Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот morfei1 » Пон 17 окт 2011 20:19


Е, аз ти говоря за практически опит, ти не вярваш... :roll: ?

Колко километра трябва да врътна 150000 или 200000км? Ами ако до тогава мотора ми изпуши, пак ли филтъра ще ми е виновен?

Съжалявам ма в случая дискусията ми звучи като не си купувай 17-ки, щото съм чувал, че много лесно ще си разбиеш окачването. Още един голям мит :) .




Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот веселин » Пон 17 окт 2011 20:30


morfei1 написа:Е, аз ти говоря за практически опит, ти не вярваш... :roll: ?

Колко километра трябва да врътна 150000 или 200000км? Ами ако до тогава мотора ми изпуши, пак ли филтъра ще ми е виновен?

Ами - като работещ постоянно с емперични данни /изготвям съдебно-технически експертизи/ - твоите изводи за мен са базирани изцяло на субективни данни и изводи
пак ме разбери - търся адекватен извод - има ли реално многократна - съпоставима с цената на закупуване и консумативите за поддръжка ,преимуществена полза от употребата на спортен - спрямо обикновен хартиен филтър
не търся провокация с теб - или заяждане :beer
просто търся отговор - къде е ползата от файдата ??? mhihi :bowdown


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот morfei1 » Пон 17 окт 2011 20:47


След 5000км. каране, филтрите било то КиН или Ман някъв картонен, са еднакво затлачени, мръсни. Дори КиН пак ще осигури повече въздух за двигателя. Това че всеки го боли да ги смени и кара до поне 10000км е друга тема на разговор.

Ако човек реши да си сменя филтъра на 5000км, с МАН ще му струва около 220лв. за 10 филтъра, а ако е КиН или компания, ще ти струва 150лв. Общо за филтър и един почистващ комплект, с който можеш да изкараш 10 почиствания или 50000км.

На вторите 50000км вече инвестираш само 35лв. за почистващ комплект :) , а за хартиения си пак на 220лв. за 10бр.

За мен 190лв са грубо 2 смени на масло = 30000км безплатно и от първите 50000км ми се въртят едни 70лв които са си почти една смяна, още 15000км = общо на 45000 безплатни километри от към масло и винаги каране с чист филтър :)

А сега ти си сметни колко пара ще налееш за масла и филтри за 100000км.

Аз накрая имам един филтър който струва поне 50 - 80лв.? А ти какво имаш :roll: ?


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот sashot » Вто 18 окт 2011 7:18


Добре де, хайде тогава поддръжниците на т.нар. "спортни филтри" и тези на идеята, че те променят осезаемо поведението не само на атмосферните, но и на турбомоторите да ми обяснят:
1. Как така филтърът с нулево съпротивление, хем има по-добра пропускателна способност от конвенционалния, хем не пропуска повече прах.
2. Как спортният филтър променя поведението на турбомотора (когато турбината е с променлива геометрия например), след като в турбината има съответната автоматика, която да регулира и да постига необходимото налягане на изхода, при съответния режим на двигателя. Т.е. налягането на изхода, практически не зависи от входящия поток, когато естествено такъв има.
3. Защо, след като тези чудо-филтри са толкова ефективни, при това не само от-към повишаване на мощността на всички двигатели, но и като разходи за поддръжка на автомобила и не застрашават мотора, защото филтрират въздуха не по-зле от класическите, производителите на автомобили не ги вграждат в колите фабрично?


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот mili 75 » Вто 18 окт 2011 8:29


Плюс това дайте да се поогледаме какво караме, турили сме по един чип на печките и вече станахме големи спортисти, та и спортни филтри. Я ги зарежете тия работи колеги, сменяйте си по-редовно хартиените, ако можете на 5000 километра и си свиркайте. Аз пак повтарям, питал съм едно време Брезел, Ифидик, Никс 76 на личини има ли смисъл от спортен филтър на ТДИ само с чип и всички казаха, че няма. Който иска да усети разлика всички знаем как става, хибридна турбина, по-големи разпръсквачи, по-голям кулер, друг софт, друг съединител и т.н., но всичко това е свързано с доста пари и тука вече всеки сам си преценява дали да направи колата си голямата бегачка от 200 коня и да се издигне в очите на заслепените тунинг маниаци или да купи нови обувки на детето си и да заведе жена си на ресторант. Така че, поуспокойте малко топката, защото с това филтърче, което тука струва 150 лева, а в Америка се продава за 40 долара, нали не вярвате, че ще постигнете чудеса. Нека никой да не приема лично изказването ми и да не се обижда, просто искам да поуспокоя страстите на ширещото се във форума вманиачаване, граничещо с налудни идеи за вглеждане в някакви дребни детайли, което за хората отстрани изглежда смешно.Така, че по-полека с тунинга, карайте си колите и бъдете живи и здрави.


StrEagle
Мнения: 792
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 13:11
Автомобил: Polo 6C
Двигател: DAJA
Местоположение: София

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот StrEagle » Вто 18 окт 2011 9:33


Колеги, някои от вас спорят, дали нещо по-скъпо е по-ефикасно от нещо по-евтино.
По-скъпото нещо, може да е направено с по-нова технология, от по-добри материали, и може да върши по-добра работа от по-евтиното.
Веднага пример: един евтин радиатор охлажда определен дебит вода, с определен градус. Друг по-скъп радиатор, охлажда по-голям дебит вода с по-голям градус. И все едно някой да спори, ама как така и 2-та охлаждат, ама по-скъпия работи по-добре. Значи има някакъв друг недостатък! Ми да - недостатъка е, че е по-скъп. Може би шарката му е по-хубава, по-хубава форма може да има за да има пропуска повече въздух, по-голям дебит за повече течност, повече капиляри за по-ефикасно охлаждане на флуида, повече ребра за по-голяма контактна повърхност, по-топлообменен материал..
В случая не знам точно как се произвеждат спортните филтри, нито от какво, но може да има голяма разлика! Може да има повече филтриращ материал събран в същия обем на филтъра, но с повече гънки. Както се досещате, материала не е хартия, а може да е някаква текстилна матареия, която има по-малко съпротивление с въздуха, но достатъчно финна, за да задържа твърди частици. Има материи които задържат бактерии, камо ли твърди частици - например хирургическите маски с които се диша.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот morfei1 » Вто 18 окт 2011 12:33


Значи, ако не знаете. Спортният филтър се напръсква с така нареченото масло или омаслител, който събира въпросния фин прах. Страната ни е доста прашно, за това честата поддръжка-омасляване на филтъра е от изключително значение, ако искате да нямате проблеми. Както казах, набазата на собствения ми опит, 5000-7500км е един разумен максимум, след който е желателно филтъра да се изпере и да се омасли на ново.

Тъй като счупих едно турбо, точно това ми беше интересно да вида какво е състоянието му от към студената част и има ли наранявания по перката. Аз такива не видях.

+Няма нараняване или износване на турбото
+Няма преждеверемена смяна на дебитомер
+В рамките на 100000км спестявам за 3 смени на масло (45000км)
+Винаги карам с чист филтър
+Колата е една идея по-добра (това може и да не го броите, щото уж било субективно)

Някой беше казал по-горе, че мотора засмуква въздух посредством вакум, който се създава от турбината (най-вероятно :roll: ). Как мислите, при кой вариант мотора ще диша по-лесно?

Вие как ще бягате и изморявате по-лесно, с докторска марля на лицето или без нея? Ясно че с марлята ще вдишате по-малко микроби и прах, ама ще клекнете много по-бързо :Mr Green Fun .

@mili 75 , не изкривявайте нещата. От филтъра няма как да усетиш разлика която би усетил от софтуер, или от по-голяма турбина.... нещата са различни.

Ето това клипче поне за мен е доста показателно. Всеки да го разбира и тълкува както си иска



Потребителски аватар
Apokaliptiko
Мнения: 1945
Регистриран на: Съб 06 дек 2008 19:21
Автомобил: Passat B5
Двигател: 1998 AFN
Местоположение: гр. Русе

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот Apokaliptiko » Вто 18 окт 2011 12:42


Тук с тия всички мнения стана направо като предаването на Дискавъри-''Разбий митовете''


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот morfei1 » Вто 18 окт 2011 12:56


Не, ама се вижда каква е разликата между пропускането на въздух мужду двато филтъра, бих казал доста голяма разлика.

Ок, турбината регулира въздуха който отива към мотора, примерно 1.35бара, а дебитомера регулира горивото, което ще се пусне към мотора, обаче.

Какво правим когато хартиения ни филтър е позацапан или при чип, иска повече въздух... примерно 1.45бара? А мотора си иска неговото количество въздух за да работи нормално? Ами според мен се опитва да си го набави отнякъде. След като не може да го засмуче от към филтъра, единственото друго място от което се сещам е картерните газове :roll: .

Какво се получава накрая? Омаслени турбо пътища и по-голям товар за турбината.

Всеки е боравил с прахосмукачка, и знае какво се случва на мотора, като запуши дупката от която засмуква :) .


Потребителски аватар
golf4_GTI
Мнения: 68
Регистриран на: Пет 27 май 2011 18:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Раднево

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот golf4_GTI » Вто 18 окт 2011 13:23


Ще има ли разлика ако сложа панелен K&N на 1.8Т и как ще се отрази на разхода :?:


sashot
Мнения: 529
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот sashot » Вто 18 окт 2011 15:36


Турбомоторът не засмуква посредством вакум, който турбината създава. Турбината нагнетявавъздуха, до налягането, което е необходимо. Чрез вакум засмукват атмосферните двигатели, затова примерът за човека с марля е неудачен, дробовете ни нямат принудително пълнене, а засмукват чрез вакум, т.е. аналогично на атмосферния двигател.

Когато на един турбомотор не му достга въздух, турбината си променя геометрията, а от там и дебита и от там осигурява нужното количество въздух. Разбира се това става в определени граници. Но все пак двигателят е разчетен да си работи с класическия си фабричен филтър, а и възможностите на турбината винаги имат определен запас.
Продължавам да твърдя, че използването на "чудо-филтри" би имало някакъв ефект само при атмосферни мотори. При това чисто теоретично, защото и тези двигатели са разчетени да си засмукват необходимото количество въздух, с класическия си филтър. Положителен ефект върху увеличаване на мощността при атмосферните мотори от евентуалното по-голямо количество пропускан от филтъра въздух би имало само при увеличаване на количеството подавано гориво.

Третият ми въпрос, относно невграждането на филтрите с нулево съпротивление фабрично от производителите на автомобили остава открит.

А на първите два, отговорите са незадоволителни, поне за мен. :)

Впрочем, далеч съм от мисълта да разбивам илюзиите на хората, които се надяват по този толкова елементарен начин да получат повече мощност от двигателите си.


mili 75
Мнения: 555
Регистриран на: Пет 26 дек 2008 13:15
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот mili 75 » Вто 18 окт 2011 15:45


[quote="sashot"]Когато на един турбомотор не му достга въздух, турбината си променя геометрията, а от там и дебита и от там осигурява нужното количество въздух. И аз съм на това мнение, когато геометрията ти работи идеално, тогава колата ти върви най-добре, няма пушене и дърпа яко, всеки го е почуствал след продухване по магистралата, а ако не работи добре геометрията, ако щеш и филтъра да махнеш, нищо няма да усетиш. Затова мисля, че поддържането на геометрията чиста е основна задача на всеки, който иска добра динамика.


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот morfei1 » Вто 18 окт 2011 18:25


@sashot

Я помисли реално какво се случва? Изгорелите газови развъртат турбото-перките, едната смуче (студената), а другата духа (топлата).

Когато между въздушния филтър и студената перка не преминава достатъчно количество въздух, какво се получава, вакум нали така? И съответно започва да дърпа там от където му е най-лесно - картерните газове... и от въздушния филтър, каквото може да премине.

Геометрията както ще да се променя, като няма въздух.... тая си е. Междудругото променливата геометрията се намира в топлата част (незнам дали знаеш), а не в студената. Там има изгорели газове, а не въздух.

По твоята логика, Гумите на Мишлен са много по-качествени от които и да е първоначално вграждани в обикновени серии автомобили. Защо не се вграждат такива, а се вграждат по-евтини? Много просто, заради цената... другото което е VW нямат кяр да ти сложат вечен филтър, който да не сменяш, защото на всеки 10000-15000км си им кацнал в представитеството за смяна на масло и консумативи.

Нали се сещаш че на всеки 100000км с интервали на 10000км те губят 150лв от една кола, я сега си сметни колко коли са произвели и си направи една калкулация колко пари ще изгуят. Също вземи предвид, че цените в представителство са доста над 22лв за въздушен филтър и цифрата става още по-голяма.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8372
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот Stivi » Вто 18 окт 2011 18:53


Направо да се чуди човек при тая желязна икономическа логика на колегата в която спортния филтър пести маса пари на всеки километър защо 98% /примерно/ от колите продължават да се движат със скъпите често сменящи се хартиени филтри :?: Мисля че трябва да се проведе масова кампания за предимствата на спортните филтри и всички да преминем на такива :beer


Потребителски аватар
morfei1
Мнения: 5670
Регистриран на: Съб 23 авг 2008 18:11
Автомобил:
Двигател:
Контакти:

Re: Панелен Филтър?Има ли смисъл?Положителни и Отрицателни черти

Мнениеот morfei1 » Вто 18 окт 2011 18:58


Всеки сам си решава кое е най-добре за него и за автомобила му, аз ви казвам нещата как стоят през моят поглед. На базата на един не малък пробег :beer .

Една Mk4 която върти примерно по 10000км на година, нали се сещаш че трябва да я караш поне 5 години, за да ти дойде на нула или още 5 за да изкяриш 3 смени на масло.... в такъв случай е малко, да не кажа доста не рентабилно, ако се вземе предвид, че и колата ще бъде стокова.

Не на всеки му се занимава редовно да си човърка по колата, други печелят достатъчно и не ги интересува.



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 37 госта