


Проблем ли е ако настъпвам 1,9 чист дизел до 4000 оборота
-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Чет 13 окт 2011 20:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: London
Проблем ли е ако настъпвам 1,9 чист дизел до 4000 оборота
Здравейте, колеги, Имам един въпрос.. малко тъп може би - та колата ми е голф 3 с 1Y мотор искам да попитам има ли проблем ако я настъпвам по магистралата със 150-60 -това са към 4000 оборота някъде, може 4200 не съм сигурен. Говоря за поддържане на тази скорост, вредно ли е за този двигадел да работи на тези обороти, защото преди някой ми беше казал че дизел се карал максимум до 3500 и така си ми е втълпено, или това са глупости. Питам защото ми предстои прибиране от Англия и не ми се влачи със 100 поне на аутобана В Германия.
- vidinskia
- Мнения: 75
- Регистриран на: Съб 14 ное 2009 0:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Видин
Re: Проблем ли е ако настъпвам 1,9 чист дизел до 4000 оборота
Не колега няма проблеми според мен,аз си дойдох от Унгария през Сърбия по аутобана и нямаше никакви проблеми и под 150 км/h не съм падал,мотора ми е 1.9 тдй има разлика но тези мотори са направени за това да издържат дълго време на натоварване,а не като бензиновите само да ти рочат в глават и да се трошат през 2 месеца 

- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Проблем ли е ако настъпвам 1,9 чист дизел до 4000 оборота
Няма проблем ,ако мотора е изправен ! Карай смело , е не в червеното само , там недей да караш дълго 

-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Чет 13 окт 2011 20:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: London
Re: Проблем ли е ако настъпвам 1,9 чист дизел до 4000 оборота
vidinskia написа:Не колега няма проблеми според мен,аз си дойдох от Унгария през Сърбия по аутобана и нямаше никакви проблеми и под 150 км/h не съм падал,мотора ми е 1.9 тдй има разлика но тези мотори са направени за това да издържат дълго време на натоварване,а не като бензиновите само да ти рочат в глават и да се трошат през 2 месеца
Е, колега ТДИ то е друга песен вече, з него тази скорост си е съвсем нормална.АЗ говоря за двигател без турбина и 64 кончета. Бавно си набира хайванчето, но яваш яваш набира и хвърчинастъпвал съм го до 90 мили в час и го усещам че още може доста но ме е страх, не от скоростта а да не изчатка нещо ,знам ли, за това питам тук. Мотора е със смнени ремъци, водна помпа и масло, мърка като коте

- Dizel_fen
- Мнения: 435
- Регистриран на: Сря 29 апр 2009 18:58
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Хасково,VW Polo 1.9D AEF
Re: Проблем ли е ако настъпвам 1,9 чист дизел до 4000 оборота
Моят двигател също е 1.9 д ,64 кс- AEF.Според техническото ръководство колата постига максимален въртящ момент на 3800 оборота.Тоест след тези обороти е безмислено да караш ,дори и да продължава да набира! Това по спомен на 5-та скорост са около 120 км в час.Изнасилство е според мен да се подържа постоянно тази скорост-но всичко зависи и от състоянието на двигателя! При тези обороти разхода на нафта скача много и може да почне да ти гори масло доста!
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем ли е ако настъпвам 1,9 чист дизел до 4000 оборота
Би ли ни обяснил защо? Има коли с макс. въртящ момент на 2600 оборота - и тях ли не трябва да караме над 2600об/мин? На моя кошник е на 4000об/мин и точно тогава е започнала да върви и така до 6000 и нещо ...Dizel_fen написа:...Според техническото ръководство колата постига максимален въртящ момент на 3800 оборота.Тоест след тези обороти е безмислено да караш ,дори и да продължава да набира!...
-
- Мнения: 529
- Регистриран на: Чет 07 фев 2008 16:09
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
Re: Проблем ли е ако настъпвам 1,9 чист дизел до 4000 оборота
Дизелов мотор със зона на макс. въртящ момент около 3800 об./мин? Странно!
По принцип в зоната на максимума на въртящия момент двигателя е най-ефективен, а значи и най-икономичен, освен това тогава е и най-лесно ускорението, затова карането в такъв режим е препоръчително.
По принцип в зоната на максимума на въртящия момент двигателя е най-ефективен, а значи и най-икономичен, освен това тогава е и най-лесно ускорението, затова карането в такъв режим е препоръчително.
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: Проблем ли е ако настъпвам 1,9 чист дизел до 4000 оборота
След като мотора е 1Y,следователно говориме за не много млада кола!Аз бих заложил на сигурност,не на скорост.И по книга дават около 156 км/ч като максимум,а 64 коня ги има чак при 4400 оборота.А още при 2000-3000 развива момент 124 Н/м.Иначе служебна с такъв мотор съм напъвал със зор да поддържа 150 на нашата ТРАКИЯ,ама с личната бих се ограничил до макс.3500.
На дизела врагове са жегата и високите обороти,ама всеки си познава колата.Предполагам,и багажец ще си качиш;)
На дизела врагове са жегата и високите обороти,ама всеки си познава колата.Предполагам,и багажец ще си качиш;)
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем ли е ако настъпвам 1,9 чист дизел до 4000 оборота
Това е колкото разпространено, толкова невярно.sashot написа:...По принцип в зоната на максимума на въртящия момент двигателя е най-ефективен, а значи и най-икономичен...

- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Проблем ли е ако настъпвам 1,9 чист дизел до 4000 оборота
Щом иженерите са го решили - значи можеш да караш и с тези обороти.
Друг е въпросът дали има смисъл.
По-добре си поддържай 100-110 км./ч. и да ти е мирна главата, пък ако искаш я пробвай на някоя права колко може да развие
Друг е въпросът дали има смисъл.
По-добре си поддържай 100-110 км./ч. и да ти е мирна главата, пък ако искаш я пробвай на някоя права колко може да развие

- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Проблем ли е ако настъпвам 1,9 чист дизел до 4000 оборота
виждам ,че някой хора не правят разлика между максимален въртящ момент и максимална мощност! Дизеловия мотор е "известен" с постигане на максималния си въртящ момент още при около 1,850 об. ,(в частност 1,9 тди) а максималната му мощност е едва при 4150 об за разлика от бензиновите . И разбира се твърдението е много вярно даже . Когато мотора разполага с максималния си В.М. е най-икономичен ,защото му коства много малко усилие за да подържа дадената скорост , най грубо казано.
- Ljubon
- Мнения: 3327
- Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Проблем ли е ако настъпвам 1,9 чист дизел до 4000 оборота
emo-gar написа:След като мотора е 1Y,следователно говориме за не много млада кола!Аз бих заложил на сигурност,не на скорост.
Напълно подкрепям!

Изключително неприятно е да се окажеш в чужбина, нейде по пътищата, със счупена кола и да нямаш застраховка "breakdown recovery assistance". А вероятността, както казваш "да изчатка нещо" на стара кола е доста по-голяма, когато я караш на максимума на възможностите и. Недай боже, на никого да не се случва такава драма.

-
- Мнения: 17
- Регистриран на: Чет 13 окт 2011 20:14
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: London
Re: Проблем ли е ако настъпвам 1,9 чист дизел до 4000 оборота
Ljubon написа:emo-gar написа:След като мотора е 1Y,следователно говориме за не много млада кола!Аз бих заложил на сигурност,не на скорост.
Напълно подкрепям!![]()
Изключително неприятно е да се окажеш в чужбина, нейде по пътищата, със счупена кола и да нямаш застраховка "breakdown recovery assistance". А вероятността, както казваш "да изчатка нещо" на стара кола е доста по-голяма, когато я караш на максимума на възможностите и. Недай боже, на никого да не се случва такава драма.
Прави сте колеги, сигурността е на 1во място. По принцип не съм особен любител на високите скорости, още повече че ще съм с бебе. Колата със 80 мили в час си върви много леко, но просто този въпрос който зададох ми е останал набит в главата и исках да чуя и други мнения , поне ако ми се наложи да съм по спокоен като я настъпвам, защото до сега дори не смеех и за 5 мин да я задържа на 4000.Ама като се замисля, критичните започват от 4600, та инженерите наистина ако е било вредно щяха да ги направят от 4000
- genov1
- Мнения: 849
- Регистриран на: Пон 09 май 2011 19:52
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBBB 2008
- Местоположение: Стара Загора
Re: Проблем ли е ако настъпвам 1,9 чист дизел до 4000 оборота
Колеги той този въртящ момент максималния е при пълно натоварване, т.е газта до ламарината. При частични натоварвания е друга хавата, кривата веднага пада надолу. С други думи ако си натиснал педала до половината, макс въртящ момент няма да е при 3700 а при 2500, примерно, за това натоварване.
А, и щом при 4400 е максималната мощост, да се кара постоянно на 4000 май не е добра идея, има едно нещо което се казва линейна скорост на буталото, ма да не задълбаваме толкова ..
А, и щом при 4400 е максималната мощост, да се кара постоянно на 4000 май не е добра идея, има едно нещо което се казва линейна скорост на буталото, ма да не задълбаваме толкова ..
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Проблем ли е ако настъпвам 1,9 чист дизел до 4000 оборота
Честно казано, за мен е крайно безинтересно кога някой двигател е най-икономичен - интересно е кога колата ми е икономична. Факт е, че всички коли, които съм карал НЕ СА най-икономични при оборотите, където се достига максималният въртящ момент.achodemo написа:... Когато мотора разполага с максималния си В.М. е най-икономичен ,защото му коства много малко усилие за да подържа дадената скорост , най грубо казано.
Върни се в “Дизелови агрегати”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта