
Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
- mario91
- Мнения: 164
- Регистриран на: Пет 21 мар 2008 22:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
Правят се втулки според шлайфаната ос 

- orbital
- Мнения: 213
- Регистриран на: Чет 06 май 2010 18:07
- Автомобил: PASSAT B4
- Двигател: 1Z 1996
- Местоположение: Варна
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
penko_pulev написа:Аз защо си мисля, че няма как да извадиш втулката и оста без да свалиш едната перка от оста. В такъв случай ще е късмет ако я напаснеш както е била и ще си иска балансиране.
Точно така ,за да се извади оста едната перка се сваля ,а другата е неразглобяема тя си остава на оста, поне моята беше така.
mario91 написа:Правят се втулки според шлайфаната ос
Както направих и аз.

-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
Да това е ясно за втулката/е че ще се направят с допуск спрямо шлайфата ос. Само че при един дисбаланс ако не е балансирана след това тази фосфорна бронзова втулка ще се износи много бързо си миля. Фосфорният бронз е сплав на мед (Cu) с 3,5% до 10% калай (Sn) и значително съдържание на фосфор (P) до 1%. Фосфорът се добавя като дезоксидатор при топене.Тези сплави са известни с тяхната пластичност, якост, нисък коефициент на триене и дребнозърнеста структура. Освен това фосфорът подобрява флуидността на стопения метал и от там се подобряват леярските качества и механичните свойства чрез почистване граничната област на зърното което ме навежда на мисълта че трябва турбината да се балансира след сглобяването именно заради тази пластичност на материала въпреки ниският му коефициент на триене. Виждам че и никой не коментира другото което попитах а по-точно аксиалното износване. В какво се изразява и до каква степен на това износване турбо компресора подлежи на ремонт което също е доста интересно.
Поздрави
Поздрави

- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
penko_pulev написа:Да това е ясно за втулката/е че ще се направят с допуск спрямо шлайфата ос. Само че при един дисбаланс ако не е балансирана след това тази фосфорна бронзова втулка ще се износи много бързо си миля. Фосфорният бронз е сплав на мед (Cu) с 3,5% до 10% калай (Sn) и значително съдържание на фосфор (P) до 1%. Фосфорът се добавя като дезоксидатор при топене.Тези сплави са известни с тяхната пластичност, якост, нисък коефициент на триене и дребнозърнеста структура. Освен това фосфорът подобрява флуидността на стопения метал и от там се подобряват леярските качества и механичните свойства чрез почистване граничната област на зърното което ме навежда на мисълта че трябва турбината да се балансира след сглобяването именно заради тази пластичност на материала въпреки ниският му коефициент на триене. Виждам че и никой не коментира другото което попитах а по-точно аксиалното износване. В какво се изразява и до каква степен на това износване турбо компресора подлежи на ремонт което също е доста интересно.
Поздрави
Не си го и помисляй ,че от това ще стане отново турбина ,ако не мине на баланс . Свалиш ли едната перка от оста и вече губиш баланса , Двете перки са балансирани заедно , монтирани на оста ! Дори и най-малкия дисбаланс при 150-200х.об. ...ще стане


- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
penko_pulev написа: Виждам че и никой не коментира другото което попитах а по-точно аксиалното износване. В какво се изразява и до каква степен на това износване турбо компресора подлежи на ремонт което също е доста интересно.
Поздрави
Аксиалното износване ,до колкото знам аз , се изразява в изтъняването (износването) на едни сегменти вътре ,които пречат на маслото да бълва в колектора

Ти втулка хубаво ще си направиш , но тези сегменти трябва да ги купиш от някъде ,защото няма как да си ги направиш сам .
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
Напротив колега имам как да ги направя сам. Доста години работя на цифрово програмни машини като фрези и стругове и не ми е проблем да си изработя даден детаил. Работата е там, че колата ми е нужна и не мога да си позволя да разглобя турбото за да правя каквото и да било по него и предпочитам да си взема ремонтен комплект и всичко да стане през уикенда когато не съм на работа.
Моля ако някой е попаднал в нета на такива комплекти да сподели. И по-специално ме интересува за турбо от АФН двигател 110 коня. В нета има много но не знам кой да взема и кой ще стане на моята турбина.
Моля ако някой е попаднал в нета на такива комплекти да сподели. И по-специално ме интересува за турбо от АФН двигател 110 коня. В нета има много но не знам кой да взема и кой ще стане на моята турбина.
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
Знам ,че може да се направи всичко когато имаш необходимите машини , знания и екипировка , аз също работя в сферата и със всякакви CNC машини . Тук проблема обече е друг , въпроса е не как ,а от какво да бъдат направени тези сегменти ,защото ,ако не се лъжа , бяха някаква керамика ! Лагера ,така наречената втулката също много се съмнявам ,че е от обикновен фосфорен бронз . Правил съм си сам втулки за стартера точно от такъв матерял и знам какво представлява. За това също не съм сигурен и не мога да споря , нека някой запознат да каже какъв е матеряла ,ако знае.penko_pulev написа:Напротив колега имам как да ги направя сам. Доста години работя на цифрово програмни машини като фрези и стругове и не ми е проблем да си изработя даден детаил. Работата е там, че колата ми е нужна и не мога да си позволя да разглобя турбото за да правя каквото и да било по него и предпочитам да си взема ремонтен комплект и всичко да стане през уикенда когато не съм на работа.
Моля ако някой е попаднал в нета на такива комплекти да сподели. И по-специално ме интересува за турбо от АФН двигател 110 коня. В нета има много но не знам кой да взема и кой ще стане на моята турбина.
Иначе ремонтни комплекти съм търсил и срещал в ибей!!!
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
Добре де какво ми пречи да си бележа как е перката спрямо оста и после да си я сложа по същия начин? Тези турбини като са толкова прецизни нагара по перката не ги ли разцентрова Този баланс на много сложната машина мой е оправдание за цената от 600-700лв за рециклиране 

-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
Може, всичко може. За баланс взимат около 50 лева. Гледам има комплекти в нета и в ибея за по 70 лева излизат без доставката. и остава малко време да направиш нужното. Тея пари от 400 до 1000 лева за рециклиране за нищо ги нямат. Къв е тоя извънземен материал за тез втулки и сегменти. Или никой не знае, или си премълчават това което всички се досещаме за бронза. Гледам всички дето се продават са от бронз някакъв. Керамични що не виждам не знам. А да попитам само някой дали знае дали вала и втулките са на двойно лагеруване или втулката се набива???
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
Тя нова турбина струва 1000лв как толкова за рециклиране Втулката май е набита
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
Не казват майсторите. Има тук във форума хора които ги разбират нещата но не се включват. Пазят си хляба хората. Има турбини които са с двойно лагеруване но не знам при VW как са нещата. Има и втулки които са усилени и материала е различен от бронз и се предлагат но хората не дават информация къде и от кого могат да се закупят. Как се дават толкова пари за рециклиране не знам а камо ли за ново. Явно технологията е космическа и материалите са скъпи. 

- neon
- Мнения: 1796
- Регистриран на: Вто 04 апр 2006 21:38
- Автомобил: S3
- Двигател: BAM
- Местоположение: София
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
Турбина с двойно лагеруване (разбирам ball-bearing, а не втулкови) лееееко подминава 1000лв. като цена. Отделно цена за рециклиране от 1000лв. е прекалено висока. Не на последно място - не всички турбини подлежат на рециклиране (лагерните определено не подлежат).
-
- Мнения: 520
- Регистриран на: Пет 20 авг 2010 11:31
- Автомобил: Passat
- Двигател: AFN
- Местоположение: Пловдив
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
KirilGeorgiev написа:Тя нова турбина струва 1000лв как толкова за рециклиране Втулката май е набита
1806 лв. в Порше тук в Пловдив с връщане на старата но само ако е брандирана VW Audi. Ако не е цената е 2800 лева. Това за Пасат 110 коня. Запитването е от преди една седмица.
За двойното лагеруване имам предвид дали втулката се набива или има хлабина между нея и отвора в който влиза като по този начин при въртене на импелерите на турбото се върти и втулката и по външния си диаметър в отвора в който ляга.
- achodemo
- Мнения: 1480
- Регистриран на: Нед 05 окт 2008 22:50
- Автомобил: GOLF IV
- Двигател: AHF ASZ
- Местоположение: Габрово
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
penko_pulev написа:KirilGeorgiev написа:Тя нова турбина струва 1000лв как толкова за рециклиране Втулката май е набита
1806 лв. в Порше тук в Пловдив с връщане на старата но само ако е брандирана VW Audi. Ако не е цената е 2800 лева. Това за Пасат 110 коня. Запитването е от преди една седмица.
За двойното лагеруване имам предвид дали втулката се набива или има хлабина между нея и отвора в който влиза като по този начин при въртене на импелерите на турбото се върти и втулката и по външния си диаметър в отвора в който ляга.
Втулката НЕ се върти !
- vankata__098
- Мнения: 619
- Регистриран на: Вто 15 май 2007 17:42
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: ALH 1999g.
- Местоположение: Самоков, с.Говедарци
Re: Ще се пробвам да поправя турбина-приемам съвети
Незнам за вас момчета , но на мен ми се вижда ужасно много да дам 400-500 лв. за рециклиране на турбината. Ремонтния комплект струва 120-130 лв. с доставката от Ebay и работата да струва 100 лв. което е 200-250 лв. а каде са 400-500лв. и ако е с променливата геометрия ми казаха цена от 700 лв.
та тея хора не познават парите,
те знаят ли как се изкарват 700лв на тези времена? Може да се наложи да си купя някоя на старо, но Ще пробвам аз да си я оправя. Ако не стане отивам и си взимам някоя за 300- 400лв на старо и си карам.



