Реших да сменя запалителните свещи с иридиеви NGK и споделих решението си с приятел, на чиято Шкода Октавия 1.6 MPI също беше дошло времето за смяна на свещи. Той хареса идеята за иридиевите свещи, и двамата поръчахме на колега от форума два комплекта. Вслушвайки се в неговото мнение, аз поръчах за себе си NGK BKR6EIX с междуелектродно разстояние 0,8 мм, тъй като моят двигател работи с LPG, а приятелят ми поръча BKR6EIX-11 с междуелектродно разстояние1.1 мм, според сайта на производителя тези свещи са аналог на BKUR6ET-10. Смяната на свещите извършихме заедно. Старите свещи и на двата мотора бяха NGK BKUR6ET-10. Nа BSF-a бяха с тъмен, маслен нагар по четирите електрода и по изолацията на централния електрод. Моите бяха с бяло-сив нагар по трите минусови електрода, без нагар по централния и по изолацията му. След смяната на свещите аз не усетих разлика в работата на моя AGN на AUDI A3, нито на бензин, нито на газ. Може би само една идея по-добра реакция при рязко натискане на педала на газта. При колегата, обаче, нещата бяха трагични! Още при паленето двигателят се чудеше дали да удари преградата на моторния отсек, или радиатора. При изфорсиране оборотите се вдигаха бавно, с постоянни гърмежи в генерацията. Според колегата, оборотите след форсиране са падали много по-бавно от преди. След контролен пробег на колата в градски и извънградски условия, според него двигателя е много по-муден от преди.
Днес ми се обажда и ми вика "Хвърлям ги тия и си купувам оригиналните триполюсни!". На мен ми стана толкова съвестно, щото аз го бях накарал да вземе тия свещи... Викам "Чакай бе, човек! Все ще измислим нещо!" И го посъветвах да намали междуелектродното разстояние на 0,8-0,9 мм. Той обаче си остана скептично настроен. И на мен продължава да ми е криво, че съм го подвел!
Та, молбата ми е някой сведущ по въпроса с високоволтовите вериги по двигателите да обясни принципа на работа на запалителната уредба, и да предложи варианти за изход от ситуацията (смяната на свещите не е опция).
- VWclub.bg VW форум Общи Форуми Общи автомобилни дискусии
- Търсене
-
- В момента е Нед 24 авг 2025 4:49
- Всички времена са UTC+02:00
Свещи NGK BKR6EIX-11 на 1.6 8V BSF
Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
- VWclub.bg VW форум Общи Форуми Общи автомобилни дискусии
- Търсене
-
- В момента е Нед 24 авг 2025 4:49
- Всички времена са UTC+02:00
1 мнение
• Страница 1 от 1
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Отиди на
- Общи Форуми
- Добре дошли!
- Основен Volkswagen Форум
- Моят Volkswagen
- Volkswagen Tuning
- Силов тунинг
- Оптичен тунинг
- Цялостни проекти
- Общи автомобилни дискусии
- Избор и покупка на автомобил
- Технически раздел за други марки автомобили
- Пътеводител
- ЗДвП, нарушения, глоби, обжалване
- Motorsport
- Организационен
- Madcap photography - снимки и фотография
- VW Bus Club Bulgaria
- T1 и T2
- T3
- T4, T5 и T6
- LT и Crafter
- Моят VW Bus
- Срещи, пътешествия, снимки
- Бусове купува/продава
- VW Bus клубна зона
- ОФФ-Топик
- ОФФ-Топик - други
- ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане
- Обяви
- Благотворителен базар
- Купува
- Продава
- Автомобили
- Братовчедите
- Други марки
- Авточасти и аксесоари
- Гуми и Джанти
- Автомобили на части
- Кар Аудио/Видео/Навигация/Диагностика (авто електроника)
- Други
- Подарява
- Бартери
- Сервизи, магазини и части за VW
- Партньори на Клубa
- Технически форуми
- Golf, Vento, Jetta & Bora
- Passat
- Polo, Lupo, Up & Fox
- SUV & 4x4
- T-Cross, T-Roc, Taigo & Tiguan
- Touareg & Amarok
- Syncro & 4motion
- Други модели
- Air Cooled & Boxer
- New Beetle & Beetle
- Phaeton
- Scirocco & Corrado
- Sharan, Touran & Caddy
- Е-мобилни VW
- VAG
- Audi
- Seat
- Škoda
- Дизелови агрегати
- Автогазови уредби
- Скоростни кутии
- Автоелектроника и автодиагностика
- CAR Audio, Video & Navigation
- Направи си сам!
- Полезни връзки и статии
- International Section
- VWclub.bg International Section
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 43 госта