Двигателят тресе на празен ход, къде може да е причината?!

Техническа и сервизна информация за Golf, Vento, Jetta и Bora
Потребителски аватар
GT_power
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
Автомобил:
Двигател: 1.8T
Местоположение: София

Двигателят тресе на празен ход, къде може да е причината?!

Мнениеот GT_power » Съб 09 сеп 2006 20:21


Привет, колеги!
Моторетката е AFT, 101 кс. Значи, на празен ход целият двигател вибрира и то сериозно :shock Иначе оборотите са стабилни, не играят. При подаване на газ и вдигане на оборотите докъм 1100 двигателя се успокоява и не вибрира. Къде да търся причината, какво може да е :?: :!:
И още нещо: инжекционната помпа се чува осезаемо как работи?! Това нормално ли е или е проблем и доколко сериозен :?:

ps: Извинете ме ако въпросите са ми лаически ама скоро взех колицата и не съм много запознат (да не кажа въобще) с този двигател :oops:




Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Съб 09 сеп 2006 20:22


На колко са ти тия стабилни обороти? 600, 800? Тампони на двигателя прегледал ли си?


Потребителски аватар
GT_power
Мнения: 159
Регистриран на: Пет 21 яну 2005 12:35
Автомобил:
Двигател: 1.8T
Местоположение: София

Мнениеот GT_power » Съб 09 сеп 2006 20:28


Ами около 900, колкото си е нормално, мисля. Докато е студена и автоматичния смукач държи високи обороти, няма проблем. Загрее ли и паднат оборотите тресе.
А за тампон и аз си мислих - нали отпред има един голям - та той направо подскача от вибрациите. Дали е от него? Един познат гледа и предположи, че е от кабелите на свещите или отнякъде дърпа въздух?!


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Съб 09 сеп 2006 20:31


Ако беше от кабелите на свещите или дърпаше въздух, оборотите нямаше да са стабилни, а и щеше да прекъсва и във високите обороти. Как ти е разхода? Ако е по - висок, може и да има някакъв такъв проблем, но ме съмнява. А за да разбереш дали е от тампона на двигателя, трябва обстойно да го огледаш - дали не е напукан, опечен, сещаш се - остарял от времето и от употреба. Най - добре да го погледне някой, който разбира. Успех :да:


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Съб 09 сеп 2006 21:39


както каза dobrinb, погледни си тампоните, а за бензиновата помпа и моята се чува в началото след като запаля за малко, но след това нея чувам ( за сега ).


Потребителски аватар
Милослав
Мнения: 3648
Регистриран на: Сря 29 мар 2006 11:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Милослав » Съб 09 сеп 2006 22:06


Тъкмо вчера си мислех да ви запитам за същия проблем....
И при мен е така.Тампона ми се струва ОК ама май тр да си го види някой който разбира.
Със сигурност има проблем защото при мене друса като току що запален дизел ама от най- старите...Вътре в купето тресе, а оборотите не мърдат.
Само дето при мене си тресе постоянно и при загрята колата, което ме притеснява...
Май трябва да се ходи на майстор преди зимата...


Потребителски аватар
kav4o
Мнения: 921
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 23:27
Автомобил: VW Golf MK2
Двигател: ABF 1988
Местоположение: Разград/Русе,club ProStreet

Мнениеот kav4o » Съб 09 сеп 2006 23:39


Щом при по-високи обороти не тресе,сигурно оборотите са ти прекалено ниски(под 800) или тампоните са за смяна,а може и комбинация от двете:)


Потребителски аватар
Plamen_RI
Мнения: 1724
Регистриран на: Пон 03 юли 2006 21:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Plamen_RI » Съб 09 сеп 2006 23:45


Значи колега, хващаш някой якичък познат да ти разклати мотора със ръце :lol: а ти през това време наблюдаваш внимателно тампоните, най-удобно е на канал, ама и иначе става. Ще гледаш за нередности, обикновено се сцепват. Аз мойте пущини ги смених, ама не ми тресеше мотора при работа, просто ги видях че са свършили по посочения "метод" :lol:

Айде успех!!


Потребителски аватар
mishu
Мнения: 607
Регистриран на: Пет 27 май 2005 16:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот mishu » Нед 10 сеп 2006 17:32


Имах абсолютно същия проблем (и аз съм с АФТ). Държеше малко под 900 оборота(което е малко, трябва да са 950) и тресеше на празен ход. Даже прекъсвача ми се включваше на 5000 об/мин. Оказа се някво сцепено маркуче 5 см. Смених и всичко заспа. И прекъсвача се оправи. Успех!


ПС - А за проверката на тампоните има един хитър начин. На полусъединител и спирачка подаваш газ. Така мотора се натоварва и напряга тампоните и по този начин можеш да видиш кой е за смяна.


Потребителски аватар
IvanMan
джедай
джедай
Мнения: 10432
Регистриран на: Пон 23 май 2005 15:12
Автомобил: Golf 7 TDI Estate BlueMotion
Двигател: CRLB
Местоположение: София

Мнениеот IvanMan » Нед 10 сеп 2006 17:38


950 оборота на празен ход ми се виждат много, моя като загрее е на 850 и не тресе.


Потребителски аватар
Voodoo
Мнения: 120
Регистриран на: Вто 21 мар 2006 20:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот Voodoo » Нед 10 сеп 2006 17:52


Огледай за сцепен мъркуч ,при мен оборотите играеха след като загрее само на празен ход от сцепен маркуч ,а от там трупаше и грешки


Потребителски аватар
mishu
Мнения: 607
Регистриран на: Пет 27 май 2005 16:14
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот mishu » Нед 10 сеп 2006 19:31


handycam написа:950 оборота на празен ход ми се виждат много, моя като загрее е на 850 и не тресе.

Трябва да погледна как беше разграфен оборотомера. Може и толкова да бяха. :oops:


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот andro_ » Нед 10 сеп 2006 21:51


На моето АФТ празния му ход без включен климатроник и светлини,на загрял двигател е точно 880 оборота.Можеш да ги провериш ето така:
http://vwclub.bg/articles.php?id=11


Zax
Мнения: 13
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 19:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна

Мнениеот Zax » Пон 11 сеп 2006 20:11


Имах и аз проблеми с тресене, но при потегляне главно и се оказа комплекс от 2 причини - счупен тампон и после съединител за смяна. Предполагам че второто е довело до първото. Ако е на празен ход по-вероятно ми се струва тампонна работа.


Потребителски аватар
slavi tsvetkov
Мнения: 936
Регистриран на: Нед 19 мар 2006 21:46
Автомобил: 2023 VW TIGUAN ELEGANCE
Двигател: 2023
Местоположение: Harlow, UK
Контакти:

Мнениеот slavi tsvetkov » Пон 11 сеп 2006 20:58


При мен има6е същия проблем на 1.8АБС и се оказа сцепен маркуч на сервото



Върни се в “Golf, Vento, Jetta & Bora”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: apolon, Bing [Bot] и 75 госта