Температурата на двигателя?

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
pas1.8mi
Мнения: 5208
Регистриран на: Нед 10 окт 2004 14:08
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1.8T AEB 1999
Местоположение: София,Плевен

Re: Температура

Мнениеот pas1.8mi » Вто 11 яну 2005 12:05


marine написа:Не знам как трябва да е ама температурата на пасата ми 1.8Ми стои винаги на 70-75 градуса.В града само вдига леко до 80.Иначе на дълго не мръдва от 70-75 градуса.Така ли е по принцип или ми стои отворен постоянно термостата.Щото пък и парното духа на 4 топло ама не и много.Не ми работи и вентилатора на парното на 1,2,3- вероятно нещо реостата ама да ми кажете поправим ли е или нов колко пари?



Passat-а ми е 1.8mi мотор RP.Пътувам до работа 17км.По ненатоварен маршрут(почти без светофари) на високи предавки температурата е около 75гр,а парното е горещо.При пътуване сутрин по Сливница(почти без трафик,но със светофари) е около 95. :D




Потребителски аватар
scuba
R.I.P. Holy Diver
Мнения: 6971
Регистриран на: Вто 19 окт 2004 12:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот scuba » Вто 11 яну 2005 12:17


1,8 mi ABS мотор: нормално 95 ако няма задръствания. Иначе хване ли ме качва около 105-110. Но даже и да не е загряла колата (под 70 - градуса) парното е "ток и жици". Не знам дали е нормално. От скоро карам колата и ме предупредиха че 90-105 градуса било нормално за този мотор


Потребителски аватар
Dan4ote
Мнения: 1056
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:31
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Перник
Контакти:

Мнениеот Dan4ote » Пет 14 яну 2005 10:23


vaskoto1 написа:
Dan4ote написа: Най-вероятно е сменяван с по-тесен и се загрява по-малко количество въздух

eyecrazy xa xa xa :dummy: xa xa xa
бре данчоооо как бре ще стане тая работа брееееейй? :D
това е меко казано невъзможно!
марине-провери дали нямаш филтър на входящия въздух и да е позадръстен!

100 % гарантирам, че е възможно, защото на предишния ми автомобил изби радиатора на парното. Смених го с друг и ми каза, че е същия като моя, защото не си носех оригиналния. Смениха ми ги, ама парно имаше, чак след 90 градуса. Отидох при друг майстор, който ми го смени с нов. Колата заспа от тогава, а разлика беше, че радиатора е бил алуминиев (вместо меден) и по тесен! Вероятно радиатора е бил за същата кола но с друг мотор... и аз нямам обяснение.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пет 14 яну 2005 12:57


И аз съм с 1.8Ми и стрелката за температурата винаги е малко след средата, а ако карам само на ръчка във високите обороти се измества още толкова след средата, но от перката на вентилатора и помен няма...на колко радуса е антифриза, когато стрелката е на средата?


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Пет 14 яну 2005 13:00


би трябвало по средата да е 90-92 и би следвало да не минава тая среда и ако мине термостат и перка пак трябва да я върнат там, лятото и при мене в задръстванията стои малко след средата-отворил напълно термостат и а-ха да пусне перка и тръгвам от светофара охлажда въздушната струя. сега зимата голфа не пуска перка почти никога


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пет 14 яну 2005 13:13


Аз имам чувството, че и през лятото не ми се включва перката, може би защото радиатора успява да охлажда достатъчно.Ако средата е приблизително 90, значи на мен ми качва 100 и нагоре :D


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Пет 14 яну 2005 13:24


най-простия тест е на празен ход няма принудително охлаждане от насрещен въздух, палиш колата и чакаш---кога ще включи перката, ти вярно си с доста по-голям радиатор от моя, но все пак мине ли с 2-3 мм центъра трябва да вслючи-иначе прецакан мотор на вентилатора или неизправен термосуич, с колко скорости ти е вентилатора-би трябвало да е с две-бърза и бавна


Потребителски аватар
ачо
Мнения: 120
Регистриран на: Съб 08 яну 2005 11:37
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот ачо » Пет 14 яну 2005 14:50


лятото смених плочката с датчиците на блока,отогава нормалната температура е 65,а на 70 се включва перката.Преди всичко беше нормално,двигателят работеше на 90,а перката се включваше на 100


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пет 14 яну 2005 15:16


плочката на блока?!
Колкото до вентилатора трябва да го видя, преди като ми течеше радиатора буксата се беше поокислила и не правеше контакт и не се включваше.Той вентилара си работи, с 2 скорости е. . .


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Пет 14 яну 2005 15:19


можеш да откачиш буксата от термосуича на радиатора и да дадеш на късо с една жичка/кламер, би трябвало да ти пусне вентилатора


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Пет 14 яну 2005 15:30


Така е, днес бях предвидил да бутна някои неща по колицата ама скова един студ :shock:


barmalei
Мнения: 16
Регистриран на: Чет 20 яну 2005 23:03
Автомобил:
Двигател:

70-75 градуса - не е нормално

Мнениеот barmalei » Чет 20 яну 2005 23:47


Говоря за пасат 91-ва година, RP двигател, 1.8mi.
За вентилатора - по данни от ЕТКА-та: Dual Termo Switch първа степен се включва при 95 градуса, изключва при 84, втора степен - 102-91.
Термостат (пак от ЕТКА): започва отваряне при 87 градуса, пълното отваряне е при 102 градуса.
Вижда се, че не е нормално да поддържа 70-75 градуса.

Като взех колата (преди 3 години) и при мен стоеше толкова ниско - смених термостата и се оправи. Обаче имах и друг проблем (пак от самото начло, успоредно с проблема с термостата), в разрешаването на който наскоро се получи неочакван обрат: при натоварване на двигателя (примерно в задръстване) нерядко на таблото отчиташе температура до близо 110 градуса (карам с над 80% антифриз) без да се включва дори първа степен на вентилатора (изправен е, проверено). Смених термоключа, датчика на фланеца (за таблото), пак смених термостата, проверих ги с термометър на котлона - всичко в норма, чистих радиатора (почти всички тези дейности ги извърших не лично, ами с помоща монтьори). Не се оправи - теглих му една майна и си карах така (вече близо 3 години) - понеже карам предимно извънградско този проблем се проявяваше пренебрежимо рядко.
Какво се оказа - било от водната помпа - тръгнах наскоро да сменям дефектен ремък (а и някакво слабо скърцане имаше, неприятен шум, дето исках да се провери, с пачия си мозък си въобразявах, че са лагери на алтернатора) и монтьора забеляза, че водната помпа се върти трудно (заклинва - но явно без да спира напълно) - смених я и се оправи (да чукна на дърво).
Като споделих с авери за тази магария веднага изкочи един познавач, дето заяви, че то това си било добре известна слабост на VW от тези години - е 'що не ми го каза това по-рано тоя човек!

PS
То втория път като сменях термостат сложих такъв, дето се отваря по-рано (пълно отваряне на 82 (или 86) градуса, доколкото си спомням) - е, сега съм пре.бан - в тоя студ стои малко под/над 80 и само в екстремни ситуации се вдига до към/малко под 90.


Потребителски аватар
Pichaga
Антиспамър №1
Антиспамър №1
Мнения: 16339
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:57
Автомобил: Opel Zafira B
Двигател: Z19DT
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pichaga » Пет 21 яну 2005 12:11


е това дето го каза колегата за водната помпа ме вкара в размисъл-няма дебит достатъчен, антифриза в радиатора /където е термосуича/ не се върти бързо и темп. я показва по-ниска, а тя всъщност е по-висока реално и не включва перката. Бях го писал в темата си за термосуича и бях дал тая идея /от майстор подхвърлена/, ама никой не се нае да даде мнение дали е така....проблема при мен още не е оправен и може да се стигне до смяна на водна помпа-никога не е сменяна а я карам вече 55000. Бях чел че за моя мотор- МН- се сменя на всяка смяна на ангр. ремък, защото тя играе ролята на обтягаща ролка-тоя мотор няма


tara1
Мнения: 42
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 17:04
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tara1 » Съб 22 яну 2005 22:56


Главния клапан на термостата при 1.8ми. двигател RP се отваря при темп. 85градуса, а на пълно се отваря при 105градуса.


Потребителски аватар
NovobranecGT
Мнения: 2831
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 15:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе

Мнениеот NovobranecGT » Нед 23 яну 2005 0:50


Благодаря за полезната информация! Beer



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта