Газов инжекцион - въпрос

При тази цена на горивата, все повече от нас се "газифицират". Проблеми и решенията им тук
Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Газов инжекцион - въпрос

Мнениеот KingoftheROAD » Чет 10 ное 2011 22:33


eurogas написа:Отдавна ми се върти една идея за бързо подгряване, какво ще стане ако сутрин след запалване на мотора включа няколко подгревни свещи от дизелов мотор да помагат на изпарителя ???

След това ще се изключват с термодатчик при 50 градуса, ще използвам едина водопроводна кръстачка на половин цол, антифриза ще преминава през двете дупки а на другите две ще има свещи за затопляне, това ще се свърже преди изпарителя. :да:


На мен ми се върти същата идея, и понеже си фен на рено, доколкото разбирам, от дизеловите 2,2 ДЦИ мотори, имат една подгревна джага на маркучите на входа на парното с четири подгревни свещи. Ако се намери читава таква с поне две работещи свещи, може и да стане номера, при мен генератора е 120А, 14Волта, та може и да стане номера.
Прикачени файлове
021993476-1.jpg




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Газов инжекцион - въпрос

Мнениеот kris11 » Пет 11 ное 2011 20:18


stefan4o написа:Тая идея отдавна Пешката я реализира, само че с малко по-друга цел.
Един приятел пък успя да си до/скапе акумулатора с тях. :mrgreen: И те така mhihi


ако сутрин след запалване на мотора включа няколко подгревни свещи от дизелов мотор да помагат на изпарителя ??? Има огромна разлика с Пешката . Слкед запалване на мотора - алтернатора тъпче акумулатора със заряд. Като идея не е зле.
Най- добре си е да има нагревател и да си близо до 220 В - подгряваш и тогава палиш.
Уф започват зимните мъки. Хич не ми се мисли как ще се стържат огромните джамове на Рибока / дори само 2 та предни странични. :screwy :screwy Че то тука като започва зимата първо вали поне 1 ден дъжд, преминаващ в дебел лед сутринта


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19321
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Газов инжекцион - въпрос

Мнениеот stefan4o » Пет 11 ное 2011 20:24


kris11 написа:
stefan4o написа:Тая идея отдавна Пешката я реализира, само че с малко по-друга цел.
Един приятел пък успя да си до/скапе акумулатора с тях. :mrgreen: И те така mhihi


ако сутрин след запалване на мотора включа няколко подгревни свещи от дизелов мотор да помагат на изпарителя ??? Има огромна разлика с Пешката . Слкед запалване на мотора - алтернатора тъпче акумулатора със заряд. Като идея не е зле.
Най- добре си е да има нагревател и да си близо до 220 В - подгряваш и тогава палиш.

Как точно смяташ да ги монтираш да помогнат на изпарителя? ГИ не мери ли температурата на охл.течност? Имаше една формула, която изрових за стопляне на количество вода с един градус. Бях пресметнал колко вата са нужни да стоплиш 6л. и цифрата беше много фрапираща. Ще ти кажа колко е, само да открия формулата, че не я помня как точно беше.
Най- добре си е да има нагревател и да си близо до 220 В - подгряваш и тогава палиш.

Да, това е най-добрият вариант. Виждал съм такова нещо на една кола.
Ето формулата:
А=c*m*(t2-t1), kWh , където
с - специфичен коефициент на топлоемност за веществото /от справочници/
m - масата на веществото в килограми
t2 - крайна температура в целзиеви градуси
t1 - начална температура в целзиеви градуси
Специално за водата - пример с 80 л бойлер /пренебрегваме водосъдържателя/:

А= 0,00116*80*(70-10)=5,6 кWh


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Газов инжекцион - въпрос

Мнениеот muns61 » Пет 11 ное 2011 21:14


По - интересно е колко вата са необходими, за да подгрееш изпарителя от студено до около 40 градуса. При затворен антифриз.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Газов инжекцион - въпрос

Мнениеот KingoftheROAD » Съб 12 ное 2011 9:39


stefan4o Това дето съм го показал на снимката, стои само на маркучите, срязва се маркучът на входа на изпарителя, и се бодва там тая джавка. Подгряващите свещи се връзват през релета, да се включват след като заработи генератора, и да се изключат при 60 градуса да речем, с някакъв датчик. Виждал съм да се продават във Викиват за разни температури...

Подгревател на 220В в антифриза за скандинавските държави е стандарт.
http://www.defa.com/en/html/automotive/ ... ts/warmup/

Става най-добре, ако имаш гараж и ток в него. Може да се програмира да започне да подгрява колата един час преди работа да речем, и в момента в който требе да потегляш, колата е подгрята до 60 градуса да речем, може и купето да затопля, и акумулатора да зарежда. Може и с подръчни средства да се направи, но изолацията на 220В трябва да бъде много стабилна. А зареждачката трябва да е през траф за галванично разделяне...
Още един линк

http://wup.defa.com/en/flash/film.html


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Газов инжекцион - въпрос

Мнениеот vaiper 1 » Пет 18 ное 2011 16:08


Браво колеги за подгряването сериозни момчета сте eusa Кам автора караи си колата както е настроена тиа подгреви неса лицензирани а и всяко допалнително устроиство е принудително поставено и има рискове :talk: Моето мнение е експлоатираи правилно колата а за разхода лятото ще е по малак :beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19321
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Газов инжекцион - въпрос

Мнениеот stefan4o » Пет 18 ное 2011 18:29


KingoftheROAD написа:stefan4o Това дето съм го показал на снимката, стои само на маркучите, срязва се маркучът на входа на изпарителя, и се бодва там тая джавка. Подгряващите свещи се връзват през релета, да се включват след като заработи генератора, и да се изключат при 60 градуса да речем, с някакъв датчик.

Да, на маркуча седи, ама нали през тоя маркуч се въртят едни 3л. антифриз? Аз бях го смятал по тая формула, получиха се някакви киловати...


Потребителски аватар
eurogas
Мнения: 438
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
Автомобил: Jeep
Двигател: 4.7 V8
Местоположение: София
Контакти:

Re: Газов инжекцион - въпрос

Мнениеот eurogas » Пет 18 ное 2011 20:06


Всичко съм измислил, тези коловати мога да ги редуцирам по една лично моя формула, с две думи ще монтирам една "бленда" в изходящия маркуч на изпарителя, така дебита ще спадне колкото си пожелая, като подменям диаметъра на въпросната бленда сам ще избера колко вода да премине през изпарителя.

Мисля че ако ползвам подгревни свещи с обща мощност около 1100 вата, или към 80 ампера на 14 волта, няма да застраша ел. системата на колата, имам нов акумолатор VARTA 74АЧ, при достигане на 60 градуса ето този термостат ще изключи подгряването http://www.tpetrov.com/search.php?prod=%D0%A2%D0%B5%D1%80%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82+60C+NC+RB даже съм го поръчал вече. :да:

Последна промяна от eurogas на Съб 19 ное 2011 7:02, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19321
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Газов инжекцион - въпрос

Мнениеот stefan4o » Пет 18 ное 2011 20:10


eurogas написа:Всичко съм измислил, тези коловати мога да ги редуцирам по една лично моя формула, с две думи ще монтирам една "бленда" в изходящия маркуч на изпарителя, така дебита ще спадне колкото си пожелая, като подменям диаметъра на въпросната бленда сам ще избера колко вода да премине през изпарителя.

Мисля че ако ползвам подгревни свещи с обща мощност около 80 вата, няма да застраша ел. системата на колата, имам нов акумолатор VARTA 74АЧ, при достигане на 60 градуса ето този термостат ще изключи подгряването http://www.tpetrov.com/search.php?prod=%D0%A2%D0%B5%D1%80%D0%BC%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82+60C+NC+RB даже съм го поръчал вече. :да:

Колега, сигурен ли си, че са 80 вата? Щото много малко ми се виждат за това начинание. Имай предвид, че едната подгревна свещ е около 200вата.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Газов инжекцион - въпрос

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 18 ное 2011 21:40


stefan4o написа:...Да, на маркуча седи, ама нали през тоя маркуч се въртят едни 3л. антифриз? Аз бях го смятал по тая формула, получиха се някакви киловати...


Е то това е и целта на занятието, да погрява само хантифриза дето минава през изпарителя. Две подгряващи свещи за колко време ще го вдигнат над 40 градуса да речем? Доколкото знам дизеловите подгряващи свеши дърпат около 10-12А. Мощност около 120-144Вт. Термостатът на колегата eurogas е много хитър, и даже се изкушавам и аз. scare Може да се монтира на подходящо място близо до изхода на изпарителя. И става екстра, релета за 30А мисля, че има, и предпазители също. Предполагам че и дебела маса трябва да се докара то това нещо, че то седи само на маркучите. Трябва да се види по генератора от кой извод да се вземе сигнал за релето, да включва след като генератора започне да генерира. Абе ще го долазим някой ден, ама се полека, хубавите работи бързо и лесно не стават :beer


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19321
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Газов инжекцион - въпрос

Мнениеот stefan4o » Пет 18 ное 2011 22:16


KingoftheROAD написа:
stefan4o написа:...Да, на маркуча седи, ама нали през тоя маркуч се въртят едни 3л. антифриз? Аз бях го смятал по тая формула, получиха се някакви киловати...


Е то това е и целта на занятието, да погрява само хантифриза дето минава през изпарителя. Две подгряващи свещи за колко време ще го вдигнат над 40 градуса да речем?

Да, ама същият тоя антифриз минава и през двигателя, радиаторчето на парното и т.н. Т.е. се върти от водната помпа. Това са да кажем едни 3-4литра. Ще взема характеристиката за водата, понеже на антифриза не успях да открия в нета:
По формулата: А=c*m*(t2-t1), kWh
А= 0,00116*4*(40-0)= 0.1856 кВч. Т.е. ще са нужни 190Вата, за да се подгрее вода от 0 до 40 градуса в рамките на един час. Ако поискаме това да се случи за 5 минути примерно, респективно ще са ни нужни 12 пъти повече мощност, което прави 2.22кВ мощност - или равно на 10-11 свещи за подгрев. Ако искаме това да стане в рамките на 3 минути ще са ни нужни 3.7кВт мощност.
Според мен печката, която коментират колегите в друга тема е по-доброто решение от ел.подгрева, но е и доста по-скъпо удоволствие.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Газов инжекцион - въпрос

Мнениеот KingoftheROAD » Пет 18 ное 2011 23:53


Аз водна печка имам, но тя е удобна само когато е най-студено сутрин. Всеки път да я включвам няма смисъл, че е 7 кВт (бензинова). Освен това имай предвид, че свещите само ще помагат, а двигателя ще подгрява основно. Като идеята е по-бързо да се затопли изпарителя до 60 градуса, когато изключва термостата, оттам до 90 градуса да речем двигателя по-бързо ще загрее и сам. В гаража, ако има ток, най-добре един погревател на мястото на някоя тапа в блока, с програмируем часовник правиш топъл старт. Дал съм линк по-горе, и заряд за акумулатора също хитра идея, да е винаги в кондиция.


Потребителски аватар
eurogas
Мнения: 438
Регистриран на: Пон 05 апр 2010 10:42
Автомобил: Jeep
Двигател: 4.7 V8
Местоположение: София
Контакти:

Re: Газов инжекцион - въпрос

Мнениеот eurogas » Съб 19 ное 2011 7:11


Сгреших ватовете с амперите....ужас, мисля да опитам с около 80 ампера при 14 волта....някъде към 1100 вата, не е много, но аз неискам кой знае какво да се случи, ще се радвам ако джипката на жената която е 3000 V6 и харчи 20 литра газ, през зимните месеци преминава малко по-рано на газ, нищо повече не очаквам.

Имам десетина стари работещи и непотребни подгревни свещи, ще купя няколко ВиК тройника на половин цол, ще навия свещите в тях, малко жички и реленца.....и ще пробвам, почти нищо не съм инвестирал, нищо няма да загубя с този опит. :да:


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19321
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Газов инжекцион - въпрос

Мнениеот stefan4o » Съб 19 ное 2011 8:09


По-рано ще включва на газ, но... абе пробвай, не искам да ти чупя хатъра :mrgreen:


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Газов инжекцион - въпрос

Мнениеот KingoftheROAD » Съб 19 ное 2011 10:33


eurogas написа:Сгреших ватовете с амперите....ужас, мисля да опитам с около 80 ампера при 14 волта....някъде към 1100 вата, не е много, но аз неискам кой знае какво да се случи, ще се радвам ако джипката на жената която е 3000 V6 и харчи 20 литра газ, през зимните месеци преминава малко по-рано на газ, нищо повече не очаквам...


Би трябвало да си наясно колко ампера е генератора първо. Като минимум да е поне 120А и нагоре, щото нали знаеш, че жената ще нащтрака всичко де що свети по колата, а и зимата се стъмнява рано, да не се получи пререгрузка на генератора,и падане на напрежението, той движока е голям, и не би трябвало да го усеща много много, но все пак зависи с какъв генератор е обзаведен, и колко неща светят едновременно. Успех, и чакаме снимки и резултати. Аз мисля първо да прибарам оная джавка от рендетата, пък тогава ще действам. Иначе братушките в руския пасатовски форум са присаждали някакъв тройник в блока, от дизелов пасат на бензинов, с подгряващите свещи и тн. И цялата галимация с релетата. И казват, че по-бързо загрявал и по-бързо минавал на газ, и парното и то започвало да грее по-рано...

Колкото до скапване на мукулуматора, ако той е в добра кондиция, и генератора е доволно як, не би трябвало да има проблеми. 80А обаче ми се виждат множко, аз бих пробвал като за начало с 30-40А, просто да се види какъв ще е ефектът, и да се прецени какво би трябвало да стане при 80А, и има ли смисъл. Освен това ще се подгрява само изпарителя, не целия движок. И търсения ефект е именно върху по-ранното и устойчиво превключване на газ. При мен на студен старт зимата при -10 да речем, трябва да измина почти 10-на км. на дълъг път,докато премине на газ, и разходът на зебин е scare



Върни се в “Автогазови уредби”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта