AHF как по-добре ще се раздвижи геометрията ?

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
mirkata_
Мнения: 121
Регистриран на: Вто 12 фев 2008 18:16
Автомобил: Bmw
Двигател:

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот mirkata_ » Пет 14 окт 2011 14:27


the_tupan написа:
SACHO7803 написа:точно така...важно е цедката да е на високи обороти.тогава лопатките са отворени напълно и мъзгата уж се поудухва :lol: но....има и едно НО...ако геометрията е много ама мноооого зле тогава няма да стане и така.има друг МНОООООГО ПРОСТ НАЧИН ЗА ОДУХВАНЕ НА ПРОМЕНЛИВА ГЕОМЕТРИЯ.ще ви го кажа...изпробвано е :lol: :lol: :lol: махаш вакуум управлението на геометрията т.е.махаш вакуум мъркучето най-лесно от самия вакуум клапан"буренцето"при това положение геометрията е с постоянно отворени лопатки все едно че кенефа е на високи обороти :lol: но...пак има едно НО...ако геометрията е дотолкова затлачена че дори при освобождаване на вакума лопатите не успяват да се отворят докрай...тогава ръчно размърдай актуатора якооо....се едно си прайш чикия :lol: :lol: :lol: и тогава геометрията пак ще си охлаби и ще си дойде в положение---отворени лопатки---тогава караш известно време така.в ниските обороти няма да имаш грам мощност но там е и ключето от барачката---дъниш я малко тая колица да поотпуши.минимум 100--200км--минимум.и тогава ако не лъсне геометрията и ако лостчето се движи пак труднооо----------ЗАПЛЮЙ МЕ.няма да се разсърдя.казвам го на всички със запекли геометрии-не се занимавайте да сваляте и да почиствате а приложете това....пробвано е-РАБОТИ.и дано някой се сети после да почерпи :lol: :lol:

Да посъживя малко темата... При така описания метод няма ли да се набие грешка в компа? През времето когато е откачен вакуума от актуатора нормално ли трябва да се кара колата или само на ръчка?

Мисля да пробвам този метод,и да попитам на турбото може ли да му стане нещо,смисъл до колко разбрах вакуума е откачен от актуатора и трябва яко газ,така няма ли да пренадува?
Не ми е забивала много отдавна ,но имам едно замисляне около 3000об/мин и след това пак продължава да ускорява




Zinoto
Мнения: 1889
Регистриран на: Чет 07 фев 2008 0:20
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велико Търново

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот Zinoto » Пет 14 окт 2011 15:47


Набива грешка тъпо е да караш с откачено мъркуче, не можеш да изпреварваш и има опасност да прецакаш клапана N75 особено ако смръкне някой боклук. Раздвижва се както е на място колкото да спре да минава в авариен и после 100 километра магистрала и готово. Разглобяване се прави, когато е запекла напълно и не иска да мърда както е на място.


Потребителски аватар
hell4hustlers
Мнения: 36
Регистриран на: Нед 30 авг 2009 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот hell4hustlers » Чет 20 окт 2011 23:07


здравейте колеги. миналата седмица си купих голф4 AHF 110к.с. и ми влезе 2 пъти в авариен режим след което се орпави след рестарт. Тази вечер влезе пак но не се оправи. Колата има чип. Доста поизчетох в тази тема и утре започвам да търся проблема. Дано не е нещо сериозно. Колата много пуши като я натисна здраво. По скоро припушва ама толкова че на огледалото нищо не виждам. Та това нещо трябва ли да ме притеснява? Прочетох и че трябва да си махна катализатора. Ще го махна но напишете ми защо е необходимо поне да знам какво правя. И моля за някой друг полезен съвет от рода на масла, филтри, какво трябва да правя и какво не...изобщо как да шоддържам този двигател за да си е читав. И друго като запаля сутрин работи няколко секунди много неспукоино и шляпат клапани и най различни странни шумове след което се оправя. Говорим за 5 секунди максимум. Това проблем ли е? аз дори незнам как трябва да работи този двигател, какъв звук трябва да има кое е нормално кое не. много ми е неясен и мн неща ме смущават. Три години карах 3ка АБФ 150кончета и сам мн доволен. Знаех я наизуст но реших да се пробвам на нафтица как е. Моля който може да ми бъде полезен нека се отзове. И много се извинявам ако не всичко което сам написал е за тази тема...


Потребителски аватар
achodemo
Мнения: 1480
Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
Автомобил: GOLF IV
Двигател: AHF ASZ
Местоположение: Габрово

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот achodemo » Пет 21 окт 2011 8:00


Здравей колега, поздрави за покупката , само да те радва!

Значи всички неща споменати от теб са "нормални" симптоми за над 10 годишен дизел. Някой от тях могат да се оправят ,други по малко, но най важното е ,че за всички тях е писано хиляди пъти тук и има тонове информация , кое как. От теб се иска само да отделиш време , доста време. Приятно четене .

На първо време може да споделиш ,ако знаеш , кой е правил чипа , защото е от голямо значение и много проблеми тръгват от некъдърен софт. Не е нормално да правиш димна завеса след теб , дори и на пълна газ, за кратко изпушване да , но не и постоянно. Това говори само за голямо количество неизгоряла нафта излизаща отзад. Провери дали се движи лостчето на геометрията на турбината щом ти влиза в авариен, най вероятно е спекло и принадува. Смени също всички вакум маркучета.

Първо обаче седни и чети ,за да знаеш кое къде се намира и какво прави.
Успех .

Не се срамувай да питаш , тук има много хора които се връщат от там на където ти си тръгнал! :да:


Потребителски аватар
hell4hustlers
Мнения: 36
Регистриран на: Нед 30 авг 2009 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот hell4hustlers » Пет 21 окт 2011 8:34


мерси за инфото. един приятел има сервиз и се занимава с нафти на фолксваген от години. отивам при него да видим кво ще става с тая кола. ще пиша после да кажа какво е станало.


Потребителски аватар
hooligan_sk
Модератор
Модератор
Мнения: 7854
Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
Двигател: EA113
Местоположение: София

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот hooligan_sk » Пет 21 окт 2011 8:40


Неспокойната работа на двигателя при студен старт идва от много неща. Мога да посоча разнебитен маховик. Тракането най-вероятно е от обтегача на пистовия ремък, който се разбива когато тресчотната ролка на алтернатора блокира. Следователно тези 2 неща си ти влизат в обслужването. Освен тях - ангренажа и всички ролки при него(4бр), самият пистов ремък, всички филтри, масло обезателно и тн и тн... който го е страх от поддръжка, да не си купува ТДИ :Mr Green Fun


Потребителски аватар
hell4hustlers
Мнения: 36
Регистриран на: Нед 30 авг 2009 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот hell4hustlers » Пет 21 окт 2011 11:10


на колата и е заяло турбото и клапана n75 неработи добре. в понеделник ще чистя турбината и колекторите и ако има нужда ще сменям геометрията с нова. ще сменя и клапана и всички маркучи. като е студен и го запаля от щеката на маслото излиза налягане, това нормално ли е?


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8369
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот Stivi » Пет 21 окт 2011 23:18


hell4hustlers написа:на колата и е заяло турбото и клапана n75 неработи добре. в понеделник ще чистя турбината и колекторите и ако има нужда ще сменям геометрията с нова. ще сменя и клапана и всички маркучи. като е студен и го запаля от щеката на маслото излиза налягане, това нормално ли е?


Само ако картерната вентилация е тотално запушена иначе не е нормално ! А геометрия няма как да смениш понеже това е част от турбото и не се сменя а само се почиства виж си и актуатора /това дето мести геометрията/ дали работи както трябва !


Потребителски аватар
hell4hustlers
Мнения: 36
Регистриран на: Нед 30 авг 2009 15:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: gabrovo

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот hell4hustlers » Вто 25 окт 2011 15:46


Реших си проблема. Остава само че със 6 литра нафта минах 65км смесено каране


Потребителски аватар
ceneto
Мнения: 127
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 8:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Kак по-добре ще се раздвижи геометрията на AHF?

Мнениеот ceneto » Пон 17 авг 2015 20:28


Дойде време да изтупам от прахта тази стара тема.
Имам бууст метър и забелязах, че напоседък започна да пренадува 1.8 бара и не разтоварва - съответно връщам газта щото ме е страх да не прецакам нещо.
Миналата седмица на извън градско на едно изкачване ми влезе в сервизен режим - не бях настъпал педала на 100%
оборотите бяха към 3000 и 1 бар на манометъра явно компютъра е искал по-малко.
Турбината е bv39 borgwarner и е на 5 години, като досега не е чистена и е карана предимно градско - при нея актуатора е като шпилка и понеже преди 2 години го сменях и тогава имах проблеми с настройката реших да пробвам да го настроя и го удължих сега прави към 1.3 бара и после леко разтоварва, но до 2000 оборота няма никой.
Зачетох се в темите и попаднах на тази, ако пробвам да карам настроена с дългото лостче, няма ли ситуацията да е същата,
като откачен вакум маркуч от n75 до актуатора и да пробвам да я продухам така?

Утре съм решил да сваля само актуатора и да видя как е. Когато я закача на vagcom и дам аутпут тест 11 канал
за да засмуче лостчето на актуатора трябва да му помогна с пръст, после се връща само.
Проверих и вакумите от тамдем помпата вада 0.9 бара а от n75 имам 0.5 бара, съпротивлението е 18.5 ohm.
Как да проверя дали колата е настроена на автомат и дали имам чип?
Някои ако има някакви предположения извън зададените въпроси, ще съм благодарен да ги напише.
p.s. колата не пуши, не харчи масло и е икономична аз и не я настъпвам много
единствените извесни проблеми по двигателя са хлабав и леко омаслен щуцер на тандем помпата и
тропащи повдигачи



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: simo7 и 52 госта