относно подобряването на спирачките - ще го усетиш главно, ако често се налага да спускаш стръмни участъци. При нормално шофиране разликата е несъществена
Спирачна течност се сменя на 2 години, защото е сило хигроскопична, поема влага от въздуха и стават бели - завира, свива се, прецаква частите по спирачната система...
Малко четиво за видовете спирачни течности:
viewtopic.php?f=17&t=130115&start=0&hilit=%D1%81%D0%BF%D0%B8%D1%80%D0%B0%D1%87%D0%BD%D0%B0+%D1%82%D0%B5%D1%87%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82
Относно подобряването на спирачките - ще го усетиш главно, ако често се налага да спускаш стръмни участъци. При нормално шофиране разликата е несъществена
Re: Вентилирани дискови спирачки на Б3 1,8 88 г. ?
по между другото съм се спрял на нещо от този сорт : http://drive.bg/product_info.php?cPath= ... delId=1718
-
- Мнения: 588
- Регистриран на: Чет 23 авг 2007 22:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Вентилирани дискови спирачки на Б3 1,8 88 г. ?
radotom написа:Спирачна течност се сменя на 2 години, защото е сило хигроскопична, поема влага от въздуха
Че трябва да се сменя, трябва, но 2 години малко пресилено ми се струва. На бащата жигулката, течността не е сменяна от 20+ години.
- stefan4o
- Мнения: 19329
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Вентилирани дискови спирачки на Б3 1,8 88 г. ?
Браво, сигурно спира и като кола, чиято течност не е сменявана 20+ години.
Не знам защо го споделяш този факт - горд ли си, или не вярваш, че спирачната течност е добре да се сменя на 2 години?

Не знам защо го споделяш този факт - горд ли си, или не вярваш, че спирачната течност е добре да се сменя на 2 години?
- Stenly
- Мнения: 1967
- Регистриран на: Пет 29 апр 2005 23:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София VW Golf mk1 1600GTI EG
- Контакти:
Re: Вентилирани дискови спирачки на Б3 1,8 88 г. ?
Или слагаш апарати и супорти с дискове 280 от Г60 или нищо не правиш с тея 256.... просто разликата е огромна..а в комбинация с армирани спирачни маркучи да не говорим.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19716
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Вентилирани дискови спирачки на Б3 1,8 88 г. ?
bachest написа:... но 2 години малко пресилено ми се струва. На бащата жигулката, течността не е сменяна от 20+ години.
В такъв случай 'ич не се занимавай да сменяш дискове и накладки - при теб няма да има значение - и с тях и без тях няма да спира

Човек, обикновено пишеш разумни неща!
А иначе - и аз на много бившия ми Трабант не бях сменял спирачна течност 6-7 години и при по-рязко спиране гадаех на къде точно ще се хвърли, за да контрирам с волана, защото в различни случаи различно колело захапваше първо...
Смених течноста, смених и остатъците от спирачни маркучи и... опааааааа.... ми то взе, че се оправи!



- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Вентилирани дискови спирачки на Б3 1,8 88 г. ?
kristianatanasov написа:dido6688 написа:Решил съм да подобря спирачната система на колата
И какво точно ще му подобряваш?Спирачната система на Б3 ако е изправна си е много добра,но щом имаш излишни пари си е твоя работа!!!
Веднага ти казвам какво след 3 намаляния от 160 до 70 в рамките на 5мин (знам че не е за хвалене тая скорост ама имаше уважителна причина да се опитвам да се пребия) и останах без спирачки. Имах спирачки ама силно казано просто ги прегрях. И докато се охладят дисковете беше ад. Със вентилиран диск този ефект почти се избягва. Казвам почти понеже е ясно че ако си постави човек за цел може да прегрее и вентилиран диск. Но при нормална експолатация шансът е нулев,докато със плътният е сигурно че при по-продължителни спирания прегрява.
bachest написа:Че трябва да се сменя, трябва, но 2 години малко пресилено ми се струва. На бащата жигулката, течността не е сменяна от 20+ години.
Това може да го каже само един камикадзе. Колега на ясно ли си със предписанията от завода производител. Да за ония "балъци" дето са произвели колата ти. Ти си по-инженер от техните и затова казваш че си е чисто разхищение да се сменя течност на 2г. И като се наложи да спираш КВО ПРАВИМ?
Stenly написа:Или слагаш апарати и супорти с дискове 280 от Г60 или нищо не правиш с тея 256.... просто разликата е огромна..а в комбинация с армирани спирачни маркучи да не говорим.
Че спира спира ама на ежедневка без ABS зимата ше има ядове. Защо G60 винаги върви комплект със ABS? Аз до сега G60 БЕЗ ABS не съм виждал именно поради тази причина, зимата при спиране със тия големи дискове ще е шейна. Колкото и внимателно да се натиска педала площта е по-голяма на накладката и спира повече е да ама при понижено сцепление КВО ПРАВИМ? За стокова кола без ABS от плътен към вентилиран диск си е достатъчен ъпгрейт. Ако колата не е ежедневка тогава може да се мисли за по-сериозен тунинг. Понеже със 280мм дискове да сложиш 14-ка става невъзможно нали се сещаш? И да ударим чертата
дискове,накладки,апарати и супорти за да се мине на 280мм поне 300лв
армирани маркучи около 100лв
по-голяма спирачна помпа около 100лв
и не на последно място джанти 15 цола + гуми понеже на 14-ка 280мм диск влиза ама без апарата

и това без да слагам ABS системата в комплекта
И какво излезе 800 камъка само за отпред а ако е със барабан отзад да се мине на диск?
Само разкарването на грозният барабан е достатъчен ъпгрейт по спирачната система.
Пич слагай вентилирани дискове смени си течността + промивка на системата и карай. Осезаема разлика във градски условия няма да усетиш. Обаче на някое по-дълго спускане веднага ще откриеш разликата.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта