Като чета, така, все се сещам за поговорката дето при казана на българите нямало пазач.
С риск да вляза в ролята на адвокат, бих упрекнал почти всички в късогледство. Нормално е, като потребители всички ние, да виждаме нелоялно отношение на търговеца и приемането на двоен стандарт при определяне на ценовата му политика по отношение на продаваните от него продукти в и извън България, без да отчитаме наложителността от разделяне на пазарите.
До колкото разбрах опоменатия търговец е вносител на авточасти, а не производител. От което следва, че върху стойността на продукт, внесен в БГ(по закон) е длъжен да начисли ДДС т.е. 20%, което пък директно се отразява на цената му в БГ(227лв. преди границата, и 272след нея), следват екотакса, такса опаковка, митница, транспортни и складови разходи, персонал, наеми, данък печалба, гаранция, други разходи, бог знае какви още разходи, и печалба. Сега, подчертавам, че не съм се занимавал с внос или износ и всичко което казвам е от обща култура и пасивни наблюдения. При транзитно преминаване на стоки много от тези разходи отпадат. Или да дам прост пример, който надявам се, ще онагледи ситуацията: Купуваш един тир гуми от Китай с цел да ги продадеш с 10% печалба. В1- внасяш ги, плащаш таксите и ДДС за да ги освободиш от митница(които пари не ги инвестираш, а просто ги влагаш, с цел да си ги върнеш при продажбата, т.е. не ти носят допълнителна печалба), плащаш за товарене, транспорт, разтоварване и складиране, плащаш наем на помещението в което ги складираш и т.н. До реализирането им на пазара все плащаш, а и след това данъка печалба, който е 10%. От къде ще дойдат парите за покриване на разходите- от клиентите(ние).
В2- Сключваш сделка за доставка... на м@йната си, поръчваш ги от Китай директно до м@йната си, плащаш само транспортни разходи и данък печалба, а цялата останала простотия я забравяш.
Е, питам, колеги, кой от двата варианта ще изберете да осъществите, ако имате тази възможност и какви цени ще сложите на продавания продукт? Би ли следвало в БГ да продавате продукта по- скъпо?
Спектроматик, дроселклапа или търговия по български
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- znainainai
- Мнения: 5287
- Регистриран на: Пон 04 дек 2006 21:24
- Автомобил: Golf4
- Двигател: MK 4 98 AHF
- Местоположение: Русе
Re: Спектроматик, дроселклапа или търговия по български
Дросел, Throttle Body .....Спектроматик.
Гадове друго не мога да кажа нека всички да видят колко струват.
Гадове друго не мога да кажа нека всички да видят колко струват.
Re: Спектроматик, дроселклапа или търговия по български
calm написа:Като чета, така, все се сещам за поговорката дето при казана на българите нямало пазач.
С риск да вляза в ролята на адвокат, бих упрекнал почти всички в късогледство. Нормално е, като потребители всички ние, да виждаме нелоялно отношение на търговеца и приемането на двоен стандарт при определяне на ценовата му политика по отношение на продаваните от него продукти в и извън България, без да отчитаме наложителността от разделяне на пазарите.
Колега мисля, че не си разбрал правилно темата. За това ти давам елементарен пример:
Твоя комшия продава комплект гуми. На теб защото сте врата до врата, ти ги дава за 300лв, а на мен защото съм на половин резервоар разстояния с пътните 200лв. За това се възмущаваМЕ всички.
Дросел, Throttle Body .....Спектроматик
Последна промяна от velinsl на Чет 20 окт 2011 18:44, променено общо 2 пъти.
- calm
- Мнения: 979
- Регистриран на: Пет 28 дек 2007 0:17
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Спектроматик, дроселклапа или търговия по български
Да, така е. Защото като ми ги продаваш на мен, ти гледаш да си вземеш ДДС-то и таксите които си платил- ОТ МЕН ги взимаш тия пари. Когато ги продаваш на комшията държавата ти ги възтановява, т.е. пак си ги взимаш, а продукта ти вече не е на цената която си обявил на мен 

- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30040
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Спектроматик, дроселклапа или търговия по български
calm написа:...
Грешиш по няколко параграфа.
1. За стоката е записано, че е в България. Което означава, че са платени въпросните налози и разходи за нея.
2. Дори да предположим, че стоката е на временен внос, без да са платени всякакви мита и т.н., то няма как тази стока да отиде в друга страна членка на ЕС например, без да се платят пак мита и т.н., ако стоката е с държава на произход извън ЕС. Т.е., така или иначе тази същата стока, отива на цена от $ 160 в Германия например, с всички необходими платени разходи, без значение какви са.
3. Ако предположим, че стоката се изпраща от производителя Х директно до крайния потребител, без да минава през БГ, това означава, че записаното в обявата в ибей не отговаря на действителността, т.е. стоката не се намира в БГ.
4. Ако горното е вярно, то е без значение за фирма Спектроматик отново дали и кой плаща въпросните мита, такси и т.н., просто защото стоката дори не се докосва до Спектроматик и за секунда.
5. Ако горното е вярно, то това още повече означава, че стоката трябва да е на същата цена и да пристига до директния клиент в БГ на цената, посочена в ибей.
6. Дори да има възстановяване на платен ДДС или други такси и данъци, които подлежат на връщане, то те за стока, която струва 220 лева не са 150 лева.

От изложеното е ясно, че няма никакво друго обяснение за по-високата цена освен желание за неоправдана печалба на гърба на българския потребител.
- Muncho
- Мнения: 2996
- Регистриран на: Чет 07 юли 2005 15:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Спектроматик, дроселклапа или търговия по български
ддс, мито и т.н. се начисляват за ЕС. Тоест аз ако съм Ханс и поръчам въпросната стока, тя идва при мен като вече са й начислени всички такси и аз не трябва да плащам нищо повече. За тия такси се грижи тоя дето е вкарал стоката в Европата ( било то Иван, Джозепе, Франсоа, Ханс, Чарлз, Гюнтер.. ).
Тия горните могат да имат някакво оправдание само ако складовете са им някъде по чужбинско, а в БГ държат само офис за поръчки.
едит: Гледам че Добрин вече го е написал
Тия горните могат да имат някакво оправдание само ако складовете са им някъде по чужбинско, а в БГ държат само офис за поръчки.
едит: Гледам че Добрин вече го е написал

- badov
- Мнения: 205
- Регистриран на: Пон 23 авг 2010 11:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv/Strasbourg-France
Re: Спектроматик, дроселклапа или търговия по български
Изобщо да не ми се оправдават с "данъците", налози, мита или наеми на помещения, транспортни разходи, заплати и прочие.Аз уча икономическа специалност-ддс-то във Франция е 19,6 процента.На един работник който взима 1200 евро заплата, работодателя плаща на държавата около 2400евро осигуровки и данъци затова, че има работник.Е къде е разликата ми кажете
Лъжат ни като цигани мамицата им мръсна
Е сега ми кажете дали не ни товарят много много яко.Това е истината.Клиента в България не е цар, а мишка.Никой не те еб.ва в калабалъка за съжаление 




- Чудомир
- Мнения: 2857
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Спектроматик, дроселклапа или търговия по български
dobrin написа:3. Ако предположим, че стоката се изпраща от производителя Х директно до крайния потребител, без да минава през БГ, това означава, че записаното в обявата в ибей не отговаря на действителността, т.е. стоката не се намира в БГ.
+1, същото впечатление имам и аз, след като има разгледах Ибея (виж по-надолу). Което значи и че не са производители, както бях разбрал по-рано....
5. Ако горното е вярно, то това още повече означава, че стоката трябва да е на същата цена и да пристига до директния клиент в БГ на цената, посочена в ибей.
Тук нещо ти изгубих мисълта - ако това е цена "по света", то е нормално в БГ да е малко по-дебела, заради транспорт.
Muncho написа:Тия горните могат да имат някакво оправдание само ако складовете са им някъде по чужбинско, а в БГ държат само офис за поръчки.
Това си мисля и аз...Следното:
1. Фирмата продава германски марки (Бош, Пиербург), Италия (Магнети Марели) и "китайчета" (тяхната марка или неща, които трудно могат от снимките да се идентифицират към определена марка). Сиреч горе-долу 3 извора, които се пренасочват към крайните клиенти без да влизат в БГ. Или се правят някъде в БГ или "наоколо". Против това говорят и отчасти доста ниските транспортни разходи (имаше аукциони с 4 долара шипинг, тва от БГ няма как да стане май)
2. Според мен фирмата играе с главно с гаранцията. Не знам как е в момента в БГ, но ако има период Х, в които едно нещо е в гаранция, то фирмата си решава през Ибей проблема чрез изключването на БГ като шипинг дестинация. Затова и БГ цената е по-висока, за да поеме гаранционното обслужване. От икономическа гледна точка дотук нищо ново под слънцето. Обаче:
3. Ако се предлага стока на немския пазар, то фирмата трябва да си поеме всичките гаранционни "панделки" както си ми е реда. Въпросните аукциони директно по 2 точки се дисквалифицират за немския пазар - само 7 дни за връщане обратно и то за сметка на купувача. Освен ако не е декларирана, че продава от БГ. Още един проблем по-малко.
4. Продават изключително чрез опцията private selling (~ 63% от продажбите). За незапознатите - така не може да се види, кой за колко $ е купил дадена стока. Това е много благодатна врътка за т.нар. pushing на ауктионите. Зa тази практика говори и ...
5. ...факта, че много (112 от 418, или 28% от купувачите) са с 20 или по-малко аукциони, което не е обичайно. Обикновено "новаците" се оглеждат на "местния" пазар, а не поръчват от фирми в БГ, Китай или други далечни дестинации. Та високия % новаци навява мисълта за псевдо покупки и пушване на рейтинга на купувача.
Последна промяна от Чудомир на Чет 20 окт 2011 0:27, променено общо 1 път.
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Спектроматик, дроселклапа или търговия по български
Според мен, не става въпрос за мита, такси и т.н Пазара определя цената. Ако тази част тук за 380лв се продава добре защо търговеца да я продава по евтино
В германия цената за същия продукт ако е 270лв няма как да я предлага на 380 защото никой няма да купи.
Целта на всеки търговец е да получи максимална изгода, естествено за сметка на крайния потребител

Целта на всеки търговец е да получи максимална изгода, естествено за сметка на крайния потребител

- calm
- Мнения: 979
- Регистриран на: Пет 28 дек 2007 0:17
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Спектроматик, дроселклапа или търговия по български
badov написа:Изобщо да не ми се оправдават с "данъците", налози, мита или наеми на помещения, транспортни разходи, заплати и прочие.Аз уча икономическа специалност-ддс-то във Франция е 19,6 процента.На един работник който взима 1200 евро заплата, работодателя плаща на държавата около 2400евро осигуровки и данъци затова, че има работник.Е къде е разликата ми кажетеЛъжат ни като цигани мамицата им мръсна
![]()
Е сега ми кажете дали не ни товарят много много яко.Това е истината.Клиента в България не е цар, а мишка.Никой не те еб.ва в калабалъка за съжаление

Ква ти е идеята бе човек, нали тия 2400 дето ги плаща работодателя трябва ТИ да ги изработиш?!
Добрине, не искам да влизам в задочни спорове, но говориш за нещата такива кавито трябва да бъдат. Нагледал съм се на простотии, които се правят на момента и за момента, "пък после ще се опраявме накак си".
В нета не е нужно като обявиш, че имаш нещо на истина да го имаш.
За възтановяване на ДДС при вътрешнообщностни сделки, признавам, не знам как става, но утре обещавам да се ъпгрейтна. За възтановяване на еко такси, съм сигурен, че са възтановявани дори и при наличие само на товарителница

Държа да отбележа, че не защитавам продавача. Просто се опитвам да погледна нещата от друг ъгъл

- badov
- Мнения: 205
- Регистриран на: Пон 23 авг 2010 11:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv/Strasbourg-France
Re: Спектроматик, дроселклапа или търговия по български
calm написа:badov написа:Изобщо да не ми се оправдават с "данъците", налози, мита или наеми на помещения, транспортни разходи, заплати и прочие.Аз уча икономическа специалност-ддс-то във Франция е 19,6 процента.На един работник който взима 1200 евро заплата, работодателя плаща на държавата около 2400евро осигуровки и данъци затова, че има работник.Е къде е разликата ми кажетеЛъжат ни като цигани мамицата им мръсна
![]()
Е сега ми кажете дали не ни товарят много много яко.Това е истината.Клиента в България не е цар, а мишка.Никой не те еб.ва в калабалъка за съжаление
![]()
Ква ти е идеята бе човек, нали тия 2400 дето ги плаща работодателя трябва ТИ да ги изработиш?!
Добрине, не искам да влизам в задочни спорове, но говориш за нещата такива кавито трябва да бъдат. Нагледал съм се на простотии, които се правят на момента и за момента, "пък после ще се опраявме накак си".
В нета не е нужно като обявиш, че имаш нещо на истина да го имаш.
За възтановяване на ДДС при вътрешнообщностни сделки, признавам, не знам как става, но утре обещавам да се ъпгрейтна. За възтановяване на еко такси, съм сигурен, че са възтановявани дори и при наличие само на товарителница, зависи от администрацията. По т.6 не искам да споря, а и няма как. % на надценка е въпрос на доказване на разходи.
Държа да отбележа, че не защитавам продавача. Просто се опитвам да погледна нещата от друг ъгъл
Така е колега.Говорил съм си с работодатели, от там го знам това.В университета не съм стигнал до тези неща.Целта на цялото ми мнение е да си направим една проста сметка, как в нашата мила държава цените са изкуствено надути от монополисти, картелни споразумения и така нататък, които диктуват цените на пазара.Иначе няма как да стане-литър мляко да ми го купуват на 0,30лв от производителите, а в магазина да е 2лв литъра, като дори не е напълно мляко.Я има половин литър истиснко мляко, я не.Като това е при всичко което се произвежда унас, или се внася.
- Чудомир
- Мнения: 2857
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Спектроматик, дроселклапа или търговия по български
badov написа:В университета не съм стигнал до тези неща.Целта на цялото ми мнение е да си направим една проста сметка, как в нашата мила държава цените са изкуствено надути от монополисти, картелни споразумения и така нататък, които диктуват цените на пазара.Иначе няма как да стане-литър мляко да ми го купуват на 0,30лв от производителите, а в магазина да е 2лв литъра, като дори не е напълно мляко.Я има половин литър истиснко мляко, я не.Като това е при всичко което се произвежда унас, или се внася.
Колега, без да се заяждам - тука ключови думи са автоматизация, оптимиране на производството, рационално използване на ресурси. Все неща, дето като ги нямаш, и ти се вдига цената. Така че не е само до това, че някой е решил да думне надценка х00 %.
И не си мисли, че млякото, дето го пиеш във Франция за жълтни стинки, има дори и половин литър истинско мляко вътре

- Nikkolay
- Мнения: 1652
- Регистриран на: Съб 18 авг 2007 10:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Спектроматик, дроселклапа или търговия по български
Дросел, Throttle Body .....Спектроматик
Пуснете по една темичка и в другите автофоруми,който има регистрация....
нека бъдат внимателни откъде пазарят
Пуснете по една темичка и в другите автофоруми,който има регистрация....
нека бъдат внимателни откъде пазарят

- calm
- Мнения: 979
- Регистриран на: Пет 28 дек 2007 0:17
- Автомобил: VW PASSAT B5
- Двигател: 1.8T
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Спектроматик, дроселклапа или търговия по български
Няма друг начин колега. Такова е вемето в което живем. Инвестициите трябва да имат оправдана възвръщаемост, ако въобще се правят инвестици.
И гледам Чудомир се е изказал добре, но бих си позволил да го допълня: чрез автоматизация на производството, постигаш икономии, които се отразяват на стойността на дадения продукт или на разходите по производството му, но все пак разходите за автоматизация би следвало да ти донесат възвръщаемост на средствата отделени за него, в срокове определени от теб и съобразени с пазара.
И гледам Чудомир се е изказал добре, но бих си позволил да го допълня: чрез автоматизация на производството, постигаш икономии, които се отразяват на стойността на дадения продукт или на разходите по производството му, но все пак разходите за автоматизация би следвало да ти донесат възвръщаемост на средствата отделени за него, в срокове определени от теб и съобразени с пазара.
- badov
- Мнения: 205
- Регистриран на: Пон 23 авг 2010 11:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Plovdiv/Strasbourg-France
Re: Спектроматик, дроселклапа или търговия по български
Чудомир написа:badov написа:В университета не съм стигнал до тези неща.Целта на цялото ми мнение е да си направим една проста сметка, как в нашата мила държава цените са изкуствено надути от монополисти, картелни споразумения и така нататък, които диктуват цените на пазара.Иначе няма как да стане-литър мляко да ми го купуват на 0,30лв от производителите, а в магазина да е 2лв литъра, като дори не е напълно мляко.Я има половин литър истиснко мляко, я не.Като това е при всичко което се произвежда унас, или се внася.
Колега, без да се заяждам - тука ключови думи са автоматизация, оптимиране на производството, рационално използване на ресурси. Все неща, дето като ги нямаш, и ти се вдига цената. Така че не е само до това, че някой е решил да думне надценка х00 %.
И не си мисли, че млякото, дето го пиеш във Франция за жълтни стинки, има дори и половин литър истинско мляко вътре
Може и да не е "истиснко" колега, но за сметка на това е 2 пъти по евтино!Не съм искал да се заяждам с никой тук, както виждам твоя пост е така настроен.Просто правя сравнение между заплащането на труда унас и навън, разходи и т.н.Цените в България са неоправдано високи.
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта