


Пасат 2002 година, Б5.5 131 коня AVF->AFN
- pavlikianov
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Пасат 2002 година, Б5.5 131 коня AVF->AFN
Колеги , моля запознатите да помогнат да обсъдим евентуално подобна трансформация от AVF в AFN? Колата е Пасат 2002 година, Б5.5 131 коня AVF-TDI PD, с 6 скорости , ASR , ESP ! Възможно ли е това и какво е нужно и какво и как да се преправи ако е възможно?
Последна промяна от pavlikianov на Вто 11 окт 2011 21:27, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Трансформация на Пасат Б5.5 от AVF във AFN?
Ако не е тайна, какво те кара да разваляш хубавата кола?
- pavlikianov
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Трансформация на Пасат Б5.5 от AVF във AFN?
sashot написа:Ако не е тайна, какво те кара да разваляш хубавата кола?
Ами не е тайна , поради някаква причина миналата седмица се повредиха три от ПД -елементите , смених ги и вчера запалих колата и вървя доста добре около 20 километра след което я угасих и като опитах да я запаля не искаше да пали , опитва се да запали и угасва. След като изстина запали нормално и пак като загря започна да прави същото като преди. Мисълта че нещо е повредило мойте дюзи и сега може да стане същото с новите ме накара да помисля и за този вариянт!
- MAKAROW
- Мнения: 247
- Регистриран на: Пон 04 сеп 2006 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Пловдив,В.Търново
Re: Трансформация на Пасат Б5.5 от AVF във AFN?
pavlikianov написа:sashot написа:Ако не е тайна, какво те кара да разваляш хубавата кола?
Ами не е тайна , поради някаква причина миналата седмица се повредиха три от ПД -елементите , смених ги и вчера запалих колата и вървя доста добре около 20 километра след което я угасих и като опитах да я запаля не искаше да пали , опитва се да запали и угасва. След като изстина запали нормално и пак като загря започна да прави същото като преди. Мисълта че нещо е повредило мойте дюзи и сега може да стане същото с новите ме накара да помисля и за този вариянт!
Ми вариЯнта е да продаваш след това си купуваш AFN???
- Supawiza
- Мнения: 996
- Регистриран на: Съб 17 юни 2006 8:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Трансформация на Пасат Б5.5 от AVF във AFN?
Моят съвет е да отидеш на читав майстор да ти оправи колата и да си я караш!
Тая идея твоята е направо
!
Както каза колегата или продаваш или бартер ако все пак не ти се ходи на майстор.
Тая идея твоята е направо

Както каза колегата или продаваш или бартер ако все пак не ти се ходи на майстор.
- stefan4o
- Мнения: 19322
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Трансформация на Пасат Б5.5 от AVF във AFN?
Не знам, но да се повредят едновременно 3 елемента
Не съм специалист по дизелите, но наистина иди на някой, който е в час, може и да има причина за това и тя да не е в самите елементи.

-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Трансформация на Пасат Б5.5 от AVF във AFN?
Три дюзи са по евтини от мотор със скорости ми се струва на мен 

- pavlikianov
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Трансформация на Пасат Б5.5 от AVF във AFN?
MAKAROW написа:pavlikianov написа:sashot написа:Ако не е тайна, какво те кара да разваляш хубавата кола?
Ами не е тайна , поради някаква причина миналата седмица се повредиха три от ПД -елементите , смених ги и вчера запалих колата и вървя доста добре около 20 километра след което я угасих и като опитах да я запаля не искаше да пали , опитва се да запали и угасва. След като изстина запали нормално и пак като загря започна да прави същото като преди. Мисълта че нещо е повредило мойте дюзи и сега може да стане същото с новите ме накара да помисля и за този вариянт!
Ми вариЯнта е да продаваш след това си купуваш AFN???
Колега , намери ми Б5.5 АФН и го купувам! Все пак е зададен въпрос в темата и моля да се дискутира него а не " колега , купи си това , колега върви на майстор и т.н.т! Моля ви!
- stefan4o
- Мнения: 19322
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Трансформация на Пасат Б5.5 от AVF във AFN?
Идеята беше - не е ли по-лесно да си откриеш проблема (понеже елементите вероятно са само следствието от него) и финансово изгодно, отколкото да сменяваш мотора. Ако логиката е - като се троши да сложа по-стар мотор - направо сложи един предкамерен и карай докато си жив 

- pavlikianov
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Трансформация на Пасат Б5.5 от AVF във AFN?
stefan4o написа:Идеята беше - не е ли по-лесно да си откриеш проблема (понеже елементите вероятно са само следствието от него) и финансово изгодно, отколкото да сменяваш мотора. Ако логиката е - като се троши да сложа по-стар мотор - направо сложи един предкамерен и карай докато си жив
Колега , ела ми на гости и открии проблема и даже ще ти платя! Защо търсите идея в това , да речем че нямам двигател по някаква причина и обичам авантюрите ? Е? Има ли идея някой или следващия въпрос е , къде ти е двигателя?
Re: Трансформация на Пасат Б5.5 от AVF във AFN?
Открий с ЕТКА разликите между двато мотора и периферия. Оттам на сетне трябва да подмениш всички разлики за да тръгне и за да стане като хората, горе-долу. Плюс тва този AFN доколкото съм в течение има разлика от Голф 3 ли е свалян, или от Пасат Б5, нещо което не спомена.
Имате кадърен майстор или поне диагностик в Плевен - Dobromirski от форума, ако ли не се изтрелвай към Варна при ifidik, също доказал се майстор от форума.
Проблемите според мен не са толкова от колата, колкото от майсторите които я пипат, и общо взето накрая и те сигурно незнаят за какво става на въпрос
?
Имате кадърен майстор или поне диагностик в Плевен - Dobromirski от форума, ако ли не се изтрелвай към Варна при ifidik, също доказал се майстор от форума.
Проблемите според мен не са толкова от колата, колкото от майсторите които я пипат, и общо взето накрая и те сигурно незнаят за какво става на въпрос

-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: Трансформация на Пасат Б5.5 от AVF във AFN?
Аз съм правил подобно - филм е, огромен. Не става plug&play. Блковете на 2та мотора са различни (отворит за стойките са на различни места). Стойката за климатика не става (не можеш да използваш нито от AFN, нито от AVF, трябва на фреза).
Ако може обаче да се смени само главата и по някакъв начин да се монтира роторната помпа на блока на AVF нещата ще са доста по-добре. Ще имаш здравата карантия на AVF (долнището е по-здраво), разреден мотор (18.5 : 1 май беше AVF, AFN e 19.5:1), турбото също е по-голямо (и като цяло периферията около мотора е по-добра). И ще имаш бонуса от по-икономичен мотор. С малък тунинг (дюзи и софтуер) с тая турбина ще можеш да изкараш едни 160 коня и ще си свиркаш с безсмъртен мотор.
Ако имаш толкова сериозен проблем с дюзите - провери кабелите към тях. Щото съм чувал, че хора сменят дузи, а проблема е в буксите на кабела дето е към тях. Сменя се цялата шина с кабелите в главата с читава и работата заспива.
А тоя дето ти е сменил 3 дюзи и след това пак са се появили повредени дюзи - рекламация. Кажи му, че проблема явно не е бил в тях. Трудно ще заминат и 3те на веднъж и си мисля, че те е вкарал в излишни разходи. Ако е пич - като му обясниш какво става ще закопае повече и ще намери правилният проблем.
Ако може обаче да се смени само главата и по някакъв начин да се монтира роторната помпа на блока на AVF нещата ще са доста по-добре. Ще имаш здравата карантия на AVF (долнището е по-здраво), разреден мотор (18.5 : 1 май беше AVF, AFN e 19.5:1), турбото също е по-голямо (и като цяло периферията около мотора е по-добра). И ще имаш бонуса от по-икономичен мотор. С малък тунинг (дюзи и софтуер) с тая турбина ще можеш да изкараш едни 160 коня и ще си свиркаш с безсмъртен мотор.
Ако имаш толкова сериозен проблем с дюзите - провери кабелите към тях. Щото съм чувал, че хора сменят дузи, а проблема е в буксите на кабела дето е към тях. Сменя се цялата шина с кабелите в главата с читава и работата заспива.
А тоя дето ти е сменил 3 дюзи и след това пак са се появили повредени дюзи - рекламация. Кажи му, че проблема явно не е бил в тях. Трудно ще заминат и 3те на веднъж и си мисля, че те е вкарал в излишни разходи. Ако е пич - като му обясниш какво става ще закопае повече и ще намери правилният проблем.
- pavlikianov
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Трансформация на Пасат Б5.5 от AVF във AFN?
Итересувам се от вариянт само с АФН от Б5 не от Голф3!
п.с.Тя ситуацията е малко объркана и вината си е моя , дюзите заминаха според мен от само себеси - отчитам го на факта че колата над 20 000 км изкара с едно тресене което мислех че е маховик а се оказа от дюзи и когато почнаха да прекъсват аз не спрях да я карам защото пътувах към работа и тя постепенно се влоши за около 50км каране. Мойте дюзи заминаха - 3 от тях и съм убеден че са заминали но не съм се убедил в причината още. Взех от колега 4-ри дюзи и ги монтирах и колата запали , върви добре и няма го вече досадното тресене но проблема е че като загрее и я угася после не пали - опитва се или запалва и угасва веднага. Като изстине пак така, грешки няма само много високата порция 16,0 някъде прави впечатление. Вече ми става досадно това ходене по мъките с тези керливи ПДюзи и за това се интересувам от вариянт при който да си запазя колата защото си я харесвам но да е с по сигурен двигател. Колегата Dobromorski я погледна , коректно е момчето но аз съм малко нетърпелив и не изчаках да я поразгледа по хубаво и предприех действия по ремонта сам което ми коства и други проблеми но както и да е. Ако някой е в час да дава и други съвети по ремонта защото явно темата няма да издържи в вида в който я насочих!
п.с.Тя ситуацията е малко объркана и вината си е моя , дюзите заминаха според мен от само себеси - отчитам го на факта че колата над 20 000 км изкара с едно тресене което мислех че е маховик а се оказа от дюзи и когато почнаха да прекъсват аз не спрях да я карам защото пътувах към работа и тя постепенно се влоши за около 50км каране. Мойте дюзи заминаха - 3 от тях и съм убеден че са заминали но не съм се убедил в причината още. Взех от колега 4-ри дюзи и ги монтирах и колата запали , върви добре и няма го вече досадното тресене но проблема е че като загрее и я угася после не пали - опитва се или запалва и угасва веднага. Като изстине пак така, грешки няма само много високата порция 16,0 някъде прави впечатление. Вече ми става досадно това ходене по мъките с тези керливи ПДюзи и за това се интересувам от вариянт при който да си запазя колата защото си я харесвам но да е с по сигурен двигател. Колегата Dobromorski я погледна , коректно е момчето но аз съм малко нетърпелив и не изчаках да я поразгледа по хубаво и предприех действия по ремонта сам което ми коства и други проблеми но както и да е. Ако някой е в час да дава и други съвети по ремонта защото явно темата няма да издържи в вида в който я насочих!
- pavlikianov
- Мнения: 300
- Регистриран на: Сря 24 окт 2007 17:48
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Плевен
Re: Трансформация на Пасат Б5.5 от AVF във AFN?
Мерси колега , за сега само проучвам възможноста като същевременно се опитвам да си отстраня проблема. Лошото е че никой не казва къде могат да се тестват дюзите за да се види в какво състояние са. Аз разглобих една от моите дюзи и честно казано не виждам нищо сложно, с подходяща техника би трябвало да може да се ремонтира и диагностицира. Както и да е , аз все още не знам причината за проблема ми но ми се искаше да изключа и новите дюзи като вариянт.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 55 госта