Здравейте, колеги
след днешното ми пътуване до В.Търново си зададох някои въпроси, на които не мога да открия сам отговорите, но подозирам, че предположенията ми относно разхода може и да се окажат действителни.
Ще започна отначало. На колата си имам монтирано МФА, чийто разходомер взема информация от вакуума във всмукателния колектор. Напоследък с промяната на плочката и размера й на дифузьора ми прави впечатление, че по някаква случайност МФА отчита с доста голяма точност разхода на колата. Последното ми засичане даде реални 11.8л/100 при отчетени от МФА 12, което е доста близо до истината. Като става дума за градско каране. Правило ми е впечатление, че показанията на МФА при сравнително равен участък са доста близки до реалните - примерно по пътя до селото на баба ми и дядо ми дава почти реални цифри - средно около 8/100л., което съм засичал също.
Откъде идва чуденката ми. След днешното пътуване ми направи впечатление, че МФА показва доста ниски стойности. Средния разход за изминатите 235км от които 228 са Стара Загора - Търново - Стара Загора е 6.8л./100км. Гледайки нивото на нивомера на газта и знаейки, че газовата ми бутилка събираше доскоро 20-22л. си правя засичането и разликата е доста голяма. Съмнява ме, че отклонението идва от прекалено многото спускания, които ги минавам на включена предавка (през прохода Хаинбоаз). Както знаем, на бензин, дизел и ГИ разходът при спускане на предавка с обороти над... 1800 или 2000 води до 0 разход, карбураторите са снабдени със система за ППХ, а МПИ-тата просто изключват дюзите. Та питането ми е следното - какъв е разходът при спускане на наклон на предавка без натискане на педала на газта при АГУ? Той равен ли е на разхода при ПХ или е по-голям? Щото по тези засичания имам някакво усещане, че точно оттам ми иде голямата разлика. По мои сметки излиза, че колата е изгорила близо 10/100 за извънградско, като половината от това са спускания с вкл. предавка.
Някой може ли да внесе светлина по въпроса, щото имам усещането, че моторът засмуква доста по-голямо количество от това на ПХ, когато спускам колата с 2500 на 5та предавка.

ППХ на АГУ...
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: ППХ на АГУ...
Твоят и моят карб няма ППХ.Даже в момента го мисля как ще стане.Почти съм стигнал до решението като цяло.Колегата anrus има такъв заводски,а аз ще си направя home-made.Даже се чудя дали да не прекъсвам и газта по някакъв начин,защото така или иначе винаги имаш малко вакуум до плочката.Разход от 10/100 по баирите е супер.Моята до Габрово през Шипка с 2ма човека си удря 9,5-10,за цялото пътуване - 92км.Отделно разходомера ми на МФА-то показва винаги от 2 до 3/100,а горе стрелката никога не слиза на тези стойности 

- stefan4o
- Мнения: 19318
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: ППХ на АГУ...
Как да нямат ППХ бре, Миро, не ме карай да ти сканирам буквара за карбураторите, който имам
Там пише, че имат такава система. Как точно работи не е показано на схема, но имам някакво усещане, че е свързана с ел.магн.клапан за празния ход
ако действително на тая книга може да й се вярва, че имат ППХ.
Книгата е :
Наръчник по карбуратори от Ангел Димитров/Росен Русев, 2008


Книгата е :
Наръчник по карбуратори от Ангел Димитров/Росен Русев, 2008
- mupk0
- Мнения: 3822
- Регистриран на: Вто 03 фев 2009 11:35
- Автомобил: Mercedes Benz S202
- Двигател: C200 Kompressor
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: ППХ на АГУ...
Е добре,ама като върнеш газта,ел клапана не му се спира 12-те волта,за да прибере буталото...тоест дросела остава отворен в положение ПХ,а не ППХ.
Върни се в “Автогазови уредби”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта