
Въпрос за салон с подгрев
Правила на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
Натисни тук за да прочетеш Правилата на форума
- butsefal
- Мнения: 814
- Регистриран на: Вто 05 май 2009 19:20
- Автомобил: Golf 2 syncro passat B5 4motion
- Двигател: RP AFN
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Въпрос за салон с подгрев
Здравейте колеги. Както знаем в Прак@@@ер а и не само там се продават потгреви за седалки.Първоначално имах идея да си купя такива потгреви и да ги вържа към оригиналното копче на мк2. В следствие на закупуването на копчето разбрах че не е невъзможно да се вържат гореспоменатите потгреви, но няма да им работят степените. Въпроса ми към вас е може ли някой да ми каже от каква кола мога да изкормя потгряването и да го вградя в моя голфет така че да работи с оригиналното копче (включително и степените
)

- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Въпрос за салон с потгрев
Защо да не може да се включи към оригиналните копчета,мисля че не би трябвало да има проблем.Просто трябва да се знае принципа на работа на съответния бутон който ще се ползва.Проблема е че не знам ти какъв бутон ще ползваш и съответно неговата схема на крачетата,най просто би трябвало да са два варианта:
1-Бутон тип понтициометър,същото като за намалянето на осветлението на таблото.
2-Всяко краче отговаря на една от цифрите,съответно или в бутона има съпротивления за намалянето на напрежението,или се поставят отвън за по сигурно след реле.
Не мисля че има невъзможни неща,просто трябва да се вдълбаеш по надълбоко в нещата и да намериш най точното решение и съответно най безопасното
1-Бутон тип понтициометър,същото като за намалянето на осветлението на таблото.
2-Всяко краче отговаря на една от цифрите,съответно или в бутона има съпротивления за намалянето на напрежението,или се поставят отвън за по сигурно след реле.
Не мисля че има невъзможни неща,просто трябва да се вдълбаеш по надълбоко в нещата и да намериш най точното решение и съответно най безопасното

- butsefal
- Мнения: 814
- Регистриран на: Вто 05 май 2009 19:20
- Автомобил: Golf 2 syncro passat B5 4motion
- Двигател: RP AFN
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Въпрос за салон с потгрев
Ами честно даси кажане съм от капацитетите по електричарските въпроси но мога да кажа че копчето е от потенциометърен тип. иначе до кол,кото съм запознат оригиналния потгрев за голф2 си има отделна инсталация към която има и релета. От друга страна знам за потгревите който се продават че се включват принципно към запалната и евентуално иумат копче вградено в тях (не на самия кабел)... това е което знам.
- kiro rachnata
- Мнения: 558
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 18:44
- Автомобил: vw
- Двигател: бензинов
- Местоположение: в средата на България
Re: Въпрос за салон с потгрев
Мисля че това което е вътре не е копче а термо защита от прегряване защото в запалката имаш постоянно напрежение!
- low_creep
- Мнения: 478
- Регистриран на: Сря 16 апр 2008 19:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: Въпрос за салон с потгрев
Колеги гледам че искате да си слагате подгрев на седалките. Вчера един колега на работа ми каза ,че когато е работил в Словения в завода на Рено си е донесъл оригинални подгреви за седалки и сега са му излишни и иска да ги продаде.Ако решите нещо пишете и ще го питам за цена да каже 

- magician
- Мнения: 123
- Регистриран на: Съб 26 яну 2008 15:43
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
- Контакти:
Re: Въпрос за салон с потгрев
OFF
Не се ли пише поДгрев?
Май се проверява с "поДгравам"...
В предната тема питат за нИони...Идва ми да си "сцепя потника" ...
Не се ли пише поДгрев?
Май се проверява с "поДгравам"...
В предната тема питат за нИони...Идва ми да си "сцепя потника" ...
- izzmamata
- Мнения: 69
- Регистриран на: Нед 13 дек 2009 11:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: Въпрос за салон с потгрев
magician написа:OFF
Не се ли пише поДгрев?
Май се проверява с "поДгравам"...
Да не е с подгрЯвам

- Bucket
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
- Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
- Двигател:
- Местоположение: Вр/Сф
Re: Въпрос за салон с потгрев
Aз си мисля за едно просто решение за приспособяване на такива седалки.
Така ясно е, че създаването на коректно работещ и комфортен терморегулатор за афтер маркет подгревни плочи за седалки няма да е лесна задача. Обикновенно тези от Практикер са направени с нагревател и право жиците в запалката. До колкото знам, проблемът им е, че се нагряват прекалено много.
Това ми се върти е, че вместо да мерим температура в много точки и да се чудим работи ли или не....Да се направи таймерна схема с релета, може и активни компоненти (това зависи от консумираният ток естествено) И така накракто, може да се използва оригинално копче което най-вероятно е потенциометър. То може да регулира паузата за включване на седалките, ключът тук е, че известно време ще трябва да се настрои системата опитно. Да кажем позиция 1 (приемаме за слабо) включени 2минути, изключени 5минути. И така до най-силна степен примерно 5мин on, 1мин off
Това е малко груб метод, но лесен за реализация спрямо адекватен терморегулатор, защото според мен измерването само в една точка не би дало обективна температура, по-различен начин се осеща топлината на задната част на бедрата и на кръста например. Едно нещо на краката може да е комфортно на кръста не.
btw Купувам копче за регулиране на ел. седалки за Голф 3
Така ясно е, че създаването на коректно работещ и комфортен терморегулатор за афтер маркет подгревни плочи за седалки няма да е лесна задача. Обикновенно тези от Практикер са направени с нагревател и право жиците в запалката. До колкото знам, проблемът им е, че се нагряват прекалено много.
Това ми се върти е, че вместо да мерим температура в много точки и да се чудим работи ли или не....Да се направи таймерна схема с релета, може и активни компоненти (това зависи от консумираният ток естествено) И така накракто, може да се използва оригинално копче което най-вероятно е потенциометър. То може да регулира паузата за включване на седалките, ключът тук е, че известно време ще трябва да се настрои системата опитно. Да кажем позиция 1 (приемаме за слабо) включени 2минути, изключени 5минути. И така до най-силна степен примерно 5мин on, 1мин off

btw Купувам копче за регулиране на ел. седалки за Голф 3

- donotdisturb
- Мнения: 367
- Регистриран на: Нед 04 юли 2010 0:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pazardjik
- Контакти:
Re: Въпрос за салон с потгрев
И аз мисля да се впускам в това приключение , знам че оригиналните седалки с подгрев отдолу имат релета и някакъв управляващ блок и не знам каква му е ролята ... И друго ми се върти из главата копчето за регулиране не е ли потенциометър ? ако прекараме масата през него и после към ''гъзогрейката'' дали няма да може да се регулира или най-вероятно копчето ще се стопи
viewtopic.php?f=5&t=159734&hilit=%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B3%D1%80%D0%B5%D0%B2+%D0%BD%D0%B0+%D1%81%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%BB%D0%BA%D0%B8 в тази тема са обяснени как се свързват крачетата при голф 4 но никаде не се свързва реле ...

- kiro rachnata
- Мнения: 558
- Регистриран на: Съб 16 фев 2008 18:44
- Автомобил: vw
- Двигател: бензинов
- Местоположение: в средата на България
Re: Въпрос за салон с потгрев
Реле няма, бутона поема товара!
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Въпрос за салон с потгрев - малко теория
В по-старите коли, регулирането на отоплението на седалките е реализирано с превключване на реотаните, които са два - един за хоризонталната част от седалката и един за вертикалната. При едната, степен реотаните се включват последователно, при втората - успоредно. Съответно мощността се променя по формулата P = U^2/R, където P e отдаваната от нагревателите мощност, U - захранващото напрежение, а R - напрежението на товара, което от своя страна в първия случай е сумата от съпротивленията на нагревателите на облегалката и седалката Rс + Ro, а във втория 1/R = 1/Rс + 1/Rо или след преобразуване R = Rс*Rо/(Rs+Rо). Като правило двата подгревни кръга са с еднакво съпротивление и затова мощностите при различните степени са в съотношение 1 : 4. Копчето има 3 положение Lo, High и Off съответно.
В по-новите коли се използва плавна регулация на мощността, която е реализирана чрез електронна схема, най-често с ШИМ регулатор. За да не ви отегчавам отново с теория, накратко ще кажа, че принципа на регулация се състои в подаване към товара на последователност от регулируеми (с копчето) електрически импулси, като от техните параметри зависи отдаваната от товара, в случая реотана на подгряването на седалките мощност.
Схеми за ШИМ регулатори има публикувани достатъчно и не са трудни за самостоятелна реализация. Ако не се лъжа, предлагат се и готови китове, подходящи за целта. Единственият възможен подводен камък в случая е възможността неправилно подбрания или реализиран ШИМ регулатор да внася смущения в работата на аудиосистемата на автомобила.
Дано съм бил полезен.
В по-новите коли се използва плавна регулация на мощността, която е реализирана чрез електронна схема, най-често с ШИМ регулатор. За да не ви отегчавам отново с теория, накратко ще кажа, че принципа на регулация се състои в подаване към товара на последователност от регулируеми (с копчето) електрически импулси, като от техните параметри зависи отдаваната от товара, в случая реотана на подгряването на седалките мощност.
Схеми за ШИМ регулатори има публикувани достатъчно и не са трудни за самостоятелна реализация. Ако не се лъжа, предлагат се и готови китове, подходящи за целта. Единственият възможен подводен камък в случая е възможността неправилно подбрания или реализиран ШИМ регулатор да внася смущения в работата на аудиосистемата на автомобила.
Дано съм бил полезен.
- Bucket
- Мнения: 297
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 21:50
- Автомобил: Skoda O2 комби TDI BMM
- Двигател:
- Местоположение: Вр/Сф
Re: Въпрос за салон с потгрев
Сега намерих схемата на Голф 3, копчетата са потенциометри с ключ. Както се вижда има терморезистор вграден някъде в седалката и контролен блок-терморегулатор.
http://vwts.ru/electro/g3/g3_wd19.pdf
http://vwts.ru/electro/g3/g3_wd19.pdf
- enigma79
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 3268
- Регистриран на: Пет 10 юли 2009 17:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково
Re: Въпрос за салон с подгрев
Ето и от мен нещо полезно за почти всички модели от ваг групата
http://doc.vw.org.ua/electro/
http://doc.vw.org.ua/

http://doc.vw.org.ua/electro/
http://doc.vw.org.ua/
Последна промяна от enigma79 на Пон 28 ное 2011 11:43, променено общо 1 път.
- bobocamaro
- R.I.P
- Мнения: 7510
- Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
- Автомобил: Golf 3 GTI
- Двигател: 2E
- Местоположение: София
Re: Въпрос за салон с подгрев
Игрива е фабричната схема, Господа.


-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Въпрос за салон с подгрев
Има релета, поне при Golf Mk3. Намират се под седалката. Има и термодатчици в самите седалки, като от тях зависи кога дадена степен ще изключи. Лятото например, когато съм седял дълго време и съм я позатоплил, подгревът работи над 4-та степен.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта