мултицет

Компютри и интернет, аудио и видео, GSM, електроуреди и всяка друга техника, различна от автомобилната, обзавеждане
Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: мултицет

Мнениеот bobocamaro » Съб 17 сеп 2011 19:56


apolon написа:дано съм помогнал.
:bowdown
Идиотщината е, че К тип термодвойка (май такъв е аксесоара) е с изход µv/C,
a в този уред се подвързва към клемите за ток. Това ме втрещи.




apolon
Мнения: 874
Регистриран на: Пет 15 окт 2010 6:14
Автомобил: BORA 1.6 16V
Двигател: AUS 2000
Местоположение: Razgrad

Re: мултицет

Мнениеот apolon » Съб 17 сеп 2011 20:08


Нали затова е форума-кой с к'вото може да помага. :D


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: мултицет

Мнениеот nebeto » Съб 17 сеп 2011 20:49


мисля,че този уред е като моя (в момента нямам достъп до него).Моето мери темтературата с една сонда която на връхчето си има малко термисторче и се включва към К.За допълнително регулиране на температурата на моя вътре има едно малко тримерче.По отношение на качеството съм доволен с изключение на капацитетметъра (нещо се прецака).Иначе за ток,напрежение,съпротивлени си е доста точен.


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: мултицет

Мнениеот milmar » Нед 18 сеп 2011 10:30


bobocamaro написа:
apolon написа:дано съм помогнал.
:bowdown
Идиотщината е, че К тип термодвойка (май такъв е аксесоара) е с изход µv/C,
a в този уред се подвързва към клемите за ток. Това ме втрещи.


Не се знае какво точно се превключва вътре в уредчето като завъртиш галетата на положение температура , така че е възможно :) , нищо че термодвойката е източник на ЕДН .

Аз лично съм сравнявал няколко подобни уреди с термодвойка с еталонни с точност 0.1 *C ( електронни - истински :D и живачни ) , ами не стават за нищо в ниския обхват .

Както каза колегата по-горе , термодвойката измерва разлика на две температури - горещ край (дето са заварени двете разнометални жички , топчето :) ) и студен край - другия край на жичките , т.е. околната температура . Термо ЕДН-то се получава именно за сметка на тази температурна разлика (ефект на Пелтие <--> Зеебек) . Прави се компенсация в уреда , тя обаче трябва да не е с тример , а термочувствителен елмент .

Едно време в техникума ни учеха : до 200-300 градуса с Pt100 , от там нагоре - термодвойка или безконтактно :D .


Потребителски аватар
Haralampi
Мнения: 3612
Регистриран на: Пет 28 ное 2008 13:44
Автомобил: VW Golf 4 - 2002
Двигател: 1.6 16V - AZD
Местоположение: София

Re: мултицет

Мнениеот Haralampi » Нед 18 сеп 2011 10:47


milmar написа:Едно време в техникума ни учеха : до 200-300 градуса с Pt100 , от там нагоре - термодвойка или безконтактно :D .


Правилно :) Дали точно това беше границата вече ми е изветряло, но до опрделена темп PT100, после термодвойка или безконтактно или други методи.
Имаше една хубава табличка за определяне на оптималния измервателен уред, според температурния обхват, който ще се мери :)


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: мултицет

Мнениеот milmar » Нед 18 сеп 2011 10:53


Haralampi написа:
milmar написа:Едно време в техникума ни учеха : до 200-300 градуса с Pt100 , от там нагоре - термодвойка или безконтактно :D .


Правилно :) Дали точно това беше границата вече ми е изветряло ...

Е , де , изветряло , аз го помня :да: ...
Просто платината не издържа , границата и до около 500-600 , в таблиците се дава и до 800 *C , но рядко са ползва над 200-300 градуса , а термодвойки има до 2000 градуса .


Потребителски аватар
nik_kozarev
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: kostenec

Re: мултицет

Мнениеот nik_kozarev » Нед 18 сеп 2011 14:20


Колеги извинявам се на някои ако им е станало неприятно че съм пуснал тази тема във форума.Но мисля че някои колега може да има такъв уред и просто да каже къде се включват.Аз несъм жичкаджия просто обичам да се занимавам с такива неща.


Потребителски аватар
quattro^^
Мнения: 1662
Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
Автомобил: audi a6 c5
Двигател: AJL
Местоположение: Пловдив

Re: мултицет

Мнениеот quattro^^ » Пон 26 сеп 2011 21:13


nik_kozarev написа:Колеги извинявам се на някои ако им е станало неприятно че съм пуснал тази тема във форума.Но мисля че някои колега може да има такъв уред и просто да каже къде се включват.Аз несъм жичкаджия просто обичам да се занимавам с такива неща.

утре ще потърся термодвойката на моя същия е и ще ти кажа че сега не съм 100% сигурен


Потребителски аватар
nik_kozarev
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: kostenec

Re: мултицет

Мнениеот nik_kozarev » Чет 29 сеп 2011 12:58


Благодаря ти предварително


Потребителски аватар
nik_kozarev
Мнения: 40
Регистриран на: Съб 19 фев 2011 18:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: kostenec

Re: мултицет

Мнениеот nik_kozarev » Пон 03 окт 2011 12:16


Колега няма нужда да търсиш разбрах къде се включва.



Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 171 госта