Мит ли е икономичността на дизела зимата

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Потребителски аватар
vesko-vento
Мнения: 43
Регистриран на: Пет 16 яну 2009 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София обл.

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот vesko-vento » Пет 28 окт 2011 17:37


SSS666 написа:Драги ми колеги икономията на дизела идва най вече от така наречената не регламентирана нафта ( демек на черно ) ако ще зареждаш дизел по 2.50 лв. няма икономия . аз за 4 год. на бензиностанция съм зареждал само веднъж , като я купих. Е на черно цената също върви на горе започнах от 1.20 лв. и вече днес я платих на 1.70 лв. , сърцето ме заболя а ако трябва да дам 2.50 ще умра сигурно. Сега някой ще кажат кой знае каква е нафтата , риск винаги има , аз 4 год. работя само с един доставчик и нямам проблеми за това му имам доверие вече и от друго място не вземам даже и да е по на далавера . Като мяташ евтината нафта с туби в резервоара изобщо не ти пука за разхода , аз като съм я вземал на 1.20 в студените зимни дни съм я палил после отивам на кафе и след 40 мин. като се върна в колата е топличко и приятно за каране

:да: само че аз я взимам на 1,80 и за 4 год. съм минал 120000км с 1Z мотор,само от разликата(средно по 70ст на литър)колата се е изплатила-120000 по 6/100=7200литра по 0.7лв= 5040лв аз за толкова купих колата




Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот vaiper 1 » Пет 28 окт 2011 18:06


Темата маи се изчерпи :beer Нема перфектни работи в живота всеки си е саибиа на дюкяна :Mr Green Fun


Потребителски аватар
S BeNziN v KruVtA
Мнения: 68
Регистриран на: Сря 14 май 2008 13:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот S BeNziN v KruVtA » Пет 28 окт 2011 20:13


:да: само че аз я взимам на 1,80 и за 4 год. съм минал 120000км


Колега, дай да купя 1-2 туби нафта на 1,80 като има :beer


Потребителски аватар
bkunev
Мнения: 402
Регистриран на: Пет 09 май 2008 22:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Габрово

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот bkunev » Пет 28 окт 2011 20:49


Икономичността е мит, подкрепен с цифри eusa


bojilov11
Мнения: 69
Регистриран на: Чет 09 сеп 2010 17:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот bojilov11 » Пон 31 окт 2011 4:35


Като цяло е мит икономичността на автомобилите през зимата. Колеги,не съжалявайте,че печките ви горят 7-8/100 през зимата. Ако карате автомобил с аналогична мощност на бензин,мисля,че коментара е излишен (11-13/100). Ако е с газов инжекцион,пак на късите разстояния ще си карате само на бензин,отново зле. Влезте във раздела за газови уредби и ще видите колко колеги се оплакват от разход в порядъка на 13-14/100 газ,зимно време. Не забравяйте,че не само на tdi му е студено зимата,но моята поне върви повече в това време,не знам за вас :lol:


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот FELIPE » Нед 20 ное 2011 18:32


Горе-долу месец мина от поста ми,днес имах работа на малко по дълъг път(иначе си я карах само до работата) и ми заби на 120 км/ч,някакви идеи как да се размина със свалянето на турбото,четох идеи да се махне вакуума управляващ актуатора,дали ще стане?
@аси сега остана всеки път като се съберат няколко седмици само градско каране геометрията да се зацапва,ами в Асеновград просто няма къде да я режа до 3500 оборота,то и по пътя до Пловдив трудно се дигат тези обороти за дълго,пък и длъжен ли съм, искам да я карам леко и кротко,баси и колата,майко мила :banghead: -TDI scare върха на автомобилната мисъл.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот stefan4o » Нед 20 ное 2011 18:37


А, като си спомня с какъв мерак я купи :roll:
Сега на въпроса ти: причините може да са доста, но вероятно влиза в сервизен режим. Това може да се установи с ваг-ком. На нашите пасатора имаше такъв проблем. Писах на колегата ифидик, дали мога да пратя майка ми при него до Варна да погледне колата. Той ми отговори съвсем шеговито, че ако успее да стигне до Варна, няма смисъл да я гледа или нещо такова. За наше щастие се оказа прав. Посъветва ме да опитаме първо с "продухване" на магистрала. Посъветвах майка ми като пътува за Бургас да я кара само на високи обороти, като имах предвид да кара предимно на 4-та предавка... а тя не ме разбрала и развивала някакви скорости 170-180, че и нагоре километри по магистралата, разбира се на 5-та (преди това пък баща ми ми демонстрира отсечката Ст.Загора-Казанлък как се лети по завоите със 130-140км/ч, за да ми покаже, че "нищо й няма на колата бе, Стефане"). Но факт е, че от тогава досега колата не е забивала муцуната, а станаха може би 3-4 или повече месеца mhihi
Смея да предположа, че и при теб е подобна ситуацията, понеже от тая тема разбрах, че караш колата на къси разстояния студена... което предполага такива проблеми. :beer Първо опитай с поотпушване с помощта на педала на газта :Mr Green Fun

Последна промяна от stefan4o на Нед 20 ное 2011 18:44, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8372
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот Stivi » Нед 20 ное 2011 18:41


FELIPE написа:баси и колата,майко мила :banghead: -TDI scare върха на автомобилната мисъл.


Ами какво ще кажеш за всички нови дизели с филтри за твърди частици дето трябва периодично да излизат на извънградско и да карат десетина минути поне с 80 за да ги издухат и да угасне ламБата вътре ! TDI то си е перфектен двигател а това че е забил не значи че задължително трябва да му сваляш турбината :idea:


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот tdi_20yare » Нед 20 ное 2011 18:45


FELIPE написа:Горе-долу месец мина от поста ми,днес имах работа на малко по дълъг път(иначе си я карах само до работата) и ми заби на 120 км/ч,някакви идеи как да се размина със свалянето на турбото,четох идеи да се махне вакуума управляващ актуатора,дали ще стане?
@аси сега остана всеки път като се съберат няколко седмици само градско каране геометрията да се зацапва,ами в Асеновград просто няма къде да я режа до 3500 оборота,то и по пътя до Пловдив трудно се дигат тези обороти за дълго,пък и длъжен ли съм, искам да я карам леко и кротко,баси и колата,майко мила :banghead: -TDI scare върха на автомобилната мисъл.

Ами изпрати си турбината в Меи-варна поне да ти я изчистят като хората,защото и майта я чистиха ей тъй на майтап,ама пак блокира,после я дадох в Мей и вече доста месеци няма грижи,от там ми казаха че е хубаво тази профилактика да се прави 1 път годишно,чистенето е 100лв,ако им я оставиш свалена...Чувам че им пращат турбини по куриер за ремонти и чистене от цяла българия,мисля че са номер 1 за варна тея луди даскали от Мей,просто имат нужните машини тея инжинери...Ама как да няма каде да я изрежеш на 3-та и 4-та много странно,по пътя за Пловдив ни изпреварваха с доста голяма скорост.... :talk:


tdi_20yare
Мнения: 282
Регистриран на: Съб 05 дек 2009 13:52
Автомобил: audi a3
Двигател: asz+brezel
Местоположение: варна

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот tdi_20yare » Нед 20 ное 2011 18:50


stefan4o написа:А, като си спомня с какъв мерак я купи :roll:
Сега на въпроса ти: причините може да са доста, но вероятно влиза в сервизен режим. Това може да се установи с ваг-ком. На нашите пасатора имаше такъв проблем. Писах на колегата ифидик, дали мога да пратя майка ми при него до Варна да погледне колата. Той ми отговори съвсем шеговито, че ако успее да стигне до Варна, няма смисъл да я гледа или нещо такова. За наше щастие се оказа прав. Посъветва ме да опитаме първо с "продухване" на магистрала. Посъветвах майка ми като пътува за Бургас да я кара само на високи обороти, като имах предвид да кара предимно на 4-та предавка... а тя не ме разбрала и развивала някакви скорости 170-180, че и нагоре километри по магистралата, разбира се на 5-та (преди това пък баща ми ми демонстрира отсечката Ст.Загора-Казанлък как се лети по завоите със 130-140км/ч, за да ми покаже, че "нищо й няма на колата бе, Стефане"). Но факт е, че от тогава досега колата не е забивала муцуната, а станаха може би 3-4 или повече месеца mhihi
Смея да предположа, че и при теб е подобна ситуацията, понеже от тая тема разбрах, че караш колата на къси разстояния студена... което предполага такива проблеми. :beer Първо опитай с поотпушване с помощта на педала на газта :Mr Green Fun

Мен пък същия колега ми отвори капака пипна турбината и каза че няма смисъл да я пробва,защото е блукирала и при едно хубаво продухване както казваш,може и да остана без турбина,защото пренадува....После я изчистих в Мей,и колата цепи до червените сектори без спад или забиви.... :bishop


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19326
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот stefan4o » Нед 20 ное 2011 18:52


Явно се касае за различни неща в двата случая. Или твоето е било доста по-напреднал стадий :Mr Green Fun Мисля, че за толкоз километри вече турбината трябваше да е във вечните турбинни полета mhihi


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8372
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот Stivi » Нед 20 ное 2011 18:55


tdi_20yare написа:от там ми казаха че е хубаво тази профилактика да се прави 1 път годишно,чистенето е 100лв

Как не са казали всеки месец направо се чудя,нали трябва да има оборот mhihi
А по темата за забиването,до скоро си мислех че няма как с уста да пробваш дали работи актуатора,но при последната профилактика преди зимата реших да пробвам. Откачих маркучето от N75 и пробвах да засмуча за да видя дали мърда актуатора и за моя изненада с 2-3 засмуквания успях да го докарам до най-долно положение и да стой там докато отпусна ! Така че това е лесен начин да се види дали е забила геометрията или по-скоро дали работи актуатора понеже за геометрията е ясно - ако не може да помръднеш актуатора с пръст въобще значи е забила зверски понеже самия актуатор да клеяса толкова че да не може с натиск да го раздвижиш е почти невъзможно според мен !


Потребителски аватар
FELIPE
Мнения: 1740
Регистриран на: Нед 24 апр 2005 19:51
Автомобил: VW Bora 2002
Двигател: ASZ
Местоположение: Асеновград

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот FELIPE » Нед 20 ное 2011 19:22


:( А бе не мога да свикна с дизел и това си е,има една несигурност,примерно преди всеки по-дълъг път трябва да я пробвам дали не влиза в авариен режим,иначе трябва да се мъкна със 100,варианта с трошенето на турбото и влизане на масло в двигателя също е доста апокалиптичен и може да се случи по всяко време,лошото е,че с такова високо ниво на оборудване са много малко Бори в България и дори да я продам просто няма да мога да взема аналогична бензинова.
П.П.Аз като ви писах в моята тема за актуатора дали ми е за смяна,че майстора го пробва с уста дали мърда вие се бъзикахте :D ,лошото е,впрочем не е толкова лошо де,че ако не помръдва има вариант и мемраната му да е спукана,това освен геометрията.
Иначе в интерес на истината колата не е забивала от тогава,когато го смениха(актуатора) юли месец.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8372
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот Stivi » Нед 20 ное 2011 20:33


FELIPE написа:че ако не помръдва има вариант и мемраната му да е спукана,това освен геометрията.


Е тя ако мембраната е спукана ще си смучеш като ромка на околовръстното /понеже отгоре не е херметично/ и ще е ясно че няма вакум,няма да набедиш геометрията в този случай :Mr Green Fun


Потребителски аватар
Euler
Мнения: 102
Регистриран на: Сря 28 сеп 2011 23:45
Автомобил: Passat Variant B7
Двигател: 2l TDI 4motion DSG 130kW
Местоположение: София

Re: Мит ли е икономичността на дизела зимата

Мнениеот Euler » Пон 21 ное 2011 1:45


Доколкото знам и от личен опит, малките бензинови двигатели рязко увеличават разхода зимата (особено на къси разстояния), а тук всички ги препоръчвате :shock
Имам голфче 2 с 1.3 мотор, който зимата градско качва почти два пъти разхода.

А на автора на темата му се чудя какво толкова има да му се свиква на дизела? Пускаш си музиката и даже забравяш, че караш нафтова печка. А и си е друго да отидеш до морето с кола близо тон и половина и 100++к.с. с разход под 5л на сто :)
Аз специално от два месеца карам дизел, навъртях към 3000км и съм доста, доста доволен



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта