Pencp написа: Най-много съм доволен от ROWE!За сега това е лидерът в класа 10W-40 и VW norm 500.00/505.00!
Виждам, че си се хванал за тази норма. Но ще ти кажа, че не всички масла с еднаква норма са еднакви. Редно е да споделиш с какво точно сравняваш, за да има по-голяма тежест лозунга "Това е лидерът в класа...".
Pencp написа:rado_mit написа:маркетинга ви е треснал много яко

..
и понеже във форума пишат и грамотни хора .. да дам малко насока за размисъл ..
1. с какво се различава изгарянето на бензин и газ, че да налага промени в състава на маслото
2. има ли разлика в натоварването на определени детайли на двигателя при работа с двата типа гориво
3. какво ли има маслото за газ, дето липсва при това за бензин
ще ви стискам палци

По т.1 - с по-високата пламна температура при изгарянето на газта т.е. двигателя е термично по-натоварен!По някои сметки с -4 градуса С!
По т.2 - има разлика и тя е че кинематиката на двигателя е натоварена по-малко при работа на газ,защото газта има по-малка калоричност от бензина т.е.отцъстват детонации!
По т.3- маслото за газ има завишени изисквания и съответно съставки за предотвратяване на абсорбацията на вода в него,завишени антикорозионни изисквания, а също така съставките,които предотвартяват разреждането на маслото,вследствие изпарението на бензиновите /процеждането през сегментите/ пари също трябва да са занижени,при маслата за работа на газ!
по т.1 обикновено - допълнително увеличения аванс може доста да повиши Т на изходящите газове, без това да предизвиква детонации. Т.е. значително повече от 5 градуса. Това се отразява и на маслото - при коли с уред за Тмасло се наблюдава до 10 градуса по-висока Т на маслото.
по т.3 - спомена се, че най-голямо проникване на бензин в маслото има при студен двигател - когато автомобилът обикновено е на бензин и при високи обороти.
Моят извод е, че противно на практиката, маслото при каране на газ трябва да е по-добро от стандартното, с което обикновено караме (особено при турбо мотори) и като цяло трябва да се избягват масла "специално за ЛПГ", а да се търсят по-качествени производители и синтетичните масла на Кастрол, Мобил1, Мотул, Репсол.
Bialkov_TDI написа:Според мен няма значение какво масло наливате важното е да е ново и да се сменя на време
Мога да ти уредя един варел приста на символична цена с всички ФВ норми.