Живо здраво колеги.
Искам да попитам как така точно "фрайлайф". Това на немски ли звучи така, понеже много време ми отне докато все пак я открих тази част по онлайн магазините. Пиша и намирам чушки с думата - "фрайлайф", докато най-накрая установих, че на en е freewheel - "фрии уийл". както и да е, това е само като малко уточнение , за да се уверя, че съм разбрал правилно нещата или не съм.
Сега по-конкретния ми въпрос е този:
Свири някой от ремъците. Пасатора е 2002ра (Б5.5)с AWM мотор - 1,8Т. Колата е седанка и към този момент е на 158000км реални - 2ри собственик съм й и съм я купувал от Канада. Има си всички сервизни книжки и печати в нея за смяна на масло, антифриз, гуми и прочее. Като я купувах ходих в дилъра, от който първия пич я беше купил, да питам кога са й сменяли ангренажа и водната помпа ми казаха, че на 115 000км. Сменили са всичко: паразитни ролки, обтегач, ремък, помпа и т.н. Тази информация я давам само, за да уточня и да избегна евентуални съмнения при опити за конкретизиране на проблема. (Колата е вносна от Германия в Канада - също 100% проверено. Не е мексиканка). Само да уточня, че като гледах ремъците, всичките бяха "пистови" - с канали. Алтернатора е Бош, не знам дали е 90 или 120А, но НЕ е с инерционна шайба - най-обикновенна гайка си има навита за оста на алтернатора. Свиренето е само като е студена и при подаване на газ. Работата е там, че това свирене прогресира. Преди 2000км се чуваше много рядко при потегляне. После започна да се чува по-често и по-често, но само за секунди след като потегля. Сега се чува много стабилно и трябва да я изфорсирам бая сериозно, за да спре да свири. После като изфорсирам и спре да свири, повече не се появява този проблем. Също така след като загрее двигателя, свирене няма никакво. Без значение дали ще я изгася, запаля и потегля - няма свирене. Само при студен мотор се чува. Моля за съвети.
Още желая да помоля ако някой притежава този мотор да сподели малко опит с него. Търсих за AWM ама има само една тема за съпоставимост при напасването в коша м/у този и още някакъв мотор, ама забравих какъв. Тоест, всякаква информация ще е много полезна. Благодаря.
Свирещ ремък. Кой по-точно и защо? Passat B5.5 - РЕШЕНО !
- Svetlioman
- Мнения: 308
- Регистриран на: Сря 09 юни 2010 17:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Blagoevgrad
Re: Свирещ ремък. Кой по-точно и защо? Passat B5.5
здравеи колега според мен проблема е в ролката на динамото,1.8Т е като на мен(1.9ТДИ-АФН) с фрайлайф.при мен свиреше ремъка демек пистовия,смених оптяжната ролка и фрайлайфа на динамото и спря да свири,а да попитам да не би нещо турбото да свирука ,то ако има дупка по турбо патищата съска,но пак казвам фрайлайфа на динамото е сменяиго ,че ебава работата на оптяжната ролка.
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Свирещ ремък. Кой по-точно и защо? Passat B5.5
Да, колега, ама нали писах, че нямам фрайлайф. С най-обикновена шайба съм на алтернатора. Предполагам, че само долу на коляновия вал е демферна ролката, но горе на алтернатора си е най-обикновена шайба. Не е фрайлайф. Също така като гледах обтегача - той даже не трепва. Стои си все едно, че колата е току що излязла от заода, а ремъка си свири и толкова. Много странно. Мисля си, че е самия ремък, но пак да попитам ако някой се е сблъсквал с този проблем. 

-
- Мнения: 207
- Регистриран на: Сря 17 юни 2009 13:12
- Автомобил: Пасат
- Двигател: AVF 2003г 4х4
- Местоположение: софия
Re: Свирещ ремък. Кой по-точно и защо? Passat B5.5
rumenski написа:Да, колега, ама нали писах, че нямам фрайлайф. С най-обикновена шайба съм на алтернатора. Предполагам, че само долу на коляновия вал е демферна ролката, но горе на алтернатора си е най-обикновена шайба. Не е фрайлайф. Също така като гледах обтегача - той даже не трепва. Стои си все едно, че колата е току що излязла от заода, а ремъка си свири и толкова. Много странно. Мисля си, че е самия ремък, но пак да попитам ако някой се е сблъсквал с този проблем.
Капни малко вода върху ремъка ако спре да свири значи е той.
Re: Свирещ ремък. Кой по-точно и защо? Passat B5.5
името на механизма е фрайлауф, от фрай/свободен/ и лауф/ход/ на немски- Freilauf. Като оставим лингвистиката настрана, свири ти алтернаторния ремък, причините могат да са няколко, ако направиш един тест с натоварване на алтернатора ще се убедиш- например пусни фаровете на дълги и отопление на заден прозорец и фар за мъгла точно като я запалиш, ще видиш, че и да форсираш пак няма да спре да цвили известно време, докато не позареди акумулатора след малко. Таааааааа причините могат да бъдат доста, дори утечка в колата може да е причина, ако сваля акумулатора през нощта и като палнеш почва да го зарежда, товари се алтернатора и ремъка приплъзва, обаче по-вероятно е или да е стар ремъка и много разтегнат и "изсъхнал" или някой от автоматичните обтегачи да не опъва достатъчно /аз залагам на това/. Не познавам обтяжните ролки на този двигател и не мога да посоча коя, но се насочи към натягане на ремъка /ако не е стар както казах/ по някакъв начин- дали има ексцентрична ролка и отделно автоматичен обтегач, дали е само автоматичен обтегач, или само ексцентрична ролка- трябва да го понатегнеш от ексцентрична ролка, ако няма, кофти, ще се наложи да свалиш и провериш дали автоматичния обтегач не е клеясал /най-вероятно/ или пък директно износен.
- rumenski
- Мнения: 173
- Регистриран на: Съб 02 апр 2011 10:06
- Автомобил: 2002 Passat B5.5
- Двигател: 1.8T 170hp AWM
- Местоположение: Добрич
Re: Свирещ ремък. Кой по-точно и защо? Passat B5.5
pakumba написа:...Като оставим лингвистиката настрана, свири ти алтернаторния ремък, причините могат да са няколко
Ето, че месец по-късно мога да пиша, че проблем вече няма - отстранен е! Благодаря, колега, за точния отговор. Оказа се, че ремъкът е толкова дърт, че просто лъщеше от изтъркване. Това, разбира се, го осъзнах едва след като смъкнах старият и го наложих до новия - разликата беше осезаема! Поставих новият, като същевременно смених и ремъка на климатика, въпреки, че той беше оригинален с надписите VW/ Audi, които съвсем не бяха изтъркани. Реших да се застраховам, че щеше да е тъпо да пропищи и той скоро. Та, да, сега вече проблем няма. Колата си е като нова - никакво свирене, никакви шумове

Между другото, едната от оптяжните ролки, която още си е оригинална Ina(мисля на климатика) малко съскаше като я смъкнах и завъртях на ръка. Намазах й оста стабилно с грес и заспа.
Още веднъж, благодаря ви.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта