Ами.....не, освен ако не караш Б6 или Б7.
Идеята не беше конкретно сравняване на цените между фабрично и "самоделка", а колко от избороените качества са
а) технически нововъведения,
б) неизпълними по друг начин, така че RNS510 да е единствения изход
в) дали това би било критетрии за закупуване на по-нов модел, защото той е и "по-модерен" с "по-актуална" техника (специално в засегнатите от мен точки)
Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Ето и малко расъждения по казаното от Чудомир:
Първо поздравления за това, че се занимаваш и търсиш и намираш технически решения за всяка ситуация (в случая твоята) вместо да отидеш и да изсипеш торба пари в първата фирма за подобни техники.
-Технически моменти: Моят първи Б6 беше "confort line" с RCD300. Бях купил допълнително MP3/USB модул от САЩ (за 130$) и Bluetooth Парот с дисплей (май за 300 лева). Колата нямаше MFA+ и не показваше нищо от там. Навигация от Garmin и Nokia GSM. Варианта с RNS510 които съм описал е просто няколко класа по-добър от тази комбинация. Първо съм ви излъгал неволно за резолюцията на дисплея - тя е 800х400. Второ фактът, че всичките тези няколко устройства са проектирани и произведени от един инженерен екип води до многократно по-добри резултати в технически, ергономичен и всякакъв друг аспект.Реализацията на телефона е несравнимо по-добра от който и да е "външен" bluetooth и това се усеща още при първото ползване. Да добавим и външните антени за GSM-a и GPS-a, да добавим и продължителната работа на навигацията без GPS покритие и с датчиците за завиване, скорост и ускорение на автомобила и нейни собствени, да добавим и възможностите за видео (ползвам тунери на DIETZ, които освен ТВ осигуряват и USB вход за видео), да добавим и взаимодествието ня всички "модули" на RNS помежду им (напр.навигация с телефон). За това, че много от функциите не са нови - аз писах, че философията на това устройство е "изцяло немска". Имам пред вид, че всичко поставено в RNS510 е много добре оценено, обмислено и реализирано на 100%. За разлика от напр. модерно-американският подход при който щяхме да имаме множество функции но недонаправени. Що се отняся до TMF2 (сега започва да се появява в България) - разликата между него и TMF1 (т.е. TP през RDS на повечето FM радиостанции) е от земята до небето. Нашего брата не разбира много от местните наречия на които казват на глас съобщения за катастрофи в северна Италия, южна Франция и да не говорим за фламандски, дътч и шведски. При TMF2 съобщенията са "компютърни" излизат на езика на който ви е зададен на устройството, събират се в списъци, подлежат на филтриране (напр. само задръствания по шосето което карате) и най-важното се изобразяват върху картата (и навигацията ги заобикаля ако искаме това от нея). Ами гласовото управление (на цялото устройство)? Има и други неща.
-Икономически моменти: Действително цената на RNS510 е висока, особено за нас в България (това също е немски начин на правене на бизнес). Има обаче "вторични" "aftermarket" законни източниции чрез които може да се снабдите с такова устройство, както и множество фирми, които произвеждат разнообразни модули за RNS510. Моята навигация е купена точно така и то от България. Преди 3 г. струваше 2000 лева. Сега цените са такива каквито е посочил колегата преди мен. До момента на излизане на в.8 на картата на VW за Източна Европа нямаше никакъв здрав смисъл да си купиш в България такова устройство. Сега нещата изглеждат по съвсем друг начин (лошото, че в Порше още не знаят, че съществува пълно покритие на България и версия 8 ). Не бива да имаме съмнение, че от VW контролират и "направляват" както вторичните пазари, така и разработчиците на допълнителни модули. Това е друг начин за евтина продажба на продукция без да я позиционираш надолу (и без отговорности). Що се отнася до обновявания и карти. Има известен "дървен елемент", но като се замисля за последните 2 години има над 10 големи надграждания на firmware, всяка година има поне по веднъж обновяване на картите. Те са достъпни както по законен, така и по "Интернет" начин. Дано меннието ми не е прозвучало като рекламно. Аз мисля, че не съм спестявал проблемните неща на VW в този форум.
Поздрави
Първо поздравления за това, че се занимаваш и търсиш и намираш технически решения за всяка ситуация (в случая твоята) вместо да отидеш и да изсипеш торба пари в първата фирма за подобни техники.
-Технически моменти: Моят първи Б6 беше "confort line" с RCD300. Бях купил допълнително MP3/USB модул от САЩ (за 130$) и Bluetooth Парот с дисплей (май за 300 лева). Колата нямаше MFA+ и не показваше нищо от там. Навигация от Garmin и Nokia GSM. Варианта с RNS510 които съм описал е просто няколко класа по-добър от тази комбинация. Първо съм ви излъгал неволно за резолюцията на дисплея - тя е 800х400. Второ фактът, че всичките тези няколко устройства са проектирани и произведени от един инженерен екип води до многократно по-добри резултати в технически, ергономичен и всякакъв друг аспект.Реализацията на телефона е несравнимо по-добра от който и да е "външен" bluetooth и това се усеща още при първото ползване. Да добавим и външните антени за GSM-a и GPS-a, да добавим и продължителната работа на навигацията без GPS покритие и с датчиците за завиване, скорост и ускорение на автомобила и нейни собствени, да добавим и възможностите за видео (ползвам тунери на DIETZ, които освен ТВ осигуряват и USB вход за видео), да добавим и взаимодествието ня всички "модули" на RNS помежду им (напр.навигация с телефон). За това, че много от функциите не са нови - аз писах, че философията на това устройство е "изцяло немска". Имам пред вид, че всичко поставено в RNS510 е много добре оценено, обмислено и реализирано на 100%. За разлика от напр. модерно-американският подход при който щяхме да имаме множество функции но недонаправени. Що се отняся до TMF2 (сега започва да се появява в България) - разликата между него и TMF1 (т.е. TP през RDS на повечето FM радиостанции) е от земята до небето. Нашего брата не разбира много от местните наречия на които казват на глас съобщения за катастрофи в северна Италия, южна Франция и да не говорим за фламандски, дътч и шведски. При TMF2 съобщенията са "компютърни" излизат на езика на който ви е зададен на устройството, събират се в списъци, подлежат на филтриране (напр. само задръствания по шосето което карате) и най-важното се изобразяват върху картата (и навигацията ги заобикаля ако искаме това от нея). Ами гласовото управление (на цялото устройство)? Има и други неща.
-Икономически моменти: Действително цената на RNS510 е висока, особено за нас в България (това също е немски начин на правене на бизнес). Има обаче "вторични" "aftermarket" законни източниции чрез които може да се снабдите с такова устройство, както и множество фирми, които произвеждат разнообразни модули за RNS510. Моята навигация е купена точно така и то от България. Преди 3 г. струваше 2000 лева. Сега цените са такива каквито е посочил колегата преди мен. До момента на излизане на в.8 на картата на VW за Източна Европа нямаше никакъв здрав смисъл да си купиш в България такова устройство. Сега нещата изглеждат по съвсем друг начин (лошото, че в Порше още не знаят, че съществува пълно покритие на България и версия 8 ). Не бива да имаме съмнение, че от VW контролират и "направляват" както вторичните пазари, така и разработчиците на допълнителни модули. Това е друг начин за евтина продажба на продукция без да я позиционираш надолу (и без отговорности). Що се отнася до обновявания и карти. Има известен "дървен елемент", но като се замисля за последните 2 години има над 10 големи надграждания на firmware, всяка година има поне по веднъж обновяване на картите. Те са достъпни както по законен, така и по "Интернет" начин. Дано меннието ми не е прозвучало като рекламно. Аз мисля, че не съм спестявал проблемните неща на VW в този форум.
Поздрави
Последна промяна от pavel_andreev на Нед 06 ное 2011 19:15, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Сега прочетох последното съобщение от Чудомир. Ще допълня още малко.
Разбира се, че не можем и не трябва да вземем решение да сменим колата си заради нов модел навигационно и мултимедийно устройство.Можем обаче да отчетем наличието на такова устройство на приемлива или не цена, с достъпни или не софтуери и карти с добро, лошо или никакво покритие ако избираме между две нови или втора ръка коли.
По принцип електрониките и компютърните полезности и играчки навлязоха в автомобилите доста бавно и консервативно. Сега имаме налице и едно доста потребителско-комерисално залитане на повечето производители, които предлагат устройства струващи в световният индустриален свят няколко долора за по няколко стотин такива. Например замислете се как едно автомобилно авто-CD се продава от фирми като Hitachi, Sony и т.н. за 100-200лв. (прозв.цена 20-30лв) и цената на същото например във VW (но не само там) е 3000 лв. (цената на RCD510 по сервизен канал). В същото това време автомобилният производител прави всичко възможно (и харчи огромни "иновативни" средства) за да възпрепятства използваенто на устройства от други неконтролирани от него производители. Ако се замислим на тази тема, ще стигнем до много далече - например дали наистина е рационална съвременната консуматорско - "капиталистическа" филисофия на производство и дали води до развитие в правилна посока или каруцата е впрегната пред коня?
RNS510 може да се включи и на Б5 и на Б5.5. Нужни са две неща: ПЪРВО механично закрепване на 2DIN системата. Струва 15-40 евра - има фирми които произвеждат такива конзоли. ВТОРО електронен блок симулиращ (конвертиращ) поведението на CAN шината на Б6 така щото RNS-a да може да се пали гаси и управлява от автомобила. Струва мисля 75евра и се прави от фирми като DIETZ.
Разбира се, че не можем и не трябва да вземем решение да сменим колата си заради нов модел навигационно и мултимедийно устройство.Можем обаче да отчетем наличието на такова устройство на приемлива или не цена, с достъпни или не софтуери и карти с добро, лошо или никакво покритие ако избираме между две нови или втора ръка коли.
По принцип електрониките и компютърните полезности и играчки навлязоха в автомобилите доста бавно и консервативно. Сега имаме налице и едно доста потребителско-комерисално залитане на повечето производители, които предлагат устройства струващи в световният индустриален свят няколко долора за по няколко стотин такива. Например замислете се как едно автомобилно авто-CD се продава от фирми като Hitachi, Sony и т.н. за 100-200лв. (прозв.цена 20-30лв) и цената на същото например във VW (но не само там) е 3000 лв. (цената на RCD510 по сервизен канал). В същото това време автомобилният производител прави всичко възможно (и харчи огромни "иновативни" средства) за да възпрепятства използваенто на устройства от други неконтролирани от него производители. Ако се замислим на тази тема, ще стигнем до много далече - например дали наистина е рационална съвременната консуматорско - "капиталистическа" филисофия на производство и дали води до развитие в правилна посока или каруцата е впрегната пред коня?
RNS510 може да се включи и на Б5 и на Б5.5. Нужни са две неща: ПЪРВО механично закрепване на 2DIN системата. Струва 15-40 евра - има фирми които произвеждат такива конзоли. ВТОРО електронен блок симулиращ (конвертиращ) поведението на CAN шината на Б6 така щото RNS-a да може да се пали гаси и управлява от автомобила. Струва мисля 75евра и се прави от фирми като DIETZ.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Много готина темичка, която чета с удоволствие, само да спомена една приказка или истина относно последното мнение.
" Американците от НАСА похарчили 18млн долара за тестове докато изобретят химикал с мастило който да пише в условия на безтегловност.
Братушките решили проблема, като писали с молив"
" Американците от НАСА похарчили 18млн долара за тестове докато изобретят химикал с мастило който да пише в условия на безтегловност.
Братушките решили проблема, като писали с молив"

- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Колега pavel_andreev,
с голям кеф ти прочетох 2те мнения след моето. По ред на номерата, но в обратен ред:
1. За Диетц системите ми е горе-долу ясно. Не исках да си разводнявам мнението, защото тези "решения" далеч не са по джоба и желанието за селф мейд решения на средностатистическия пасат собственик. Та темата щеше да иде в грешната посока. Затова се ограничих в лаконичното
2. Ок, със сигурност има новости в RNS модела спрямо MCD, но те далеч не са толкова много и значителни, че едва ли не от VW да "са открили колелото наново" и това да оправдава цената по "сервизен канал". Да не говорим, че се подписвам тука с 2 ръце, че ако сега отида до тукашните 3 VW дилъра в радиус от няма и 10 км и им кажа, че искам да ъпгрейдна моя РНС310 на РЦД510 примерно, и те да ми кажат дали си струва парата и къде е разликата, макс. да чуя "едното може видео" или "може да свири през 2 колони повече" (не знам дали това е разликата, говоря образно). С една дума, надценката в хардуера дори не е оправдана чрез обслужване на съответното ниво, а е просто "горница маркова приемна", ако ме разбираш
3. Не знам дали се сещам кои странични канали за набавяне на у-вото имаш предвид (че може да се вземе Симфони на Шкода или там както се казваше там RCD-то?), но това няма значение. Основната ми мисъл си я уловил, а именно, че при "немския модел" и "капиталистическия начин" не е нужно всеки път като ни викнат "Оп", да трябва да скочим. Може да продължим с "молива" (на колегата Одаджийски), важното е, че информацията е приета/предадена
Мое лично мнение е, че VW (а и не само) се забравят с фирмената си политика - като почнем от сервизното обслужване и се стигне до навита за 19хх евро. Това е безумие, но мнението си е мое и не го натрапвам на никой. Да са живи и здрави фирмените флоти в Германия, дето са в дъното на всички тия смехотворни ценообразувания. Защото едно нави за 2000 евро е на месец има-няма 30 евро при 3 годишен лизинг. Затова се харчат и така.
Прав си, че темата е много по-дълбока и отива към коментар на "капиталистическия модел". Но това е прекалено обширно, нека се ограничим засега на тема Б7.
Поздрави +
с голям кеф ти прочетох 2те мнения след моето. По ред на номерата, но в обратен ред:
1. За Диетц системите ми е горе-долу ясно. Не исках да си разводнявам мнението, защото тези "решения" далеч не са по джоба и желанието за селф мейд решения на средностатистическия пасат собственик. Та темата щеше да иде в грешната посока. Затова се ограничих в лаконичното
не може да се монирата plug'n'play
2. Ок, със сигурност има новости в RNS модела спрямо MCD, но те далеч не са толкова много и значителни, че едва ли не от VW да "са открили колелото наново" и това да оправдава цената по "сервизен канал". Да не говорим, че се подписвам тука с 2 ръце, че ако сега отида до тукашните 3 VW дилъра в радиус от няма и 10 км и им кажа, че искам да ъпгрейдна моя РНС310 на РЦД510 примерно, и те да ми кажат дали си струва парата и къде е разликата, макс. да чуя "едното може видео" или "може да свири през 2 колони повече" (не знам дали това е разликата, говоря образно). С една дума, надценката в хардуера дори не е оправдана чрез обслужване на съответното ниво, а е просто "горница маркова приемна", ако ме разбираш
3. Не знам дали се сещам кои странични канали за набавяне на у-вото имаш предвид (че може да се вземе Симфони на Шкода или там както се казваше там RCD-то?), но това няма значение. Основната ми мисъл си я уловил, а именно, че при "немския модел" и "капиталистическия начин" не е нужно всеки път като ни викнат "Оп", да трябва да скочим. Може да продължим с "молива" (на колегата Одаджийски), важното е, че информацията е приета/предадена
Мое лично мнение е, че VW (а и не само) се забравят с фирмената си политика - като почнем от сервизното обслужване и се стигне до навита за 19хх евро. Това е безумие, но мнението си е мое и не го натрапвам на никой. Да са живи и здрави фирмените флоти в Германия, дето са в дъното на всички тия смехотворни ценообразувания. Защото едно нави за 2000 евро е на месец има-няма 30 евро при 3 годишен лизинг. Затова се харчат и така.
Прав си, че темата е много по-дълбока и отива към коментар на "капиталистическия модел". Но това е прекалено обширно, нека се ограничим засега на тема Б7.
Поздрави +

-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Написаното от двама ви (Чудомир и К.Одаджийски) е моето най-голямо удоволстивие за вечерта. Благодарности и поздрави.
-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
На моя Б6 имам подготовка за телефон. Какви неща ми трябват за да си го ползвам. От какво зависят, телефон, модел, производител?
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
bnick написа:На моя Б6 имам подготовка за телефон. Какви неща ми трябват за да си го ползвам. От какво зависят, телефон, модел, производител?
Каква е оригиналната музика на колата ?
Иначе по принцип трябва да имаш стойка за телефон, която обикновено поставят странично от жабката или някъде по таблото или в междинен отсек на средният подлакътник (най-луксозният вариант). Възможно е да има и bluetooth, който можеш да потърсиш за сдвояване с GSM - ще се види като VW Low или VW high или Skoda UHV или VW UHV. Паролата трябва да е 1234. Тези неща могат да се сменят с VAG COM или VAS. При сдвоен телефон всяко повикване следва да се чува през говорителите на музиката. Освент това на тавана под дясното "мрежесто" правоъгълниче трябва да има микрофон.
-
- Мнения: 1549
- Регистриран на: Съб 15 май 2010 16:27
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: ACDF 2019
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Оригинално е с RCD300 с 4 колони. Имам и стойка за телефон на таблото между жабката и средната конзола
- dobrin
- Чингис хан
- Мнения: 30039
- Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
До колкото знам, трябва ти приставка за стойката, която имаш монтирана, в зависимост от твоя телефон. Има го в сайта за ФВ аксесоари, например ето това за 110 евро.
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
borislav7 написа:Благодарности и от мен за положения труд! Лично за мен дизайна на В6 е по-добър,макар че вече "старее" прогресивно.Ако трябваше да избирам автомобил сега само по дизайн бих избрал OPEL Insignia.
Позволи ми да не се съглася с теб относно екстрата подгряване на предното стъкло.За мен е супер зимата вместо да стържа стъклото 10-15 минути в студа да включа подгряването.Случи ми се веднъж и редкия феномен да вали дъжд при минус 15 градуса.Останалите автомобили спираха поради невъзможността на шофьорите да виждат напред през замръзналите предни стъкла,докато пасатора беше като ледоразбивач.
колега изкефи ме твоя коментар
за седмицата и мен не ме кефи ръбестото фаце обаче в шоурума на пасат седнах в седмицата .шшшш верно сума екстри му набутали нищо общо с предните модели обаче нз за фейса и тоя грозен часовник на таблото дето са ги измислили немат акъл
Б5.5 си остава за мен най якото купе.ако имах и екстрите на седмицата нямаше да погледна друга кола.
-
- Мнения: 401
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Днес, подготвяйки се за следващата точка от темата, чичко Гугъл изненадващо ми поднесе едно местенце в Интернет: http://existenz55.blogspot.com/2011/11/7-passat-b7.html. На това място чевръст "писател" подвизаващ се под артистичното име eXisTenZ55 усилено прави "копи-пейст" на това което си пишем с вас тук. Коментар там уж може ама на практика не може да се постави. Някой знае ли нещо по въпроса ?
-
- Мнения: 49
- Регистриран на: Чет 26 окт 2006 20:46
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Ужас, това е страхотна подигравка. Поне да беше питал или пък да беше написал отдолу.
- PagocmuH
- Мнения: 1072
- Регистриран на: Пет 24 апр 2009 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Кукерландия
- Контакти:
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
И аз се опитах да напиша коментар но...
0 коментара:
Публикуване на коментар
Коментарът ви ще се покаже, след като бъде одобрен
Нямам думи за такива използвачи.
0 коментара:
Публикуване на коментар
Коментарът ви ще се покаже, след като бъде одобрен

Нямам думи за такива използвачи.

- Чудомир
- Мнения: 2856
- Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
- Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
- Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
- Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата
Re: Passat B7 - впечатления след 45 дена и 4000 км. каране.
Понеже няма директен майл контакт на блог страницата му напиши тук, че в срок от хх дни изискваш съдържанието да бъде махнато или да бъде линкнато към твоите постове. В противен случай имаме налице нарушаване на авторските права с всичките последствия, следващи от това.
2рата опция е да ползваш бутона "Съобщи злоупотреба" горе на страницата и да се обърнеш директно към blogspot с данни за източника на информацията, които според мен ще му дръпнат шалтера...
2рата опция е да ползваш бутона "Съобщи злоупотреба" горе на страницата и да се обърнеш директно към blogspot с данни за източника на информацията, които според мен ще му дръпнат шалтера...
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: TheEx0rcist и 48 госта