Въпроси относно покупката на дизелова кола

Печките са на мода. Дори и дизела да е по-скъп феновете му са много...
Kristian Radoslavov
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 24 ное 2010 22:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Въпроси относно покупката на дизелова кола

Мнениеот Kristian Radoslavov » Вто 08 ное 2011 19:41


Здравейте,
след около 6 месеца се надявам да се сдобия с първата си кола. Пускам темата толкова рано, за да знам за какъв точно мотор да се оглеждам.
Идеята ми е да купя някоя Голф 4ка 90 или 101 коня дизел и чрез смяната на турбина, чип и евентуално дюзи да постигна 150+ коня. Това ми е за цел, защото първо колата ще е по-евтина и по време на "тунинга" ще сменя консумативите по двигателя.По мой сметки така колата ще излезе по-малко от един АРЛ. От друга страна данъка ще е с около 200лв по-нисък от колкото на АРЛ-а.
Въпросът ми е какъв двигател ще е по подходящ - ГНП (90 коня) или ПД(101)? Точно такава тема не можах да намеря и за това пускам тази. Според някои ГНП е по подхоящ заради по-евтината подръжка и дюзи. И въобще има ли смисъл от тази моя идея или по-добре някой АРЛ?
Само да доотчня, че до сега съм карал и съм се интересувал повече от бензинови, затова моля да обяснявате като за начинаещи :D




Потребителски аватар
stanislav__radev
Мнения: 59
Регистриран на: Сря 06 яну 2010 2:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: dimitrovgrad

Re: Въпроси относно покупката на дизелова кола

Мнениеот stanislav__radev » Вто 08 ное 2011 20:05


ПД 101 коня няма даже не знам и дизелов мотор 101 коня да има иначе АФН-а със чип за мен е най удачния вариат...


Kristian Radoslavov
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 24 ное 2010 22:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Въпроси относно покупката на дизелова кола

Мнениеот Kristian Radoslavov » Вто 08 ное 2011 20:15


Има ATD/AXR 2000-2006 74kW, говоря за Голф 4

Последна промяна от Kristian Radoslavov на Вто 08 ное 2011 20:15, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
gr_kanev
Доктора
Мнения: 5650
Регистриран на: Пон 09 окт 2006 9:01
Автомобил: VW Transporter T5 2006
Двигател: AXD
Местоположение: Търговище

Re: Въпроси относно покупката на дизелова кола

Мнениеот gr_kanev » Вто 08 ное 2011 20:15


stanislav__radev написа:ПД 101 коня няма даже не знам и дизелов мотор 101 коня да има иначе АФН-а със чип за мен е най удачния вариат...

Има, има - двигател ATD - 74 kW (100,6 к.с., или 101 к.с. както го закръглят) от февруари 2000 г., и AXR - със същите данни, но монтиран от май 2001 (данните са от Библията на всеки Голф-аджия)
То хубаво АФН, ама той е с големия данък, а човека иска да му е евтино.
А, и още нещо - двигател АФН на Г4 няма (вярно е, че има няколко със 110 к.с., ама не са АФН, а с други кодове).


Потребителски аватар
ventotdi
Мнения: 1474
Регистриран на: Пон 29 ное 2010 18:03
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: ALH 1998
Местоположение: Русе

Re: Въпроси относно покупката на дизелова кола

Мнениеот ventotdi » Вто 08 ное 2011 20:31


на Голф 4 110-ките са AHF и ASV (evro3) ...аз съм за помпа дюза 101 коня :да:


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Въпроси относно покупката на дизелова кола

Мнениеот Stivi » Вто 08 ное 2011 20:57


Kristian Radoslavov написа: Идеята ми е да купя някоя Голф 4ка 90 или 101 коня дизел и чрез смяната на турбина, чип и евентуално дюзи да постигна 150+ коня. По мой сметки така колата ще излезе по-малко от един АРЛ. От друга страна данъка ще е с около 200лв по-нисък от колкото на АРЛ-а


И като смениш тия неща къде ще ти е икономията от данъка ?? Отделно че колата пак няма да е ARL и парите вложени за тунинга никой няма да ти ги даде при препродажба даже напротив понеже съм забелязал че поне във форума купувачите предпочитат да си купуват стокова кола а не такава "с подобрения" !


Kristian Radoslavov
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 24 ное 2010 22:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Въпроси относно покупката на дизелова кола

Мнениеот Kristian Radoslavov » Вто 08 ное 2011 21:09


Данъкът няма да се промени, защото в талона ще пише 66/74 кВ. А аз не си и представям след време да взема някакви пари на тази кола, защото тя сега ще е на 10-11 години + още 7-8 години каране...кой ще я купи толкова стара ?


bnick
Мнения: 1549
Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
Автомобил: Passat B8
Двигател: ACDF 2019
Местоположение: София

Re: Въпроси относно покупката на дизелова кола

Мнениеот bnick » Вто 08 ное 2011 21:16


Нали това ти казва колегата. По 200 лв от данък за 7-8г прави 1400-1600лв. Ти ще дадеш повече докато я докараш до АРЛ, но ще ти остане "удоволствието" от правенето mhihi


Потребителски аватар
ventostz
Мнения: 197
Регистриран на: Чет 03 юли 2008 21:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Въпроси относно покупката на дизелова кола

Мнениеот ventostz » Вто 08 ное 2011 21:24


има си и афн на голф 4 от 97 и 98 година


Kristian Radoslavov
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 24 ное 2010 22:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Въпроси относно покупката на дизелова кола

Мнениеот Kristian Radoslavov » Вто 08 ное 2011 21:43


bnick написа:Нали това ти казва колегата. По 200 лв от данък за 7-8г прави 1400-1600лв. Ти ще дадеш повече докато я докараш до АРЛ, но ще ти остане "удоволствието" от правенето mhihi


Много си прав за удоволствието :) Съмнява ме да дам повече, докато я докарам, защото тъй като гледам пазара АРЛ са 8000+, а 90 коня са 4200+. За тези 3000 лв да кажем, според мен ще има и за турбина и за чип, че и за дюзи.
Може и да греша, но нали за това е темата :)


Потребителски аватар
buller
Мнения: 2193
Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
Двигател: 1_8T AWT
Местоположение: София

Re: Въпроси относно покупката на дизелова кола

Мнениеот buller » Вто 08 ное 2011 21:48


Stivi написа:И като смениш тия неща къде ще ти е икономията от данъка ?? Отделно че колата пак няма да е ARL и парите вложени за тунинга никой няма да ти ги даде при препродажба даже напротив понеже съм забелязал че поне във форума купувачите предпочитат да си купуват стокова кола а не такава "с подобрения" !


Много правилно и на място.
Ако искаш силен дизел - търси си силен дизел. Доработките почти винаги са много по-скъпи от сток колата...
А и според мен няма нищо по-хубаво от сток ARL, а не нагаждан...
Още повече, че дори да изцедиш един 101 к.с. - в един момент ще ти писне и ще искаш още коне, а това ще излиза все по-скъпо като ъпгрейд...

Т.е. според мен е по-удачно да си търсиш кола с 250 лв. данък mhihi


Потребителски аватар
sam_boha
Мнения: 640
Регистриран на: Съб 13 мар 2010 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпроси относно покупката на дизелова кола

Мнениеот sam_boha » Вто 08 ное 2011 21:52


Не ми се иска и на мен, ама за 4000 лв. 4-ка ТДИ ще има доста неща, които да й направиш преди дюзите и турбото. /просто ще е барака/.
Дори и да я намериш читава - ще имаш да сменяш окачване, спирачки, ск. кутия (90 коньовите са обикновено с по 5, а 150 к.с. са си за 6-тица, според мен) Отделно АРЛ-то го слагат в много богато оборудвано купе, докато 90-ките са по- ... изчистени откъм екстри.
Защо не се загледаш по някой АСЗ 130 к.с. приличен вървеж, екстри ... Е данъкът е висок, но и взимаш и караш (колегата със сметките за данък и турбини е прав).


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Въпроси относно покупката на дизелова кола

Мнениеот Stivi » Вто 08 ное 2011 22:02


ventostz написа:има си и афн на голф 4 от 97 и 98 година


Да има но не от завода а от кварталния сервиз където са сменили двигателите :lol: Според джамбазите има и "тая е от последните тройка с четворков мотор" а най-интересното е че има и хора дето им се връзват на глупостите mhihi


Kristian Radoslavov
Мнения: 52
Регистриран на: Сря 24 ное 2010 22:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Въпроси относно покупката на дизелова кола

Мнениеот Kristian Radoslavov » Вто 08 ное 2011 22:10


Млад човек съм и екстрите много не ме блазнят :D Казах, че започват от 4200, не че точно такава ще взема, а и може да попадне нещо добро. Знае ли човек...
Дали от 150 коня двигател ще сменяш компоненти за Х пари, за да стане 200+ или тези компоненти ще ги сложиш направо на един 101 коня двигател - не виждам разлика. До колкото знам са на една база.
Относно окачването и спирачките не съм се интересувал честно казано, може ли малко повече информация?


Потребителски аватар
sam_boha
Мнения: 640
Регистриран на: Съб 13 мар 2010 12:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Въпроси относно покупката на дизелова кола

Мнениеот sam_boha » Вто 08 ное 2011 22:32


viewtopic.php?f=24&t=100094 малко за четене за ТДИ-тата като цяло;
Иначе най-общо за спирачките е "колкото повече коне, толкова по-големи дискове". Ако ще я помпиш - вентилирани, реномирани марки и т.н.
Окачването - подобно обяснение. На 'по-слабите" е по-меко, на по-вървящите по-твърдо. В завой със 150 не се влиза с обикновени амртизации все пак...
Разгледай проектите на Работника и Бай Илия (за тях се сещам в момента), там има интересна информация относно АРЛ и другите мотори и ъпгрейди всякакви.
Екстрите: кожени волани, "рекаро" салони, климатроници, МФА не са просто претенции... нормално е да ги имаш, все пак ще караш що-годе модерна кола, нали?! :D



Върни се в “Дизелови агрегати”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: chriss и 32 госта