
Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 09 яну 2011 4:18
- Автомобил: VW Polo 86c
- Двигател: 1W
- Местоположение: Dobrich
Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988
Здравейте! Търсих същата или подобна тема и не можах да открия. Извинявам се ако вече има такава тема. Нека се първо се похваля с това, че от около седмица съм горд собственик на Поло 1,4 дизел 1988г. Понеже скоро се очаква застудяване, а и идва и зимният сезон, отидох на сервиз да ми замерят антифриза. Е, не можаха течността има цвят на боза и нищо не се видя. Посъветваха ме да си източа антифриза, да промия с вода и да налея нов. Всичко добре, но не виждам пробка на радиатора и не знам от къде да го източа. Четох теми, че става на някои модели чрез развиване на най- ниското съединение на радиатора. Въпросите ми са следните: 1. Ако развия това съединение, то всичкият антифриз ли ще изтече; 2. Има ли начин всичкият да изтече; 3. Как точно става обезвъздушаването на системата след това (промиване с вода и т.н.); 4. Какъв антифриз бихте ми препоръчали. Благодаря предварително на всички.
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988
Щом ще промиваш, какво значение има дали е изтекъл всичкият антифриз...?
Трябва ти чешма и маркуч. Откачаш дебелите маркучи от радиатора и като изтече антифризът пускаш водата да тече през горния отвор на радиатора, докато през долния не започне да излиза чиста вода. После откачаш от двигателя тънкия маркуч, който идва от казанчето за антифриза. Ако казанчето ти е мръсно може да го свалиш и да го измиеш и него. След това откачаш дебелия маркуч от термостата и сваляш и него (термостата), за да не го задръстиш с боклуци. Предварително си купи О-пръстен за термостата, за да го смениш. Пускаш през горния дебел маркуч водата да влиза в двигателя, докато отдолу започне да излиза чиста. Сглобяваш системата, Пълниш антифриз концентрат и доливаш с дестилирана вода. Сипвай бавно на тънка струя, за да се изгони добре въздуха. Като напълниш казанчето догоре, започни да стискаш дебелите маркучи, докато спре да се чува излизане на въздух. Като падне нивото в казанчето долей пак до горе и завърти ключа, но без да палиш - колкото да развърти леко двигателя. Долей пак, запали и изгаси. Пак долей, запали и остави да работи 5-6 секунди. Долей но вече до белязката Max на казанчето. След това покарай без капачка на казанчето, като доливай ако има нужда. Когато загрее двигателя на 90С долей до Max, сложи капачката и си готов.

-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988
Последните две изречения в поста преди моя,те съветвам ДА НЕ ГИ ПРАВИШ,АМА НИКОГА!Останалото е правилно! Долей като изстине мотора за последно и не карай без капачка!
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988
lion_heart002 написа:Последните две изречения в поста преди моя,те съветвам ДА НЕ ГИ ПРАВИШ,АМА НИКОГА!Останалото е правилно! Долей като изстине мотора за последно и не карай без капачка!
Аргументирай се колега, защото на моята кола съм го правил няколко пъти по този начин и не съм срещал никакъв проблем.
-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988
Никога не се знае,дали няма да попилееш водата по мотора и да го прегрееш ако караш без капачка,случвало ми се е на голф 2!Мотора после беше за гарнитура на главата,колкото до второто,студена вода на топъл мотор-може да е равно на спукан блок!
-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988
lion_heart002 написа:Никога не се знае,дали няма да попилееш водата по мотора и да го прегрееш ако караш без капачка,случвало ми се е на голф 2!Мотора после беше за гарнитура на главата,колкото до второто,студена вода на топъл мотор-може да е равно на спукан блок!
Аз не казвам да кара от Бургас до София с отворена капачка, а колкото да му загрее двигателя - не повече от 10км при изправен термостат, като през това време да поглежда дали няма нужда от доливане. Що се касае до студената вода

-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 09 яну 2011 4:18
- Автомобил: VW Polo 86c
- Двигател: 1W
- Местоположение: Dobrich
Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988
Много благодаря за бързите отговори
. Тези дни ще направя смяната на антифриза и ще напиша какъв е резултатът. Само още едно въпросче: Как да разбера дали термостата ми е читав
(колата си загрява нормално и охлажда нормално, има мнго хубаво парно, на къс (15 км.) и на дълъг път всичко си е в норма с температурата.


-
- Мнения: 433
- Регистриран на: Пет 23 окт 2009 0:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988
Щом достига работна температура в рамките на нормалното и не прегрява, значи вероятно е читав. Ако искаш да си сигурен като го свалиш сложи го в съд с вода на котлона на печката. Като отвори измери температурата на водата - трябва да е 85С.
Последна промяна от jollycatman на Пет 09 дек 2011 9:48, променено общо 1 път.
- Adnan
- Мнения: 3536
- Регистриран на: Чет 08 фев 2007 14:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988
Казанчето на атифриза се чисти най лестно с белина.
Всичките ми опити да се правя на барман с морка сол и клатене като дърт козел върба не се получиха.
Доливаш с белина след 30 мин. и казанчето е като ново.
Разбира се казанчето трябва да е свалено!
Всичките ми опити да се правя на барман с морка сол и клатене като дърт козел върба не се получиха.
Доливаш с белина след 30 мин. и казанчето е като ново.
Разбира се казанчето трябва да е свалено!
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 09 яну 2011 4:18
- Автомобил: VW Polo 86c
- Двигател: 1W
- Местоположение: Dobrich
Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988
Благодаря за съветите
, ще ги последвам и съм сигурен, че ще има резултат.

-
- Мнения: 125
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 14:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988
има ли смисъл О-пръстена на термостата да се намаже с грес като се слага ???
-
- Мнения: 25
- Регистриран на: Нед 09 яну 2011 4:18
- Автомобил: VW Polo 86c
- Двигател: 1W
- Местоположение: Dobrich
Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988
Здравейте отново, колеги. Направих всичко, което ме посъветвахте с изключение на това да сваля термостата- беше на много тясно място, а и нямах възможност да отида на канал. Доста мътилка излезе, използвах около 10 туби по 10 литра вода. Първоначално източих антифриза. Изтече около 4 литра, след това свързах гуменото съединение и налях вода, стисках маркучите, спря да излиза въздух, нивото падна долях с вода, запалих и доливах, след това източвах. Само да допълня, че водата която наливах не беше студена а топла (т.е. на топъл двигател- топла вода). И така с 10 туби. И за последно източих водата (беше чувствително по- чиста течността, но пак мътна), изчаках да изстине двигателя, сглобих системата и налях антифриз (-60 градуса концентрат). Тук за мое голямо учудване побра само около 2- 2,5л. антифриз. Стисках съединенията спря да излиза въздух, но нивото в казанчето падна само с един пръст. Долях антифриз концентрат до "MAX" на студен двигател. Пак стисках, стисках ама нищо- стоеше си на едно ниво. Запалих двигателя да работи на място с отворена капачка на казанчето, всичко беше наред, но нивото не падаше, колата загря, макар и бавно отвори се големият кръг, но пак нивото не падна. След това покарах градско около 20км. Колата си загря нормално, държеше температурата нормално имаше си хубаво парно, спрях след това да проверя (на равно) но пак нивото си беше на "MAX" че и малко отгоре. Та въпроса ми е следният: Нормално ли е да източа първоначално около 4 литра течност, да промивам, и преди да налея антифриза пак хубаво източих, да побере само 2, 2,5л. антифриз?
Благодаря предварително за отговорите.

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988
Danko87 написа:има ли смисъл О-пръстена на термостата да се намаже с грес като се слага ???
Миии... що не?!

Ако не ти трябва и те кефи да сваляш течащи помпи - може и с коресилин да го изплакнеш


И в двата случая гумата, която не е предвидено да е маслоустойчива! ще се разложи достатъчно качествено, за да текне от там.
Същото се отнася и за всички останали маркучи по охладителната система!!!
-
- Мнения: 125
- Регистриран на: Сря 27 окт 2010 14:21
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Stara Zagora
Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988
благодаря . получил съм грешна информация



- SCALE
- Мнения: 145
- Регистриран на: Сря 22 апр 2009 14:23
- Автомобил: Seat Leon TDI 110 hp
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Варна
Re: Как да източа антифриза напълно? Поло 1,4 дизел 1988
alex0489 написа: Та въпроса ми е следният: Нормално ли е да източа първоначално около 4 литра течност, да промивам, и преди да налея антифриза пак хубаво източих, да побере само 2, 2,5л. антифриз?Благодаря предварително за отговорите.
При последните промивки е останало от водата ( тубите ) в системата и затова не събира повече.. Трябваше да промиваш с течаща ( промерно с маркуч ) вода и свален термостат . При тези промивки с туби термостата е бил затворен и не позволява да изтече всичко от системата. Лошото е , че вече си сипал антифриз който се е смесил с водата от промивките вместо с дестилирана...
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта