само да не си от еос матрикс

и защо написа юристи в кавички? взе ми съня сега...



Pichaga написа:Интересна тема, следя я с извратено удоволствие от началото. Бат, ти си пиши, все пак 10% от написаното от теб е вярно
само да не си от еос матрикс![]()
и защо написа юристи в кавички? взе ми съня сега...![]()
![]()
В началото на миналата година в сектор „Икономическа полиция” на столичното Осмо РУП много граждани сигнализирали, че на домашния си адрес са получили писма от две фирми за несъбираеми вземания.
Задълженията били натрупани от неплатени сметки към един от мобилните оператори. Потърпевшите заявявали, че не са сключвали договори за мобилни или фиксирани услуги с този оператор. В хода на разследването полицаите установили, че почти всички договори са сключени в офис на магазин в столичния ж.к. „Дружба”. Те провели разпити и снели образци от подписа и почерка на служителите на офиса. Констатирали, че там са изготвяни неистинските договори за мобилни услуги.
Междувременно се установило, че служителите ползвали откраднати или загубени документи за самоличност, както и данни от стари договори. Като източник на данни ползвали и търговския регистър в интернет, тъй като в повечето случаи измамените имали регистрирани фирми. Собственоръчно изписвали имената на гражданите в графа „за клиента” и полагали подписи вместо тях. Управителят на офиса поставил условие на служителите, че ако всеки месец не сключат 180 договора, ще бъдат лишени от паричните бонуси на договор. Съществувал и допълнителен материален стимул – към повечето тарифни планове към новосключените договори имало възможност промоционално да се вземат скъпи мобилни телефони на лизинг, с които се облагодетелствали работещите в офиса.
Установена била и схемата на действие на групата - при сключването на фалшивите договори се посочвал адрес за получаване на фактурата, различен от адреса на жертвите.
След като не постъпвали плащания, автоматично се начислявала неустойка по договорите. Фирмата, с която имал договор мобилният оператор, уведомявала измамените на домашния им адрес за неплатени сметки. Тогава те разбирали, че са били задължени - в много от случаите с по четири договора за мобилни и два за фиксирани услуги.
Установени са членовете на групата - управителят на магазина Х.Х. /27 г./ и продавач-консултантите М.Г. /25 г./ и Г.Н. /34 г./. Срещу тях и други служители на фирмата вече са повдигнати обвинения по чл. 310 във връзка с чл. 309, ал.1 от НК. Материалите по случаите са докладвани в Софийска районна прокуратура. Членовете на престъпната група били привлечени като обвиняеми, а техният лидер - задържан за 72 часа с постановление на прокуратурата.
За периода от разкриването на схемата със злоупотребата с личните данни на гражданите до момента в Осмо РУП са приключили или са в ход 10 досъдебни производства, а по повече от 50 предстои повдигане на обвинения. Междувременно продължават да постъпват нови сигнали от граждани от страната, които тепърва ще бъдат докладвани на Софийска районна прокуратура след приключване на предварителната проверка по тях.
maxpayne написа:...
dobrin написа:maxpayne написа:...
Според мен от цитираното от теб идва да се разбере, че в случая прав е единствено потърпевшия гражданин.
По няколко причини.
На първо място, контролът в съответния мобилен оператор трябва да липсва, за да не се установи, че именно по договори, сключени във въпросния бизнес център, липсват каквито и да е плащания. Да им светне една лампичка, че нещо там не е наред. Или може би е умишлено?
На второ място, колекторите, които придобиват едно вземане, са длъжни да установят последния актуален адрес на "длъжника", и от там нататък да започнат действията по събиране. След като установят несъбираемостта на вземането, което са придобили, да се оправят с мобилния оператор. Но най-вероятно, почти съм сигурен, в договорите за цедиране (прехвърляне) на вземанията, операторът се е застраховал именно срещу такива случаи и не носи отговорност за това. И двете активни страни по цесията (прехвърлянето) според мен са пределно наясно с тези случаи, но разчитат именно на всяването на страх у хората, срещу които предприемат действия колекторите.
Както стана ясно обаче, това няма да продължи дълго.
Vlad777 написа:Това е положението. Мобилните оператори не правят нищо, за да предотвратят измамите, защото знаят, че бат цани и сг груп се оправят с подобни казуси. Ясно е, че също така и не спазват изискването на закона да уведомят длъжника, защото явно дори не са се поинтересували на кой адрес се намира този длъжник.
И точно както тези продавачи на телефонни услуги, така и Бат цани и Сг ГРУП пък не ги интересува законно или не. Те си гонят бонуса и си имат статистика да попълват. Както могат - така.
Но както за едните, така и за другите ще дойде момент, когато ще си платят за действията си!
kraskko написа::horror:![]()
![]()
![]()
![]()
hooligans написа:Пичага, дай една снимка от тва експо с тая малка шарена количка?
Разкри половината съфорумци, а ти се криеш като мишка![]()
![]()
![]()
Дай да те видим и теб, предполагам си много готин и натокан
Bat_Tsany написа:Не знам дали знаете, но от мобилния оператор ни дават и достъп до проведените разговори (разпечатката- има интерсни неща ... а някои даже са забавни - еротичните телефони )
Върни се в “ОФФ-Топик - други”
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 43 госта