преминаване от 5 към 6 степенна кутия
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: преминаване от 5 към 6 степенна кутия
AZH e бензинов мотор нали ? Със тези 115 коня и липсата на въртящ момент нещо си мисля,че няма да има хала милата по баирите
-
- Мнения: 3529
- Регистриран на: Съб 07 май 2005 3:05
- Автомобил: Golf Mk4
- Двигател: AGU
- Местоположение: София
Re: преминаване от 5 към 6 степенна кутия
Ако е бензинов кутията хич не е къса. Колегата обаче никъде не написа конкретно какъв е мотора. И даде обороти само до 4500 което е леко подвеждащо
.
Ако т'ва е 2л бензиновия атмосферен мотор - хич не го и мъчи с по-дълги предавки. Тези са му екстра.

Ако т'ва е 2л бензиновия атмосферен мотор - хич не го и мъчи с по-дълги предавки. Тези са му екстра.
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: преминаване от 5 към 6 степенна кутия
Колеги написал съм още в началото,че мотора е 2,0 115кс AZH! А дали има 2,0 дизелов мотор на ФАГ със 115 кс! И защо си мислите,че като е 115 кс няма да има мощност,все пак няма да ходя на състезание
- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: преминаване от 5 към 6 степенна кутия
Не е до конете,а до въртящия момент. Неслучайно и на бензинови мотори до 200 коня почти не слагат 6-та.
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: преминаване от 5 към 6 степенна кутия
По данните от лепенката до резервната гума като код на ск кутия оприличавам че кода е EWN
1 - 3,778
2 - 2,063
3 - 1,360
4 - 1,029
5 - 0,816
Може би 5-та трябва да е 0,805 или 0,769 ?!?!?
1 - 3,778
2 - 2,063
3 - 1,360
4 - 1,029
5 - 0,816
Може би 5-та трябва да е 0,805 или 0,769 ?!?!?
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: преминаване от 5 към 6 степенна кутия
верно си е къса тая кутиика
единия вариант е да си смениш пета скорост с 0.71 и ако сега пета е 0.81 то пета ще ти стане по дълга с около 14 процента/разделяш 0.81 на 0.71/
т.е. ако сега се движиш с 100км при дадени обороти с новата пета ще се движиш с 114 при същите обороти
единия вариант е да си смениш пета скорост с 0.71 и ако сега пета е 0.81 то пета ще ти стане по дълга с около 14 процента/разделяш 0.81 на 0.71/
т.е. ако сега се движиш с 100км при дадени обороти с новата пета ще се движиш с 114 при същите обороти
-
- Мнения: 23
- Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: преминаване от 5 към 6 степенна кутия
И така колеги реших да провам с 0.71 така че ако има някои такова зъбно колело да пише да се разберем
Пък ако не стане с 0,71 ще пробвам с 0,74 или 0.76 ще я нагодим някак си,колко му е 


- IvailoOo
- Мнения: 2086
- Регистриран на: Пет 26 мар 2010 22:29
- Автомобил: Audi A4 B7 Avant
- Двигател: 2.0TDI 8v 140 BPW
- Местоположение: Балчик
Re: преминаване от 5 към 6 степенна кутия
А няма ли да дойде много голяма "дупката" предвид другите предавки ?
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: преминаване от 5 към 6 степенна кутия
Може и да дойде, но пълно щастие няма
Лошото е при изкачване и ниски обороти.
ПП - Лятото се возих до морето с Ауди Б4 2.0 90коня бензин. Това нещо на 3000оборота на 5-та се движеше с 140-145км/ч
Не мога да си обясня какво е правилото за подбор на предавателни числа? Моята кола е с 50коня по-мощна, по-голяма, по-тежка, 4х4. На 5-та с 3000оборота съм на 100км/ч? Б4-ката до морето и обратно даде 12.5 газ със 150км/ч почти постоянна скорост. Моята с тая скорост дава между 10-11 газ
Нямам никакво обяснение 

ПП - Лятото се возих до морето с Ауди Б4 2.0 90коня бензин. Това нещо на 3000оборота на 5-та се движеше с 140-145км/ч



- stefan4o
- Мнения: 19292
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: преминаване от 5 към 6 степенна кутия
Vankata_84 написа:Може и да дойде, но пълно щастие нямаЛошото е при изкачване и ниски обороти.
ПП - Лятото се возих до морето с Ауди Б4 2.0 90коня бензин. Това нещо на 3000оборота на 5-та се движеше с 140-145км/чНе мога да си обясня какво е правилото за подбор на предавателни числа? Моята кола е с 50коня по-мощна, по-голяма, по-тежка, 4х4. На 5-та с 3000оборота съм на 100км/ч? Б4-ката до морето и обратно даде 12.5 газ със 150км/ч почти постоянна скорост. Моята с тая скорост дава между 10-11 газ
Нямам никакво обяснение
Подборът се прави на база характеристиката на мотора - кривата на макс.мощност и върт. момент. Ако твоето Ауди е 16-клапана и линията с въртящия момент е по-горе от тая на цитирания дефорсак 90 к.с. е напълно логично при 3000 оборота да си с по-ниска скорост. Това е логиката - колкото е по-бавнооборотен моторът, толкова са му по-"дълги" скоростите.
- Vankata_84
- Мнения: 270
- Регистриран на: Съб 15 яну 2011 17:58
- Автомобил: Polo TDI 9N3
- Двигател: BMS 2008 DPF
- Местоположение: до Своге
Re: преминаване от 5 към 6 степенна кутия
Добре де ама тогава защо дефорсака като се засили със 180+ на 4000оборота горе/долу си кара с разни АМГ-та по магистралата. Физически си прав колега, съгласен съм с теб на 100%. Ама на моето 16 клапаново Ауди 5-та предавка е само "идея" по-дълга от 3-та на другата кола
.
ПП - На мен макс въртящ момент ми го дават на 4500 оборота горе/долу. Един път пътувах с почти постоянни 4500оборота и колата ми (на аватара) даде под 8,5 разход. Аз освен твоето обяснение друго не мога да приема за вярно.
До автора....Колега с промяна в скоростите, или направо смяната им най-вероятно ще можеш да се движиш с по-висока скорост. Обаче теорията за по-нисък разход според мен няма да стане. Винаги увеличавайки скоростта ще се увеличава и насрещното въздушно съпротивление. При едни и същи характеристики на двигателя преди/след интервенцията просто в единия случай ще го настъпваш повече. И най-лошото е, че при продължително изкачване може да бъдеш много неприятно изненадан като ти се наложи да върнеш 4-та. Като извод на моите думи:
-ако караш извънградско ДА пробвай
-ако като мен излизаш 10 пъти годишно на магистрала не харчи пари в тази насока
Извинявам се за лекото отклонение...то беше с учебна цел

ПП - На мен макс въртящ момент ми го дават на 4500 оборота горе/долу. Един път пътувах с почти постоянни 4500оборота и колата ми (на аватара) даде под 8,5 разход. Аз освен твоето обяснение друго не мога да приема за вярно.
До автора....Колега с промяна в скоростите, или направо смяната им най-вероятно ще можеш да се движиш с по-висока скорост. Обаче теорията за по-нисък разход според мен няма да стане. Винаги увеличавайки скоростта ще се увеличава и насрещното въздушно съпротивление. При едни и същи характеристики на двигателя преди/след интервенцията просто в единия случай ще го настъпваш повече. И най-лошото е, че при продължително изкачване може да бъдеш много неприятно изненадан като ти се наложи да върнеш 4-та. Като извод на моите думи:
-ако караш извънградско ДА пробвай
-ако като мен излизаш 10 пъти годишно на магистрала не харчи пари в тази насока
Извинявам се за лекото отклонение...то беше с учебна цел

-
- Мнения: 23
- Регистриран на: Нед 18 окт 2009 9:22
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: преминаване от 5 към 6 степенна кутия
Колеги правих експерименти относно така наречената дупка и установих че,на 4-та с 2500 об като сменя на 5-та и оборотите падат с 500, същото го прави и когато на 4-та с 3000 об мина на 5-та пак падат с 500 , но това е само когато се движа по прав участък или по надолнище,но по баирите при същите опити от 4-та на 5-та оборотите падат с около 600-700. Та това ме кара да се замислям дали да не потърся 0.74 или 0.76 пред 0.71???
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: преминаване от 5 към 6 степенна кутия
diavoloto написа:Колеги правих експерименти относно така наречената дупка и установих че,на 4-та с 2500 об като сменя на 5-та и оборотите падат с 500, същото го прави и когато на 4-та с 3000 об мина на 5-та пак падат с 500 , но това е само когато се движа по прав участък или по надолнище,но по баирите при същите опити от 4-та на 5-та оборотите падат с около 600-700. Та това ме кара да се замислям дали да не потърся 0.74 или 0.76 пред 0.71???
на баир си смислиш че ти падат с повече оборотите но не е съвсем така
всъщнст няма значение дали си на равно понадолнище или на понагорнище-скоростната кутия е механика и предавателни числа
просто на баир като натисниш съединителя и гравитацията забавя колата и съответно докато превключиш от 4 на 5-та скорост колата забавя своята скорост
а ако си на голямо надолнище натискаш съединителя и съответно колата започва да ускорява от инерцията и там разликата в оборотите между отделните скорости ще е по малка
- niikoo_1
- Мнения: 3308
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 0:10
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: преминаване от 5 към 6 степенна кутия
diavoloto написа:бора AZH(2.0 116hp бензин) 4 motion възможно ли е и към кого мога да се обърна за съвет и разяснения относно интервенцията.Много къса ми се струва моята кутия може би заради 4 моушъна!?!?
С "по-дълга кутия" ще убиеш ритуално динамиката на и без това този доста муден автомобил.
Не случайно скоростите са толкова къси, защото с "дълги" няма да има никаъв ряз.
Ако сложиш дълга 5-та както ти обясниха по-напред пада на обороти м/у 4-та и 5-та предавка става много голям.
Най-добрия вариант е 6степенна кутия от бензинов двигател(2.3, 2.8, Audi S3),която също е много "къса", но имаш една предавка в повече. Недостатък, е че въпросните 6степенни бензинови кутии са доста скъпи.
Цялата интервенция може да ти стъпи ~2000лв. и тук идва въпроса струва ли си?
Дори да отвориш твоята кутия и да смениш 5та скорост пак ще се ръснеш с не малка сума, като почнеш да смяташ, масла гарнитури и т.н и т.н. тотала ти излиза все едно си отворил мотора за профилактика.

- zelkata_ok1_
- Мнения: 322
- Регистриран на: Пон 30 ное 2009 12:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: sofia
Re: преминаване от 5 към 6 степенна кутия
Колега незнам другите как са но при мен 6-степенна DQB при 3400 оборота 140км на шеста а при 5000 е 210км
Последна промяна от zelkata_ok1_ на Чет 24 ное 2011 12:19, променено общо 1 път.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта