Нов член

Техническа и сервизна информация за Multivan, Caravelle и Transporter
Правила на форума
Изображение
alman
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 13 ное 2011 15:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил

Нов член

Мнениеот alman » Пет 18 ное 2011 20:12


maikomila Здравейте колеги, от днес съм съсобственик на един Т4 Транспортен, товарен, бяло и синьо :D Взехме го за фирмата да си вършим работа, колата е 92г. на 300000 км., но цената беше добра и се хвърлихме. Та първите ми впечатления от градското каране са: доста тежък съединител (карам Еспейс 3) и просто като се кача от Транспортера в Еспейса, първите натискания се плаша , че съм скъсал жило на Еспейса. Другото, което ме интересува е прецакано ключето за мигачите, съответно и за дълги и къси. В момента мигач, особенно наляво се включва с налучкване, а светлините работят само къси и присветването, щом превключа на дълги гаснат въобще. Въпросът ми е става ли ключе от Пасат или Голф примерно? Разглобява ли се това ключе и подлежи ли на ремонт? Другото което ме безпокои малко е, че показанията на таблото за темп на водата май не са в ред - колата работи почти час и едва тогава стрелката почна да се вдига и зорлем стигна до 70 гр. Парното на 10 минута сваляше дрехи в колата. От какво може да е? Същото положение и със стрелката на нафтата - седи си в червено - утре ще сипя нафта да видим дали ще мръдне. Има ли лампа за резерва в тоя бус? Мисля да разглобя таблото и да напръскам връзките с ВД40, дали е удачо? Идеята ми е , че колата е стояла дълго време без да се кара и всичко е спекло, даже имаше наченки на кошери отзад на задния капак отвътре...хаха поне мед ще има :D . Може ли да се сложи оборотомер на това чудо и от какво? В понеделник ще ходя да я обслужвам та ще видим какво още ще изкочи. Иначе ме кефи...някво тежко върви...хаха Запазена е доста за годините си и мисля, че има още доста хляб в нея. Благодаря предварително на всички, които кажат по някой съвет.




Потребителски аватар
avtohit77
Мнения: 1292
Регистриран на: Вто 08 дек 2009 20:22
Автомобил: VW T4 MULTIWAN + VW T3+T3 DOK
Двигател: AAB 2.4D 1992 + T3 1982 1.9TMTDI
Местоположение: Плевен-Елхово

Re: Нов член

Мнениеот avtohit77 » Съб 19 ное 2011 7:26


Честито колега за бусчето :bowdown .Ръчките за мигачите и чистачките стават от всички VW но от Пасат 2 са едно кам едно.ЗА таблото него пръскай с ништо.Като го извадиш отдясната страна като го обърнеш има един тример за преобразуване на тока,той е с 3 крачета одебеляваш ги със пялника за по-добра връска и всичко трябва да тръгне. :да: Оборотомер за Т4 зор но от пасат 2 дизел битрябвало да се намери.Пак добре дошъл и със здраве да си го караш :applause: .


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Нов член

Мнениеот KingoftheROAD » Съб 19 ное 2011 10:00


:welcome_to_group


Унификацията при Т4 е с пасат Б3 до 96-та, и с пасат Б4 след 96-та. Сигнал за оборотомера се взима от клема D+ или W на генератора в зависимост от производителя му. За стабилизатора на 10V в таблото с приборите сме писали и в друга тема. Ако перепайката не помогне, смяна с нов. Ако буса върви тежко, и е стоял дълго време най-добре е да се направи ревизия на спирачките на 4-те колела, да се провери дали не задържа някой спирачен цилиндър, и жилата на ръчната дали се движат добре и се връщат напълно докрай. По принцип буса има ниско съпротивление в ходовата част и в трансмисията, и би трябвало да върви леко по инерция въпреки теглото си. Погледни заводската лепенка, за да видиш какъв точно е движока, скоростите и тн. Преди да го подкараш редовно е добре да му се направи колкото се може по-пълна ревизия, за да има по-малко проблеми в последствие. Опитай да разбереш кога за последно му е сменян агренажния ремък, или по-добре направо го смени. Каквото друго неясно има, поразрови се из форума, писали сме много теми, ако там не намериш, тогава питай тук. Буса, когато е в добра кондиция е здрав като танк, и перка безпроблемно дълго време, но все пак си иска наглеждане и поддръжка навреме. Успех и късмет :да:


alman
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 13 ное 2011 15:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил

Re: Нов член

Мнениеот alman » Съб 19 ное 2011 20:06


Мерси, мерси колеги, днес се занимавах с него. Първо ходих да закачам кората защото, трябваше да се откача отдолу да видели номера на двг. в КАТ. После като хванах един контактен спрей, първо ключа за мигачите - тръгна сега работи перфектно. После, не работеше пръскалката на чистачките, пак спрей, пръскане и буксата на моторчето и о, чудо тръгна :D Не можах да се справя с плафона в кабината. Мерих с мултицет въобще не идва ток до там, свалях ключетата на вратите раздвижвах пръсках, ама нъц. След това се заех с бушоните, един по един вадене почистване защото бяха яко окислили, пръскане на въпросния спрей в гнездата и нещата се пораздвижиха. Да попитам, капака на бушоните има един квадратен отвор, който при мен явно му лисва закопчалката, дайте идея какво да сложа там да се закопчава? Ремъци и масло ще сменям другата седмица. В КАТ казаха че някакъв тампон трябвало да се смени от ляво, защото се местел целия носач :o Другото, което е трябва да сменя маншоните на полуоските и от двете страни, но това не е нерешим проблем. Поздрави и ще пиша как се развиват нещата. Като цяло ме кефи бусчето, надявам се да е читав мотора- не пуши не духа, като го закарам в сервиза ще кажат. Дали да не сменя и маслото на скоростите?


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Нов член

Мнениеот KingoftheROAD » Съб 19 ное 2011 21:18


Няма да е лошо при всички положения. Тампон отляво отпред или отляво отзад? Снимай фабричната лепенка. В сервиза кажи да измерят компресията, и ако могат и налягането на маслото при различни обороти.


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: Нов член

Мнениеот Ljubon » Съб 19 ное 2011 21:36


Дай снимки да го видим! :да:


alman
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 13 ное 2011 15:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил

Re: Нов член

Мнениеот alman » Съб 19 ное 2011 21:42


Отпред е тампона. Сетих се да питам и друго, ключът за светлините има една зелена лампичка. При запален двигател или иначе казано на контакт при първо положение светват габарити и въпросната зелена лампичка, при второ положение светват светлините и зеленото загасва. :o Не виждам логиката! При изгасен бус зеленото свети и в двете положения, като ако е на положение включени светлини остават само габаритите, така ли трабва да е?


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: Нов член

Мнениеот DA@KA » Съб 19 ное 2011 22:00


Да така е и ако ключA е в положение на фарове ,когато въртиш да запалиш светят само габаритите.Така е на всеки VW.


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Нов член

Мнениеот KingoftheROAD » Съб 19 ное 2011 22:27


Отпред са два, най-добре ги смени и двата, за да не се получи най-нефективния начин на ремонт ;) :wink:
Прикачени файлове
ScreenShot00282.jpg


Потребителски аватар
buji
Мнения: 100
Регистриран на: Вто 20 мар 2007 13:44
Автомобил:
Двигател: AXB
Местоположение: София- 0877309799

Re: Нов член

Мнениеот buji » Пон 05 дек 2011 9:07


:applause: добре дошъл във групата на vw, безавариино шофиране .!


Потребителски аватар
Vlado carata
Мнения: 6
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 19:59
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Добрич

Re: Нов член

Мнениеот Vlado carata » Пон 05 дек 2011 20:26


Здравейте аз сам нов член във форума, но се познаваме аз сам Владо с Wv carata от Добрич :)


Потребителски аватар
PACH
Bus Master
Мнения: 3093
Регистриран на: Пон 25 окт 2004 16:54
Автомобил: VW Bus T3 Syncro
Двигател: 1.9 M-Tdi
Местоположение: Бургас
Контакти:

Re: Нов член

Мнениеот PACH » Пон 05 дек 2011 21:08


Vlado carata написа:Здравейте аз сам нов член във форума, но се познаваме аз сам Владо с Wv carata от Добрич :)


Наснимай буса и го пусни в представяне на нашите бусове ;)


alman
Мнения: 19
Регистриран на: Нед 13 ное 2011 15:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Кюстендил

Re: Нов член

Мнениеот alman » Пон 05 дек 2011 22:15


Така, значи буса вече е обслужен. Нови гуми Марангони - зимни по 140лв с ДДС Масло и всички филтри сменени. Смених маншони на полуоските, долни шарнири двата ангренажни ремъци, водна помпа, 2та аксесоарни ремъци, накладки предни, ролка на ангренажа. От маншоните надолу описаното ми струваше 500лв с ДДС - мисля, че е добре. :D Сега проблем ми е бравата на страничната врата- счупена е и я отварям с мъка и мамата. Продават ли се някъде нови или да търся от морга. Другото е , че пепелника ми е счупен :D , смешно е , но не знаете в какъв филм влизам, като си запаля цигара. Слагам го на седалката, разсейвам се да си тръсна, пазя да не изгоря тапицерията... :banghead: Търсих , по моргите, оказва се, че не става от всяко VW. Майстора, като свалихме кората отдолу, видя, че тече някаква ел. водна помпа - леко сълзи. Мога ли да намеря такава? И клаксона още не мога да го оправя - ток до сирената идва, чистих клемите и сега когато е студено свири, като постопли само пука леко. Дайте идея


Потребителски аватар
KingoftheROAD
Мнения: 2486
Регистриран на: Чет 14 юни 2007 23:53
Автомобил: VW Transporter T4 1995
Двигател: ACU
Местоположение: Калояново
Контакти:

Re: Нов член

Мнениеот KingoftheROAD » Пон 05 дек 2011 23:00


Тази ел.водна помпа, е циркулационна помпа, и работи от четириконтактния датчник за водата, като се включва лятото в големите жеги, след като е загасен и топъл движока. Това се прави с цел, да не се спука главата от локално прегряване. Нова не знам, колко струва, утре ще погледна за номер по ЕТКА. От моргите не се знае в какво състояние ще намериш...


Потребителски аватар
DA@KA
Мнения: 1081
Регистриран на: Съб 24 юли 2010 18:41
Автомобил: Caravelle
Двигател: ACV 1998
Местоположение: гр.Русе

Re: Нов член

Мнениеот DA@KA » Сря 07 дек 2011 1:19


Помпата по спомен е 80лв.в Ауто+.А снимки ще има ли? :drinking:



Върни се в “T4, T5 и T6”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта