Алтернатор и неговото възбуждане и обслужване.

Техническа и сервизна информация за Passat
Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Алтернатор и неговото възбуждане и обслужване.

Мнениеот lubecku » Сря 30 ное 2011 21:57


Колеги, колата е Б3 1994 АБС мотора с АГУ,
Алтернатора е Бош, точен модел мога да дам утре знам че е 90А
смених му лагерите, колектора, реле регулатора, и ремъка.
Карам зарежда си на 13,3 13,5 (знам че е напълно недостатъчно)
и изведнъж спира да зарежда, не откривам какво му е и това си е, оглеждал съм го многократно и няма оправия.

Изчистил съм всички връзки с водна шкурка, после вазелин,
смених му лагерите, сложих му нов реле регулатор (първо МагнетМарели ,Бразилски регулатор)
(после оригинален Бош с нови четки Испански регулатот), и самия алтернатор е испански,
на шпилката на възбуждането има 13В, винаги, розетката на контактния кл. е сменена с нова италианска,
и пак без никакви консуматори 13,6В , какво да му правя и къде и как да го търся,
остана само диоден блок имам един стар същия алтернатор у нас как да разбера алтернаторния му блок здрав ли е,
какво трябва да идва на шпилката на възбуждането, и от къде идва това възбуждане ,какво представлява само по себеси ?
:обичам ви




Потребителски аватар
bobocamaro
R.I.P
Мнения: 7510
Регистриран на: Вто 01 юли 2008 16:21
Автомобил: Golf 3 GTI
Двигател: 2E
Местоположение: София

Re: Алтернатор и неговото възбуждане и обслужване.

Мнениеот bobocamaro » Сря 30 ное 2011 22:06


Тази тема viewtopic.php?f=5&t=78216 ще ти помогне ли? :beer


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19716
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Алтернатор и неговото възбуждане и обслужване.

Мнениеот radotom » Сря 30 ное 2011 22:06


lubecku написа:...на шпилката на възбуждането има 13В, винаги, ...

Не съм съвсем в час, но по дочутото от стар електричар-камионджия (който не говори просто да си прави вятър на устата) знам, че там напрежението трябва да е поне 1-2 волта под това на акумулатора.
Свържи една крушка последователно на кабела и пробвай през нея да подадеш възбуждането.
Нещо по подсветката на таблото да си правил?
Имай предвид, че възбуждането минава през 2 мощни резистора и светодиода, които са в таблото, зад оборотомера горе-долу. Ако имаш някакви ядове с таблото - от там може да идва дивотията!


Потребителски аватар
kossel
Мнения: 1759
Регистриран на: Нед 10 апр 2005 3:39
Автомобил: Fiat Doblo Natural Power
Двигател: 103 коня 1600 16V
Местоположение: София

Re: Алтернатор и неговото възбуждане и обслужване.

Мнениеот kossel » Сря 30 ное 2011 22:07


имаше някаква плочка с диоди май ...


Потребителски аватар
lubecku
Мнения: 393
Регистриран на: Нед 22 мар 2009 19:04
Автомобил: mk3
Двигател: ABF
Местоположение: sofiq bulgaria
Контакти:

Re: Алтернатор и неговото възбуждане и обслужване.

Мнениеот lubecku » Сря 30 ное 2011 22:31


Аз нищо не съм правил с таблото италианските майстори
нещо са правили по подсветката и последователно са свързали всички
лампи с накакви незнайни проводници (подсветката става въпрос)
утре ще снимам да видите какво е положението,
значи възбуждането идва от там някъде,
какво трябва да търся, и кое за какво е и какво представлява, :oops:
мерси предварително !Ако има и някаква схема би било много добре.


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: Алтернатор и неговото възбуждане и обслужване.

Мнениеот nebeto » Сря 30 ное 2011 22:57


извинявам се на автора,че му спамя ама ся да не пускам нова тема.На моя г2 1,6 тд 87г JR мотор също ми е ниско напрежението 13,2В на акумулатора,алтенатора не го знам каква марка е но регулатора и четките са заедно (на регулатора пише 14,4В) за да ми се дигне на стандартното 14,4в на акумулатора какво трябва да направя да сменя регулатора или има ли как да го излъжа с резистор нещо така,че да се дигне малко.Благодаря предварително.


tdi90 turbo
Мнения: 153
Регистриран на: Пон 23 авг 2010 19:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Харманли-Осло

Re: Алтернатор и неговото възбуждане и обслужване.

Мнениеот tdi90 turbo » Сря 30 ное 2011 23:07


колега виж с един уред колко зарежда на самият дебел кабел на динамото демек плюса,хвани също така уреда на самото динамо и накрая си пусни един кабел 6 или 8 квадрата от плюса на самото динамо до плюса на акумулатора и ще си 6 :да:


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: Алтернатор и неговото възбуждане и обслужване.

Мнениеот nebeto » Сря 30 ное 2011 23:25


напрежението върху клемите на алтернатора е с +0,1 0,2в по-вече,кабела си е бая дебел.Държа да ми се дигне напрежението за да ми светят фаровете по бели(с допълнителни релета съм),да не се влошава качеството на музиката при усилване.


tdi90 turbo
Мнения: 153
Регистриран на: Пон 23 авг 2010 19:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Харманли-Осло

Re: Алтернатор и неговото възбуждане и обслужване.

Мнениеот tdi90 turbo » Сря 30 ное 2011 23:37


nebeto написа:напрежението върху клемите на алтернатора е с +0,1 0,2в по-вече,кабела си е бая дебел.Държа да ми се дигне напрежението за да ми светят фаровете по бели(с допълнителни релета съм),да не се влошава качеството на музиката при усилване.

ето това колега си 6 ако си сменил релето с ново естественно


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: Алтернатор и неговото възбуждане и обслужване.

Мнениеот nebeto » Сря 30 ное 2011 23:46


:wink: щом се налага ще го сменим.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Алтернатор и неговото възбуждане и обслужване.

Мнениеот ktamen » Чет 01 дек 2011 0:28


nebeto написа:извинявам се на автора,че му спамя ама ся да не пускам нова тема.На моя г2 1,6 тд 87г JR мотор също ми е ниско напрежението 13,2В на акумулатора,алтенатора не го знам каква марка е но регулатора и четките са заедно (на регулатора пише 14,4В) за да ми се дигне на стандартното 14,4в на акумулатора какво трябва да направя да сменя регулатора или има ли как да го излъжа с резистор нещо така,че да се дигне малко.Благодаря предварително.

Можеш да го излъжеш с обикновен диод, а не с резистор. "Релето" мери напрежението и когато напрежението надвиши определена стойност (при теб 13,2В) започва да намаля възбудителния ток към котвата за да не надвиши напрежението тази стойност.
Трябва да свалиш релето и да подгънеш ухото, с което релето взема минус от корпуса на алтернатора и после на негово място да сложиш пластмасов мощен изправителен диод (поне 5А, желателно 10А) - единия край (с белия пръстен) на диода се свързва към маса, а другия край към подгънатото ухо. Към маса свързването става като направиш колелце от извода на диода и го нагласиш на дупката, на която е било ухото, а другия извод се запоява.
Когато през диода тече ток в него има пад около 0,6 волта и когато релето измери 13,2В реалното напрежение ще бъде 13,8 волта. Различните диоди имат различен пад можеш да си подбереш диод с по-голям или по-малък пад. Можеш да сложиш два диода последователно и да вдигнеш още напрежнието.
Оптималното напрежение зависи от това колко често караш колата и дали караш на къси или дълги разстояния - презареждането е по-опасно от недозареждането. Диода трябва да се запои старателно и изводите да не са прекалено дълги, защото от вибрациите може да се прекъснат.
Колкото е по-високо напрежението толкова фаровете светят по-силно и толкова се съкращава животът им.
Не е зле да почистиш връзките между акумулатора и алтернатора защото 0,2В е повече от допустимото. Проблема обикновено е в окислени връзки на минусовия кабел с купето и двигателя.


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: Алтернатор и неговото възбуждане и обслужване.

Мнениеот nebeto » Чет 01 дек 2011 3:53


:wink: ktamen искренно ти благодаря за идеята,ще видя какво ще мога да направя с диодите (дали има достатъчно място за монтирането),връзките са добре нямат окисления.Смятам,че до 14,4в на акумулатора няма за какво да се тревожа заото до колкото знам поне на теория се дава толкова,а и на регулатора толкова пишеше.За живота на крушките не ми пука колкото изкарат толкова важното е да ми осветяват пътя.


gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Алтернатор и неговото възбуждане и обслужване.

Мнениеот gancho » Чет 01 дек 2011 10:27


Не е зле да почистиш връзките между акумулатора и алтернатора защото 0,2В е повече от допустимото. Проблема обикновено е в окислени връзки на минусовия кабел с купето и двигателя

:да:
Преди години,на предишната кола в кварталния магазин за акумулатори продавачката ме "светна " да си пусна допълнителна "маса" от алтернатора до аку-то.Имах недозареждане,аку-то беше на 6г. и след интервенцията изкара още 2г.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6373
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Алтернатор и неговото възбуждане и обслужване.

Мнениеот ktamen » Чет 01 дек 2011 10:45


Пускането на допълнителен кабел е много по-лесно от почистването на старите връзки, и аз съм пуснал допълнителен кабел от минуса на акумулатора до едно алуминиево ухо на скоростната кутия. Оригиналния кабел е свързан за едно ръждясало желязо и ми се видя много сложно да го чистя, а и контакта между това желязо и самата скоростна кутия също не е добър (желязо-алуминий е много ненадеждна връзка, не знам Ханс защо го е направил по този начин.
Проверката за лоша връзка е елементарна с мултицет - палиш двигателя и включваш фаровете. Включваш мултицета на обхват 200мВ и мериш напрежението между двата свързани детайла. Първо между единия извод на акумулатора и клемата, която е стегната на този извод, после между клемата и обувката на кабела, после между обувката и самите жички на кабела, жичките на кабела и другата обувка и така докато стигнеш до другия извод на акумулатора. Колкото по-голямо напрежение покаже мултицета толкова по-лош е контакта.
Място за диод има достатъчно, аз от години имам такъв диод, от скоро още един колега си сложи. По неговите думи му е струвало 20ст за диод и 2лв за телефонни разговори. На майка ми алтернатора поддържа 14,4В, но тя кара два пъти в месеца, ако вдигна и моето напрежение до 14,4 доста бързо акумулаторите ще пресъхнат. Моето е 14В.


Потребителски аватар
nebeto
Мнения: 988
Регистриран на: Пет 18 дек 2009 17:46
Автомобил: VW Passat B4 1.9TDI
Двигател: AFN 1996
Местоположение: Варна

Re: Алтернатор и неговото възбуждане и обслужване.

Мнениеот nebeto » Чет 01 дек 2011 21:54


днес купих 10А диода стува цели 0,20ЛВ,като имам време ще направя "лъжата".Колата се кара най-вече на дълго 3-4 пъти месечно.



Върни се в “Passat”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 57 госта