при затворен ключ съпротивлението R5 участва ли във веригата ,или източника E2 не участва ?
шунтиране на резистор?
- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
шунтиране на резистор?
Колеги ,затрудняваме една задачка по ТЕ2 ,въпроса ми е следния :
при затворен ключ съпротивлението R5 участва ли във веригата ,или източника E2 не участва ?

при затворен ключ съпротивлението R5 участва ли във веригата ,или източника E2 не участва ?
- JaDaWiN
- Мнения: 921
- Регистриран на: Пет 30 окт 2009 21:52
- Автомобил: [VW Golf 3][VW Passat B5.5]
- Двигател: [AHU 1996 ][AVF 2002]
- Местоположение: София
Re: шунтиране на резистор?
При затворен ключ си представяш веригата без R5. То не играе никаква роля. Веригата е през е2. Поне така мисля.
Поправка: Посипвам си главата с пепел - R5 участва.
Поправка: Посипвам си главата с пепел - R5 участва.
Последна промяна от JaDaWiN на Нед 20 ное 2011 14:16, променено общо 1 път.
- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: шунтиране на резистор?
искам да подчертая ,че съпротивлението на e=0 ,логично е от там да мине тока , но все пак да питам
- ktamen
- Мнения: 6360
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: шунтиране на резистор?
Ако е2 е източник на ток (не съм виждал такъв символ - признавам си) през R5 ще продължи да минава ток. По-голям ток отколкото като е отворен ключа. R5, ключа и източника образуват още един паралелен клон, как ще повлияе на тока в останалите елементи не съм много сигурен без да са дадени стойностите.
- JaDaWiN
- Мнения: 921
- Регистриран на: Пет 30 окт 2009 21:52
- Автомобил: [VW Golf 3][VW Passat B5.5]
- Двигател: [AHU 1996 ][AVF 2002]
- Местоположение: София
Re: шунтиране на резистор?
e2 трябва да е източник на напрежение.
- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: шунтиране на резистор?
източници на напрежения са
- ktamen
- Мнения: 6360
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: шунтиране на резистор?
Е значи R5 със сигурност участва. Е2 също участва, но само при затворен ключ.
Това източници на постоянно напрежение ли са? Ако са за постоянно напрежение - каква е тази индуктивност?
Това източници на постоянно напрежение ли са? Ако са за постоянно напрежение - каква е тази индуктивност?
- sportul
- Мнения: 1218
- Регистриран на: Съб 06 сеп 2008 22:12
- Автомобил: Passat B5 Peugeot 407 RHR BVM6
- Двигател: RHR Delphi DCM
- Местоположение: Варна
Re: шунтиране на резистор?
е да де аз питам при затворен ключ да ли участва , иначе са за постоянно напрежение и търсим преходните процеси в лев с реактивни елементи но това е лесно .чакам някакъв по-категоричен отговор
- LiRiX
- Мнения: 523
- Регистриран на: Пет 02 май 2008 21:10
- Автомобил: SEAT LEON
- Двигател: AUS 2001
- Местоположение: Търговище
Re: шунтиране на резистор?
Според мен R5 се шунтира и НЕ участва във веригата. Остава само е2.
Като изключен ключа, участва R5, но не и е2.
Всъщност, като отворих старите тетрадки се оказа, че при стационарен режим R5 участва (затворен ключ)
извинявам се за подвеждането.
Единствено не участва при търсене на R еквивалентно.
Като изключен ключа, участва R5, но не и е2.
Всъщност, като отворих старите тетрадки се оказа, че при стационарен режим R5 участва (затворен ключ)

Единствено не участва при търсене на R еквивалентно.

Последна промяна от LiRiX на Съб 26 ное 2011 13:09, променено общо 2 пъти.
- fox_vt
- Мнения: 2788
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
- Автомобил: Seat Toledo
- Двигател: AHU 97
- Местоположение: Велико Търново
Re: шунтиране на резистор?
От какво да се шунтира колега
щом е2 е източник на напрежение при изключен ключ той не участва но при включен ключ тока минава през R5 и през останалите съпротивления и се връща през ключа,какво толкова сложно има.

- Vasseto
- Мнения: 2701
- Регистриран на: Вто 06 сеп 2005 17:09
- Автомобил: Passat B7 Passat B5_5 Jetta V
- Двигател: CFFB AVF BXE
- Местоположение: Пловдив
Re: шунтиране на резистор?
...
P.S. Ще си го смяташ като пич тоя резистор.
P.S. Ще си го смяташ като пич тоя резистор.
Последна промяна от Vasseto на Пет 25 ное 2011 18:38, променено общо 1 път.
- ChimeyJimmey
- Мнения: 3877
- Регистриран на: Съб 01 окт 2005 8:47
- Автомобил: торанага
- Двигател: AXQ
Re: шунтиране на резистор?
И аз да се прибавя в групичката на тези, дето твърдят, че R5 си участва винаги.
Нищо, че за последен път си имах работа с ТЕ преди 10 години...

Нищо, че за последен път си имах работа с ТЕ преди 10 години...

- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: шунтиране на резистор?
fox_vt написа:От какво да се шунтира колегащом е2 е източник на напрежение при изключен ключ той не участва но при включен ключ тока минава през R5 и през останалите съпротивления и се връща през ключа,какво толкова сложно има.

- Mihailov78
- Мнения: 1112
- Регистриран на: Пет 30 апр 2010 11:15
- Автомобил: T3 Caravelle
- Двигател: DG 1900cc Petrol
- Местоположение: Sofia
Re: шунтиране на резистор?
При всички положения на ключа, R5 участва в токовите разпределения на схемата. При прекъснат ключ единствено източника на напрежение E2 не участва. Това е. 

- Skruji
- Мнения: 1150
- Регистриран на: Пет 11 май 2007 16:40
- Автомобил: Golf 6 Variant
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: шунтиране на резистор?
При отворен ключ съпротивлението R5 участва. При затворен обаче не участва, защото е2 на практика е ЕДН, а е прието, че всички ЕДН-та имат съпротивление 0 ома.
Върни се в “ОФФ-Топик - електроника, техника, обзавеждане”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 22 госта